برنامه های اندروید اکنون می توانند به طور بالقوه در مورد داده هایی که جمع آوری می کنند دروغ بگویند

برنامه های اندروید اکنون می توانند به طور بالقوه در مورد داده هایی که جمع آوری می کنند دروغ بگویند -

برنامه های اندروید اکنون می توانند به طور بالقوه در مورد داده هایی که جمع آوری می کنند دروغ بگویند

یک قدم به عقب برای ایمنی داده ها

برنامه‌های اندروید اغلب انواع داده‌های مربوط به شما و دستگاهتان را جمع‌آوری می‌کنند، مانند نام و موقعیت مکانی، و همچنین گاهی اوقات دسترسی به عکس‌ها یا پیام‌های شما، از جمله موارد دیگر. بنابراین، بسیار مهم است که قبل از دانلود یک برنامه، میزان دسترسی به آن را درک کنید، چیزی که اکنون درک آن بسیار دشوارتر شده است.

به این دلیل که گوگل اخیراً ویژگی جدیدی به نام «ایمنی داده» ارائه کرده است که توسعه دهندگان برنامه را ملزم می‌کند داده‌هایی را که برنامه‌هایشان جمع‌آوری می‌کند، اینکه آیا داده‌ها با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته می‌شود و شیوه‌های امنیتی برنامه را افشا کنند. این یک مرحله امیدوارکننده به نظر می رسد، و اگر این فقط یک افزوده بود، می شد، اما گوگل نیز بی سر و صدا لیست مجوزهای برنامه را از لیست فروشگاه ها حذف می کند.

این تغییر توسط شرکت اعلام نشده است اما توسط میشال رحمان مشاهده شده است

لیست مجوزهای برنامه به طور خودکار توسط Google ایجاد شده است، که اگرچه دقیق است، اما همیشه در مورد اینکه چرا مجوزهای خاص مورد نیاز است یا داده ها جمع آوری شده است، مشخص نیست.

این صفحه جدید ایمنی داده در بسیاری از موارد باید بسیار واضح‌تر باشد، زیرا توسعه‌دهندگان برنامه می‌توانند توضیح دهند که چرا به انواع مختلف داده نیاز دارند، اما از آنجایی که پر کردن آن به عهده این توسعه‌دهندگان است، خطر ناقص بودن اطلاعات نیز وجود دارد. یا نادرست

داشتن هر دو صفحه امنیت داده و مجوزها جامع‌تر خواهد بود، اما همچنین می‌تواند فهرستی درهم و گیج‌کننده ایجاد کند، بنابراین می‌توانیم ببینیم که چرا Google ممکن است فقط یکی را نشان دهد. فقط مشخص نیست که آیا این تماس درست بود یا خیر.

در بیشتر موارد، این احتمالاً مشکل چندانی نخواهد بود، اگرچه توسعه‌دهندگان برنامه‌های بی‌وجدان اکنون آزادی بیشتری برای مخفی کردن شیوه‌های جمع‌آوری داده‌های برنامه‌های خود دارند، که یک نگرانی قطعی است.

گوگل هشدار داده است که اگر صفحه ایمنی داده کامل و دقیق نباشد، برنامه‌ها ممکن است به‌روزرسانی‌های آن‌ها را مسدود یا حتی از پلی استور حذف کنند، اما مشخص نیست که Google با چه سرعتی یا جامعی متخلفان را شناسایی کرده و علیه آنها اقدام خواهد کرد.

برنامه های اندروید اکنون می توانند به طور بالقوه در مورد داده هایی که جمع آوری می کنند دروغ بگویند

گوگل تنها شرکتی نیست که دریافت اطلاعات را به توسعه دهندگان واگذار می کند

در حالی که این یک حرکت نگران‌کننده است، اما شبیه به کاری است که اپل در حال حاضر انجام می‌دهد، با «برچسب‌های تغذیه‌ای» حریم خصوصی خود ، که توسعه‌دهندگان برنامه ملزم به تکمیل آن هستند. واشنگتن پست با این حال، متوجه شد که این برچسب‌ها نیز اغلب نادرست هستند، بنابراین دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم جایگزین گوگل به سرنوشت مشابهی دچار نخواهد شد.

 

یک مزیتی که کاربران اندروید نسبت به کاربران iOS در این شرایط دارند این است که آنها به فروشگاه Google Play محدود نمی شوند و در حالی که به طور کلی امن ترین مکان برای دریافت برنامه ها در نظر گرفته می شود، رحمان اشاره می کند که فروشگاه های برنامه شخص ثالث مانند Aurora Store همچنان لیست مجوزهای برنامه را نشان می دهد – کاری که می تواند انجام دهد زیرا گوگل هنوز این داده ها را در پشت صحنه جمع آوری می کند.

 

به این ترتیب، اگر نگران این تغییر هستید، یافتن منبع یک فروشگاه اپلیکیشن جایگزین که بینش‌ها و تضمین‌هایی را که به آن نیاز دارید ارائه می‌دهد، ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد. البته، اکثر کاربران اندروید احتمالاً نمی دانند که این یک گزینه است و داده های نشان داده شده در لیست های فروشگاه Google Play را به صورت اسمی در نظر می گیرند - که ممکن است دیگر کاملاً دقیق و کامل نباشد، حتی در بین بهترین برنامه های Android .

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
8 + 1=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند