اپل توضیح می دهد که «کلین شارژ» در iOS 16.1 چیست

اپل توضیح می دهد که «کلین شارژ» در iOS 16.1 چیست  -

بعد از iOS 16 اپل iOS 16.1 را به بازار عرضه کرد که اکنون برای آیفون 8 و گوشی های جدیدتر مثل آیفون 14 در مدل های 14 پرو، 14 پرومکس و 14 پلاس در دسترس است و دارای یک ویژگی جالب صرفه جویی در کربن است که به تقویت اعتبار سازگاری با محیط زیست اپل کمک می کند که در این مقاله قصد داریم چگونگی عملکرد این ویژگی را بررسی کنیم.

در یک سند پشتیبانی، اپل بیان می‌کند که وقتی این ویژگی فعال باشد، دستگاه شما یک پیش بینی کلی از انتشار کربن در منطقه ای که در آن هستید را به دست می‌آورد و از آن برای شارژ آیفون در زمان تولید انرژی پاک‌تر استفاده میکند. البته در حال حاضر، این ویژگی شارژ انرژی پاک (یا همان شارژ سبز) فقط برای مردم ایالات متحده در دسترس است، اگرچه امیدواریم به زودی در سراسر جهان نیز عرضه شود. اگر در ایالت متحده هستید این قابلیت پس از بروز رسانی به صورت پیش فرض برای دستگاه شما روشن خواهد بود اما اگر شارژ انرژی پاک را در تنظیمات باتری خود نمی بینید، باید خدمات موقعیت مکانی را در کنار سفارشی سازی سیستم و مکان های مهم فعال کنید. همه اینها را می توان در تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > خدمات مکان > خدمات سیستم یافت.

 

اپل توضیح می دهد که «کلین شارژ» در iOS 16.1 چیست

کاهش ردپای کربن برای دستگاه های اپل

آیفون‌ها جزو دستگاه‌هایی هستند که بارها و بارها شارژ می‌شوند که بسیاری از ما هر روز از آنها استفاده می‌کنیم، اما بیشتر ما به این فکر نمی‌کنیم که برقی که برای شارژ آیفون‌های خود استفاده می‌کنیم از کجا می‌آید. البته هنوز خیلی زود است که بگوییم ویژگی Clean Energy Charging تفاوت بزرگی در انتشار کربن ایجاد می‌کند یا خیر، اما اگر این تغیر بزرگ اتفاق بیفتد، آیا می‌توانیم آن را برای سایر محصولات اپل مانند مک و مک بوک نیز استفاده کنیم؟ با توجه به شایعاتی مبنی بر اینکه مک‌بوک پروهای M2 جدید به زودی وارد بازار میشوند، زمان ورود این مک بوک ها می‌تواند زمان مناسبی برای ظهور این ویژگی در به‌روزرسانی آینده macOS Ventura باشد.

اپل اخیرا یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرده است، که از عوامل تولید خود می خواهد تا سال 2030 به طور کامل در زوند تولید قطعات کربن زدایی کنند و از منابع کاملاً تجدید پذیر استفاده کنند، بنابراین واضح است که این شرکت در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی در محصولات خود است.

 بیشتر بخوانید:

:آیپدهای پرطرفدار 

 
 
 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
2 + 3=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند