اپل مدل های آیپد پرو را با پردازنده M2 و افزونه اپل Pencil به روز می کند

اپل مدل های آیپد پرو را با پردازنده M2 و افزونه اپل Pencil به روز می کند -

اپل آیپد پرو

نسخه های به روز آیپد پرو 12.9 اینچی و آیپد پرو 11 اینچی را با پردازنده جدید اپل M2 معرفی کرده است. مدل‌های جدید همچنین از ویژگی شناور در Apple Pencil، اتصال بهبود یافته و ویژگی‌های به‌روز دوربین پشتیبانی می‌کنند. قیمت تبلت اپل در دوران پسا کرونا با کاهش در سراسر جهان روبرو شده است.

بزرگترین تغییر در اینجا تغییر به M2 SoC جدید است. این تراشه جدید که در مک‌بوک ایر 2022 و مک‌بوک پرو 13 اینچی نیز یافت می‌شود، دارای یک CPU 8 هسته‌ای (4 هسته عملکرد + 4 هسته کارآمد) و یک پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای به همراه یک موتور عصبی 16 هسته‌ای برای ماشین است. بارهای کاری یادگیری و هوش مصنوعی اپل ادعا می کند که پهنای باند حافظه 100 مگابایت بر ثانیه دارد.

اپل ادعا می کند که پردازنده M2 35٪ عملکرد گرافیکی سریعتر، 40٪ عملکرد یادگیری ماشینی بهتر و 50٪ پهنای باند حافظه بیشتر از M1 در نسل قبلی iPad Pro دارد.

با صفحه نمایش لمسی به روز شده و iPadOS 16، مدل‌های جدید iPad Pro از شناور با قلم اپل نسل دوم نیز پشتیبانی می‌کنند. اکنون مداد تا 12 میلی متر بالای صفحه نمایش شناسایی می شود که می تواند عملکردهای اضافی را در برنامه ها فعال کند. این قابلیت در برنامه های شخص اول و همچنین شخص ثالث در دسترس خواهد بود.

مدل‌های جدید آی‌پد پرو از قابلیت اتصال بی‌سیم بهبود یافته در قالب Wi-Fi 6 E برخوردارند که سرعت دانلود تا 2.4 گیگابیت در ثانیه را فراهم می‌کند که 2 برابر سریع‌تر از مدل‌های قبلی است. همچنین پشتیبانی از بلوتوث 5.3 و اتصال 5G در مدل های LTE به روز شده است.

اپل مدل های آیپد پرو را با پردازنده M2 و افزونه اپل Pencil به روز می کند

در نهایت، M2 جدید ویژگی های بهبود یافته دوربین را در iPad Pro فعال کرده است، حتی اگر خود سخت افزار دوربین تغییر نکرده باشد. رمزگذار جدید ProRes به مدل‌های آی‌پد پرو این امکان را می‌دهد که اکنون ویدیوها را مستقیماً در کدک ProRes با کیفیت بالا اپل ضبط کرده و آن را تا 3 برابر سریع‌تر رمزگذاری کنند. عملکرد دوربین ثابت نیز شاهد ارتقاء از Smart HDR 3 به Smart HDR 4 است. برای خرید ایرپاد پرو 2 میتوانید از فروشگاه دارسو سفارش دهید.

جدای از آن، دو مدل آیپد پرو با همتایان نسل قبلی خود یکسان هستند. قیمت آن نیز مشابه نسل قبلی است، مدل ۱۱ اینچی از ۷۹۹ دلار برای مدل Wi-Fi و ۹۹۹ دلار برای مدل LTE شروع می‌شود. قیمت مدل 12.9 اینچی از 1099 دلار و مدل های LTE از 1299 دلار شروع می شود. آنها از چهارشنبه 26 اکتبر به فروش خواهند رسید.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
9 + 4=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند