بررسی شیائومی ردمی نوت 11 اس 5G

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 اس 5G -

 

لیست در حال گسترش Redmi Note 11s در بخش بررسی ما با Redmi Note 11S 5G ادامه می‌یابد - یک گوشی 5G با قیمت مناسب که از مدت‌ها قبل اشتراک‌های زیادی با Poco M4 Pro 5G و Redmi 11T 5G دارد.

 

بیت 5G به لطف Dimensity 810 عرضه می شود - یک چیپست 6 نانومتری میان رده محبوب Mediatek. معاوضه معمول در اینجا نیز وجود دارد - این 11S 5G با یک LCD در مقایسه با OLED 11S (4G) عرضه می شود، اگرچه این دو مدل از چندین جنبه دیگر نیز متفاوت هستند. ممکن است LCD باشد، اما همچنان نرخ تازه‌سازی 90 هرتز دارد، بنابراین همه چیز از بین نمی‌رود.

 

یک سیستم دوربین با مشخصات دقیق بخشی از این بسته است که توسط یک واحد اصلی 50 مگاپیکسلی عنوان شده است. همچنین یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو تله فوتو 2 مگاپیکسلی وجود دارد - چیزی که پوکو یا 11T 5G نداشتند. دوربین سلفی نیز با M4 Pro 5G متفاوت است، اما همچنین با 11S (4G) یا 11T 5G دوربین سلفی متفاوت است - در اینجا یک دوربین 13 مگاپیکسلی است، در مقابل واحدهای 16 مگاپیکسلی در سایر دوربین ها.

 

هیچ امتیازی در بخش باتری صورت نگرفته است و Redmi Note 11S 5G دارای یک سلول 5000 میلی آمپر ساعتی است که می توانید تا 33 وات شارژ کنید. نسخه اندرویدی که هنوز 11 است، جالب تر است، اگرچه حداقل لایه MIUI در بالا آخرین 13 است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 اس 5G

 

جعبه گشایی شیائومی Redmi Note 11S 5G

Note 11S 5G در جعبه مقوایی سفید دو تکه معمولی با شبیه به تلفن چاپ شده در بالا وارد می شود - فقط با محتویات داخل مطابقت ندارد زیرا واحد ما Midnight Black است و درب آن دارای رنگ آبی قهرمان است.

در داخل، شارژر 33 واتی را که به آن اشاره کردیم، به علاوه یک کابل USB-A-to-C با مهر 3A در یک طرف آن را دریافت می کنید تا به شما امتیاز فعلی آن را بدانید. قاب شفاف نرم ارائه شده هیچ امتیاز سبکی به شما نمی دهد، اما داشتن محافظ بیرون از جعبه همیشه خوب است.

 

طراحی نوت ۱۱ اس  مشابه Redmi Note 11 است

زیبایی و مینیمالیستی، Note 11S 5G دقیقاً مثل Note 11 است. در واقع، تنها تفاوت طراحی بین این دو مدل گزینه های رنگی ارائه شده و برچسب '5G' در کنار برند Redmi در پشت گوشی موبایل  است. علاوه بر این، درست مانند نوت 11، بدنه 11s از پلاستیک ساخته شده است که برای گوشی هایی در این رنج قیمت رایج است. پشت گوشی، از شیشه AG با پوشش مات ساخته شده است که بافت خوبی به دستگاه داده است.

برخلاف طراحی تخت پرچمداران امروزی، نوت 11 اس 5G همچنان طراحی سنتی منحنی قاب خود را حفظ کرده است که به سرعت در حال منسوخ شدن است. با این حال، انحنای دستگاه باعث می شود دستگاه ارگونومیک تر بوده و در دست گرفتن آن در طولانی مدت آسان تر و راحت تر باشد. 

برجستگی دوربین در پشت گوشی نیز کاملاً نازک و به خوبی طراحی شده است، اگرچه اگر گوشی هوشمند را روی یک سطح صاف قرار دهید، قطعاً تکان خواهد خورد. در این مورد، مانند سایر محصولات سری Redmi Note، یک قاب سیلیکونی شفاف در جعبه وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

Note 11S 5G در سه رنگ مختلف عرضه می شود. روکش مات نیز به راحتی لکه های اثر انگشت را جذب نمی کند، که اگر دوست دارید گوشی شما بدون قاب باشد، قطعا یک مزیت محسوب می شود. اگر دوست دارید از بقیه افراد متمایز شوید، گزینه های رنگ آبی گرگ و میش و آبی ستاره ای قطعا بهتر از مشکی هستند.

یک اسکنر اثر انگشت در دکمه پاور در سمت راست دستگاه به همراه دکمه تنظیم صدا تعبیه شده است. در سمت چپ، اسلات هیبریدی دو سیم کارت و microSD قرار دارد که می تواند تا 1 ترابایت حافظه خارجی را پشتیبانی کند.

در پایین، یک پورت USB Type-C برای شارژ و انتقال داده و همچنین یک جک 3.5 میلیمتری صدا وجود دارد. همچنین در قسمت بالا و پایین دستگاه، مشبک های بلندگو برای صدای استریو تعبیه شده است که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

در جلو یک صفحه نمایش LCD 6.6 اینچی با حاشیه های نازک در بالا و کناره ها و همچنین قاب پایینی کمی ضخیم تر دیده می شود. این نمایشگر همچنین از طراحی سوراخ پانچ برای دوربین سلفی استفاده می کند که در وسط قسمت بالایی قرار دارد.

به طور کلی، چیز زیادی متمایزی در طراحی دستگاه وجود ندارد. با این وجود، هنوز هم بسیار تمیز و مینیمالیستی است، درست مانند بقیه سری‌های Redmi Note 11.

 

مشخصات فنی و ویژگی ها شیائومی نوت ۱۱ اس نسبت به نوت 11 بهبود یافته

در مقایسه با هم رده های خود، Note 11S 5G بدون شک بهترین قیمت را  دارد.

مشخصات کامل دستگاه را در ادامه میتوانید مشاهده کنید:

 

  • صفحه نمایش LCD6 اینچی (Full HD (1080 x 2400 نرخ تازه سازی 90 هرتز، نسبت صفحه نمایش به بدنه 84.8 درصد
  • چیپست مدیاتک Dimensity 810 5G
  • 6 گیگابایت رم LPDDR4X
  • حافظه داخلی 128 گیگابایت UFS2
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسل + 8 مگاپیکسل فوق عریض + 2 مگاپیکسل ماکرو
  • دوربین جلو 13 مگاپیکسلی
  • باتری 5000 میلی آمپری
  • شارژ سریع 33W Pro
  • اندروید 11 از طریق MIUI0.5
  • سنسور اثر انگشت نصب شده در کنار
  • دو بلندگوی استریو، جک 3.5 میلیمتری صدا
  • رنگ ها - مشکی میدنایت، آبی گرگ و میش و آبی ستاره ای

 

صفحه نمایش Note 11S 5G برای اکثر کاربران بسیار مناسب است. با داشتن طیف رنگی گسترده DCI-P3، هیچ مشکلی در هنگام مشاهده محتوا یا اجرای بازی در آن پیدا نخواهد شد. نرخ رفرش بالا همچنین باعث می شود دستگاه روان باشد. یک شکایت کوچک در مورد صفحه نمایش این است که حداکثر روشنایی 450 نیت آن بسیار ضعیف است، به خصوص زمانی که زیر نور مستقیم خورشید به صفحه نگاه کنید. روشنایی تطبیقی نیز کاملاً ضعیف عمل کرده و اغلب روی تنظیمات روشنایی که در اکثر موقعیت‌ها خیلی کم است،

یکی از مواردی که در Note 11S 5G در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند در این بازه قیمتی کم است، قابلیت افزایش رم مجازی است. شما باید به رم 6 گیگابایتی آن بسنده کنید،

در مورد حافظه داخلی، این گوشی تنها با یک نسخه 128 گیگابایتی عرضه می شود که این روزها استاندارد محسوب میشود . خوشبختانه، بر خلاف اکثر پرچمداران، هنوز یک اسلات MicroSD برای افزایش فضای ذخیره سازی شما وجود دارد.

این دستگاه بر روی اندروید 11 از طریق MIUI 13.0.5 اجرا می شود که باید برای کسانی که قبلا از MIUI استفاده کرده اند آشنا باشد. اگرچه به اندازه اندروید استوک «پاک» نیست، اما رابط کاربری (UI) به لطف افزودن بسیاری از ویژگی‌ها و سفارشی‌سازی‌های شیائومی, تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، با توجه به سابقه شیائومی در دستگاه‌های قبلی Redmi Note، Note 11S 5G باید حداقل برای ۲ سال به‌روزرسانی دریافت کند. و ما تقریباً مطمئن هستیم که دستگاه به زودی به‌روزرسانی اندروید 12 را دریافت خواهد کرد.

در مورد قفل/باز کردن قفل بیومتریک، اسکنر اثر انگشت تعبیه شده روی دکمه پاور عالی است و فوق العاده سریع کار می کند. تشخیص چهره نیز به جز در محیط های تاریک کاملاً پاسخگو است. اما با توجه به اینکه به اندازه اسکنر اثر انگشت امن نیست، استفاده از آن را توصیه نمی کنیم.

ردمی نوت ۱۱ اس

 

عملکرد ردمی نوت ۱۱ اس با توجه به قیمت آن قابل توجه است

در مرحله بعد، بیایید عمیق‌تر به عملکرد Note 11S 5G بپردازیم. بر این اساس، در اینجا نتایج حاصل از تست‌های بنچمارک Geekbench 5 و 3DMark برای دستگاه آورده شده است:

Note 11S 5G مجهز به MediaTek Dimensity 810 5G است که عملکرد سریعی را برای کارهای روزانه مانند پیمایش در فیدهای رسانه های اجتماعی، گشت و گذار در اینترنت و موارد دیگر ارائه می دهد. در واقع، این پردازنده یک پله بالاتر از کوالکام اسنپدراگون 680 است که در نوت 11 و سایر گوشی‌های هوشمند در این رنج قیمت استفاده می‌شود.

در مقایسه با Note 11 این گوشی برای کارهای سنگین مانند بازی به طور قابل توجهی بهتر است. با این حال، انتظار سرعت فوق العاده سریع مشابه دستگاه های پرچمدار را نداشته باشید.  برای کارهای روزانه، چیپست Dimensity 810 عملکرد فوق العاده ای دارد. با ترکیب آن با نرخ تازه سازی 90 هرتز نمایشگر، قطعا از تجربه استفاده از گوشی لذت خواهید برد.

 

عملکرد گوشی در بازی

برای علاقه‌مندان به بازی این گوشی  توانایی اجرای عناوین محبوب بازی های موبایلی مانند PUBG Mobile، Asphalt 9 و Apex Legends Mobile را دارد. در حالی که می‌توانید تنظیمات گرافیکی بالایی را برای این بازی‌ها اجرا کنید، کاهش گرافیک به متوسط یا کم تجربه بازی روان‌تری را به شما می‌دهد، مخصوصاً برای بازی‌هایی که می‌توانند با نرخ تازه‌سازی بالاتر اجرا شوند.

عملکرد ردمی نوت ۱۱ اس در بازی

 

بلندگوها

همانطور که قبلاً اشاره شد Note 11S 5G دارای بلندگوهای استریو است که کیفیت صدای نسبتاً متوسطی دارد. خوشبختانه، مانند بسیاری از دستگاه های دیگر در این رنج قیمت، هنوز یک جک 3.5 میلیمتری صدا برای شما وجود دارد تا تجربه صوتی بهتری با تاخیر کم داشته باشید. این امر به ویژه هنگام اجرای بازی های چند نفره موبایل بسیار مهم است.

بلندگوهای ردمی نوت ۱۱ اس

 

باتری

یکی دیگر از نکات مثبت Note 11S 5G باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی آن است که به راحتی می تواند برای بیش از یک روز استفاده دوام بیاورد. ما از ماندگاری باتری کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته ایم، زیرا می تواند یک روز کامل را حتی با استفاده زیاد دوام بیاورد. این گوشی حتی در استفاده متوسط  توانست تقریباً دو روز دوام بیاورد.

از نظر سرعت شارژ، شارژ سریع 33 واتی پرو می تواند یک Note 11S 5G تقریبا خالی را در کمتر از 1 ساعت به طور کامل شارژ کند. شارژر 33 واتی در جعبه موجود است. به طور کلی، عمر باتری در هنگام استفاده از دستگاه نباید مشکلی ایجاد کند.

 

دوربین 2+1 در پشت، سلفی 13 مگاپیکسلی

از نظر تصویربرداری، تنظیمات دوربین در Note 11S 5G چیزی است که از یک گوشی هوشمند در این بخش قیمتی انتظار دارید. ویژگی‌های دوربین موجود در دستگاه شامل هوش مصنوعی، حرفه‌ای، پرتره، شب، پانوراما، حرکت آهسته، اسکن اسناد و موارد دیگر است.

حالت هوش مصنوعی به طور خاص به طرز شگفت آوری خوب کار می کند. این ویژگی می تواند سوژه و شرایط محیطی را که در آن عکس می گیرید تشخیص دهد تا تنظیمات دوربین را به طور خودکار مطابق با آن تنظیم کند. به عنوان مثال، هنگام گرفتن عکس در شرایط کم نور، هوش مصنوعی به طور خودکار عکس را در حالت شب می گیرد. علاوه بر این، اگر دوست دارید تنظیمات را خود انجام دهید، حالت Pro به شما اجازه می دهد تا تنظیمات زیادی از جمله نوردهی، سرعت شاتر و موارد دیگر را تغییر دهید.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است. در مورد کیفیت تصویر، Note 11S 5G می‌تواند عکس‌های فوق‌العاده‌ای در نور مناسب بگیرد. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی در شرایط نور کم، تصاویری با ظاهر عالی با جزئیات مناسب می گیرد. اما دوربین در حالت شب باعث می شود عکس های شبانه کمی بهتر به نظر برسند. اما بیشتر اوقات، این حالت تصویر را بیش از حد واضح می کند و نویزها و مصنوعات را بیشتر به چشم می آورد.

 

کیفیت دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در نور خوب مناسب است.  اما دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی بدترین عملکرد را با کیفیت تصویر پایین‌تر از حد متوسط دارد.

دوربین سلفی میدان دید مناسبی دارد و تصاویر با کیفیت خوبی در نور مناسب ثبت میشوند. با این حال، فیلترهای زیبایی ممکن است گاهی اوقات بیش از حد غیرطبیعی باشند.

 

کیفیت تصویر در نور روز

عکس‌های معمولی در نور روز از دوربین اصلی Redmi Note 11S 5G برای این کلاس خوب بود. رنگ ها سطح اشباع دلپذیری دارند. جابجایی هوش مصنوعی همانطور که انتظار می‌رفت کار کرد و باعث افزایش رنگ‌ها و کنتراست شد.

 

کیفیت تصویر در نور کم

تصاویر در نور کم از دوربین اصلی Redmi تقریباً خوب هستند اما سایه‌های بسیار تیره دارند، در حالی که در نورپردازی متعادل‌تر، جزئیات خوب است.

حالت شب تعدادی از این کمبودها را برطرف می کند و دامنه دینامیکی را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد و سایه ها را تقویت می کند. اشباع رنگ نیز به دلپذیرتر شدن این رنگ ها کمک می کند.

نایت مود ردمی نوت ۱۱ اس

 

حالت پرتره

در  حالت پرتره Redmi Note 11S 5G تشخیص سوژه بسیار خوب و قانع کننده است. محدوده دینامیکی ممکن است کمی کم باشد، به خصوص در صحنه‌های دارای نور پس‌زمینه، اما گوشی همچنان اولویت را برای نوردهی سوژه شما قرار می‌دهد. سلفی ها در Radmi 11S 5G بسیار خوب هستند. جزئیات عالی است. رنگ‌ پوست خوب استو نمایش کلی رنگ نیز بسیار دلپذیر است.هنگامی که در حالت پرتره هستید، HDR هایلایت ها را در صحنه های دارای نور پس زمینه متضاد ذخیره نمی کند.

 

نمای نزدیک یا Closeups

دوربین ماکرو از کالیبری است که فقط برای افزایش تعداد دوربین خوب است، اما برای گرفتن عکس واقعی چندان مناسب نیست. این دوربین 2 مگاپیکسلی کم رزولوشن با فوکوس ثابت است. بنابراین، در این بخش جزئیات زیادی را دریافت نخواهید کرد و محدوده دینامیکی محدود است.

 

ضبط ویدیو

با رزولوشن فیلمبرداری دوربین پشتی تنها 1080p60 و دوربین سلفی فقط 1080p30. کیفیت ویدیو در موقعیت های پر نور قابل قبول است و البته  برای پست های رسانه های اجتماعی شما کافی است. گوشی شیائومی ردمی نوت 11 اس 5G با دوربین اصلی خود تا 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می کند، در حالی که دوربین اولترا واید با رزولوشن 1080p در 30 فریم بر ثانیه محدود می شود.گزینه استفاده از کدک h.265 برای رمزگذاری نیز وجود دارد.

 

 

Redmi Note 11S از بهترین گوشی های میان رده است

در مقایسه با دیگر برادران نوت 11، ترکیب چیپست Dimensity 810 و صفحه نمایش 90 هرتزی این مدل را به دستگاهی باکیفیت تبدیل می کند در حالی که قیمت مناسبی هم دارد. در اجرای بازی های محبوب موبایل Redmi note 11s  خوب عمل کرده است، برای استفاده روزمره عالی است و عمر باتری طولانی دارد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
8 + 1=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند