بازی در مک ممکن است چندان بد نباشد

بازی در مک ممکن است چندان بد نباشد -

بازی در مک ممکن است چندان بد نباشد

آیا سخت افزار مک و فناوری جدید بازی، گیمرهای رایانه شخصی را متقاعد می کند؟

اگرچه همه ما شروع به بازی بر روی یک رایانه شخصی ویندوزی کردیم، اما این احتمال وجود دارد که شاهد تغییر در دوران مسلط مسابقه استاد ویندوز باشیم.

 

اپل قبلاً برای پشتیبانی از بازی در دستگاه های خود کار زیادی انجام نمی داد، به جز بازی های محبوب تلفن همراه و گاه به گاه عنوان مستقل.

 

خرید لپ تاپ یا رایانه شخصی از اپل مطمئناً برای گیمرها جذاب نیست. نمی‌توان بهترین بازی‌های PC را روی آن انجام داد یا از کتابخانه گسترده Steam با بازی‌های عمدتاً طاقچه‌ای که بودجه‌ای برای انتشار بازی برای مک ندارند، استفاده کرد.

اپل با پشتیبانی نکردن از بازی در آن حلقه بازخورد منفی گیر کرده است. تعداد مخاطبان بسیار کم است، توسعه دهندگان به دلیل کمبود ابزار و پشتیبانی، بازی هایی را برای مک منتشر نمی کنند، گیمرها Mac را خریداری نمی کنند زیرا بازی های کافی برای بازی در دستگاه وجود ندارد.

بنابراین بهترین مک‌بوک‌ها و مک‌ها حتی وقتی در مورد بازی‌ها صحبت می‌کنیم، در نظر گرفته نمی‌شوند، با این انتظار که هر بازی در macOS و احتمالاً کنترل‌های آن نیز ضعیف بهینه‌سازی شده است.

 

ما اخیراً Apple MacBook Pro 14 اینچی (2021) را آزمایش کردیم که یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود امروزی محسوب می‌شود. به خصوص تراشه Apple M1 Max در نسخه آزمایشی ما. ما باید آن را آزمایش کنیم تا آن را با مک بوک پرو 13 اینچی اپل (M2) مقایسه کنیم و بهترین بازی های مک را امتحان کردیم

بازی در مک ممکن است چندان بد نباشد

اپل سزاوار یک فرصت است

 

ما برخی از بهترین بازی‌های رایانه شخصی را که از مک با سبک‌های گرافیکی و نسخه‌های مختلف گیم‌پلی پشتیبانی می‌کنند، مانند Hades، Crusader Kings 3، اولین Dying Light و World of Horror امتحان کردیم. تقریباً همه بازی‌ها بدون نقص اجرا می‌شدند، با لکنت گاه به گاه در نرخ فریم یا تأخیر در حین اجرای عناوین فشرده‌تر گرافیکی.

 

بهترین از همه کیفیت گرافیک بود. پالت رنگ و بافت ها بر روی صفحه نمایش ممتاز Liquid Retina XDR مک بوک می درخشید. چیزی که هنوز در لپ تاپ های ویندوزی ندیده ایم.

 

علیرغم برخی مشکلات جزئی، نتایج چشمگیر بود، زیرا این لپ تاپ برای بازی های متعصب در نظر گرفته نشده است. به نوعی فقط روشنگر بود.

 

با پشتیبانی بیشتر، کل تجربه ممکن است حتی بهتر شود، یعنی اپل به لطف قدرت سیلیکون اپل هیچ بهانه ای ندارداین شرکت هنوز روی سخت افزارهای مرتبط با بازی سرمایه گذاری نکرده و به توسعه دهندگان پشتیبانی و ابزارهایی ارائه نکرده است تا بتوانند آخرین عناوین خود را به دستگاه های اپل بیاورند.

 

خبر خوب این است که سلاح جدیدی در زرادخانه این غول فناوری وجود دارد که می تواند وضعیت را تغییر دهد.

بازی در مک ممکن است چندان بد نباشد

آیا macOS 13 Ventura می‌تواند آینده جدیدی را به Mac Gaming بدهد؟

در جریان WWDC 2022 اپل آپدیت جدیدی را برای یکی از سیستم عامل های خود یعنی macOS 13 Ventura اعلام کرد. این شامل یک سلاح جدید بازی قدرتمند است: MetalFX Upscaling به نظر می‌رسد این پاسخ اپل به نمونه‌گیری فوق‌العاده یادگیری عمیق (DLSS) و وضوح عالی Fidelity FX (FSR) انویدیا باشد. این ممکن است یک افزونه متحول کننده بازی به API رندر فلزی اپل باشد.

 

این ابزارها یک فریم را برای نمایش آن با وضوح کمتر ارائه می دهند. سپس از الگوریتم ها و سخت افزارهای تخصصی برای دادن وضوح بالاتر به همان فریم استفاده می شود. این به طور قابل توجهی بار روی GPU را هنگام اجرای بازی های گرافیکی فشرده کاهش می دهد. هنگامی که به درستی اجرا شود، ثبات عملکرد را با تأثیر کمی بر قابلیت اطمینان گرافیک به ارمغان می آورد.

 

این واقعیت که اپل در حال انتشار چنین ویژگی قدرتمندی برای مبارزه با رقابت بازی‌های بی‌نظیر است، نشان می‌دهد که اپل در مورد بازی جدی است. ارتقاء الگوریتمی یکی از جالب‌ترین فناوری‌های بازی است که در سال‌های اخیر عرضه شده است.

 

قبلاً در مقاله ذکر کردیم که برخی از لکنت‌های گرافیکی در بازی‌ها وجود داشت که با وجود قدرت M1 Max، تقاضای بیشتری داشتند. با این حال، این بیشتر به این دلیل است که این بازی ها مانند EVE Online برای سیلیکون اپل بهینه نشده اند. از آنجایی که MetalFX Upscaling نرخ فریم را افزایش می دهد، این مشکلات ممکن است به زودی ناپدید شوند. رندر کردن با وضوح پایین تر تقاضای کمتری دارد. ما هنوز نحوه عملکرد MetalFX Upscaling را نبینیم، اما اگر شبیه به DLSS یا FSR باشد، ممکن است شاهد عملکرد بسیار قوی باشیم. سازندگان بهترین لپ تاپ های گیمینگ پس حتما باید مراقب بود

برخی از توسعه دهندگان AAA پشتیبانی مک را دریافت می کنند. چه کسی دنبال می کند؟

یکی دیگر از ابتکارات اپل که ما در مورد آن هیجان زده هستیم، مشارکت با Hello Games No Man s Sky و Capcom s Resident Evil Village است. این به اپل دو عنوان بسیار محبوب AAA را می دهد تا به کتابخانه اضافه کند (یکی از نقاط ضعف بزرگ مک). این بازی ها همچنین دموهای فوری با کیفیت بالا برای نمایش قدرت MetalFX Upscaling هستند.

 

این اولین بار نیست که می‌بینیم یک توسعه‌دهنده برتر از بازی‌های مک پشتیبانی می‌کند. توسعه دهندگان EVE Online قبلاً میزان پتانسیلی که در دستگاه های اپل می بینند، به خصوص از زمان عرضه M1 بیان کرده اند.

 

تصور کنید یک عنوان گرافیکی سنگین AAA را روی یک مک بوک پرو سبک وزن یا حتی یک مک بوک ایر اجرا کنید. تا به حال اصلاً مورد توجه قرار نگرفته است، اما به نظر می رسد که بیشتر به یک احتمال تبدیل می شود. در هر صورت، ما در مورد این پیشرفت و اینکه آیا اپل موفق به پیروزی بر گیمرها می شود بسیار کنجکاو هستیم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
9 + 2=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند