مقایسه JBL Boombox 2 و Xtreme 3

مقایسه JBL Boombox 2 و Xtreme 3 -

مقایسه JBL Boombox 2 و Xtreme 3

آیا هدف شما این است که موسیقی خود را هر جا که می‌روید همراه خود ببرید، چه تماشای بازی با دوستانتان یا رقصیدن شبانه در ساحل؟ سپس باید بین JBL Boombox 2 در مقابل Xtreme 3 تصمیم بگیرید.

در این مقاله، آنها را به تفصیل بررسی می کنیم و به شما کمک می کنیم تا خریدی آگاهانه داشته باشید.

بنابراین، بدون هیچ مقدمه دیگری، بیایید مستقیماً به آن بپریم!

تفاوت های کلیدی بین JBL Boombox 2 و Xtreme 3

تفاوت های زیادی بین Xtreme 3 و Boombox 2 وجود ندارد. در عوض، هر دو با رابط کاربری و عملکرد یکسانی ساخته شده اند که برای مقاصد مقایسه ای در نظر گرفته شده اند.

تفاوت های اصلی به شرح زیر است:

  • Xtreme 3 با IP67 ضد آب است، در حالی که Boombox 2 به IPX7 ضد آب است. این بدان معناست که هر دو می توانند 30 دقیقه در یک متر آب مقاومت کنند، اما Xtreme 3 در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است. در حالی که این ممکن است نشان دهد که در شرایط سخت تری مانند ساحل یا کارگاه مقاومت می کند، اکثر مردم متوجه خواهند شد که هر دو بلندگو بیش از حد کافی هستند.
  • Xtreme 3 دارای قابلیت شارژ مجدد USB است، که به این معنی است که می توان آن را با استفاده از چندین اتصال یا یک سلول کمکی USB-C در هنگام رانندگی تغذیه کرد. برای شارژ، Boombox 2 با سوکت دیواری معمولی خود ارائه می شود.
  • ظرفیت باتری Xtreme 3 15 ساعت است، در حالی که Boombox 2 24 ساعت است. در هر دو مورد، می‌توانید از باتری اسپیکر برای شارژ گوشی خود استفاده کنید، که احتمالاً منبع موسیقی شماست، بنابراین یک راحتی عالی است. بسیاری از بلندگوهای بلوتوث دیگر این قابلیت را ندارند، که ممکن است برای مهمانی های خارج از منزل مفید باشد.
  • یک ورودی 3.5 میلی متری در JBL Boombox 2 به شما امکان می دهد یک دستگاه قدیمی مانند iPod را از طریق یک کابل کوچک متصل کنید. Xtreme 3 این ویژگی را ندارد.

JBL Boombox 2 vs Xtreme 3 – طراحی و ساخت

ابتدا اجازه دهید در مورد طراحی این اسپیکرها صحبت کنیم. اندازه های بسیار زیاد Xtreme 3 و Boombox 2 مهم ترین تفاوت بین آنهاست.

Boombox 2 و Xtreme 3 بلندگوهای بزرگی هستند. با این حال، Xtreme 3 دارای بند شانه ای برای حمل راحتی است. Boombox 2 تقریباً 1.3 پوند وزن دارد و Xtreme 3 4.3 پوند وزن دارد.

تحرک موادی که برای بلندگوهای خود انتخاب می کنید یکی از مهم ترین ملاحظات است. به عنوان مثال، JBL Boombox 2 و Xtreme 3 را از پارچه ساخته است، بنابراین آنها می توانند ضربه ها و خراش ها را بسیار بهتر تحمل کنند.

خبر خوب این است که Boombox 2 و Xtreme 3 هر دو در برابر آب مقاوم هستند. بنابراین با وجود اینکه IPx4 هستند، اگر بخواهیم آنها را خیس کنیم از استفاده از آنها اجتناب می کنیم. این بدان معنی است که حتی اگر آنها قابل حمل هستند، ما همچنان از خیس شدن آنها در هر صورت اجتناب می کنیم.

در حالی که می‌توانید Xtreme 3 را در یک دست بگیرید، Boombox 2 بیشتر شبیه یک فوتبال بزرگ است. بزرگتر از دو بلندگو شما را به یاد نوارهای کاست مورد استفاده در دهه 1980 می اندازد. بنابراین برای کسانی که به دنبال گزینه جمع و جورتر هستند، X3 بهتر از Boombox 2 است. با این حال، طراحی شیک و توانایی حمل آن به هر جایی آن را به یک انتخاب ایده آل تبدیل کرده است.

Xtreme 3 و Boombox 2 دارای رتبه IP67 و IPX7 هستند. در حالی که دومی ناهموارتر است، مقاومت در برابر گرد و غبار نیز دارد. این بدان معناست که برای محیط هایی مانند ساحل یا کارگاه مناسب تر است. از سوی دیگر، مقاومت در برابر گرد و غبار ممکن است برای افرادی که در مناطقی با آب و هوای شدیدتر زندگی می کنند، بهتر باشد.

JBL Boombox 2 در مقابل Xtreme 3

JBL Boombox 2 vs Xtreme 3 – کیفیت صدا

JBL Xtreme 3 بهترین انتخاب ما برای بلندگوهای مهمانی در فضای باز است. می تواند صداهای بلند و واضح را در اطراف یک حیاط یا تراس بزرگ پخش کند. کنترل های داخلی آن به شما امکان می دهد سطح را تنظیم کنید و صدایی دوست داشتنی تولید کنید.

گرما، شفافیت و باس X3 شایسته اشاره ویژه است. این یک اسپیکر قابل حمل عالی است که صدای زیادی ندارد. فضای زیادی برای یک صحنه صوتی استریو وجود ندارد، اما تعادل خوبی بین اجزای مختلف خود دارد.

اگر به دنبال بلندگوی قوی تر و همه کاره تر هستید، JBL Boombox 2 یک جایگزین عالی است. در حین آزمایش، حتی در ولوم های بالای آن نیز بسیار خوب به نظر می رسید. بیس آن نیز عمیق‌تر و بیشتر از مدل قبلی است که می‌تواند در شرایطی که بیس بیش از حد ممکن است به آن کمک کند.

Boombox 2 بهترین گزینه برای گوش دادن به موسیقی در محیطی آرام نیست. در عوض، می‌توانید آن را با باس کمتر تقویت‌شده یا یک سیستم EQ که می‌توانید سفارشی‌سازی کنید، تجهیز کنید. همچنین یکی از بهترین بلندگوهای ساحلی با صدای عالی و قوی است.

Boombox 2 و Xtreme 3 دارای ووفرهای دوگانه شلیک جلو و توییترهای دوگانه شلیک از جلو هستند. این دو اسپیکر همچنین مجهز به رادیاتورهای غیرفعال دوگانه برای ارائه صدایی قدرتمند و متعادل هستند. یکی دیگر از خوبی های این دو بلندگو این است که می توان آنها را در گوشه ای قرار داد تا صدای بیس آنها به حداکثر برسد.

از آنجایی که درگاه‌های اگزوز Boombox 2 و Xtreme 3 در جلو قرار دارند، نمی‌توانید آن‌ها را به‌راحتی بالا بیاورید تا عملکرد بیس مشابهی با سایر بلندگوها داشته باشید. برای مثال، سازندگان Boombox 2 را 80 وات RMS و Xtreme 3 را 50 وات ارزیابی کرده اند.

هدف Xtreme 3 ارائه صدایی متعادل‌تر و قدرتمندتر از Boombox 2 است. با این حال، وقتی صحبت از جداسازی ساز و مرحله صدا می‌شود، Boombox 2 بازتر است.

JBL Boombox 2 در مقابل Xtreme 3 – قابلیت حمل

Xtreme 3 یک بلندگوی بلوتوث بزرگ است که به اندازه یک صندلی تاشو یا کیسه مواد غذایی قابل حمل است. می توانید آن را روی شانه خود استفاده کنید. در حالی که می توانید آن را روی شانه خود آویزان کنید، ممکن است متوجه وزن آن شوید، و در نهایت وقتی به آن عادت کردید فرو می رود. آن‌ها همچنین آن را طوری طراحی کرده‌اند که اگر در یک مسیر آرامش‌بخش می‌روید، بار سنگینی را اضافه می‌کنند.

بند حمل Xtreme 3 به شما این امکان را می دهد که بلندگو را از نقطه ای به نقطه دیگر حمل کنید و در عین حال دستان خود را برای حمل اقلام مختلف مانند لوازم ساحلی یا نوشیدنی آزاد نگه دارید. یک بطری بازکن نیز موجود است.

Boombox 2 کمی بزرگتر از Xtreme 3 است. بنابراین، هنوز هم کمی سنگین تر است. در حالی که وزن غیر قابل تحملی نداشت، احتمالاً بهتر است آن را با بازوی صاف و شانه حمل کنید، زیرا احتمالاً در تحرک شما تأثیر می گذارد.

یکی از ویژگی های اصلی که سازنده می خواست آن را بهبود بخشد دسته بلندگو بود. طراحی جدیدی با الهام از دسته های موتور سیکلت دارد. سازنده ادعا می کند که این طراحی جدید چسبندگی بسیار بیشتری به شما می دهد و از لیز خوردن آن در هنگام خیس شدن از دست شما جلوگیری می کند.

اگر قابل حمل بودن را در نظر بگیریم، اندازه کوچکتر Xtreme 3 مدیون قابل حمل تر بودن آن است.

JBL Boombox 2 در مقابل Xtreme 3

 

 بیشتر بخوانید
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال JBL PartyBox 110

 

 

JBL Boombox 2 در مقابل Xtreme 3 - عمر باتری

عمر باتری Boombox 24 ساعت است، مانند مدل قبلی. با این حال، در آزمایشات ما، فقط 16-17 ساعت طول کشید. همچنین، حدود 6.5 ساعت طول می کشد تا دستگاه شارژ شود، بنابراین اگر آب بدن شما تمام شود، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا آن را به حالت عادی برگردانید. این اسپیکر با باتری قابل توجه است.

به گفته سازنده، Xtreme 3 می تواند تا 15 ساعت پخش را با یک باتری کاملا شارژ شده ارائه دهد. برای اتصال به یک آداپتور نیاز دارد، و این یک ارتقاء نسبت به Xtreme 2 است. سازنده همچنین یک پورت USB-C را به دستگاه اضافه می کند که به شما امکان می دهد دستگاه خود را هنگام گوش دادن به موسیقی شارژ کنید. همچنین می توانید دستگاه را وصل کرده و از دستگاه دیگری برای روشن کردن آن استفاده کنید. انتظار نداشته باشید که از این اسپیکر به عنوان پاور بانک استفاده کنید.

در آزمایشات ما، JBL Xtreme 3 به مدت 19 ساعت دوام آورد که بسیار بیشتر از تخمین سازنده است. اگر قصد دارید در کمپینگ یا مهمانی های دیگر از آن استفاده کنید، انتخاب بسیار خوبی است.

JBL Boombox 2 در مقابل Xtreme 3 – قابلیت اتصال

کدک بلوتوث SBC تنها کدک است که توسط فناوری بلوتوث 5.1 JBL Xtreme 3 پشتیبانی می شود. این اسپیکر بر خلاف بسیاری از اسپیکرهای دیگر دارای یک پورت aux است. در نتیجه می توانید برخی از محدودیت های کیفیت بلوتوث را دور بزنید. برای بلندگوهایی با این اندازه، عبارت "قابل حمل" ممکن است گمراه کننده باشد. بنابراین منطقی است که دومی داشته باشیم.

این اسپیکر دارای بلوتوث چند نقطه ای است که به شما امکان می دهد تا دو دستگاه را به طور همزمان وصل کنید. با این حال، سابقه ای از آنها را حفظ نمی کند. در عوض، ابتدا باید به یکی و سپس بعدی متصل شوید. برای پخش و توقف رسانه، باید آن را به صورت دستی یکی یکی انجام دهید. اگر سومی را امتحان کنید، بلندگو فقط به آن دستگاه متصل می شود و از دو دستگاه دیگر جدا می شود.

سازندگان کانکتورهای مخفی برای منبع تغذیه، درگاه‌های USB برای تغذیه دستگاه‌های تلفن همراه، و یک 3.5 میلی‌متری کمکی برای ورودی‌های موسیقی با سیم در پشت پوشش پشت بلندگو دارند. منبع تغذیه ارائه شده تا حدودی بزرگ است، اما با یک گیره کابل همراه است تا سیم اضافی را تحت کنترل نگه دارد.

کجا کم دارد؟ داشتن یک کابل برای ورودی aux بسیار عالی بود. از آنجا که هیچ نرم افزار همراهی وجود ندارد، هیچ راهی برای تغییر تنظیمات تساوی وجود ندارد. علاوه بر این، هیچ ویژگی بلندگو وجود ندارد که با توجه به اندازه بلندگو، اصلا تعجب آور نیست. با این حال، این کمبود عملکرد در نسخه های کوچکتر معمول است.

Boombox 2 با بلوتوث 5.1 سازگار است. با این حال، تنها کدک بلوتوثی که از آن پشتیبانی می کند SBC است. از AAC یا AptX پشتیبانی نمی کند.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
2 + 1=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند