آیفون 14 ممکن است با کنار گذاشتن قطعات اصلی موبایل، گام دیگری به سوی طراحی بدون پورت بردارد

آیفون 14 ممکن است با کنار گذاشتن قطعات اصلی موبایل، گام دیگری به سوی طراحی بدون پورت بردارد -

آیفون 14 ممکن است با کنار گذاشتن قطعات اصلی موبایل، گام دیگری به سوی طراحی بدون پورت بردارد

مدتی است که می شنویم که eSIM (سیم های جاسازی شده) ممکن است به زودی جایگزین سیم کارت های فیزیکی شوند، و اکنون به نظر می رسد که آیفون 14 می تواند تلفنی باشد که این انتقال را آغاز می کند، زیرا برخی از نسخه ها بدون نیاز به فروش می رسند. سیم کارت قابل جابجایی

 

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال و به این معنی است که زیرمجموعه ای از خانواده آیفون های 2022 به طور بالقوه تنها به یک سیم کارت الکترونیکی متکی خواهند بود. eSIM به جای بیرون آوردن یک سینی از کناره تلفن و شکاف در سیم کارت فیزیکی، یک سیم کارت دیجیتال است که در گوشی تعبیه شده است و نمی توان آن را جدا کرد. بنابراین هنگام تغییر اپراتورها/شبکه‌ها، به جای نیاز به جای دادن کارت فیزیکی، یک شماره جدید فقط روی آن برنامه‌ریزی می‌شود.

 

با این حال، اگر آیفون 14 بخرید، بعید است که این تغییر به شما تحمیل شود. در عوض، انتظار می‌رود که نسخه‌های فقط eSIM آیفون 14، آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس و آیفون 14 مکس در کنار مدل‌هایی ارائه شوند که هم eSIM و هم از سیم کارت فیزیکی پشتیبانی می کند.

سپس تصمیم گیری در مورد اینکه آیا نسخه های eSIM فقط در کنار نسخه های استاندارد موجود باشد یا خیر، به عهده شرکت های مخابراتی و فروشگاه ها خواهد بود. به نظر نمی رسد این انتظار وجود داشته باشد که هر شرکت مخابراتی فقط نسخه های فقط eSIM را در اختیار شما قرار دهد، بنابراین بدون توجه به اینکه از کدام اپراتور تلفن همراه استفاده می کنید، احتمالاً این انتخاب را خواهید داشت.

این اولین باری نیست که چنین ادعایی را می شنویم و انتقال به گوشی هایی که فقط eSIM دارند مزایای آشکاری دارد. آنها فضای کمتری را در تلفن ها اشغال می کنند، بنابراین فضا را برای باتری های بزرگتر یا سایر فناوری ها آزاد می کند. سیم‌کارت‌های الکترونیکی همچنین می‌توانند چندین شبکه را پشتیبانی کنند، بنابراین شما همچنان می‌توانید اساساً یک تلفن دو سیم کارته داشته باشید که فقط به فناوری eSIM متکی باشد.

 

به‌علاوه، تغییر شبکه با سیم‌کارت الکترونیکی از نظر تئوری فرآیندی سریع‌تر و نرم‌تر از روش سیم‌کارت‌های فیزیکی است. و سیم‌کارت‌های الکترونیکی را می‌توان با به‌روزرسانی‌های امنیتی در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر از آنچه در سیم‌کارت‌های فیزیکی ممکن است، وصله کرد.

 

بنابراین، آنها احتمالاً آینده هستند، و اگر شرکتی برای تشویق انبوه آنها قرار گیرد، آن اپل است.

آیفون 14 ممکن است با کنار گذاشتن قطعات اصلی موبایل، گام دیگری به سوی طراحی بدون پورت بردارد

تجزیه و تحلیل: نیاز به انگیزه وجود دارد

ارائه مدل‌های فقط eSIM آیفون 14 به همراه نسخه‌هایی که هم سیم کارت الکترونیکی و هم سیم‌کارت فیزیکی دارند، از برخی جهات منطقی است. اپل مدت‌هاست که دومی را با آیفون‌ها عرضه می‌کند، بنابراین واضح است که این شرکت به سیم‌کارت‌های الکترونیکی علاقه‌مند است، و ارائه یک نسخه فقط eSIM به عنوان یک انتخاب، به محبوبیت این فناوری جدیدتر کمک می‌کند، بدون اینکه مردم را مجبور به ایجاد تغییر کنند.

 

با این حال، این مرحله ای است که ممکن است خیلی کوچک باشد، مگر اینکه با مزایای دیگری همراه باشد. اگر به مشتریان پیشنهاد داده می‌شود تلفنی را انتخاب کنند که فقط از eSIM پشتیبانی می‌کند یا گوشی با اسلات فیزیکی سیم‌کارت، چرا باید اولی را انتخاب کنند مگر اینکه ارزان‌تر باشد یا مزایای فوری دیگری داشته باشد؟

 

در بیشتر موارد، آنها احتمالا این کار را نمی کنند. بعید است که اپل از فضای صرفه جویی در مجوز دستگاه‌های فقط eSIM استفاده کند، در حالی که این مدل فقط یک نسخه از تلفنی است که معمولاً دارای یک سیم کارت فیزیکی است، و در حال حاضر بسیاری از مزایای دیگر eSIMها نیز واقعاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. ، یعنی به دلیل عدم پشتیبانی حامل.

 

بنابراین، اگرچه معرفی یک آیفون فقط eSIM ممکن است به پذیرش کاربر کمک کند، اما به خودی خود به نظر نمی رسد که تأثیر زیادی بگذارد. امیدواریم اپل برای تشویق مردم به استقبال از آینده ای مملو از سیم کارت بیشتر تلاش کند و به نقطه ای منجر شود که بهترین گوشی ها فقط eSIM هستند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
9 + 3=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند