بررسی شیائومی Xiaomi 12T Pro

بررسی شیائومی Xiaomi 12T Pro -

 

در دنیای فناوری اطلاعات و موبایل، نام شیائومی (Xiaomi) به عنوان یکی از برترین و محبوب‌ترین برندها ثبت شده است. این شرکت چینی با تولید محصولاتی که کیفیت بالا، امکانات متنوع و قیمت مناسب دارند، توانسته است جایگاه خود را در بازار جهانی به‌ویژه در کشورهای آسیایی مستحکم کند.

یکی ازمحصولات شیائومی، مدل Xiaomi 12T Pro بوده است. از مشخصات این گوشی می‌توان به دوربین‌ حرفه‌ای، صفحه نمایش خوب، امکانات قدرتمند پردازشی و باتری بزرگ اشاره کرد.

در این مقاله، به بررسی دقیق و جامع Xiaomi 12T Pro خواهیم پرداخت. با معرفی و بررسی امکانات، طراحی، نقاط قوت و ضعف، عملکرد دوربین‌ها و دیگر ویژگی‌های این گوشی، به شما اطلاعات کاملی را ارائه خواهیم کرد تا بتوانید تصمیم به خرید مناسب‌تری بر اساس نیازها و ترجیحات خود بگیرید.

مشخصات کلی شیائومی ۱۲ تی پرو

ویژگی برجسته در 12T Pro دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی آن است. این دوربین مبتنی بر حسگر ISOCELL HP1 ساخت سامسونگ است - یک کیت دوربین قدرتمند که ما اخیراً برای اولین بار در بررسی موتورولا اج 30 اولترا در عمل دیدیم . HP1 یک تصویربردار 1/1.22 اینچی با دیافراگم f/1.69، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و تثبیت کننده تصویر اپتیکال (OIS) است. این دوربین 16-1 پیکسل را در رزولوشن های مختلف به ارمغان می آورد که از عکس های 12.5 مگاپیکسلی با 2.56 میکرومتر متفاوت است. گام پیکسل تا عکس‌های ثابت 50 مگاپیکسلی (1.28 میکرومتر پیکسل) یا 200 مگاپیکسل (0.64 میکرومتر پیکسل)، بسته به نیاز شما.

فراتر از دوربین، گوشی شیائومی 12 تی پرو یک صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با فرکانس 120 هرتز نیز ارائه می دهد. به دلیل وضوح بالاتر از حد معمول 1220 x 2712 پیکسل و تراکم فوق العاده واضح 446 ppi، CrystalRes نامگذاری شده است. این صفحه نمایش همچنین دارای گواهینامه Dolby Vision و HDR10+ است. این پنل کاملاً LTPO در برخی از سری های Xiaomi 12 و 12S نیست، اما همچنان یک قطعه سخت افزار عالی است.

و دیگر ویژگی های برجسته 12T Pro نیز شامل بلندگوهای استریوی تنظیم شده توسط هارمن کاردون با پشتیبانی از Dolby Atmos و باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی با HyperCharge 120 واتی است.

 

مشخصات کلی

جزئیات

تاریخ معرفی

2022

ابعاد

1/163 در 9/75  در 6/8  میلی‌متر

وزن

205 گرم

سیستم عامل

اندروید 12  با رابط کاربری MIUI 13

پردازنده

اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1

حافظه داخلی

128, 256

رم

8 , 12

اندازه صفحه نمایش

6.67 اینچ

نوع صفحه نمایش

CrystalRes AMOLED

دوربین اصلی

واید 200 مگاپیکسل

اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل

ماکرو ۲ مگاپیکسل

دوربین سلفی

20 مگاپیکسل

فیلمبرداری

8K  نرخ 24 فریم بر ثانیه  4K -نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه

باتری

5000 میلی آمپر

رنگ ها

مشکی نقره ای و آبی

اسپیکر

از برند Harman Kardon 

پورت ها

USB On-The-Go

USB Type-C 2.0

نسخه بلوتوث

5.2، A2DP، LE، aptX HD

 

طراحی شیائومی Xiaomi 12T Pro

شیائومی 12 تی پرو دارای طراحی بسیار کلاسیکی است که گاهی اوقات خسته کننده است. ظاهر کلی بسیار ملایم و جدی است. پانل پک به شکلی بسیار طبیعی و مناسب برای کف دست خمیده است.

ابعاد 12T Pro 163.1 x 75.9 x 8.6 میلی‌متر است و وزن آن به 205 گرم می‌رسد . با چسبندگی محکم به آن احساس متراکم و تعادل خوبی دارد. نه خیلی سنگین و نه خیلی سبک.

پنل پشتی دارای روکش کمی مات است که به خوبی به اثر انگشت و سایر آلودگی ها کمک می کند. پوشش همچنین ضد تابش است، بنابراین انتظار نداشته باشید که 12T Pro هنگام استفاده از آن، انعکاس‌های فانتزی و بازیگوشی داشته باشد. بار دیگر، این طراحی به معنای تجارت است.

در مورد انتخاب رنگ هم همینطور. می توانید 12T Pro را در رنگ های مشکی، نقره ای یا آبی داشته باشید . همه اینها با جزایر دوربین با رنگ های زیبا و بدون لهجه رنگ اضافی برای صحبت کردن.

اگر صحبت از دوربین شد، چینش بسیار آشنای آن توسط بسیاری از دستگاه های اخیر شیائومی به اشتراک گذاشته شده است. ما شخصاً سنسور اصلی مستطیلی بزرگ و شکل کلی جزیره اطراف آن را دوست داریم. خطوط جداکننده ظریف بین دو سنسور دوربین اضافی نیز زیبا به نظر می رسند و بقیه طراحی را تکمیل می کنند، همانطور که ممکن است ظریف باشد. این گوشی در مقابل همتای قدیمی تر خود 11t pro 256 8 بسیار مجهز تر شده است.

هیچ چیز جالب یا قابل توجهی در مورد قسمت جلویی 12T Pro وجود ندارد. راستش را بخواهید، به همان اندازه که می‌گویند مستقیم است - حاشیه‌های نسبتاً نازک اطراف یک صفحه‌نمایش تخت و یک دوربین سوراخ‌دار. همان چیزی که برای جلسه هیئت مدیره می خواهید.

نگاه کردن به گوشی از کناره یک چیز عجیب و غریب را در نحوه عملکرد مجموعه نمایشگر نشان می دهد. شیائومی تصمیم گرفت قاب میانی گوشی را روی مجموعه نمایشگر گسترش ندهد تا کناره های آن را بپوشاند. در نتیجه، نوع 12T Pro دارای یک «فریم دوگانه» کمی عجیب و غریب است که از کناره می رود.

بررسی Xiaomi 12T Pro

صفحه نمایش شیائومی Xiaomi 12T Pro

نمایشگر قطعا یکی از ویژگی های برجسته شیائومی 12 تی پرو است. این یک پنل بسیار خوب است، مهم نیست که چگونه آن را مشاهده می کنید (حتی به معنای واقعی کلمه).

صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با وضوح فوق العاده واضح 1220 در 2712 پیکسل ارائه می شود. این نسبت تصویر 20:9 مانند 11T است، اما رزولوشن بالاتر از متوسط صفحه نمایش های FHD+ شما است و تا 446 ppi عالی عمل می کند که باعث می شود در شخص بسیار واضح به نظر برسد.

شایان ذکر است که این پنل از کاهش نور PWM با فرکانس 1920 هرتز استفاده می کند که برای یک OLED بسیار زیاد است و ممکن است برای افرادی که فرکانس کم نور معمولی OLED 500-800 هرتز آزارشان می دهد، یک مزیت باشد.

نرخ نمونه برداری لمسی 480 هرتز است که رقابتی نیز هست.

شیائومی 500 نیت روشنایی معمولی و 900 نیت حداکثر روشنایی خودکار را در حالت روشنایی بالا تبلیغ می کند. ما در آزمایش خود هر دوی این ارقام را تأیید کردیم و حتی از آنها فراتر رفتیم. صفحه نمایش 12T Pro واقعاً روشن می شود و کاملاً قابل استفاده در فضای باز است.

این پنل خاص به دلیل داشتن گواهی خستگی بصری کم SGS برای استفاده طولانی مدت عالی است. همچنین دارای حالت خواندن تطبیقی است که جلسات طولانی خواندن را تشخیص می دهد و میزان نور آبی که از صفحه نمایش می آید را کاهش می دهد.

پنل از نظر رنگ نیز شگفت انگیز است . برای شروع، 12 بیتی است که به آن امکان نمایش بیش از 68 میلیارد رنگ را می دهد. علاوه بر این، گواهینامه Dolby Vision و HDR10+ را نیز دریافت کرده است.

شیائومی چند حالت رنگی در منوی تنظیمات خود دارد که ممکن است کمی گیج کننده باشد. از جنبه مثبت، تنظیمات هم برای یک نقطه سفید سفارشی و هم برای کانال های رنگی RGB منفرد در دسترس هستند، بنابراین در صورت تمایل می توانید نمایه رنگ را تغییر دهید و تنظیم کنید.

به‌طور پیش‌فرض، گوشی 12T Pro با فعال کردن حالت Vivid در خارج از جعبه وارد می‌شود. فضای رنگی DCI-P3 را هدف قرار می دهد و به میخ درست روی سر ضربه می زند. نمایه رنگ پیش‌فرض کمی در سمت سرد است، اما می‌توانید به راحتی آن را با تنظیم نقطه سفید سفارشی تغییر دهید و اساساً کالیبراسیون رنگی عالی داشته باشید. حتی برای کارهای حساس به رنگ به اندازه کافی خوب است.

حالت رنگ اصلی اساساً همان کاری را انجام می دهد که حالت زنده انجام می دهد، اما فضای رنگی sRGB را هدف قرار می دهد و این کار را تقریباً کاملاً انجام می دهد. از طرف دیگر، اگر دقت رنگ برای شما اولویت اصلی نیست، حالت اشباع به سادگی می‌تواند رنگ‌های تند «OLED-y» را ارائه دهد که به سمت شما می‌آیند و به بیرون می‌پرند.

منوی تنظیمات پیشرفته عمیق است و شامل راهی است که همه برنامه‌ها و رابط کاربری سیستم را مجبور به رندر در DCI-P3 یا sRGB می‌کند. ما دقیقاً مطمئن نیستیم که چرا کسی بخواهد این کار را انجام دهد، اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در مورد نمایه رنگ خود سر و صدا می کنید، تقریباً هر گزینه ای که می توانیم به آن فکر کنیم در اینجا وجود دارد.

Xiaomi 12T Pro زمان زیادی را در بخش پخش HDR ارائه می دهد. قبلاً اشاره کردیم که نمایشگر آن هم برای Dolby Vision و هم برای HDR10+ تایید شده است. از نظر نرم‌افزاری و پشتیبانی از رمزگشایی HDR، این گوشی دارای تمامی پایه‌های تحت پوشش است و از HLG، HDR10، HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

بررسی Xiaomi 12T Pro

عمر باتری شیائومی Xiaomi 12T Pro

شیائومی 12 تی پرو مانند شیائومی 11 تی پرو قبل از خود دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. هر دو گوشی در نتایج آزمایش ترکیبی ما اعداد استقامت باتری تقریباً مشابهی را مدیریت می کنند. با این حال، وقتی نوبت به زمان اجرای تست تماس و پخش ویدیو می‌رسد، 12T Pro جدید تقویت قابل توجهی داشته است.

نود و یک ساعت به طور کلی یک رتبه استقامت باتری است. با این حال، با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی می تواند کمی بهتر باشد.

سرعت شارژ

Xiaomi 12T Pro می تواند با استفاده از فناوری اختصاصی HyperCharge شیائومی تا 120 وات شارژ شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، آداپتور دیواری و کابل مورد نیاز برای انجام HyperCharge را در جعبه خرده فروشی دریافت می کنید و باید هر دو را نگه دارید و پیگیری کنید زیرا هر دو اختصاصی هستند.

Xiaomi 12T یک دستگاه بسیار سریع شارژ است. در حالت شارژ پیش فرض، ما آن را از 0% باتری تا 100% در کمتر از 30 دقیقه دریافت کردیم. تلفن نیز در این فرآیند به سطوح ناراحت کننده ای گرم نمی شود. با تنظیم 12T Pro روی حداکثر حالت شارژ Boost، مدت زمان شارژ کامل تنها 23 دقیقه بود.

البته لازم به ذکر است که علیرغم داشتن ظرفیت باتری یکسان، سلف آن - شیائومی 11 تی پرو - توانست کمی سریعتر از 12 تی پرو شارژ شود.

اسپیکرهای شیائومی  12T پرو

شیائومی با Dolby روی صدای 12T Pro کار کرده است. تنظیماتی برای Dolby Atmos و همچنین یک اکولایزر با امکانات کامل وجود دارد. همچنین اسپیکرهای این گوشی از برند Harman Kardon است.

صدای 12T Pro بسیار بلند است. پاسخ فرکانسی آن خوب و فشرده ، با میانه های خوب برای صدایی واضح است. به هر حال، ما کیفیت صدا را با و بدون فعال بودن Dolby Atmos آزمایش کردیم و روشن بودن آن نتایج بهتری داشت.

شیائومی  12T پرو برای گوش دادن به موسیقی و بازی عملکرد خوبی دارد ولی برای تماشای فیلم کمی امتیاز کمتری کسب میکند.

به عنوان یک دستگاه ضبط، Xiaomi 12T Pro در تمام موارد استفاده نسبتاً خوب عمل کرد، اما برای ضبط رویدادهای با صدای بلند، به عنوان مثال، در کنسرت ها، گزینه خوبی نیست. ضبط ها همچنین فقدان باس و تریبل را نشان می دهد. با این اوصاف، تعادل تون در کل خوشایند بود، ضبط‌ها پویایی خوبی را در همه موقعیت‌ها نشان می‌دادند، و یک صحنه صدای ضبط شده گسترده به عملکرد فضایی عالی کلی کمک می‌کرد.

 

دوربین های12T  پرو

 شیائومی 12 تی پرو یک گوشی هوشمند است که دارای سه دوربین در پشت خود است. این دوربین‌ها شامل یک دوربین اصلی با رزولوشن 200 مگاپیکسل است که این یک ویژگی بزرگ و جذابیت برای این گوشی محسوب می‌شود. علاوه بر آن، دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی نیز وجود دارد که امکان گرفتن تصاویر با زاویه دید گسترده‌تر را فراهم می‌کند. همچنین، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز در این گوشی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد از نزدیک جزئیات کوچک و جالب را عکس‌برداری کنید. با این ویژگی‌ها، شیائومی 12 تی پرو یک گوشی جذاب و کاربردی است که می‌تواند نیازهای عکاسی شما را به خوبی برطرف کند.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور HP1 سامسونگ استفاده می‌کند که یک طراحی Tetra2pixel دارد. این طراحی باعث می‌شود پیکسل‌های کوچک 0.64 میکرومتری خود را به صورت 16 به 1 ترکیب کند و به پیکسل‌های ترکیبی 2.56 میکرومتری تبدیل شود. این سنسور از جمله بزرگترین سنسورهای موجود در صنعت است.

در این دوربین، یکی از پیشرفت‌های مثبت، وجود لنز تثبیت شده است که در مدل 11T Pro قابل دسترسی نبود. مشخصات این دوربین شیائومی نشان می‌دهد که میدان دید آن حدود 85 درجه است که معادل فاصله کانونی 23-24 میلی‌متر است.

این سنسور HP1 را قبلاً در گوشی موتورولا اج 30 اولترا دیده‌بودیم، اما در این دوربین، تنظیمات مختلفی دارد. فاصله کانونی لنز در موتورولا 6.88 میلی‌متر بود در حالی که در شیائومی 7.01 میلی‌متر است. همچنین دیافراگم در شیائومی f/1.7 است در حالی که در موتورولا f/1.9 بود.

در مورد لنز فوق‌عریض، در هر دو مدل 12T از یک لنز مبتنی بر سنسور 8 مگاپیکسلی Samsung S5K4H7 ISOCELL Slim 1/4 اینچی با گام پیکسلی 1.12 میکرومتر استفاده می‌شود. این لنز دارای فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.2 و میدان دید 120 درجه است.

درباره دوربین ماکرو، از سنسور 2 مگاپیکسلی GalaxyCore GC02 با لنز f/2.4 استفاده می‌شود. این دوربین فوکوس ثابتی حدود 4 سانتی‌متر دارد.

برای عکس‌های سلفی، از سنسور 20 مگاپیکسلی Sony IMX596 با طراحی Quad Bayer استفاده می‌شود. شیائومی اعلام کرده که این دوربین دارای فرمت اپتیکال 1/3.47 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر است. لنز آن نیز دارای فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.2 است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
7 + 2=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند