iPadOS 16.1: ویژگی های جدید، آیپدهای پشتیبانی شده، هر آنچه می دانیم

 iPadOS 16.1: ویژگی های جدید، آیپدهای پشتیبانی شده، هر آنچه می دانیم -

 iPadOS 16.1: ویژگی های جدید، آیپدهای پشتیبانی شده، هر آنچه می دانیم

Stage Manager رویداد اصلی این به‌روزرسانی است

اگر یک آیپد جدید دارید، iPadOS 16.1 چیزی است که می خواهید درباره آن بدانید – این نسخه بعدی نرم افزار iPad اپل است و در اواخر سال برای اکثر آیپدها عرضه می شود.

این نسخه جدید iPadOS در کنفرانس سالانه WWDC 2022 اپل راه‌اندازی شد ، جایی که این شرکت سیستم‌عامل‌های جدید خود را به نمایش گذاشت – iOS 16 بزرگ‌ترین ارتقایی بود که با صفحه قفل جدید و موارد دیگر به نمایش گذاشته شد.

iPadOS 16.1 چهارمین نسل از سیستم عامل تبلت است از زمانی که اپل آن را از سیستم عامل گوشی هوشمند iOS خود جدا کرد - اگرچه iPadOS 16.1 دارای ویژگی های مشترک بسیاری با iOS 16 است. قابلیت های این آپدیت برای گوشی آیفون 14 نیز ارائه شده است.

اخیراً اپل اعلام کرده است که iPadOS 16.1 در عوض در سال 2022 عرضه خواهد شد و زمان بیشتری برای بهبود Stage Manager، برداشت جدیدش از چندوظیفگی در تبلت، مورد نیاز است. تاریخ انتشار 24 اکتبر شایعه شده است ، اما مطمئناً شما را در مورد صحت این خبر به‌روزرسانی می‌کنیم.

ارتقاءها شامل ابزارهای همکاری بهبود یافته، از جمله یک برنامه نشانه گذاری مشترک جدید، و ویژگی های جدید برای نزدیک تر کردن تجربه iPad به تجربه کار با رایانه است. نسخه بتای عمومی هنوز در دسترس است ، اما توجه داشته باشید - این نسخه اولیه است بنابراین ممکن است مستعد اشکال باشد.

در زیر تمام ویژگی‌هایی را که اپل در صحنه اعلام کرده است، و همچنین جزئیات مربوط به زمان عرضه iPadOS 16.1 و افرادی که می‌توانند آن را دریافت کنند، پوشش داده‌ایم.

iPadOS 16.1

  • چیست؟ آخرین به روز رسانی بزرگ برای آیپد ها
  • کی بیرون می آید؟ ظاهراً اکتبر 2022 است، اما بتا عمومی در دسترس است
  • قیمت آن چند است؟ رایگان است

تاریخ انتشار iPadOS 16.1

نسخه بتای توسعه‌دهنده iPadOS 16.1 و نسخه‌های بتا عمومی در حال حاضر در دسترس هستند ، اما عرضه کامل آن اواخر امسال خواهد بود. اپل در اقدامی نادر، iPadOS 16.1 را تا اکتبر به تعویق انداخت تا به آن جلا بیشتری دهد - به ویژه ویژگی جدید Stage Manager که نیاز به توجه دارد.

سازگاری با iPadOS 16

بنابراین کدام آیپدها iPadOS 16 را دریافت خواهند کرد؟ در اینجا لیست رسمی اپل ارائه شده است.

اگر می خواهید بررسی کنید که چه iPad دارید، به برنامه تنظیمات بروید ، گزینه About را انتخاب کنید و سپس نام مدل را پیدا کنید.

  • آی پد (نسل پنجم) و جدیدتر
  • آیپد مینی (نسل پنجم) و جدیدتر
  • iPad Air (نسل سوم) و جدیدتر
  • هر مدل آیپد پرو

جای تعجب نیست که مجموعه فعلی آی‌پد اپل برخی از بهترین تبلت‌های این تجارت را تشکیل می‌دهد، اما به لطف ورودی‌هایی مانند آی‌پد 10.2 2021، حتی برخی از بهترین تبلت‌های ارزان قیمت از جدیدترین و بهترین ویژگی‌هایی که iPadOS 16.1 ارائه می‌کند بهره می‌برند. .

ویژگی های iPadOS 16.1

آنچه باید در مورد به‌روزرسانی iPadOS 16.1 بدانید در اینجا آمده است:

ویژگی های قرض گرفته شده iPadOS 16.1

بسیاری از ویژگی‌های iPadOS 16.1 ویژگی‌هایی هستند که در درجه اول از ویژگی‌های iOS 16 هستند و بر روی آن‌ها گسترش یافته‌اند.

یکی دیگر از نقشه‌های اپل می‌آید - می‌توانید مسیری را در برنامه روی iPad خود ایجاد کنید و سپس آن را به آیفون خود بفرستید - بنابراین می‌توانید سفری را آسان‌تر روی یک صفحه بزرگ قبل از مشاهده آن در صفحه برنامه‌ریزی کنید. کوچکتر

همچنین می‌توانید ایمیل‌ها را برای ارسال در زمان مشخصی برنامه‌ریزی کنید، ایمیل‌هایی را که به تازگی ارسال کرده‌اید پس بگیرید، و یادآوری‌هایی را برای ایمیل‌هایی که نمی‌خواهید فوراً با آنها برخورد کنید، تنظیم کنید.

برنامه جدید آب و هوای اپل برای iPad و macOS Ventura نیز عرضه می شود و در اولین نسخه iOS 14 خود را گسترش می دهد  . این طرح‌بندی گسترده‌ای را به نمایش می‌گذارد و به شما امکان می‌دهد اطلاعات بیشتری را در صفحه نمایش تبلت مشاهده کنید، مانند باران پیش‌بینی‌شده، نقشه‌های دقیق دما و موارد دیگر.

یکی دیگر از برنامه‌های جدیدی که به iPad می‌آیند Reference Mode است که برای هماهنگ نگه داشتن رنگ‌های صفحه نمایش iPad شما با مانیتورها و سایر نمایشگرها طراحی شده است که برای درجه‌بندی‌کننده‌های رنگ مفید است – اگرچه اپل جزئیات زیادی را وارد نکرده است.

ویژگی های همکاری iPadOS 16.1

ویژگی‌های همکاری بهبود یافته تمرکز بزرگی برای به‌روزرسانی بعدی iPad است.

اکنون، وقتی یک سند (از برنامه‌های خاص) را با دوستان یا همکاران خود به اشتراک می‌گذارید، سند واقعی را به‌جای یک کپی از آن به اشتراک می‌گذارید - این کار باعث می‌شود که همکاران ویرایش‌ها را با هم آسان‌تر کنند.

همچنین می‌توانید از FaceTime برای کار روی این اسناد با افراد دیگر، با اشتراک‌گذاری پیوندها و فایل‌ها در پلتفرم تماس ویدیویی استفاده کنید. در میان چیزهای دیگر، این باید استفاده از Freeform را بسیار راحت کند، ویژگی دیگری که بعداً به آن خواهیم رسید.

 iPadOS 16.1: ویژگی های جدید، آیپدهای پشتیبانی شده، هر آنچه می دانیم

فوکوس دسکتاپ iPadOS 16.1

یک روش چندوظیفه ای جدید به شکل Stage Manager به iPadOS می آید که عملکردی شبیه به دسکتاپ به شما می دهد - می توانید پنجره های همپوشانی داشته باشید، می توانید همه برنامه های پس زمینه خود را به کناری ببرید تا آنها را در یک لیست ببینید و می توانید اندازه آنها را تغییر دهید. پنجره ها.

این ویژگی برای آیپدهایی که از سال 2018 به بعد عرضه می شوند، بدون استفاده از آیپد مینی در دسترس خواهد بود .

اپل همچنین متعهد شده است که برنامه‌های شخص اول بیشتری را ارتقا دهد تا آنها را «کلاس دسکتاپ» بسازد، اگرچه به نظر می‌رسد این کار شامل صدها ترفند کوچک است، مانند راه‌های مختلف برای فهرست کردن فایل‌ها یا مشاهده پوشه‌ها با نمادهای مختلف.

به لطف Stage Manager، در نهایت می توانید iPad خود را به یک مانیتور خارجی متصل کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که برای مثال در حین مشاهده برنامه Photos در یک مانیتور متصل، از Ulysses در iPad خود استفاده کنید، اما این ویژگی برای انتشار بعدی به تعویق افتاده است .

iPadOS 16.1 Freeform

یک برنامه آینده به نام FreeForm معرفی شد که در اواخر سال برای iPadOS 16.1 و macOS Ventura عرضه می شود. این اساساً یک تابلوی پیام دیجیتال مشترک یا یک نسخه مشترک از برنامه Notes است، بنابراین چندین کاربر می توانند ایده ها را ترسیم کرده و یادداشت کنند.

اپل در ارائه خود به افراد زیادی نشان داد که در حال ترسیم نقشه های ذهنی مختلف با یادداشت های چسبناک، خطوط رنگی و حاشیه نویسی بودند - Apple Pencil به عنوان ابزاری مفید برای کمک به این نوع سند نشان داده شد.

اگر از Google Jamboard استفاده کرده اید، شبیه به اپل است، اگرچه از آنجایی که روی تبلت هایی با قلم کار می کند، استفاده از آن کمی راحت تر است.

بهبود بازی در iPadOS 16.1

پس از بیان جزئیات مهارت مک در بازی در WWDC 2022، اپل فاش کرد که iPad نیز بسیاری از این ویژگی ها را دریافت خواهد کرد.

این شامل قابلیتی به نام Metal 3 است که به طور خودکار فیلم‌های بازی را ارتقاء می‌دهد (در واقع نرخ فریم و وضوح را افزایش می‌دهد) و باعث می‌شود بازی‌های iPadOS کمی بیشتر شبیه جایگزین‌های کنسول شوند. اکنون ما فقط به Fortnite نیاز داریم!

با این حال، این بدان معناست که بازی‌های دیگری که قبلاً انحصاری برای رایانه شخصی و Steam Deck بوده‌اند، به پلتفرم‌های اپل می‌آیند و No Mans Sky به زودی برای iPadOS و macOS Ventura عرضه می‌شود .

Game Center در حال دریافت لیست فعالیت است، بنابراین می‌توانید ببینید دوستانتان چه می‌کنند - این شبیه به ویژگی‌هایی است که در بسیاری از شبکه‌های بازی دیگر مانند Xbox Live و PlayStation Network وجود دارد، بنابراین می‌توانید به عنوان مثال، ببینید که آیا فردی دستاوردی دریافت می‌کند. در یک بازی، یا 20 ساعت را صرف بازی کردن یک عنوان خاص کرده است.

در نهایت، اکنون آسان‌تر است که فوراً پیوندها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند در یک بازی چند نفره به شما بپیوندند.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
2 + 5=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند