آموزش حذف برنامه ها از گوشی سامسونگ

آموزش حذف برنامه ها از گوشی سامسونگ -

آموزش حذف برنامه ها از گوشی سامسونگ

برنامه های ناخواسته را به راحتی حذف کنید

حذف برنامه ها از گوشی سامسونگ کار سختی است. در واقع چندین راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد و همه آنها بسیار سریع و ساده هستند.

ما تمام گزینه‌های زیر را به تفصیل شرح داده‌ایم، که با ساده‌ترین راه‌حل شروع می‌شود - پس از آنجا شروع کنید، زیرا در بیشتر موارد بهترین رویکرد است.

برخی از این رویکردها همچنین برای غیرفعال کردن برنامه‌هایی که نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد، کار می‌کند، و ما در مواردی که این مورد نیز وجود دارد، مشخص کرده‌ایم.

آموزش حذف برنامه ها از گوشی سامسونگ

یک برنامه را از منو حذف / نصب کنید

سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای حذف یک برنامه از گوشی سامسونگ معمولاً این است که این کار را از کشوی منو انجام دهید. بنابراین برای این کار، انگشت خود را از صفحه اصلی به بالا بکشید تا کشوی برنامه باز شود و برنامه مورد نظر برای حذف را پیدا کنید.

سپس آیکون این برنامه را فشار داده و نگه دارید، یک پاپ آپ با چند گزینه ظاهر می شود. با فرض اینکه برنامه قابل حذف است، یکی از این گزینه‌ها باید «حذف نصب» باشد، بنابراین فقط روی آن ضربه بزنید تا آن را حذف کنید. سپس احتمالاً از شما خواسته می شود تا تأیید کنید که می خواهید برنامه را حذف کنید، بنابراین "OK" را در اینجا فشار دهید و سپس حذف نصب می شود - معمولاً در عرض چند ثانیه.

اگر برنامه‌ای را نمی‌توان حذف نصب کرد اما می‌توان آن را غیرفعال کرد، که معمولاً برای برنامه‌های از پیش نصب‌شده صدق می‌کند، گزینه «غیرفعال کردن» را فشار دهید تا حداقل آن را از کشوی برنامه حذف کنید و از اجرای آن در پس‌زمینه جلوگیری کنید. .

برخی از برنامه ها - به ویژه آنهایی که برای عملکرد عمومی تلفن سامسونگ شما مهم هستند - هیچ گزینه ای را ندارند، بنابراین شما فقط باید با آنها زندگی کنید.

بیشتر بخوانید: شما میتوانید برای دریافت لیست قیمت گوشی به فروشگاه دارسو مراجعه کنید.

آموزش حذف برنامه ها از گوشی سامسونگ

یک برنامه را از صفحه تنظیمات حذف / نصب کنید

همچنین می‌توانید با رفتن به تنظیمات > برنامه‌ها، برنامه‌ها را از منوی تنظیمات حذف کنید. سپس لیستی از تمام برنامه‌های موجود در گوشی سامسونگ را به شما نشان می‌دهد و برای حذف یکی از آن‌ها می‌توانید روی آن ضربه بزنید، سپس گزینه «حذف نصب» را در صفحه نمایش ظاهر شده انتخاب کنید.

اگر برنامه‌ای را نمی‌توان حذف کرد، می‌توانید به جای آن گزینه «غیرفعال کردن» را پیدا کنید، که بهترین چیز بعدی است – اگرچه فضایی را که استفاده می‌کند آزاد نمی‌کند. اگر برنامه ای برای عملکرد دستگاه مورد نیاز است، همچنان باید گزینه «غیرفعال کردن» را ببینید، اما خاکستری می شود و نمی توانید آن را انتخاب کنید.

آموزش حذف برنامه ها از گوشی سامسونگ

برنامه ها را از طریق فروشگاه Google Play حذف نصب کنید

اگر می‌خواهید بسیاری از برنامه‌ها را حذف کنید، انجام این کار از طریق فروشگاه Google Play می‌تواند ساده‌ترین گزینه باشد – اگرچه برای یک یا دو برنامه کمی کندتر از روش‌های بالا است.

برای حذف برنامه ها به این روش، فروشگاه Google Play را باز کنید و روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. سپس روی «مدیریت برنامه‌ها و دستگاه» و سپس «مدیریت» ضربه بزنید.

در اینجا باید لیستی از تمام برنامه های نصب شده روی گوشی سامسونگ خود را مشاهده کنید، اما اگر به دلایلی نمای متفاوتی را نشان می دهد، از فیلترهای بالا گزینه "Installed" را انتخاب کنید. شما میتوانید برای دریافت لیست قیمت گوشی 

هنگامی که در این نما قرار گرفتید، کافی است روی کادر تأیید کنار هر برنامه‌ای که می‌خواهید حذف کنید ضربه بزنید، و پس از بررسی هر برنامه مرتبط، روی نماد سطل زباله که در گوشه بالا سمت راست ظاهر می‌شود ضربه بزنید.

سپس یک دکمه تأیید ظاهر می‌شود و وقتی آن را فشار می‌دهید، همه برنامه‌های تیک‌دار را به‌صورت انبوه حذف می‌کند، مگر اینکه آنها یک برنامه سیستمی باشند که باید در دستگاه باقی بمانند، در این صورت فقط به‌روزرسانی‌های آن‌ها را حذف می‌کند.

در هر صورت، اگر هر یک از برنامه های تیک خورده را نتوان حذف کرد، به شما هشدار می دهد. اما اکثریت قریب به اتفاق برنامه‌های شما باید قابل حذف باشند و فضای زیادی برای بهترین برنامه‌های اندروید در اختیار شما قرار دهد.

حذف برنامه ها در Amazon fire

روش هایی که تا اینجا گفته شد روی بیشتر گوشی های اندرویدی موثر است ولی برخی از گوشی‌های موبایل نسخه اندرویدی با کمی تغییرات دارند و ممکن است روش هایی که تا اینجا گفتیم برای حذف برنامه روی این گوشی‌ها جواب ندهد. اما جای نگرانی نیست پاک کردن برنامه‌ها از روی این گوشی‌ها نیز آسان است. ابتدا روی “apps”  در هوم گوشی ضربه بزنید. سپس  از تب Device میتوانید لیستی از تمام برنامه‌های نصب شده را ببینید. روی برنامه مورد نظر ضربه زده و نگه دارید سپس گزینه  “Remove from this device” را انتخاب کنید.

آموزش حذف کامل بازی از گوشی سامسونگ

اگر بازی را با استفاده از Google Play روی گوشی خود نصب کرده‌اید که دیگر به آن نیازی ندارید می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر آن را حذف کنید:

  1. از منوی تنظیمات دستگاه خود > برنامه ها یا مدیر برنامه بروید.
  2. برنامه‌ای را که می‌خواهید حذف کنید، لمس کنید.
  3. Uninstall را انتخاب کنید.

 

این برنامه را می توان از طریق Google Play نیز حذف کرد:

  1. برنامه فروشگاه Google Play را باز کنید.
  2. نماد فروشگاه Google Play Play -> My Apps را لمس کنید.
  3. هر برنامه ای را با برچسب "نصب شده" لمس کنید، سپس Uninstall را در صفحه جزئیات برنامه انتخاب کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که پس از حذف بازی از دستگاه شما امکان بازیابی بازی وجود نخواهد داشت. این قانون برای بازی‌های کار نمی‌کند و در صورتی که به حساب فیسبوک شما متصل باشند، قابل بازیابی هستند.

حذف برنامه های اصلی گوشی سامسونگ امکان پذیر است؟

روی تمام گوشی های اندرویدی از جمله سامسونگ برنامه های مفیدی وجود دارد که برای کار با گوشی نیاز است مثل Gmail  ماشین حساب و ...  این برنامه ها را نمی‌توان به روش‌هایی که تا اینجا معرفی شده حذف کرد زیرا توسط سازنده گوشی روی دستگاه نصب شده و به اصطلاح برنامه های سیستمی هستند.

بیشتر بخوانید


تفاوت رام و پک های مختلف گوشی سامسونگ و شیائومی

در مراسم آنپکد سامسونگ سال ۲۰۲۳ چه گذشت؟

بهترین بازی های دخترانه برای اندروید

 

به جای حذف این برنامه ها از بخش تنظیمات> مدیریت برنامه ها, برنامه موردنظر خود را غیرفعال کنید. اما برای حذف این اپلیکیشن‌ها باید گوشی خود را روت کنید. روت کردن سطح دسترسی شما را نسبت به سیستم عامل گوشی افزایش داده و شما از یک کاربر به مدیر سیستم تبدیل می‌شوید. البته که روت کردن کار ساده‌ای نیست و می‌تواند گوشی و اطلاعات شما را نیز به خطر بیندازد. پس توصیه می‌کنیم از این روش استفاده نکنید.

جمع بندی

به صورت کلی حذف برنامه ها از روی گوشی سامسونگ و گوشی های اندرویدی بسیار آسان است. برخی از بازی‌ها را با ساخت اکانت حتی بعد از حذف نیز می‌توانید بازیابی کنید ولی در گوشی سامسونگ نمی‌توانید اپلیکیشن‌های اصلی یا سیستمی را حذف کنید مگر اینکه گوشی را روت کنید. با روت کردن گوشی نیز امنیت اظلاعات و گوشی شما به خطر می‌افتد و بهتر است اینکار را انجام ندهید.

سوالات متداول

 

چگونه یک بازی را به طور کامل از اندروید خود حذف کنم؟

برنامه فروشگاه Google Play را باز کنید.

در بالا سمت چپ، روی نماد نمایه ضربه بزنید.

روی مدیریت برنامه‌ها و دستگاه‌ها ضربه بزنید. مدیریت کنید.

روی نام برنامه ای که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید.

روی Uninstall ضربه بزنید.

 

چگونه یک برنامه را به طور کامل از گوشی سامسونگ حذف کنیم؟

1 به تنظیمات خود بروید > برنامه ها را انتخاب کنید.

2 برنامه ای را که می خواهید حذف نصب کنید پیدا کرده و انتخاب کنید.

3 روی Uninstall ضربه بزنید و سپس برای تأیید اقدام روی confirm ضربه بزنید.

 

چرا نمی توانم برنامه های سامسونگ خود را حذف کنم؟

تنها برنامه هایی که نمی توانید حذف کنید، برخی از برنامه های از پیش نصب شده هستند که بخشی از سیستم عامل اندروید هستند. در عوض بسیاری از این برنامه ها را می توان غیرفعال کرد، اما این کار آنها را از لیست برنامه ها حذف می کند و از استفاده از منابع سیستم جلوگیری می کند.

 

درباره محصولات جدید و محبوب سامسونگ بیشتر بخوانید:

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
5 + 4=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند