iPadOS 16: آنچه باید در مورد به‌روزرسانی بعدی iPad خود بدانید

iPadOS 16: آنچه باید در مورد به‌روزرسانی بعدی iPad خود بدانید -

iPadOS 16: آنچه باید در مورد به‌روزرسانی بعدی iPad خود بدانید

اگر یک آیپد دارید، iPadOS 16 چیزی است که می خواهید درباره آن بدانید – این نسخه بعدی نرم افزار iPad اپل است و در اواخر سال برای اکثر آیپدها عرضه می شود.

این نسخه جدید از iPadOS در کنفرانس سالانه WWDC 2022 اپل راه اندازی شد ، جایی که این شرکت سیستم عامل های جدید خود را به نمایش گذاشت – iOS 16 بزرگترین ارتقاء به نمایش گذاشته شده با صفحه قفل جدید و موارد دیگر بود.

iPadOS 16 چهارمین نسل از سیستم عامل تبلت است از زمانی که اپل آن را از سیستم عامل گوشی هوشمند iOS خود جدا کرد - اگرچه iPadOS 16 دارای ویژگی های مشترک بسیاری با iOS 16 است.

ارتقاءها شامل ابزارهای همکاری بهبود یافته، از جمله یک برنامه جدید نشانه گذاری مشترک، و ویژگی های جدید برای نزدیک تر کردن تجربه iPad به تجربه کار با رایانه است.

در زیر تمام ویژگی‌هایی را که اپل در صحنه اعلام کرده است، و همچنین جزئیات مربوط به زمان عرضه iPadOS 16 و افرادی که می‌توانند آن را دریافت کنند، پوشش داده‌ایم.

تاریخ انتشار iPadOS 16

نسخه بتای توسعه‌دهنده iPadOS 16 در حال حاضر در دسترس است و نسخه بتا عمومی آن در ماه جولای افتتاح می‌شود، اما عرضه کامل آن اواخر امسال خواهد بود. طبق گفته اپل، iPadOS 16 در «پاییز» برای آی‌پدهای سازگار عرضه خواهد شد و ما در واقع انتظار داریم که آن را در ماه سپتامبر ببینیم.

سازگاری با iPadOS 16

بنابراین کدام آیپدها iPadOS 16 را دریافت خواهند کرد؟ در اینجا لیست رسمی اپل ارائه شده است.

اگر می خواهید بررسی کنید که چه iPad دارید، به برنامه تنظیمات بروید ، گزینه About را انتخاب کنید و سپس نام مدل را پیدا کنید.

  • آی پد (نسل پنجم) و جدیدتر
  • آیپد مینی (نسل پنجم) و جدیدتر
  • iPad Air (نسل سوم) و جدیدتر
  • هر مدل آیپد پرو

ویژگی های iPadOS 16

iPadOS 16: آنچه باید در مورد به‌روزرسانی بعدی iPad خود بدانید

ویژگی های قرض گرفته شده iPadOS 16

بسیاری از ویژگی های iPadOS 16 آنهایی هستند که در درجه اول ویژگی های iOS 16 هستند. این تغییرات شامل تغییرات صفحه قفل است که به شما کنترل بیشتری بر اعلان‌ها و سایر گزینه‌های سفارشی‌سازی می‌دهد.

یکی دیگر از نقشه‌های اپل می‌آید: می‌توانید مسیری را در برنامه روی آی‌پد خود ایجاد کنید و سپس آن را به آیفون خود بفرستید – بنابراین می‌توانید سفری را آسان‌تر بر روی یک صفحه بزرگ قبل از مشاهده آن در صفحه برنامه‌ریزی کنید.

ویژگی‌های macOS خاصی در راه است و مانند تغییر در برنامه Mail. اکنون می‌توانید ایمیل‌ها را برای ارسال در زمان مشخصی برنامه‌ریزی کنید، ایمیل‌های ارسالی خود را پس بگیرید و برای ایمیل‌هایی که نمی‌خواهید فوراً با آن‌ها برخورد کنید، یادآوری تنظیم کنید.

برنامه جدید آب و هوای اپل نیز به آی پد می آید، اگر این چیزی است که به آن اهمیت می دهید.

یکی دیگر از برنامه‌های جدیدی که به آی‌پد می‌آید Reference Mode است که برای هماهنگ نگه داشتن رنگ‌های صفحه‌نمایش آی‌پد شما با مانیتورها و سایر نمایشگرها طراحی شده است که برای درجه‌بندی‌کنندگان رنگ مفید خواهد بود – اگرچه اپل جزئیات زیادی را وارد نکرده است.

همکاری iPadOS 16

ویژگی‌های همکاری بهبود یافته تمرکز بزرگی برای به‌روزرسانی بعدی iPad است.

اکنون، وقتی یک سند (از برنامه‌های خاص) را با دوستان یا همکاران خود به اشتراک می‌گذارید، به جای یک کپی از آن، سند واقعی را به اشتراک می‌گذارید - این کار باعث می‌شود که همکاران ویرایش‌ها را با هم آسان‌تر کنند.

همچنین می‌توانید از FaceTime برای کار روی این اسناد با افراد دیگر، با اشتراک‌گذاری پیوندها و فایل‌ها در پلتفرم تماس ویدیویی استفاده کنید. در میان چیزهای دیگر، این باید استفاده از Freeform را بسیار راحت کند، ویژگی دیگری که بعداً به آن خواهیم رسید.

فوکوس دسکتاپ iPadOS 16

اپل بالاخره قصد دارد iPadOS را از iOS متمایز کند، بنابراین امیدواریم که iPads ها دیگر مانند آیفون های بزرگ نباشند.

برای این منظور، یک حالت کلیدی macOS که به iPadOS می‌آید Stage Manager است که عملکردی شبیه به دسکتاپ به شما می‌دهد – می‌توانید پنجره‌های همپوشانی داشته باشید، می‌توانید همه برنامه‌های پس‌زمینه خود را به کناری ببرید تا آنها را در یک لیست ببینید، و می‌توانید اندازه را تغییر دهید. پنجره ها.

با این حال، این ویژگی فقط در مدل‌های آی‌پد با تراشه M1 در دسترس است، بنابراین اگر آیپد پرو زودتر از سال ۲۰۲۰ دارید، شانسی ندارید.

به لطف Stage Manager، در نهایت می توانید iPad خود را به یک مانیتور خارجی متصل کنید. این به شما این امکان را می دهد که به عنوان مثال از Ulysses در iPad خود استفاده کنید، در حالی که برنامه Photos را در یک مانیتور متصل مشاهده می کنید.

iPadOS 16 Freeform

یک برنامه آینده به نام FreeForm معرفی شد که در اواخر سال برای iPadOS 16 و macOS Ventura عرضه می شود. این اساساً یک تابلوی پیام دیجیتال مشترک یا یک نسخه مشترک از برنامه Notes است، بنابراین چندین کاربر می توانند ایده ها را ترسیم کرده و یادداشت کنند.

اپل در ارائه خود به افراد زیادی نشان داد که نقشه های ذهنی مختلف را با یادداشت های چسبناک، خطوط رنگی و حاشیه نویسی ترسیم می کردند - Apple Pencil به عنوان ابزاری مفید برای کمک به این نوع سند نشان داده شد.

اگر از Google Jamboard استفاده کرده اید، شبیه به اپل است، اگرچه از آنجایی که روی تبلت هایی با قلم کار می کند، استفاده از آن کمی راحت تر است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
3 + 2=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند