بررسی گوشی موبایل اپل iPhone SE 3

بررسی گوشی موبایل اپل iPhone SE 3 -

بررسی iPhone SE 3

 

 

مقدمه

 

اپل هر سال آیفون های پرچمدار خود را تازه می کند، اما مدل ارزان قیمت آیفون SE حدود 2 سال است که در بازار بدون تغییر باقی مانده است. اکنون، سرانجام، انتظار برای جانشین آن به پایان رسیده است و نسخه به روز شده اینجاست. بررسی گوشی موبایل اپل iPhone SE 3، با نام مستعار iPhone SE 3، برای نسل سوم خوش آمدید!

 در واقع،  SE 3کاملاً شبیه مدل قبلی خود است. که به نوبه خود دقیقاً شبیه آیفون های قبلی بود، آیفون 8، 7، 6s، تا آیفون 6 از سال 2014. همان حاشیه های بزرگ، همان صفحه نمایش کوچک 4.7 اینچی، همان دوربین تکی، تقریباً همه چیز! این به همان اندازه نوستالژیک است که شما احساس می‌کنید: این یک آیفون با یک دکمه، تاچ آیدی کلاسیک (و قابل اعتماد) و یک فرم باریک و فشرده است که این روزها بسیار نادر است.

ظاهر این آیفون SE جدید به قدری شبیه آیفون SE قبلی است که چند قاب که از مدل قبلی امتحان کردیم کاملاً با نمونه جدید مطابقت دارد.

 صفحه نمایش

صفحه نمایش نیز آشناست: یک صفحه نمایش 4.7 اینچی با حاشیه های بزرگ در بالا و پایین. طراحی باریک و سبک است و حتی پس از استفاده از آیفون 13 مینی متوجه می‌شوید که SE چقدر نازک‌تر است.

 

اپل در مورد مواد اولیه نیز به خطر نیفتاده است زیرا شما همچنان دارای قاب و شیشه آلومینیومی در جلو و پشت هستید و حتی دارای استاندارد IP67 کاملاً کاربردی برای محافظت در برابر آب و گرد و غبار. در خبرهای دیگر، من این گوشی را به شدت لیز دیدم، شاید به این دلیل که بسیار نازک بود.

 

و رنگبندی نیز آشنا هست: مشکی، نور ستاره (نسخه کمی گل آلودتر از سفید)، و محصول قرمز. 

اپل دیگر شارژر را در جعبه آیفون های پرچمدار قرار نمی دهد و اکنون آیفون SE نیز به این روند می پیوندد.

نکته جالب این است که شما یک کابل شارژ USB-C به Lightning دریافت می کنید، در حالی که نسل قبلی کابل USB-A به لایتنینگ قدیمی را داشت که با شارژرهای مدرن کار نمی کرد. تعدادی دفترچه راهنمای کاربر و یک ابزار سیم کارت نیز در جعبه وجود دارد، اما بدون هدفون یا چیز دیگری. و بله، این بدان معناست که شما باید یک شارژر جداگانه بخرید.

بررسی گوشی موبایل اپل iPhone SE 3

عملکرد و نرم افزار

 اپل بازار گوشی های هوشمند مقرون به صرفه را با SE اصلی که دارای پردازنده درجه یک پرچمدار بود، تکان داد و آیفون SE جدید با جدیدترین تراشه اپل A15 در داخل آن، اپل را جلوتر می برد. دقیقا مثل همان مدل که در افون 13 وجود دارد.

در مورد بنچ مارک هم این گوشی عملکرد بهتری نسبت به آیفون 13 مینی از خود نشان داد و رتبه بالاتری به دست آورد.

از نظر پشتیبانی

از نظر نرم افزاری، SE جدید با نسخه فعلی iOS 15 راه اندازی می شود. iOS به آرامی و پیوسته در حال تکامل بوده است، ظاهری آشنا در طول سال ها حفظ کرده و تنها به تدریج ویژگی های جدید را اضافه می کند.

آنچه در اینجا قابل توجه است پشتیبانی نرم افزاری است: اپل معمولاً حدود 5 سال به روز رسانی های اصلی نرم افزار را ارائه می دهد که بسیار بیشتر از به روزرسانی های 2-3 ساله ای است که با گوشی های ارزان قیمت اندروید دریافت می کنید.

دوربین

در پشت SE 3 تنها یک دوربین 12 مگاپیکسلی عریض قرار دارد. اینجا بدون لنز فوق عریض و زوم تله فوتو، فقط یک دوربین هست، مثل زمان های خوب قدیم.

با این حال، بهبود یافته است و به لطف تراشه A15 با ISP جدید در داخل، می توانید تصاویر خیره کننده ای از آن بگیرید.

این دوربین در این بازه قیمتی از رقبای اندرویدی برتری دارد.

این تراشه از آخرین ترفندهایی که در آیفون 13 می بینید نیز استفاده می کند: تراشه عکاسی محاسباتی را امکان پذیر می کند، تصاویر را برای رنگ و جزئیات بهینه می کند و موتور Smart HDR 4 رنگ، کنتراست و نویز را افزایش می دهد.

همچنین از Photographic Styles پشتیبانی می کند تا رنگ عکس های خود را تغییر دهید.

عمر باتری و شارژ

اپل عمر باتری را بر حسب ساعت‌ها پخش ویدیوی مداوم اندازه‌گیری می‌کند و این آیفون SE جدید با 15 ساعت پخش ویدیو و 10 ساعت پخش صدا رتبه‌بندی شده است که در هر دو حالت دو ساعت بیشتر از مدل قبلی است.

و حتی در پخش ویدئو با آیفون 11 مطابقت دارد، اما عمر باتری پخش صدا کمی کمتر است. و ماندگاری آن به اندازه آیفون 13 مینی نیز نیست، اما یک پیشرفت است و ما آن را قبول خواهیم کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
2 + 4=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند