نقد و بررسی POCO M5s: میان رده خوش قیمت !

نقد و بررسی POCO M5s: میان رده خوش قیمت ! -

نقد و بررسی POCO M5s: میان رده خوش قیمت !

امروز، POCO بالاخره از جدیدترین گوشی های هوشمند خود تحت سری M POCO، M5 و M5s رونمایی کرد. در حالی که نام‌های مشابه و مشخصات تقریباً مشابهی دارند، POCO M5s کارها را کمی متفاوت انجام می‌دهد تا خود را از برادرش و بسیاری دیگر از گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه متمایز کند.

اگر بخواهیم این مقایسه را ساده کنیم، می گوییم که Poco M5 دارای صفحه نمایش LCD 90 هرتزی است، در حالی که Poco M5s از یک OLED 60 هرتزی و تنظیمات همه جانبه دوربین بهتر استفاده می کند. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم توجه خود را بر روی Poco M5 های دارای ویژگی های بیشتر متمرکز کنیم.

و بله، شیائومی دوباره این کار را انجام داده است. Poco M5s در واقع یک Redmi Note 10S است که بیش از یک سال پیش در سراسر اتحادیه اروپا و آسیا عرضه شد. و در حالی که هند M5s را دریافت نمی کند، دستگاه Redmi Note 11 SE را در ماه آگوست دریافت کرد که یک دستگاه دوقلو دیگر است.

M5s یک OLED 6.43 اینچی 1080p با قابلیت های روشنایی برتر ارائه می دهد. با وجود اینکه M5s از چیپست قدرتمندتر و پنل بهتری نسبت به M5 با LCD 90 هرتزی برخوردار است، نرخ تازه سازی به 60 هرتز محدود شده است.

وقتی صحبت از سخت افزار شد، M5s بر اساس Helio G95 است، پلتفرمی که یک CPU 2+6 و یک پردازنده گرافیکی چهار هسته ای Mali-G76 MC4 ارائه می دهد که برای کار در حال حرکت بسیار خوب عمل می کند. شما می توانید بین 4 و 6 گیگابایت رم و 64 و 128 گیگابایت حافظه قابل ارتقا را انتخاب کنید.

علاوه بر OLED روشن‌تر، M5s در بخش دوربین از M5 ارزان‌تر نیز پیشی می‌گیرد. Poco M5s چهار دوربین را در پشت خود ارائه می دهد - یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، یک ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی. دوربین UW در M5 وجود ندارد و وضوح اصلی آن 50 مگاپیکسل است.

دوربین سلفی در M5s نیز بهتر است، چشمی 13 مگاپیکسلی در مقابل سلفی 5 مگاپیکسلی در M5.

Poco M5s یک بسته اتصال بسیار غنی بدون 5G ارائه می دهد - دارای دو سیم کارت با دو تخت سیم کارت اختصاصی، 4G LTE، Wi-Fi دو باند، NFC، رادیو FM، جک 3.5 میلی متری، پورت IR. این گوشی روی اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13 اجرا می شود.

Poco M5s از شارژ سریع سیمی 33 واتی برای باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی خود پشتیبانی می کند و سازنده تبلیغ می کند که 64 درصد شارژ در 30 دقیقه شارژ شود. ما در مورد آن در کمی خواهیم دید.

به این ترتیب، ما امروز دستگاه را در اینجا با خود داریم و مدتی فرصت داشتیم تا عملکرد، سخت افزار، دوربین و موارد دیگر را بررسی کنیم. بگذار چک کنیم.

مشخصات POCO M5s:

  • صفحه نمایش: 6.4 اینچی AMOLED
  • وضوح تصویر: 1080×2400
  • پردازنده: MediaTek Helio G95
  • رم: تا 6 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: تا 128 گیگابایت با پشتیبانی از Micro-SD
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ 33 وات
  • دوربین ها: سنسور اصلی 64 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل فوق عریض، عمق 2 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی، جلو 5 مگاپیکسلی
  • نرم افزار: اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13

در مقایسه با POCO M5، M5s احساس برتری بیشتری را در همه جا تداعی می کند. پنل پشتی چرم مصنوعی و کناره‌های مات از بین رفته‌اند، و در عوض پشتی پلی‌کربنات مات صاف، کناره‌های براق با روکش فلزی براق، و ماژول دوربینی داریم که طراحی شیائومی محور را بیشتر به نمایش می‌گذارد، به خصوص در مقایسه با گوشی‌های دیگر. از سازنده مانند M5، M5s دارای حسگر اثرانگشت جانبی تعبیه شده در دکمه پاور، جک هدفون 3.5 میلی متری، پورت شارژ USB-C است، اگرچه در بالا و پایین دارای مشبک بلندگو است که باعث می شود همه چیز بهتر باشد. در مقایسه با تک اسپیکر M5، تجربه شنیداری را تجربه کنید. در مقایسه با M5، من شخصاً فکر می‌کنم که M5s از طراحی ممتازتری برخوردار است، اگرچه این موضوع در پایان روز یک موضوع ذهنی خواهد بود.

POCO M5 با یک صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED، با وضوح 1080×2400 و یک سوراخ سوراخ برای دوربین جلو عرضه می شود. متأسفانه، برخلاف M5، هیچ نرخ به‌روزرسانی 90 یا 120 هرتزی در دستگاه وجود ندارد، اما به لطف پنل AMOLED، زنده بودن و کنتراست رنگ بهتری دریافت می‌کنید.

به طور کلی، این یک طراحی کاربردی است که کار کردن با آن راحت است و «ارزان» به نظر نمی رسد – علاوه بر این، گواهی IP53 نیز وجود دارد که مقاومت کمی در برابر پاشش پاشیده شدن آن را اضافه می کند که همیشه مورد استقبال قرار می گیرد.

نقد و بررسی POCO M5s: ظاهر خوبی دارد!

نرم افزار و عملکرد POCO M5s

POCO M5s روی اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13 اجرا می‌شود، به این معنی که شما تعداد زیادی از ویژگی‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری انحصاری شیائومی و POCO را دریافت می‌کنید که بسته به ترجیحات شخصی اندروید شما، نقش مهمی در دریافت یا عدم دریافت گوشی با آن دارد. نسخه بسیار سفارشی سازی شده اندروید. با این حال، کاربران اندرویدی که از کمی سفارشی‌سازی روی گوشی‌های خود لذت می‌برند – یا طرفداران POCO – با MIUI 13 چیزهای زیادی را دوست خواهند داشت.

در داخل POCO M5 یک چیپست مدیاتک هلیو G95 قرار دارد که با 6 گیگابایت رم جفت شده است. علیرغم عدم وجود نمایشگر 90 هرتزی، استفاده کلی به اندازه کافی روان به نظر می رسد، با سکسکه های بسیار کمی و مواردی از این دست. چندوظیفه شدن خیلی راحت بود و من می‌توانستم از برنامه‌هایم بدون مشکل استفاده کنم.

در مورد بازی، عملکرد M5s عمدتاً با اکثر گوشی های مقرون به صرفه دیگر برابری می کند. با این حال، انتظار گیم پلی فوق العاده یکپارچه را نداشته باشید، زیرا G95 هنوز یک چیپست برای گوشی های سطح پایه است. حتی یک عنوان قدیمی‌تر مانند Monster Hunter Stories با لگ گاه و بی‌گاهی که من در فضای داخل بازی حرکت می‌کردم اجرا می‌شد.

این بدان معنا نیست که وحشتناک است – قطعاً می‌تواند اکثر بازی‌ها را در فروشگاه Google Play اجرا کند

نقد و بررسی POCO M5s: ظاهر خوبی دارد!

اندروید 12 با MIUI 13 برای پوکو

Poco M5s، درست مانند جدیدترین دسته Poco، اندروید 12 را با آخرین MIUI 13 برای Poco بوت می کند. طبق معمول در اردوگاه MIUI، نسخه روکش سفارشی بیشتر از سیستم عامل اصلی اهمیت دارد. با این حال، برخی از ویژگی‌های بومی اندروید 12، مانند رابط کاربری ویجت‌های بازطراحی‌شده و داشبورد حریم خصوصی، همچنان ناپدید هستند.

رابط MIUI کم و بیش استاندارد MIUI است، با پیچش های جزئی Poco. قابلیت نمایش همیشه روشن وجود دارد، اما، متأسفانه، هرگز نمی تواند همیشه روشن باشد. فقط 10 ثانیه پس از ضربه زدن ظاهر می شود. حداقل، تم های AOD زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. تعدادی از آنها را نیز می توان سفارشی کرد.

M5s همچنان از افکت Notification پشتیبانی می کند. هنگامی که اعلان‌های جدید وارد می‌شوند، لبه‌های نمایشگر را روشن می‌کند، اما به جز چند رنگ مختلف و گزینه «Starlight»، امکان سفارشی‌سازی کمی وجود دارد. این اثر می تواند با یا بدون AOD کار کند.

قفل صفحه را از طریق اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار آن باز می کنید. راه‌اندازی خواننده آسان، سریع، و دقت فوق‌العاده است. می‌توانید روش باز کردن قفل را روی «لمس» یا «فشار» تنظیم کنید - اگر از تلفن بدون قاب استفاده می‌کنید، مطبوعات از خواندن اشتباه کف دست (که در نهایت منجر به ورودی پین می‌شود) جلوگیری می‌کند. قفل 2 بعدی Face Unlock نیز موجود است، اما امنیت آن بسیار کمتر از گزینه اثر انگشت است.

صفحه اصلی هیچ چیز غیرعادی نیست - آنها با میانبرها، پوشه ها و ویجت ها پر شده اند. سمت چپ ترین صفحه، اگر فعال باشد، Google s Discover است. برخلاف ساخت‌های Xiaomi یا Redmi MIUI، نسخه Poco فقط دارای یک رابط دو لایه به سبک App Drawer است - نمی‌توانید کشوی برنامه را غیرفعال کنید و همه برنامه‌های خود را در صفحه اصلی قرار دهید. کشوی برنامه خود یکسان است، هرچند - به طور پیش‌فرض، برنامه‌های شما را به‌طور خودکار در دسته‌هایی سازمان‌دهی می‌کند که می‌توانید آن‌ها را به طور کلی ویرایش یا غیرفعال کنید.

درست مانند MIUI 12، MIUI 13 یک سایه و مرکز کنترل مستقل را ارائه می دهد. شما آنها را مانند آیفون‌ها احضار می‌کنید - از سمت چپ صفحه برای مرکز اعلان به پایین بکشید، از سمت راست برای مرکز کنترل به پایین بکشید. می‌توانید برای جابه‌جایی بین آن‌ها نیز انگشت خود را به سمت چپ بکشید.

اگر تا به حال از شیائومی استفاده کرده باشید، تعویض‌کننده وظیفه نیز آشناست. همه برنامه های اخیر شما را در دو ستون نشان می دهد. اما ضربه زدن و نگه‌داشتن روی کارت باعث ایجاد نمای تقسیم‌شده یا پاپ‌آپ نمی‌شود. در عوض، به اطلاعات برنامه و تنظیمات می رود که عجیب است.

در حالی که تقسیم صفحه پشتیبانی نمی شود، پنجره شناور حتی اگر از سوی Task Switcher نباشد، در دسترس است. شما می توانید برخی از برنامه های سیستمی مانند ماشین حساب را در یک پنجره شناور کوچک کنید، اما این فقط می تواند از داخل خود برنامه اتفاق بیفتد. یا می‌توانید با پایین کشیدن اعلان‌ها، برنامه‌های سازگار را در یک نمای بازشو از داخل مرکز اعلان راه‌اندازی کنید.

دوربین های POCO M5s

در مقایسه با POCO M5، عملکرد دوربین و کیفیت تصویر در M5s بسیار بهتر است. افزودن ویدیوی 4K، سنسور فوق عریض و تعداد کلی مگاپیکسل بالاتر در لنز اصلی در مقایسه با همتای خود کافی است تا M5s در یک مزیت خاص قرار گیرد. من شخصاً از طرفداران پر و پا قرص لنزهای فوق عریض در گوشی‌های هوشمند هستم، زیرا آنها بُعد جدیدی را به عکاسی غیررسمی موبایلی که من انجام می‌دهم اضافه می‌کنند. فیلمبرداری 4K نیز وجود دارد که در اکثر گوشی های اندرویدی با این رنج قیمت در دسترس نیست.

به این ترتیب، من از کیفیت تصویر در M5s بسیار بهتر از عکس هایی که در M5 گرفتم لذت بردم. در کنتراست تعادل بهتری وجود داشت و جزئیات در نماهای نزدیک چشمگیر بود. با این حال، اگر یک نقطه ضعف خاص وجود دارد که باید به آن اشاره کنم، عملکرد گوشی در شرایط بسیار کم نور است. به طور کلی، موقعیت‌های کم نور با نور کافی مناسب به نظر می‌رسند، اما من سعی نمی‌کنم عکس‌های حالت شب را در محیط‌های کم‌نور بگیرم. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت گوشی شیائومی به وب سایت دارسو مراجعه کنید.

باتری POCO M5s

تامین انرژی POCO M5s یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است که برای دوام یک روز کامل کافی است. بدیهی است که بازی باعث می شود خیلی زودتر به شارژر (که خوشبختانه در جعبه موجود است) برسید، اما برای استفاده متوسط مانند برنامه های رسانه های اجتماعی، مرور وب و پخش رسانه ها، POCO M5s می تواند شما را از 24 ساعت عبور دهد.

همچنین از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند که به POCO M5s اجازه می‌دهد تا از بسیاری از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه پیشی گرفته و شما را بسیار سریع‌تر، حتی سریع‌تر از POCO M5، تغذیه کند.

 

Poco M5s همچنین مصرف مقرون به صرفه ای را در حالت آماده به کار ارائه می دهد (1٪ کاهش در هر 6 ساعت)، که به طور قابل توجهی رتبه استقامت کلی را بهبود می بخشد.

سرعت شارژ

Poco M5s از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند و این تلفن همراه با آداپتور برق 33 واتی Mi ارائه می‌شود. پوکو تبلیغ می کند که این گوشی در 30 دقیقه با شارژر مذکور از 0% به 64% می رسد که سریعتر از هر گوشی دیگری که شیائومی تاکنون با باتری و سرعت شارژ مشابه ارائه کرده است، است.

ما هر چه تلاش کردیم نتوانستیم به اعداد پوکو برسیم. M5 های ما در نیم ساعت به 53 درصد رسیدند که با سایر گوشی های 5000 میلی آمپر ساعتی شیائومی با شارژرهای 33 واتی مطابقت دارد. در مجموع 36 دقیقه طول کشید تا M5s به 64% وعده داده شده پوکو برسد. این هنوز یک نتیجه عالی است، توجه داشته باشید.

سرعت شارژ poco m5s

طراحی : Poco M5s

Poco M5s نسبتاً آشنا به نظر می رسد، اما این خوب است. گوشی‌های Redmi و Poco مدت‌هاست که ظاهر خوبی داشتند، و تنها چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در طراحی یک گوشی هوشمند دستکاری کنید. این M5s مقرون به صرفه از شیشه تخت برای ایمن نگه داشتن صفحه نمایش، یک قاب پلاستیکی نازک و یک پلاستیک مات کمی خمیده برای پنل پشتی استفاده می کند.

یکی از بهترین موارد در M5s، رتبه IP53 آن برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش نور است. در حالی که Poco M5s کاملاً ضد آب نیست، در برابر عناصر نیز کاملاً محافظت نشده است. ما عایق لاستیکی را در اطراف سیم کارت و میکرو اس‌دی دیدیم و حدس می‌زنیم که دهانه‌های دیگر محافظت مشابهی دارند.

فریم آن پلاستیکی و براق است و کمی لغزنده است. در اطراف سمت چپ و راست M5s نازک است و در بالا و پایین ضخیم تر و صاف تر است.

سپس قسمت پشتی آن قرار دارد که مانند گوشی‌های Redmi با ساختار مشابه است، اما دارای بخش سیاه در کنار دوربینی است که حاوی لوگوی POCO است. پنل پشتی روکش مات دارد و در دست احساس خوبی دارد.

و حالا بیایید نگاهی دقیق تر به Poco M5s بیندازیم.

در قسمت جلویی صفحه نمایش 6.43 اینچی OLED وجود دارد. حاشیه های نسبتاً نازکی دارد و سوراخ کوچکی برای دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی دارد. نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش به حداکثر 60 هرتز می‌رسد که کمی ناامیدکننده است، اما Poco نوید حداکثر روشنایی 1100 نیت و احتمالاً پشتیبانی از HDR10 را می‌دهد.

یک توری به سختی قابل توجه در بالای صفحه نمایش وجود دارد که یکی از خروجی های بلندگوی جهت دار است که به عنوان یک گوشی نیز عمل می کند. خروجی بیرونی در بالای M5s به همراه بلستر IR و یکی از میکروفون ها قرار دارد.

پشت جایی است که می‌توانید دوربین چهارگانه را در یک جزیره شیشه‌ای اختصاصی که از پشت بیرون زده است، ببینید، اما نه به اندازه سایر تلفن‌ها. در اینجا دوربین های اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین های فوق عریض 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین های عمق 2 مگاپیکسلی را خواهید دید. در اطراف فلاش LED و نوعی سنسور در کنار آن قرار دارد.

پشت آن واقعا خنک است و مانند یک شیشه مات است، حتی اگر یک قطعه پلاستیکی باشد. و در حالی که ما طرفدار لوگوهای بزرگ POCO نیستیم، نمی‌توانیم اذعان کنیم که این لوگو در واقع به خوبی با دوربین می‌نشیند و کمی شخصیت به M5s می‌دهد.

Poco M5s یک سینی سه کارته در سمت چپ خود ارائه می دهد که می تواند دو سیم کارت نانو و یک میکرو اس دی داشته باشد. این روز ها قیمت گوشی شیائومی در حال افزایش است و سیاست این شرکت در افزایش قیمت های گوشی است.

یک حسگر اثر انگشت همیشه روشن روی کلید پاور/قفل وجود دارد که به راحتی در سمت چپ گوشی، درست زیر کنترل صدا قرار گرفته است. سنسور را می توان در تماس یا با فشار فعال کرد. می توانید رفتار آن را از داخل تنظیمات اثر انگشت انتخاب کنید.

Poco M5s دارای یک تنظیم بلندگوی استریو است. قبلاً در مورد بلندگوی بالا با دو خروجی صدای آن صحبت کردیم. دیگری در پایین گوشی قرار دارد و صدای آن بیشتر است. همچنین در پایین، می‌توانید پورت USB-C، جک 3.5 میلی‌متری صدا و میکروفون اصلی را مشاهده کنید.

ابعاد Poco M5s 160.5 x 74.5 x 8.3 میلی‌متر و وزن 179 گرم است که با توجه به استانداردهای سال 2022، وزن و وزن مناسبی دارد.

به طور کلی، ما متوجه شدیم که Poco M5s هنگام دست گرفتن کاملاً راحت است - شکل و اندازه خوبی دارد و با وجود فریم براق، دستگیره به اندازه کافی ایمن است و نیازی فوری به قاب ندارد. البته، M5s با یک کیس همراه عرضه می‌شود، بنابراین اگر به آن نیاز دارید - از قبل همراه جعبه هست. نیازی به خرید نیست

ما همچنین از مقاومت در برابر پاشش آب و محافظ Gorilla Glass 3 قدردانی می کنیم. M5s ساخت محکمی دارد و ما هیچ مشکلی با آن نداشتیم.

صفحه نمایش : Poco M5s

Poco M5s دارای صفحه نمایش 6.43 اینچی OLED با وضوح 1080p است. دارای سوراخ کوچکی است و محافظ گوریلا گلس 3 نیز وجود دارد.

پنل OLED دارای رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل یا 409ppi است. پوکو 450 نیت روشنایی معمولی، 700 نیت حداکثر و حداکثر 1100 نیت روشنایی را وعده می دهد. و در حالی که صفحه نمایش به عنوان HDR10 تبلیغ نمی شود، در واقع به این عنوان شناخته می شود.

این می تواند کمی ناامید کننده باشد که نرخ به روز رسانی صفحه نمایش در 60 هرتز قفل شده است، در حالی که ارزان تر Poco M5 90 هرتز را برای صفحه نمایش IPS LCD خود ارائه می دهد. ما واقعاً دلایل این تصمیم را نمی دانیم، اما امیدواریم که OLED به عنوان یک نمونه ارزشمند تبدیل شود.

بنابراین، ما اندازه‌گیری‌های صفحه نمایش خود را کامل کرده‌ایم و روشنایی بسیار خوب است. هنگام تنظیم دستی روشنایی، حداکثر روشنایی 473 نیت را ثبت کرده ایم. اما این عدد با گزینه روشنایی خودکار و افزایش نور خورشید به 756 نیت افزایش یافت. این اعداد حتی بیشتر از آن چیزی است که پوکو وعده داده است.

حداقل روشنایی در نقطه سفید 3.0nits است - برای چنین دستگاه مقرون به صرفه ای عالی است.

دقت رنگ

صفحه نمایش Poco M5s از فضای رنگی گسترده DCI-P3 پشتیبانی می کند. تنظیمات صفحه نمایش سه مدل رنگ مختلف را ارائه می‌دهند - Vivid (پیش‌فرض، DCI-P3)، اشباع (DCI-P3 با تقویت اشباع)، و استاندارد (sRGB). می توانید دمای رنگ را برای هر حالت تغییر دهید.

گزینه پیش‌فرض Vivid برای بازتولید وفادارانه DCI-P3 تنظیم شده است. ما متوجه شدیم که صفحه نمایش نسبتاً دقیق است، به استثنای رنگ‌های آبی مایل به سفید و خاکستری و گاهی اوقات رنگ‌های قرمز نه چندان دقیق. با انتخاب دمای رنگ گرم می توانید از شر رنگ آبی خلاص شوید.

از طرف دیگر حالت استاندارد دقت بسیار خوبی نسبت به sRGB دارد.

poco m5s

سایر میان رده‌های باکیفیت پرطرفدار در بازار

 

 علاوه بر POCO M5s سری ردمی نوت ۱۲ نیز بسیار محبوب است. شما می‌توانید مدل های مختلف را بررسی و مقایسه کنید سپس با توجه به بودجه و نیاز خود بهترین خرید را انجام دهید. مدل‌های مختلف ردمی نوت ۱۲ در فروشگاه اینترنتی دارسو موجود است و شما می‌توانید از لینک‌های زیر به اطلاعات و قیمت مدل‌ها دسترسی داشته و مدل مورد علاقه خود را به صورت اینترنتی بخرید.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
10 + 5=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند