اپل می خواهد به شما یادآوری کند که هنوز فکر می کند سامسونگ از آیفون کپی کرده است

اپل می خواهد به شما یادآوری کند که هنوز فکر می کند سامسونگ از آیفون کپی کرده است -

اپل می خواهد به شما یادآوری کند که هنوز فکر می کند سامسونگ از آیفون کپی کرده است

اپل هرگز فراموش نمی کند

بعضی از زخم ها هرگز خوب نمی شوند. فقط از اپل بپرسید، قهرمان جدید دارندگان کینه.

در حالی که همه ما پانزدهمین سالگرد تولید آیفون اصلی را جشن می‌گرفتیم ، اپل در یک مصاحبه نسبتاً گسترده و جذاب با جوانا استرن از وال استریت ژورنال یک بار دیگر رقیب سامسونگ را به دلیل کپی کردن فناوری آیفون مورد انتقاد قرار داد.

رئیس فعلی بازاریابی اپل، گرگ جوسویاک، مردی دوست‌داشتنی که من با او صحبت‌های دلپذیر و گاه بی‌نظیر زیادی داشته‌ام، یکی از بازیکنان برجسته در ویدیوی استرن است که به طرز هوشمندانه‌ای تاریخچه آیفون را از نگاه شخصی که متولد شده است، شرح می‌دهد. در همان روز.

با این حال، وقتی از جوسویاک در مورد ظهور گوشی اندرویدی با صفحه‌نمایش بزرگ و نقش سامسونگ در آن می‌پرسد، لبخند جاسویاک محو می‌شود و او آن را «آزاردهنده» می‌نامد.

باشه متوجه شدم اپل با یک دستگاه متحول کننده صنعت که دقیقاً در یک رنگ ظاهر شد، در صدر جهان قرار گرفت. هیچ مزیت یا مکس یا انواع اندازه صفحه نمایش وجود نداشت. شما 3.5 اینچ گرفتید و این پایان کار بود. سپس سامسونگ با دستگاه هایی مانند گلکسی نکسوس و گلکسی اس 4 وارد بازار می شود که همگی دارای صفحه نمایش حداقل یک اینچ بزرگتر هستند. بدتر از آن، طراحی‌ها و صفحه‌های اصلی مبتنی بر نمادها کمی بیش از حد آشنا به نظر می‌رسیدند.

آره، حدس می زنم من هم اذیت می شدم.

اما تمام نشده است. آنها آزاردهنده بودند، زیرا همانطور که می دانید، فناوری ما را از بین بردند. اوه وای. بنابراین، ما به آنجا می رویم . جوسویاک با گرم کردن موضوع، ادامه می‌دهد: «آنها نوآوری‌هایی را که ما ایجاد کرده بودیم، برداشتند و یک کپی ضعیف از آن ایجاد کردند و فقط یک صفحه بزرگتر در اطراف آن قرار دادند. بله، پس ما خیلی راضی نبودیم.»

متعجب. مثل این است که زخم ها هنوز تازه هستند، حتی اگر تازه نیستند، حتی از نقطه نظر دعوی قضایی.

اپل در مقابل سامسونگ

در سال 2011، اپل از سامسونگ شکایت کرد برای نقض حق ثبت اختراع، ادعا می کند که سامسونگ از ظاهر و احساس آیفون 3GS خود کپی کرده است. سامسونگ بعداً با ادعای کپی کردن اپل از آنها شکایت کرد.

دعواهای حقوقی سال ها ادامه داشت و - عمدتاً سامسونگ - میلیون ها دلار هزینه داشت تا اینکه دو طرف در سال 2018 بی سر و صدا به توافق رسیدند.

با این حال، اینجا است که آن زخم قدیمی را می شکافد، گویی شرکت ها هنوز شریک نیستند.

درست است، برای بسیاری از قطعات فناوری که اپل به دنبال ساخت خود است (از جمله، اکنون اپل سیلیکون )، هنوز هم برای قطعات و فناوری های مختلف آیفون به سازندگان قطعات متکی است. در سال‌های اخیر، Qualcomm (دیگر دشمن) و Broadcom تراشه‌های بی‌سیم را عرضه کرده‌اند و سامسونگ اغلب تامین‌کننده صفحه‌نمایش‌های OLED در اکثر آیفون‌های مدرن است.

مسلماً اپل اصرار دارد که قطعات سفارشی بسیاری از شرکای خود را بسازد، به این معنی که هر چیزی که مثلاً سامسونگ ممکن است برای گوشی‌های خود و سایر شرکت‌ها بسازد، احتمالاً اپل از او می‌خواهد تا تنظیمات متعددی را برای برآورده کردن نیازهای سخت‌گیرانه‌اش انجام دهد.

حتی اگر اپل و سامسونگ هرگز شریک نبودند، دشمنی تازه جوسویاک چشمگیر است. گویی او نمی داند که کل صنعت گوشی به طور اجتناب ناپذیری به وسط می لغزد. همه گوشی‌های هوشمند شبیه هم هستند و حتی اگر سامسونگ برخی از عناصر طراحی و عملکرد اپل را «کپی» نکرده باشد، مسیر روشنی برای همه گوشی‌های هوشمند وجود دارد:

  • صفحه نمایش های بزرگتر
  • امنیت بیومتریک
  • بدن های لاغرتر
  • عمر باتری طولانی تر
  • برنامه ها و مدیریت برنامه های روی صفحه

 اپل می خواهد به شما یادآوری کند که هنوز فکر می کند سامسونگ از آیفون کپی کرده است

تقلید صمیمانه ترین شکل چاپلوسی است، همچنین نحوه کار توسعه نیز همین است. مگر اینکه چیزی را اختراع کنید که هیچ کس قبلاً ندیده است، محصول و طراحی شما ناگزیر بر روی پشتوانه آنچه قبلاً آمده ساخته می شود.

به طور طبیعی، سامسونگ (و دیگر طراحان گوشی های هوشمند اندرویدی شخص ثالث، اپل نیز در نهایت شکایت کردند همه آیفون به ظاهر همه جا حاضر را دیدند و برای مدتی از آنها استفاده کردند. آنها باید آن پدیده را درک می کردند. حتی اگر آن‌ها خرابکاری و مهندسی معکوس انجام نمی‌دادند (احتمالاً بسیاری انجام می‌دادند)، به همان اندازه تحت تأثیر آیفون قرار می‌گرفتند.

ممکن است کسی استدلال کند که ایجاد یک گزینه پلتفرم دیگر و برخی تصمیمات طراحی آرمان‌آمیز که توسط سامسونگ گرفته شده است (مانند صفحه‌نمایش‌های بزرگتر) در واقع به اپل کمک کرد و آنها را به گسترش گزینه‌های آیفون از یک مدل به پنج گزینه امروزی ( iPhone 13 ، iPhone 13 Pro ، iPhone ) سوق داد. 13 پرو مکس ، آیفون 13 مینی ، آیفون SE (2022 ).

معمولاً، وقتی از یک مدیر فنی در مورد رقابت می‌پرسید، حتی از منظر تاریخی، آنها ابهام می‌کنند و درباره اینکه چگونه رقابت منجر به رشد و نوآوری برای آنها شده است صحبت می‌کنند.

با این حال، به وضوح اعلام کرد که اپل همچنان آزرده خاطر است.

با تأمل، شاید این چیز بدی نباشد. یعنی اپل به اندازه یک شرکت جوان گرسنه است. هنوز هم می‌تواند ناچیزها را از روزهای اولیه احساس کند و از آنها به عنوان سوخت برای ایجاد نوآوری جدید استفاده می‌کند.

شاید این حتی نشانه‌ای از این باشد که اپل در حال آماده شدن است تا پس از این همه سال به سامسونگ ضربه بزند، جایی که بیشترین آسیب را در بازار دارد. و چه راهی بهتر از اولین آیفون تاشو اپل برای انجام این کار . تصور کنید که سامسونگ چه احساسی را در زمان رسیدن به آن خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
5 + 3=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند