Nvidia RTX 4090: هر آنچه در مورد کارت گرافیک پرچمدار بعدی Nvidia می دانیم

Nvidia RTX 4090: هر آنچه در مورد کارت گرافیک پرچمدار بعدی Nvidia می دانیم -

Nvidia RTX 4090: هر آنچه در مورد کارت گرافیک پرچمدار بعدی Nvidia می دانیم

از Nvidia RTX 4090 شایعه شده چه انتظاری داریم؟

Nvidia RTX 4090 یکی از موردانتظارترین کارت‌های گرافیکی است که در حافظه عرضه می‌شود، زیرا شایعات پیرامون قدرت پردازش (و نیاز به انرژی) نسل بعدی BFGPU باعث می‌شود گیمرهای همه جا را درگیر کند.

نسل فعلی RTX 3090 یکی از چشمگیرترین کارت‌های گرافیکی بود که تا به حال در زمان عرضه آن دیده بودیم، و حتی با وجود کمی قدرتمندتر Nvidia RTX 3090 Ti که استاندارد فعلی انویدیا در حال حاضر است. انویدیا RTX 3090 بهترین کارت گرافیک از نظر نسبت عملکرد به قیمت است (اگرچه واقعاً مرز قیمت قابل قبول حتی برای یک کارت گرافیک ممتاز را بالا می‌برد).

RTX 4090، که انتظار می‌رود جهشی بزرگ نسبت به آنچه که حتی RTX 3090 Ti می‌تواند انجام دهد، یکی از مهم‌ترین محصولات عرضه‌شده در طول سال خواهد بود، رک و پوست کنده، زیرا اولین نگاه رسمی ما به Nvidia Lovelace خواهد بود. ، معماری کارت گرافیک مصرفی جدید انویدیا.

لاولیس به‌عنوان جانشین Nvidia Ampere ، در ابتدا تصور می‌شد که بیشتر به‌جای یک جهش کامل معماری، به‌عنوان یک بازسازی در اواسط چرخه باشد، اما شایعات فراوانی مبنی بر تغییر مسیر انویدیا نسبت به طرح اولیه‌اش وجود دارد و به دنبال بازسازی بیشتر معماری است. ، راه اندازی RTX 4090 را بسیار هیجان انگیزتر می کند.

با این حال، انویدیا بسیاری از این موارد را مخفی نگه داشته است، بنابراین ما چیزهای زیادی را به طور قطع نمی دانیم. با این حال، ما همه چیزهایی را که در مورد Nvidia RTX 4090 شنیده‌ایم گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم تا در جریان آخرین شایعات، گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های مربوط به نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی پرچمدار انویدیا باشید.

Nvidia RTX 4090

انویدیا RTX 4090

  • کارت گرافیک پرچمدار بعدی انویدیا
  • کی موجود خواهد شد؟ ممکن است در اوت 2022 راه اندازی شود
  • هزینه آن چقدر خواهد بود؟ با توجه به تورم، احتمالاً کمی بالاتر از RTX 3090 است

 

Nvidia RTX 4090: تاریخ انتشار

در ماه مه 2020، اولین پردازنده گرافیکی Ampere که معرفی شد - پردازنده گرافیکی Nvidia A100 - برای کمک به توسعه دهندگان و دانشمندان در کار بر روی تحقیقات COVID 19 (از جمله موارد دیگر) رونمایی شد، اما این یک مرکز داده و پلت فرم رایانش ابری بود، نه یک پردازنده گرافیکی مصرف کننده. .

Nvidia RTX 3080 چند ماه بعد راه اندازی شد، با Nvidia GeForce RTX 3080 برای اولین بار در 17 سپتامبر 2020 و سپس Nvidia GeForce RTX 3090  در 24 سپتامبر.  Nvidia GeForce RTX 3070  در 28 اکتبر 2020 عرضه شد.

این بار، انتظار داریم انویدیا RTX 4090 ابتدا ، احتمالاً در اوت 2022 ، عرضه شود، که پس از آن، RTX 4080 و RTX 4070 به ترتیب در ماه های سپتامبر و اکتبر عرضه خواهند شد.

 Nvidia RTX 4090

Nvidia RTX 4090: قیمت

قیمت Nvidia RTX 4090 در حال حاضر ناشناخته بزرگی است. RTX 3090 با قیمت 1499 دلار (1399 پوند، 2100 دلار استرالیا) برای Nvidia Founders Edition عرضه شد و سایر شرکای AIB ویژگی‌های اضافی مانند فن‌های بزرگتر یا عناصر RGB را معرفی کردند که قیمت را حتی بیشتر افزایش داد.

و این فقط MSRP بود. با این حال، وقتی صحبت از قیمت واقعی پرداخت شده به میان می‌آید، این قیمت‌ها اغلب بسیار بالاتر از MSRP بودند به دلیل تلاقی کمبودهای زنجیره تامین که به تورم کمک می‌کرد و تقاضای شدید برای کارت‌های گرافیک نسل بعدی که سودجویان را ترغیب می‌کرد از انبوهی از ربات‌ها برای خرید استفاده کنند.

و سپس عملیات استخراج ارزهای دیجیتال وجود داشت که کل انبارهای کارت گرافیک را خریداری می کرد که در غیر این صورت توسط گیمرها خریداری می شد.

همه اینها باعث شد که RTX 3090 بسیار بیشتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد بفروشد. آیا گذشته مقدمه ای برای RTX 4090 خواهد بود؟ صادقانه بگویم سخت است. بدون شک انتظار داریم که RTX 4090 یک کارت گرافیک بسیار گران قیمت باشد، اما اینکه چقدر از این طوفان کامل در اطراف RTX 3090 همچنان روی قیمت RTX 4090 تأثیر خواهد گذاشت، در این مرحله هر کسی حدس می‌زند.

قیمت ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است و باعث کاهش تقاضا برای کارت‌های گرافیکی سطح بالا از سوی کریپتوماینرها شده است، به طوری که فشار صعودی روی قیمت‌ها چندان قدرتمند نیست. و در حالی که کمبود تراشه هنوز هم بسیار مشکل است، درست قبل از عرضه Ampere و AMD RDNA 2 رخ داد، بنابراین این خط‌آپ کارت‌های گرافیکی برای بحران تراشه‌های 2020 و 2021 آماده نشده بودند.

با این حال، سال 2022 است و اکنون کمبود تراشه تا حدودی برطرف شده است. انویدیا می داند که وضعیت تراشه چگونه به نظر می رسد و زمان داشته است تا برای آن آماده شود، به گونه ای که قبلاً با RTX 3090 نمی توانست.

همه این‌ها نشان‌دهنده افزایش متوسط قیمت نسبت به محیط تورمی عمومی است که در آن قرار داریم. اگرچه هنوز مشخص نیست، اگر انویدیا قیمت RTX 4090 را مطابق با RTX 3090 نگه دارد

 

Nvidia RTX 4090: مشخصات

با توجه به اینکه ما هیچ چیز رسمی در مورد RTX 4090 نداریم، تمام جزئیات در مورد مشخصات آن بیشتر شبیه حدس و گمان است تا واقعیت.

چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که مطمئناً این یک کارت گرافیک قوی است، و منظور ما فقط از نظر فریم در ثانیه نیست. اگر شایعات صحت داشته باشند، ممکن است آن را Nvidia Tarrasque نامیده شود با توجه به میزان مصرف انرژی مورد انتظار.

با TGP (توان گرافیکی کل) 600 وات ، این کامپوننت به تنهایی ممکن است پرقدرت ترین جزء رایانه شخصی مصرف کننده باشد. این قدرت برای اجرای برخی از بهترین رایانه های شخصی بازی در اطراف کافی است، و ما فقط درباره سیستم های اقتصادی صحبت نمی کنیم.

این میزان مصرف انرژی تنها زمانی منطقی به نظر می رسد که Nvidia RTX 4090 به همان اندازه ای که برخی ادعا می کنند قدرتمند باشد، که بین دو تا سه برابر سریعتر از RTX 3090 است.

برای روشن بودن، RTX 3090 می تواند Cyberpunk 2077 را با کیفیت 4K در بالاترین تنظیمات ردیابی اشعه با DLSS خاموش اجرا کند و بالاتر از 30 FPS را دریافت کند، که اگر ایده آل نباشد، همچنان قابل پخش است. DLSS را روشن کنید و این تنها کارت گرافیکی است که با این تنظیمات شانس نزدیک شدن به 60 فریم در ثانیه را دارد که به 52 فریم در ثانیه می رسد و تنها با حداکثر سرعت 57 فریم در ثانیه RTX 3090 Ti بالاتر است.

اکنون گفتن اینکه یک کارت گرافیک دو برابر سریعتر است به این معنی نیست که این به طور مستقیم به دو برابر کردن فریم در ثانیه شما در هر بازی معینی تبدیل می شود، اما با سرعت دو برابر بیشتر، RTX 4090 (با DLSS روشن) باید به راحتی 60 فریم در ثانیه را مشاهده کنید و شاید حتی اگر این شایعات صحت داشته باشند به 80 فریم در ثانیه می رسند. این یک عملکرد جدی در بازی است، و اگر TGP RTX 3090 را تقریباً دو برابر کنید، همان چیزی است که ما انتظار داریم که دارای TGP 350W است.

هنگامی که به زمان عرضه نزدیک‌تر می‌شویم، احتمالاً در مورد تعداد هسته‌ها و سرعت کلاک بیشتر خواهیم شنید، اما همین کافی است که بگوییم، این قطعاً بزرگترین عرضه کارت گرافیک سال خواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
8 + 5=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند