گوشی های هوشمند گوگل در مقابل اپل

 گوشی های هوشمند گوگل در مقابل اپل -

 گوگل در مقابل گوشی های هوشمند اپل

ما اغلب در نگاه اول با انتخاب های مشابهی روبه رو می شویم که بعداً بسیار متفاوت هستند.

با نگاهی به معرفی جدیدترین گوشی‌های هوشمند آیفون و پیکسل، به نظر می‌رسد هر دو محصول دارای صفحه نمایش‌های زیبا،

دوربین‌های پیشرفته و طراحی‌های متفاوت هستند.

با این حال، استراتژی اپل تماماً در مورد وضعیت و متمایز کردن شما به عنوان یک کاربر اپل است،

در حالی که استراتژی Google بیشتر در مورد ویژگی ها و کارهایی است که می توانید با گوشی هایش انجام دهید. در واقع، اپل بیشتر به شکل، ظاهر و سهولت استفاده می‌پردازد، در حالی که گوگل بیشتر در زمینه عملکرد است.

حتی از نظر اقتصادی، این دو شرکت بسیار متفاوت هستند. گوگل به حاشیه سود اولیه دستگاه های خود اهمیت چندانی نمی دهد زیرا از تبلیغات و فروش اطلاعات مشتری درآمد کسب می کند. با این حال، اپل در حاشیه زندگی می کند. این شرکت با کاهش هزینه ها و در عین حال افزایش قیمت ها درآمد ایجاد می کند.

مشتریانی که برای هر دو خط مناسب هستند، عموماً از نتیجه راضی هستند. اگرچه از نظر تاریخی (تا زمانی که نگران هزینه نباشند)، کاربران آیفون وفادارتر از کاربران پیکسل هستند.

با این حال، کاربران Pixel آنقدرها قفل نشده‌اند و اگر بخواهند تغییری داشته باشند، می‌توانند به سراغ مجموعه‌ای از گوشی‌های اندرویدی متمایز و سازنده بروند. این جایگزین‌های اندرویدی شامل گوشی‌های تاشو و دو صفحه‌نما هستند.

کاربران اپل قفل شده اند و از مجموعه ای بسیار محدودتر از انتخاب ها لذت می برند، که اگر از آن ناراحت نمیشید ، می تواند یک مزیت باشد.

بیایید این هفته گوشی های هوشمند اپل و گوگل را با هم مقایسه کنیم.

گوگل در مقابل گوشی های هوشمند اپل

اپل در مقابل گوگل

این دو شرکت بسیار متفاوت هستند.

اپل در دوران تسلط IBM ایجاد شد و منعکس کننده استراتژی "قفل کردن" در حال حاضر منسوخ شده است که IBM از آن استفاده می کرد.

این استراتژی باعث می شود که مشتری به طور موثر رقابت را قفل کند و به اپل اجازه دهد قیمت ها و ویژگی ها را دیکته کند.

این استراتژی می‌تواند و باید منجر به دانش عمیق‌تر در مورد مشتری، خط متمرکزتر و توسعه محصول با ریسک کمتری شود، زیرا بدون انتخاب، مشتری معمولاً آنچه را که شما ارائه می‌دهید انتخاب می‌کند. در اپل، محصول پادشاه است و کاربران به سمت محصولاتی که اپل می سازد سوق داده می شوند.

گوگل زمانی وارد بازار شد که مایکروسافت مورد انتقاد قرار گرفت و تا حدی تصویری از آنچه مایکروسافت در آن زمان بود را منعکس کرد. اگرچه، با گذشت زمان، مایکروسافت به طور مسلم جایگزین بهتری برای آنچه قبلا بود نسبت به گوگل تبدیل شده است.

این دوره زمانی بود که قفل کردن در درجه اول به عنوان یک استراتژی شکست خورده بود و مشتریان به دنبال انتخاب بودند.

بنابراین، مانند مایکروسافت، گوگل مجوز فناوری خود را صادر کرد. با این حال، برخلاف مایکروسافت در آن زمان، از مفاهیمی مانند منبع باز و قابلیت همکاری بالا دفاع می کرد. آی‌بی‌ام و مایکروسافت هر دو این مفاهیم را در سال‌های بعد پذیرفتند و ثابت کردند که گوگل در ابتدا، تا حدودی به جایی رفت که بعدها بقیه صنعت کامپیوتر به آنجا رفتند.

آیفون در مقابل پیکسل

آیفون‌ها نسبت به گوشی‌های پیکسل قیمت بیشتری دارند و گران‌تر به نظر می‌رسند.

هر دو آیفون و پیکسل دارای دوربین های متعددی هستند که تمرکز قابل توجهی روی گرفتن عکس ها و فیلم های فوق العاده خوب دارند

A15 Bionic اپل نیز دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی است، اما اپل در استفاده از آن‌ها چندان تهاجمی نیست.

از جمله موارد دیگر، برای مثال، هوش مصنوعی Pixels کار ترجمه بلادرنگ، تشخیص خودکار گفتار روی دستگاه و ایجاد زیرنویس‌های زنده برای رسانه‌ها را بهتر انجام می‌دهد. Pixel تمایل دارد ابزارهای ویرایش قوی تری داشته باشد و با آخرین نسخه، یک پردازنده هوش مصنوعی اختصاصی Tensor دارد.

تفاوت‌های درآمدی معمولاً به این معنی است که برای عملکرد مشابه، هزینه کمتری برای تلفن Pixel نسبت به یک آیفون مشابه پرداخت می‌کنید. استراتژی زیربنایی این است که اپل بیشتر به خرید گوشی های جدید علاقه مند است در حالی که گوگل در حال انتقال به یک مدل پشتیبانی طولانی مدت است که در آن بهبودها، در صورت امکان، با شدت بیشتری به کاربران ارائه می شود.

بنابراین، گوشی‌های پیکسل باید قیمت کمتری داشته باشند و بیشتر از گوشی‌های اپل خود عمر کنند.

من انتظار دارم که این تمایز گسترش یابد زیرا گوگل بیشتر از اپل بر روی پایداری تمرکز می کند، احتمالاً به این دلیل که مدل گوگل از پایداری حمایت می کند زیرا بیشتر خدمات محور است.

اپل که بیشتر بر فروش محصول متمرکز است تا خدمات،

در حال حاضر با پایداری در تضاد است زیرا مدل آن بر روی جایگزینی دستگاه بنا شده است.

جالب اینجاست که هر دو سازنده گوشی از شیشه های غیرعادی مقاوم اما بسیار متفاوت برای صفحه نمایش خود استفاده می کنند.

اپل از صفحه نمایش سرامیکی استفاده می کند که مانند یاقوت کبود در برابر خراش مقاومت بیشتری نسبت به شیشه دارد و شکننده تر است. گوگل از پیشرفته ترین راه حل Corning، Victus استفاده می کند، که مقاومت در برابر خراش را در راستای سرامیک ها نوید می دهد، اما باید نسبت به سرامیک ها در برابر ترک خوردگی مقاوم تر باشد.

من انتظار دارم که اپل رویکرد سرامیکی را انتخاب کند زیرا ارزان‌تر هست، در حالی که گوگل Corning را انتخاب کرد زیرا از نظر فنی بهتر بود و اولویت‌های هر دو شرکت را منعکس می‌کرد.

برای پول، قابلیت بیشتری با Pixel دریافت می‌کنید اما امنیت کمتری دارید. قیمت آیفون بیشتر است اما اکوسیستم اپل را به شما می دهد و وضعیت را بهتر از پیکسل نشان می دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
10 + 1=

نظرات کاربران


mostafa:

be nazare man ke ios az android behtare