تلاش سامسونگ و هواوی برای جلوگیری از شکستن گوشی های تاشو

تلاش سامسونگ و هواوی برای جلوگیری از شکستن گوشی های تاشو -

کاری که سامسونگ و هواوی انجام می دهند تا شما را از شکستن دستگاه تاشو بعدی خود باز دارند

دوام بیشتر گوشی های تاشو

هنگامی که هواوی و سامسونگ در سال 2019 اولین دستگاه‌های تاشوی آماده مصرف‌کننده خود را به دنیا ارائه کردند، زمانی که علاقه‌مندان به فناوری دستگاه های خود را خریدند، اولین سوال بر لبان بسیاری از مردم این بود که چقدر شکننده هستند؟

علیرغم اینکه یکی از گران‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌های موجود در بازار هستند، این توپ‌های شیشه‌ای بسیار بیشتر از گوشی معمولی شما مستعد شکستن هستند.

فقط کافیست به Samsung Galaxy Fold اصلی نگاه کنید – این شرکت مجبور شد تنها پس از یک روز یا بیشتر از بیرون آمدن دستگاه در بازار به کارخانه برگردد. با گزارش‌هایی از یک لولای مشکل‌ساز که اجازه می‌دهد شن به زیر صفحه‌نمایش نفوذ کند و باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر فوری شود، در کنار یک محافظ از پیش نصب‌شده که به‌خودی خود شروع به جدا شدن کرد و به طور مشابه نمایشگر را در مسیر خود متوقف کرد.

در حالی که سازندگان در مشکلاتی که گوشی‌های هوشمند معمولی با آن‌ها مواجه می‌شوند به خوبی آشنا هستند، ایجاد گوشی‌های تاشو مجموعه‌ای کاملاً جدید از چالش‌ها را برای مهندسان خود به همراه داشته است و نوآوری به کار رفته برای اطمینان از دوام این دستگاه‌ها به رقبای بدنه سخت آنها ادامه می‌یابد. با هر نسل جدید حیرت زده

دوام بیشتر گوشی های تاشو

عصر تاشو بالاخره رسید

هنوز تعداد بسیار کمی از سازندگان تلفن با منابع و دانش فنی برای طراحی و عرضه موفق یک گوشی تاشو آماده مصرف کننده وجود دارند، و اگرچه سامسونگ همچنان در فضا پیشتاز است، هواوی، موتورولا، اوپو، شیائومی و آنر. همه حداقل یک شکل از تلفن تاشو برای تماس با خودشان ارائه می دهند.

اگر در حوالی رویداد Unpacked سامسونگ در آگوست 2022 این مطلب را می خوانید ، بدون شک گوشی های تاشوی فعلی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 جدید هستند، با این حال، زمان انتشار آنها در واقع به این معنی است که آنها در حالت عرضه قرار می گیرند. گوشی های تاشو با مشخصات بالا از رقبای جاه طلب.

عرضه بین‌المللی میت Xs 2 هواوی هنوز احساس تازگی می‌کند و گرد و غبار به‌سختی در عرضه‌ی چینی Razr 2022 موتورولا و Mix Fold 2 جدید شیائومی فروکش کرده است .

افزایش رقابت های تاشو در این نقطه در سال 2022 نشان می دهد که بسیاری از مشکلات فنی که آن گوشی های تاشو اولیه با آن مواجه بودند قبلاً غلبه کرده است. ایجاد چنین محصولاتی از نظر هزینه برای گستره وسیع تری از سازندگان تلفن در دسترس تر و ارزشمندتر می شود.

Galaxy Z Fold 4 جدید و Huawei Mate Xs 2 دو راه حل بسیار متفاوت برای صفحه نمایش بزرگ تاشو نشان می دهند (سامسونگ دارای دو نمایشگر است که پنل تاشو بزرگتر به سمت داخل است، در حالی که Mate Xs 2 از یک صفحه نمایش بزرگتر استفاده می کند. پنل خارجی) و به لطف بینش فنی جدید هر دو شرکت، می‌توانیم ببینیم در پشت صحنه چه اتفاقی می‌افتد تا این نسل جدید از تاشوها باریک‌تر، سبک‌تر، قوی‌تر و بادوام‌تر شوند.

دوام بیشتر گوشی های تاشو

لولا

به طور کلی، هر چه یک ماشین قطعات متحرک بیشتری داشته باشد، تعداد نقاط خرابی احتمالی آن بیشتر است. تلفن‌های هوشمند استاندارد ممکن است شامل سه دکمه باشند، شاید یک سیستم OIS (تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال) که حداقل یکی از دوربین‌های آن‌ها را پشتیبانی می‌کند و یک موتور لمسی در داخل آن برای لرزش، اما همین.

سیستم‌های لولا در تلفن‌های تاشو عمودی مانند سری Z Fold و Mate Xs مملو از ده‌ها (اگر نه صدها) قطعه به هم پیوسته هستند که به طور هماهنگ کار می‌کنند تا به دستگاه بخشی از ستون فقرات سفت و سختی تبدیل شوند. این مجموعه کلید به طور یکنواخت نیروی وارد شده در هنگام باز یا بسته شدن تلفن را توزیع می‌کند، در حالی که از کابل‌های نوار ظریف و سایر اجزا که بین دو نیمه دستگاه کار می‌کنند نیز محافظت می‌کند.

هنگامی که در مورد لولا صحبت می شود، به نظر می رسد ارتقاء اصلی انتخاب موادی است که اکثر لولاهای Mate Xs 2 از آن ساخته شده اند و نحوه تولید آن.

با استفاده از فرآیندی به نام MIM (قالب‌گیری تزریقی فلز)، لولا از یک فولاد ضد زنگ با چگالی بالا تراشیده می‌شود که هوآوی ادعا می‌کند 50 درصد قوی‌تر از آن چیزی است که از «تکنیک‌های تولید مرسوم‌تر» به دست می‌آورید، همراه با یک ساختار پشتیبانی کامپوزیت. از مواد جدید با چگالی پایین‌تر استفاده می‌کند و میت Xs 2 را نسبت به میت Xs قبلی 1.4 برابر در برابر ضربه مقاوم‌تر می‌کند، اما نسبت به قبل نیز سبک‌تر است.

همانطور که در بخش فوق از رویداد اوت Unpacked نشان داده شده است، سامسونگ با لولای Z Fold 4 رویکرد کاملاً متفاوتی را در پیش گرفته است و اساساً سیستم دنده قدیمی را که در داخل هر فولد قبلی قرار دارد کنار می‌زند و در عوض مکانیزمی نازک‌تر و سبک‌تر ایجاد می‌کند. که متکی بر حرکت خطی است. تست شده برای مقاومت در برابر 200000 برابر در طول عمر خود.

این رویکردی است که به نظر می رسد به Z Flip 4 نیز منتقل شده است، با بیرون زدگی لولا در مقایسه با Flip 3 2021 .

سامسونگ قبلاً نشان داده است که برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به مکانیزم لولای پیچیده، با برس‌های سیلیکونی که یکی از اجزای اصلی مجموعه هستند، تلاش کرده است.

دو نسل آخر گوشی‌های تاشو سامسونگ نیز امتیاز بیشتری کسب می‌کنند زیرا تنها دستگاه‌هایی در نوع خود هستند که دارای گواهی IPX8 مقاومت در برابر آب هستند.

دوام بیشتر گوشی های تاشو

تقویت صفحه نمایش

اگر آن نمایشگرهای انعطاف پذیر بسیار مهم نتوانند به همین ترتیب ادامه دهند، هیچ فایده ای ندارد که ستون فقرات این گوشی های رده بالا را قوی تر کنیم.

لایه‌های کامپوزیت نام بازی در اینجا است، که ظاهرا Mate Xs 2 هواوی برای ساخت نمایشگر خود از صفحه‌نمایش خودروهای دارای سیستم‌های ضد برخورد الهام گرفته است.

OLED منعطف 7.8 اینچی تاشو در Xs 2 از یک لایه محافظ، یک لایه بافر، یک لایه مانع و یک لایه نمایشگر تشکیل شده است که در ساختار خود به آلیاژ تیتانیوم متکی است، در حالی که پوشش باتری پشتی از فایبرگلاس استفاده می کند که کمتر از آن است. ضخامت 0.5 میلی متر برای کمک به پشتیبانی از چیزهای گوشی اما ساخت رشته.

هواوی برای تلاش‌های خود ادعا می‌کند که Mate Xs 2 نسبت به مدل قبلی خود 2.5 برابر بیشتر در برابر سقوط و 2.8 برابر در برابر ضربه مقاوم‌تر است.

در Z Fold 3، دیجیتایزر نمایشگر (قطعه ای که لمس آنالوگ شما را به سیگنال ورودی دیجیتال تبدیل می کند) توسط یک لایه فلزی پشتیبانی می شود، در حالی که Z Fold 4 از این لایه عبور می کند، در عوض بر روی یک پوشش نازک FRP (فیبر- پلاستیک تقویت شده)، اکنون مستقیماً برای استحکام بیشتر به دیجیتایزر متصل شده است.

نمایشگر اصلی Z Fold 4 همچنین دارای نسل دوم UTG (شیشه بسیار نازک) این شرکت است که سامسونگ قول داده است 20٪ مقاومت بهتری در برابر خراش ایجاد کند.

یک لایه اسفنجی اصلاح‌شده به جذب موثرتر ضربه کمک می‌کند، در حالی که پشتیبانی از قلم S نیز دوام می‌آورد.

کاهش وزن

ممکن است فکر کنید که برای سخت‌تر کردن این جدیدترین تاشوها - با لولاهای تقویت‌شده و صفحه‌نمایش محکم‌ترشان - در نهایت به وزن یک ماشین کوچک می‌رسند.

با این حال، همانطور که قبلاً به آن اشاره شد، به لطف توزیع مجدد اجزای هوشمند و استفاده بهتر از مواد کامپوزیت در هر دو دستگاه، Z Fold 4 و Mate Xs 2 در نهایت نازک‌تر و سبک‌تر از مدل‌های قبلی خود هستند.

گلکسی Z Fold 4 8 گرم سبک تر از Z Fold 3 2021 است (263 گرم وزن دارد) و همچنین در صورت باز شدن 0.1 میلی متر نازک تر است. آن را به باریک ترین و سبک ترین دستگاه فولد سامسونگ تا به امروز تبدیل کرده است.

در همین حال، تلاش‌های هواوی، میت Xs 2 را به باریک‌ترین و سبک‌ترین تاشو در نوع خود تبدیل کرد. اندازه آن 5.4 میلی‌متر در نازک‌ترین نقطه، هنگام باز شدن (ضخامت Z Fold 4 6.3 میلی‌متر است) و وزن نسبتاً پر 255 گرم.

فضا برای بهبود

اگرچه تلاش‌های سازندگان تاشو مانند سامسونگ و هوآوی به وضوح منجر به تولید دستگاه‌های قوی‌تر، نازک‌تر و سبک‌تر با هر نسل جدید می‌شود، اما تاشوها همچنان با بسیاری از چالش‌هایی مواجه هستند که در اواخر سال 2018/اوایل این دسته برای اولین بار در صحنه ظاهر شدند. 2019.

امید این است که تا زمانی که قیمت‌های تاشو پایین بیاید، تولیدکنندگان توانسته باشند شکاف دوام را که در حال حاضر نزدیک به چشمان خود می‌بینیم، از بین ببرند.

اگر قبلاً با مجموعه فعلی گوشی‌های تاشو متقاعد شده‌اید، فهرست ما از بهترین تلفن‌های تاشو را بررسی کنید، یا اگر نه، فهرست کلی‌تر ما از بهترین گوشی‌های تاشو ممکن است مناسب باشد.

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
3 + 1=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند