مقایسه Samsung Galaxy A53 در مقابل A33: میانرده های با کیفیت

مقایسه Samsung Galaxy A53 در مقابل A33: میانرده های با کیفیت -

جدیدترین گوشی های سامسونگ به سری گلکسی A در قالب گلکسی A53 5G و Galaxy A33 5G، آن را به یک رقیب قدرتمند در بخش میان‌رده تبدیل کرده است. گلکسی A53 5G بهتر از این دو دستگاه است و قیمت آن 450 دلار است که به نظر یک بسته کلی واقعا خوب است. همانطور که در قطعه دستی Galaxy A53 5G خود اشاره کردیم ، به عنوان یک گزینه میان رده عالی است و با مدل 2022 آیفون SE اپل رقابت می کند . از طرف دیگر، گلکسی A33 5G یک نسخه کمی کاهش یافته است که به خصوص به دلیل قیمت درخواستی آن همچنان روی کاغذ می درخشد.

کیفیت طراحی و ساخت

هر دو گلکسی A53 5G و Galaxy A33 5G در طراحی و کیفیت ساخت، اشتراکات زیادی دارند. هر دوی آن ها بدنه ای پلاستیکی با شیشه گوریلا گلس 5 در جلو برای محافظت از نمایشگر دارند. طراحی پشت نیز بسیار شبیه است و هر دو دارای پنل پشتی بافت یکسانی هستند. فاکتور فرم کلی یکسان است با مقدار ناچیزی تفاوت. ضخامت هر دو گوشی 8.1 میلی متر است، اما گلکسی A53 5G چند گرم سبک تر است و 189 گرم در مقایسه با 186 گرم گلکسی A33 5G است.

اگر از جلو به آنها نگاه کنید، تفاوت جزئی بین این دو وجود دارد. گلکسی A33 5G دارای حاشیه‌های کمی بزرگ‌تر در جلو با چانه بزرگ‌تر در پایین نمایشگر است. A33 5G همچنین دارای یک بریدگی قطره‌ای برای دوربین سلفی است، به‌جای بریدگی سوراخ پانچ که در A53 5G دیده می‌شود. این لزوماً یک معامله شکن نیست زیرا در نهایت به سرعت به طراحی جلو عادت خواهید کرد. اما اگر بخواهیم یکی را انتخاب کنیم، گلکسی A53 5G را انتخاب می کنیم، عمدتاً به این دلیل که از جلو تمیزتر و مدرن تر به نظر می رسد. شما میتوانید برای خرید گوشی سامسونگ به دارسو مراجعه کنید.

از نظر دوام، هر دو گلکسی A53 5G و گلکسی A33 5G دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند، به این معنی که به همان اندازه در برابر پاشیدن آب و گرد و غبار گاه به گاه محافظت می شوند. هر دوی آنها یک پورت USB Type-C در پایین دارند، اما متأسفانه هیچ جک هدفون در هر دو گوشی وجود ندارد. فقدان جک هدفون ممکن است در مورد پرچمداران مشکل ساز نباشد، اما قطعاً این چیزی است که بسیاری از کاربران در این بخش از آن غافل هستند. این یک گام به عقب در کتاب های ما برای هر دوی این دستگاه ها در مقایسه است زیرا پیشینیان آنها جک هدفون 3.5 میلی متری داشتند.

با این حال، به طور کلی، ما فکر می کنیم هر دو گلکسی A53 5G و A33 5G طراحی و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند. A53 5G ظاهراً مدرن‌تر به نظر می‌رسد، اما هر دو در میان بهترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌های این بخش هستند.

Samsung Galaxy A53 5G در مقابل Samsung Galaxy A33 5G: کدام یک بهتر است؟

مقایسه صفحه نمایش

گلکسی A53 5G در دو بخش کلیدی برتری نسبت به گلکسی A33 5G دارد که یکی از آنها نمایشگر است. برای شروع، صفحه نمایش گلکسی A53 5G کمی بزرگتر است و 6.5 اینچ است. گلکسی A33 5G دارای پنل 6.4 اینچی است. این تفاوت چندانی نیست اما قطعاً قابل ذکر است. هر دوی آنها دارای صفحه نمایش Super AMOLED هستند، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که از نظر کیفیت کلی با یکدیگر برابری کنند. ما همچنین به رزولوشن یکسان 2400 در 1080 پیکسل برای هر دو گوشی نگاه می کنیم. این بدان معناست که گلکسی A33 5G به دلیل اندازه کمی کوچکتر، پیکسل های بیشتری در هر اینچ دارد، اما از نظر وضوح، تقریباً یکسان هستند.

گلکسی A53 5G دارای پنل با نرخ تازه سازی بالاتر با پشتیبانی تا 120 هرتز است. A33 5G در مقایسه با فرکانس 90 هرتز بالاتر است. آیا این تفاوت قابل توجهی است؟ نه واقعا. اگر/وقتی آنها را در کنار هم مقایسه کنید متوجه تفاوت خواهید شد، اما نه در غیر این صورت. علاوه بر این، تفاوت بین 90 هرتز و 120 هرتز به اندازه 60 هرتز و 120 هرتز قابل توجه نخواهد بود. نمایشگر هر دو گوشی توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود، بنابراین از نظر دوام در یک سطح هستند. A33 5G حاشیه‌های کمی بزرگ‌تر و بریدگی قطره‌ای دارد در حالی که A53 5G در مقایسه با قاب‌های نسبتا باریک و بریدگی سوراخ‌دار مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

سخت افزار داخلی

سامسونگ از پردازنده داخلی Exynos 1280 خود در هر دو گلکسی A53 5G و Galaxy A33 5G استفاده می کند. این یک چیپست 8 هسته ای میان رده است که بر روی گره 5 نانومتری ساخته شده است. Exynos 1280 دارای دو هسته Cortex-A78 عملکرد محور با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و هسته های کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز است. همچنین برای کنترل بار گرافیکی با پردازنده گرافیکی Mali-G68 جفت شده است. در حالی که این یک گام پایین تر در مقایسه با اسنپدراگون 778G در گلکسی A52s 5G است، اما برای عمر باتری بسیار خوب خواهد بود. Exynos 1280 به لطف گره پردازش 5 نانومتری یک تراشه کم مصرف است. اما از آنجایی که تراشه نمایش را در پشت صحنه هر دو گوشی در این مقایسه اجرا می کند، واقعاً نباید انتظار تفاوت عملکردی داشته باشید.

نسخه پایه هر دو گلکسی A53 5G و A33 5G دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. البته می‌توانید پیکربندی 8 گیگابایتی + 256 گیگابایتی را برای هر دو گوشی برای پول بیشتر انتخاب کنید. ما همچنین می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که حتی A33 5G از افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت MicroSD پشتیبانی می کند. اگر حافظه داخلی شما تمام شد، می توانید تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی در هر دو گوشی اضافه کنید.

هر دو گوشی همچنین دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع تا 25 وات هستند. همانطور که گفته شد، ما انتظار داریم که تفاوتی در بخش باتری مشاهده کنیم زیرا ممکن است گلکسی A33 5G به دلیل پنل 90 هرتزی آن یک مزیت کوچک داشته باشد. در مقایسه با پنل 120 هرتزی A53 5G، مطمئناً بار کمتری روی باتری وارد می کند. به طور خلاصه، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی احتمالاً در گلکسی A33 5G دوام بیشتری خواهد داشت. عمر باتری بیشتر به میزان مصرف روزانه شما بستگی دارد تا نرخ تازه سازی. هیچ‌کدام از گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند و هر دو فاقد شارژر داخل جعبه هستند.

Samsung Galaxy A53 5G در مقابل Samsung Galaxy A33 5G: کدام یک بهتر است؟

دوربین ها

گلکسی A53 5G و Galaxy A33 5G از اپتیک های متفاوتی استفاده می کنند، بنابراین ما در نهایت باید به تفاوت های بیشتری اشاره کنیم. ما در حال بررسی یک دوربین چهارگانه در A53 5G هستیم که شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسل فوق عریض و یک جفت سنسور 5 مگاپیکسلی برای ماکرو و عمق در سیستم اصلی است. از سوی دیگر، A33 5G دارای یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی و در نهایت، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. در ظاهر، تنظیمات دوربین در هر دو گوشی به یک اندازه همه کاره است. اتفاقاً A53 5G دارای اپتیک کمی بهتر در برگه مشخصات است. در قسمت جلویی، گلکسی A53 5G دارای لنز 32 مگاپیکسلی است، در حالی که A33 5G از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

ما فرصتی برای آزمایش دوربین گلکسی A33 5G نداشتیم، اما نمونه‌هایی داریم که با استفاده از گلکسی A53 5G گرفته شده‌اند. همانطور که در مقاله دستی خود ذکر کردیم، گلکسی A53 5G یک شوتر قابل اعتماد است که عکس های خوبی برای اینستاگرام می گیرد. دوربین اصلی بسیار خوب است و به خوبی با یک دوربین فوق عریض مناسب نیز همراه است. عکس‌های شبانه بهترین نیستند، اما همچنان نمونه‌های قابل استفاده هستند. با توجه به این واقعیت که سامسونگ از اپتیک های متفاوتی استفاده کرده است، تشخیص اینکه آیا تنظیمات دوربین گلکسی A33 5G نتایج مشابهی خواهد داشت یا خیر، دشوار است. تعداد مگاپیکسل بالاتر همیشه به معنی تصاویر بهتر نیست، اما تصویر زیبایی را به نمایش می گذارد، به خصوص در مورد دو گوشی از سازنده های یکسان که احتمالاً دارای قدرت پردازش دوربین یکسانی هستند. در قسمت جلوی ویدیو، هر دو گوشی می‌توانند ویدیوهای 4K با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند.

ما سعی خواهیم کرد در آینده این مقایسه را مجدداً مرور کنیم، زمانی که فرصتی برای استفاده از آنها در کنار هم برای یک نمایش خوب دوربین داشتیم. با این حال، در حال حاضر، ما گلکسی A53 5G را به جای A33 5G در بخش دوربین انتخاب می کنیم.

Samsung Galaxy A53 در مقابل A33: کدام یک را باید بخرید؟

اگر تمام مقایسه را بخوانید، احتمالاً می‌دانید که این یک تطابق بسیار نزدیک است. در این مقایسه تفاوت زیادی بین این دو گوشی وجود ندارد. در واقع، نتایج این تطبیق بسیار شبیه به نتایجی است که پس از مقایسه گلکسی A53 5G با مدل های گلکسی A52 به دست آوردیم. این نشان می‌دهد که سامسونگ گزینه‌های زیادی در بخش میان‌رده‌ها دارد، و همه آنها بسیار خوب هستند و به طور کلی بسته‌ای بسیار مشابه را برای رقابت با دستگاه‌هایی که در مناطق مربوطه خود با آن روبرو هستند ارائه می‌دهند.

سامسونگ همچنین قول پشتیبانی نرم افزاری یکسان برای گلکسی A53 5G و Galaxy A33 5G را داده است. هر دو تا چهار به‌روزرسانی اصلی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد. و این واقعیت که هر دو دستگاه از One UI 4.1 سامسونگ خارج از جعبه استفاده می کنند، به این معنی است که آنها در بخش نرم افزاری نیز دارای موقعیت برابر هستند. بنابراین همه چیز به قیمت و در دسترس بودن نتایج این مقایسه برمی گردد.

Samsung Galaxy A53 5G قیمتی معادل 450 دلار دارد و در حال حاضر به راحتی قابل خرید است. گلکسی A33 5G عرضه رسمی در ایالات متحده را ندیده است، اما برای خرید در بازارهای دیگر از جمله بریتانیا با قیمت 329 پوند در دسترس است، که تقریباً در زمان نوشتن این مقاله حدود 400 دلار است. اگر در حال خرید یک میان رده در ایالات متحده هستید، A33 5G خارج از رقابت است. می‌توانید Galaxy A53 5G را انتخاب کنید یا یکی از مدل‌های Galaxy A52 را انتخاب کنید که هنوز به راحتی در خرده‌فروشی در دسترس هستند. به عنوان مثال، گلکسی A52s تقریباً قیمتی برابر با A33 5G در ایالات متحده دارد، اما شما پردازنده، نمایشگر، دوربین و موارد دیگر بهتری خواهید داشت.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
8 + 5=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند