Xiaomi 12T Pro در مقابل Xiaomi 12T: تفاوت چیست؟

Xiaomi 12T Pro  در مقابل Xiaomi 12T: تفاوت چیست؟ -

ممکن است از خود بپرسید که دقیقاً چه تفاوتی بین آنها وجود دارد. آنها یکسان به نظر می رسند و دارای تعدادی از مشخصات مشابه هستند. بنابراین، اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید که کدامیک را انتخاب کنید، و اگر مدل ارزان‌تری را انتخاب کنید، چه چیزی ممکن است از دست بدهید، به جای درستی آمده‌اید. 

طراحی

  • هر دو: 163.1mm x 75.9mm x 8.6mm
  • 12T Pro: 205 گرم
  • 12T: 202 گرم
  • هر دو: گوریلا گلس 5 جلو
  • هر دو: رنگ های مشکی، آبی و نقره ای

اگر قسمتی وجود داشته باشد که دو گوشی یکسان (یا حداقل نزدیک به یکسان) دیده شوند، این مشخصات طراحی و نمایشگر است. هر دو ابعاد یکسانی دارند و حتی وزنشان تقریباً یکسان است، یکی دو گرم با هم تفاوت دارند. گوشی های شیائومی در طی این سال ها بسیار پیشرفت کردند و این کمپانی چینی رضد بی سابقه ای را تجربه کرده است.

هر دو گوشی دارای همان Corning Gorilla Glass 5 در جلو و شیشه مات و مات در پشت هستند و در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و آبی عرضه می‌شوند.

یک تفاوت ظریف در طراحی دوربین ها است. به دلیل داشتن سنسور بزرگتر داخل دوربین، لنز اصلی بیشتر از پشت گوشی بیرون زده است. اگر به دقت نگاه کنید، می بینید که لنز واقعی نیز بزرگتر است. در غیر این صورت، این دو گوشی دقیقاً شبیه یکدیگر هستند.

وقتی به نمایشگرها نگاه می کنیم، داستان مشابهی است، زیرا هر دو تا حد زیادی مشخصات کلیدی یکسانی دارند. این دو گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با یک سوراخ برش در مرکز برای دوربین سلفی در نزدیکی بالا هستند. در حالی که پشت گوشی منحنی است، نمایشگر آن خمیده نیست و کاملاً صاف است.

در مورد مشخصات، ما به صفحه نمایشی با نسبت 20:9 با وضوح 2712 در 1220 نگاه می کنیم و این به معنای تراکم پیکسلی 446 پیکسل در هر اینچ است. این دو همچنین می‌توانند به نرخ تازه‌سازی 120 هرتز برسند ، با قابلیت جابه‌جایی خودکار بین 30 هرتز، 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز. این بدان معناست که دو گوشی باید وضوح، صافی و روان بودن یکسانی را ارائه دهند.

این دو وعده سطوح بالایی از کنتراست و پشتیبانی از رنگ را نیز می دهند و حتی از HDR10+ نیز پشتیبانی می کنند . اگرچه، مدل Pro از Dolby Vision نیز پشتیبانی می کند ، در حالی که نسخه معمولی آن را پشتیبانی نمی کند. برای افزودن به این تجربه رسانه‌ای، بلندگوهای استریویی نیز وجود دارد که توسط Dolby Atmos تقویت شده‌اند و - اگر Pro را انتخاب کنید - بلندگوهای تنظیم‌شده توسط Harman Kardon را دریافت می‌کنید

Xiaomi 12T Pro  در مقابل Xiaomi 12T: تفاوت چیست؟

مشخصات سخت افزاری و عملکرد

  • 12T Pro: پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1
  • 12T: پردازنده MediaTek Dimensity 8100-Ultra
  • هر دو: 8 گیگابایت/128 گیگابایت و 8 گیگابایت/256 گیگابایت
  • 12T Pro: گزینه 12GB/256GB
  • هر دو: باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 120 وات

همانطور که بدون شک تاکنون متوجه شده اید، زمانی که مشخصات داخل گوشی را بررسی می کنید، تفاوت واقعی بین این دو گوشی را کشف می کنید: پردازنده.

قیمت 12T Pro شیائومی از جدیدترین و بهترین‌های Qualcomm استفاده می‌کند: Snapdragon 8+ Gen 1. این یک ارتقاء نسبت به نسل 8 1 است که در اوایل سال 12 Pro را تامین می‌کرد. در مورد 12T معمولی، که از یکی از چیپست های مدیاتک استفاده می کند. یعنی: MediaTek Dimensity 8100-Ultra. با این حال، این هنوز یک چیپست قدرتمند است و همچنان باید تجربه ای در سطح پرچمدار برای اکثر کاربران ارائه دهد.

وگرنه بازم خیلی از داخلی ها یکیه. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری فوق سریع 120 واتی HyperCharge شیائومی در داخل دو گوشی قرار دارد. این بدان معناست که وقتی باتری از بین می رود، می توانید آن را در حدود 20 دقیقه کاملاً دوباره پر کنید. در واقع، تنها 10 دقیقه کافی است تا بیشتر راه را به شارژ کامل برسانید.

حتی گزینه‌های رم و فضای ذخیره‌سازی مشابه هستند، با 8 گیگابایت/128 گیگابایت و 8 گیگابایت/256 گیگابایت برای هر دو (بسته به منطقه). با Pro همچنین یک نوع 12/256 گیگابایتی بالاتر نیز وجود دارد که رم بیشتری را ارائه می دهد. 

Xiaomi 12T Pro  در مقابل Xiaomi 12T: تفاوت چیست؟

دوربین ها

  • 12T Pro: دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی
  • 12T: دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی
  • هر دو: دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی
  • هر دو: دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی

در بخش دوربین تنها یک چیز وجود دارد که واقعاً 12T Pro را از برادر مقرون به صرفه ترش جدا می کند: دوربین اصلی.

در جایی که 12T معمولی دارای سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ است - که 9 پیکسل را به صورت خودکار ترکیب می کند - 12T Pro از یک سنسور 200 مگاپیکسلی بسیار بزرگتر استفاده می کند. این سنسور نه تنها در اندازه 1/1.22 اینچ (در مقابل 1/1.67 اینچ) بزرگتر است، بلکه 16 پیکسل را در یک پیکسل ترکیب می کند و پیکسل های بزرگتری را برای جذب نور بیشتر ایجاد می کند.

وعده این دوربین فوکوس سریع تر، عملکرد بهتر در نور کم و تصاویر واضح تر از 12T است. شما همچنین ویژگی های اضافی مانند ردیابی حرکت، ضبط حرکت و فوکوس ردیابی چشم را دریافت می کنید. هر دو دوربین اصلی دارای OIS (تثبیت کننده تصویر اپتیکال) هستند، با این حال، و همچنین ویدیوی فوق العاده در شب، به شما امکان می دهد در شرایط کم نور فیلم بگیرید.

در مورد بقیه دوربین ها، آنها در هر دو گوشی یکسان هستند. این بدان معناست که یک ماکرو 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی در پشت، به دوربین اصلی می پیوندد. همچنین یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی در جلو قرار دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
5 + 4=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند