Samsung Galaxy Z Fold 4 تاریخ عرضه، قیمت و هر آنچه که باید بدانید

Samsung Galaxy Z Fold 4 تاریخ عرضه، قیمت و هر آنچه که باید بدانید -

Samsung Galaxy Z Fold 4 تاریخ عرضه، قیمت و هر آنچه که باید بدانید

گوشی تاشو جدید سامسونگ

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 اینجاست . این جدیدترین گوشی تاشو با شکل بزرگ از غول فناوری کره ای است که جایگزین Z Fold 3 از سال گذشته شده است – اگرچه مطمئناً در اکثر بخش ها یک به روز رسانی تکراری است.

Z Fold 4 که در کنار Samsung Galaxy Z Flip 4 عرضه شد، جدیدترین عضو سامسونگ از خط قدیمی تاشوهای سبک کتاب است که برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد.

این خط مدل محبوب برای کسانی است که به صفحه نمایش های بزرگ و قدرت زیاد نیاز دارند، و مدل های Fold برای کار و چند کار عالی هستند - اگرچه Flip از نظر تاریخی با اختلاف بسیار از Fold پیشی گرفته است.

آیا با Samsung Galaxy Z Fold 4 ممکن است تغییر کند؟ برای بررسی کامل خود، که در حال حاضر روی آن کار می کنیم، باید ببینیم. اما در این بین، همه چیزهایی که باید در مورد دستگاه بدانید در اینجا آورده شده است.

طراحی و نمایشگر

Samsung Galaxy Z Fold 4 فرمت تاشو «سبک کتاب» مدل قبلی خود را حفظ کرده است – این بدان معناست که مانند یک تلفن معمولی «شکلاتی» شروع می‌شود، اما می‌توانید آن را باز کنید تا نمایشگر بزرگ‌تری ایجاد کنید.

به گفته سامسونگ، این نرم‌ترین تاشو تا به امروز است، با وزن 263 گرم و از دست دادن برخی میلی‌متر در ارتفاع و عرض دستگاه، که در حالت باز کردن 155.1 x 130.1 x 6.3 میلی‌متر و 155.1 x 67.1 x 14.2- است. 15.8 میلی متر در حالت تا شدن.

این تا حدودی به دلیل استفاده از شیشه فوق‌العاده نازک است که قوی است اما همانطور که از نامش پیداست، باریک است. در واقع، این گوشی از بسیاری جهات قوی ساخته شده است، با آلومینیوم آرمور سخت روی قاب، شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس روی صفحه نمایش پوشش و پشت، و دارای رتبه IPX8 - بنابراین می تواند تا عمق 1.5 متری در آب زنده بماند. تا 30 دقیقه

اکثر تلفن های تاشو هیچ گونه مقاومت رسمی در برابر آب ندارند، اما در اینجا هیچ مقاومت رسمی در برابر گرد و غبار وجود ندارد، بنابراین باید مراقب آن باشید.

صفحه نمایش بیرونی 6.2 اینچ مورب، با وضوح 2316 در 904 است، بنابراین بسیار بلند و نازک است، با نسبت تصویر 23.1:9 و 402 پیکسل در هر اینچ. صفحه نمایش داخلی بسیار بزرگتر است و 7.6 اینچ است و رزولوشن 2176 در 1812 آن نشان می دهد که نسبت تصویر 21.6:18 بسیار مربعی تر از صفحه نمایش دیگر است.

همچنین دارای 374 پیکسل در هر اینچ و پشتیبانی از HDR10+ است، در حالی که هر دو صفحه نمایش دارای نرخ رفرش 120 هرتز هستند و از AMOLED استفاده می کنند.

ابعاد صفحه نمایش در اینجا منعکس کننده Z Fold 3 است و به طور کلی، این گوشی جدید نسبت به مدل قدیمی‌تر تغییری ایجاد نمی‌کند - فقط بهینه‌سازی شده است. در پشت آن یک درخشش شیشه ای براق دارد که توسط یک ضربه دوربین شکسته شده است

Fold در رنگ‌های سبز، بژ و مشکی به همراه سایه انحصاری شرابی سامسونگ عرضه می‌شود، اما طیف رنگ‌های پر جنب و جوش Galaxy S22 Ultra غیرقابل نمایش است.

Samsung Galaxy Z Fold 4 تاریخ عرضه، قیمت و هر آنچه که باید بدانید

دوربین ها و عمر باتری

در بخش دوربین است که می‌بینیم سامسونگ گلکسی زد فولد 4 بیشترین ارتقا را نسبت به نسل قبلی خود دارد.

برای شروع، یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 وجود دارد که نسبت به مدل قدیمی 12 مگاپیکسلی افزایش یافته است، و در حالی که ما در اینجا سنسور را نمی‌شناسیم، به ندرت شاهد دوربین‌های 50 مگاپیکسلی بد در گوشی‌ها هستیم. همچنین یک لنز اپتیکال با زوم 3 برابری وجود دارد که نسبت به 2 برابر در Fold 3 افزایش یافته است، اگرچه سنسور در واقع کاهش 10 مگاپیکسلی به جای 12 مگاپیکسل است. این دوربین همچنین زوم دیجیتال تا 30 برابر را ارائه می دهد.

به علاوه، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 فوق عریض وجود دارد، اما مانند سال گذشته است. دوربین های جلو نیز مانند قبل هستند: 10 مگاپیکسل برای نمایشگر بیرونی و 4 مگاپیکسل برای نمایشگر داخلی. این دومی یک UDC یا دوربین زیر نمایشگر است و زیر صفحه نمایش قرار می گیرد تا نتوانید آن را ببینید... با این حال این دوربین در Z Fold 3 عالی نبود و سامسونگ هیچ پیشرفتی را در اینجا ذکر نکرده است. .

این دوربین‌ها با تمام تجهیزات نرم‌افزاری معمولی سامسونگ بهبود خواهند یافت – حالت‌هایی مانند Single Take، Food و موارد دیگر مفید هستند زیرا از هوش مصنوعی برای کمک به شما در گرفتن بهترین عکس ممکن استفاده می‌کنند.

در مورد ویدیو، می توان با کیفیت 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه یا کیفیت 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری کرد.

شاید باتری آن چندان چشمگیر نباشد، زیرا در 4400 میلی آمپر ساعت، بسیار کوچک است. در مقایسه، S22 Ultra علیرغم داشتن تنها یک صفحه نمایش، دارای بسته قدرت بزرگتری است. شاید برخی بهینه‌سازی‌ها باعث شود که گوشی بیشتر از آنچه انتظار داریم دوام بیاورد، و باید ببینیم.

شارژ نیز سریع نیست، با 25 وات، و با این سرعت، احتمالاً بیش از یک ساعت طول می کشد تا دستگاه کامل شود. سامسونگ می‌گوید که این گوشی در 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود. Z Fold 4 از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند، اما این شارژر در 15 وات کندتر است.

Samsung Galaxy Z Fold 4 تاریخ عرضه، قیمت و هر آنچه که باید بدانید

عملکرد و نرم افزار

با چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، گلکسی زد فولد 4 یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند است که با تمام موبایل‌های اندرویدی دیگر (البته به جز سایر موبایل‌هایی که از همان تراشه استفاده می‌کنند) استفاده می‌کند.

با این حال، متوجه شده ایم که چیپست های سری 8 اسنپدراگون مشکل گرم شدن بیش از حد دارند، بنابراین اگر یک گیمر بزرگ موبایل هستید، هشدار دهید. این تراشه با 12 گیگابایت رم جفت شده است که باید تبلت را برای اهداف چندوظیفه ای سریع کند (همانطور که انتظار دارید، برای یک گوشی بزرگ).

همچنین امکان انتخاب 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت - بدون اسلات کارت microSD - و البته 5G وجود دارد.

سامسونگ از اندروید برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند، اما پوسته One UI خود را در بالای آن قرار می‌دهد – این کار را برای Fold انجام می‌دهد، اما از اندروید 12L استفاده می‌کند.

Android 12L نسخه‌ای از Android 12 است که برای نمایشگرهای بزرگ‌تر طراحی شده است، با طراحی مجدد اعلان‌ها، صفحه قفل جدید، چندوظیفه‌ای آسان‌تر و طراحی برنامه‌های بهینه‌سازی شده برای کار بهتر روی تبلت‌ها و تاشوها.

سپس یکی از رابط‌های کاربری به این طراحی تغییر می‌دهد، و همچنین بسیاری از برنامه‌های سامسونگ مانند فروشگاه برنامه‌های خود شرکت (اگرچه فروشگاه Google Play نیز در دسترس است)، Samsung Pay و موارد دیگر را به ارمغان می‌آورد.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به اسکنر اثر انگشت، بلندگوهای استریو و پشتیبانی از قلم S Pen سامسونگ اشاره کرد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
1 + 5=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند