۵ دلیل برای خریدن گلکسی تب S8 اولترا (و ۲ دلیل برای نخریدن)

۵ دلیل برای خریدن گلکسی تب S8 اولترا (و ۲ دلیل برای نخریدن) -

گلکسی تب S8 اولترا بدون شک جذاب‌ترین تبلت سامسونگ محسوب می‌شود. با بهره‌گیری از نمایشگر غول‌پیکر ۱۴٫۶ اینچی، این تبلت توجهات زیادی را جلب می‌کند. از بین دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توانیم به بهره‌گیری از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و حداکثر ۱۶ گیگابایت رم اشاره کنیم که یعنی تا حد زیادی جایگزین مناسبی برای لپ‌تاپ محسوب می‌شود.

با این حال چنین تبلتی طبیعتا قیمت پایینی ندارد و ارزان‌ترین مدل آن با قیمت ۱۰۹۹ دلار راهی بازار می‌شود. البته زمانی که ویژگی‌هایی مانند دوربین دوگانه‌ی سلفی، قلم S Pen با تأخیر بسیار پایین، شارژ سریع ۴۵ واتی و بهبود یکپارچگی با گوشی‌های سری گلکسی S را در نظر می‌گیریم، چنین قیمتی برای این تبلت دیگر عجیب به نظر نمی‌رسد. در هر صورت در ادامه ۵ دلیل برای خریدن این تبلت جذاب و ۲ دلیل را برای نخریدن آن مطرح می‌کنیم.

دلایل خریدن

۱. نمایشگر اولد ۱۴٫۶ اینچی

گلکسی تب S8 اولترا

بسیاری از تبلت‌ها به خاطر پرتابل بودن و حمل و نقل راحت به محبوبیت رسیده‌اند؛ بنابراین با نمایشگر ۱۴٫۶ اینچی به نظر می‌رسد این تبلت از لحاظ راحتی در جابه‌جایی حرف چندانی برای گفتن ندارد. اما اگر از جمله افرادی هستید که به طور مرتب با تبلت ویدیوهای یوتیوب و فیلم‌های سینمایی را تماشا می‌کنید، چنین نمایشگری همراه با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بدون شک توجه شما را جلب می‌کند.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، ویژگی‌هایی مانند روشن و شفاف بودن نمایشگر به همراه روان بودن اسکرول به‌عنوان نقاط قوت آن ذکر شده است. به غیر از جذابیت برای تماشا ویدیوهای مختلف، چنین نمایشگر بزرگی به افراد حرفه‌ای اجازه می‌دهد که راحت‌تر از گذشته طرح‌های زیادی را ترسیم می‌کنند یا تصاویر و فیلم‌ها را ادیت کنند. همچنین این نمایشگر به حدی بزرگ است که عملا می‌تواند به‌عنوان یک مانیتور لمسی ثانویه انجام وظیفه کند.

۲. بهبود دوربین‌ها و کاهش صدای محیط برای تماس‌های تصویری

گلکسی تب S8 اولترا

طی دو سال گذشته میلیون‌ها کارمند در سرتاسر جهان کار خود را از خانه انجام می‌دهند و در این شرایط جلسه‌های مبتنی بر تماس‌های تصویری اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. در این جلسات پایین بودن کیفیت تصویر و سروصدای محیط یک چالش مهم به حساب می‌آید که همین موضوعات می‌توانند حواس نفرات مختلف را پرت کنند. اما گلکسی تب S8 اولترا در این زمینه ویژگی‌های جذابی را ارائه کرده است.

اول از همه باید به دوربین دوگانه‌ی سلفی اشاره کنیم که ویدیوهای با حداکثر رزولوشن ۴K را برای تماس‌های تصویری امکان‌پذیر کرده‌اند. همچنین نباید قابلیت Auto framing را از قلم بیندازیم که حتی در صورت حرکت هم شما را در مرکز فریم قرار می‌دهد. همچنین اگر حین تماس تصویری کسی کنار شما بنشیند، این تبلت به صورت خودکار فریم ویدیو را طوری تغییر می‌دهد تا هر دو درون آن قرار بگیرید. همچنین باید به حذف صدای محیط هم اشاره کنیم تا صدای شما با کیفیت بهتری به گوش همکارانتان برسد.

۳. بهبود هماهنگی با گجت‌های سامسونگ

یکی از جذابیت‌های گجت‌های ساخت سامسونگ این است که هماهنگی زیادی با یکدیگر دارند و جدیدترین تبلت سامسونگ هم از این قاعده مستثنا نیست. به‌عنوان مثال می‌توانید گوشی سامسونگ و تبلت را کنار یکدیگر استفاده کنید و همچنین مثلا قادر به بهره‌گیری از تبلت گلکسی تب S8 اولترا به‌عنوان مانیتور ثانویه هم هستید. از سوی دیگر با وصل کردن گوشی‌های گلکسی به این تبلت، می‌توانید از این گوشی به‌عنوان نمایشگر ثانویه‌ی تبلت بهره ببرید.

۴. بهره‌گیری به‌عنوان لپ­تاپ

گلکسی تب S8 اولترا

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و بهره‌گیری از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم به این معناست که گلکسی تب S8 اولترا در مقایسه با نسل‌های قبلی عملکرد بسیار بهتری را به ارمغان می‌آورد. همچنین نباید بهره‌گیری از حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی را از قلم بیندازیم که به لطف پشتیبانی از کارت حافظه microSD می‌توانید ۱ ترابایت به این ظرفیت اضافه کنید. در کنار تمام این‌ها باید به نمایشگر غول‌پیکر هم اشاره کنیم که مجموع تمام این ویژگی‌ها تبلت فوق را به گزینه‌ی خوبی برای جایگزینی لپ‌تاپ تبدیل کرده‌اند.

با بهره‌گیری از پورت USB-C این تبلت امکان اتصال آن به مانیتور وجود دارد و همچنین اگر مانیتور و تبلت به یک شبکه وای‌فای متصل باشند، اتصال آن‌ها از طریق استاندارد Miracast هم امکان‌پذیر است. از سوی دیگر با استفاده از قابلیت DeX می‌توانید از اندروید به‌عنوان سیستم‌عامل دسکتاپ استفاده کنید. با فعال‌سازی این مشخصه، اپلیکیشن‌های اندروید به شکل برنامه‌های سیستم‌عامل‌های دسکتاپ در می‌آیند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی اندازه‌ی پنجره‌ی آن‌ها را تغییر دهید و دیگر کارهای این‌چنینی را انجام دهید.

۵. ایدئال برای افراد خلاق

گلکسی تب S8 اولترا

دوربین‌های اصلی و سلفی از ضبط ویدیوهای ۴K پشتیبانی می‌کنند که این مشخصه بدون شک جالب توجه تولیدکنندگان محتوا و استریمرها قرار می‌گیرد. همچنین استریمرها با ابزار Screen Recorder موجود در این تبلت می‌توانند هنگام استریم گیم‌پلی، به‌راحتی ویدیوی خود را هم ضبط کنند. در ضمن باید به اپلیکیشن LumaFusion هم اشاره کنیم که بعد از سال‌ها قرار است راهی اندروید شود و کاربران با بهره‌گیری از قلم استایلوس می‌توانند ویدیوهای خود را با دقت بیشتری در این اپلیکیشن ادیت کنند.

از طرف دیگر باید به طراحان هم اشاره کنیم که حالا به لطف بهبودهای صورت گرفته روی قلم S Pen، می‌توانند انواع و اقسام طرح‌ها را بهتر از گذشته ترسیم کنند.

دلایل نخریدن

۱. ابعاد بیش از حد بزرگ برای برخی کاربران

تبلت سامسونگ

ابعاد گلکسی تب S8 اولترا از یک طرف نقطه‌ی قوت آن محسوب می‌شود و از طرف دیگر نقطه‌ی ضعف آن است. این نمایشگر غول‌پیکر برای تماشای ویدیو عالی است و همچنین می‌توان از آن به عنوان مانیتور ثانویه هم استفاده کرد. اما به دلیل همین ابعاد بزرگ، نمی‌توانید آن را راحت در دستان خود بگیرید و مثلا حتی اگر در خانه هم از آن استفاده کنید، نگه داشتن آن با یک دست چندان عملی نخواهد بود. بنابراین کاربرانی که می‌خواهند تبلت خود را مرتبا به جاهای مختلفی ببرند، احتمالا این تبلت به دلیل وزن زیاد و ابعاد بزرگ گزینه‌ی مناسبی برای آن‌ها نخواهد بود.

۲. قیمت بالا

برای خرید ارزان‌ترین مدل این تبلت که از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد باید ۱۰۹۹ دلار بپردازید. البته همراه با آن قلم S Pen هم ارائه می‌شود. سامسونگ همچنین دو مدل ۱۲/۲۵۶ و ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی هم راهی بازار کرده که به ترتیب ۱۱۱۹ و ۱۳۹۹ دلار قیمت دارند.

تبلت سامسونگ

از سوی دیگر باید به لوازم جانبی آن هم اشاره کنیم. بسیاری از کاربران احتمالا خواستار خرید کیبورد مخصوص آن هم هستند که با پرداخت ۳۵۰ دلار می‌توانید آن را بخرید. این یعنی کاربران برای خرید ارزان‌ترین مدل در کنار کیبورد باید ۱۴۵۰ دلار بپردازند. افرادی که می‌خواهند این تبلت را تا حدی جایگزین لپ‌تاپ کنند، بهتر است که چنین مبلغ بالایی را برای خرید لپ‌تاپ مناسب هزینه کنند. قیمت گران‌ترین مدل تبلت پرچم‌دار سامسونگ همراه با کیبورد به ۱۷۵۰ دلار می‌رسد و این در حالی است که با پرداخت ۱۶۵۰ دلار می‌توانید بهترین مدل مک‌بوک ایر M1 با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی را خریداری کنید.

بنابراین اگر به لپ‌تاپ نیاز دارید، گلکسی تب S8 اولترا با وجود تمام جذابیت‌هایی که دارد نمی‌تواند به طور کامل جای خالی یک لپ‌تاپ را پر کند و خرید لپ‌تاپ یک اقدام منطقی‌تر محسوب می‌شود. اما اگر به هر دلیلی به یک لپ‌تاپ غول‌پیکر اندرویدی با سخت‌افزار قدرتمند و پشتیبانی از قلم نیاز دارید، این تبلت می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.

منبع: Tom’s Guide

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
5 + 2=

نظرات کاربران


طلایی:

عالی


عباس :

بسیار عالی