اسنپدراگون 8 نسل 2: تمام ویژگی های کشنده ای که در گوشی بعدی شما به ارمغان می آورد

اسنپدراگون 8 نسل 2: تمام ویژگی های کشنده ای که در گوشی بعدی شما به ارمغان می آورد -

اسنپدراگون 8 نسل 2: تمام ویژگی های کشنده ای که در گوشی بعدی شما به ارمغان می آورد

تراشه ای که نسل بعدی گوشی های پرچمدار را تامین می کند، اینجاست

اجلاس سالانه اسنپدراگون کوالکام فرصتی برای سازنده تراشه است تا آخرین سیلیکون خود و پیشرفت‌هایی را که فناوری‌های آن برای موج بعدی دستگاه‌ها و تجربیات در سراسر موبایل، خودکار، صدا، واقعیت ترکیبی و غیره به ارمغان می‌آورند، به نمایش بگذارد.

به عنوان بخشی از روند، این همچنین جایی است که معمولاً تراشه موبایل پرچمدار بعدی این شرکت نیز در آن عرضه می شود (چیپ که احتمالاً موج بعدی بهترین تلفن های اندرویدی را تامین می کند) و مطمئناً در 15 نوامبر، نقطه برجسته روز اول اجلاس، رونمایی از اسنپدراگون 8 نسل 2 بود.

کسانی که از کنوانسیون نام‌گذاری چیپست موبایل کوالکام پیروی می‌کنند، ممکن است قبلاً حدس زده باشند که – پس از خروج از یک سیستم سه رقمی در سال قبل – جانشین اسنپدراگون 8 نسل 1 2021، نسل 8 خواهد بود و اکنون این گالوانیزه شده است.

برای کسانی که آشنا هستند، معماری زیربنایی CPU (یک هسته اصلی، که توسط چهار هسته عملکرد و سه هسته کارآمد پشتیبانی می شود) ممکن است تفاوت قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود به نظر نرسد، اما کوالکام تغییرات بی شماری را در جدیدترین و بهترین موبایل خود انجام داده است. SoC (سیستم روی تراشه) که پیشرفت های قابل توجهی را در جنبه های کلیدی تجربه محاسباتی تلفن همراه به ارمغان می آورد. مانند پردازش هوش مصنوعی، وفاداری بازی، پردازش تصویر، اتصال و بهره وری انرژی.

اسنپدراگون 8 نسل 2: تمام ویژگی های کشنده ای که در گوشی بعدی شما به ارمغان می آورد

دوربین هایی که می فهمند به چه چیزی نگاه می کنند

یکی از مهیج‌ترین پیشرفت‌هایی که برخی از ملموس‌ترین مزایا را به کاربران ارائه می‌کند، «ISP شناختی» نسل هشتم 2 است.

چیزی که کوالکام آن را «نخستین جهان» می‌نامد، Spectra ISP (پردازنده سیگنال تصویر) این نسل، تقسیم‌بندی تصویر موجود در نسخه قبلی خود را انجام می‌دهد، اما مزیت اضافه‌ای از پردازش بلادرنگ را به ارمغان می‌آورد. این بدان معناست که دوربین دستگاه شما می‌تواند آسمان را از زمین تشخیص دهد، گربه‌تان را از تخت تازه‌ساخته‌ای که تصمیم گرفته راحت باشد یا گل را در میان شاخ و برگ پس‌زمینه تشخیص دهد و در سطح پیکسل، رنگ، تن، الگوریتم های وضوح و کاهش نویز برای گرفتن بهترین عکس نهایی.

نکته اصلی این است که می‌تواند این سطح از پردازش بلادرنگ را هم برای عکس‌ها و هم برای ویدیو اعمال کند، و حتی با کمترین تأخیر، تصویر نهایی دقیق‌تری را روی منظره یاب نشان دهد. بنابراین می دانید که آنچه می بینید و آنچه پس از فشار دادن شاتر یا ضبط به دست می آورید، به طور مستقیم تری یکدیگر را منعکس می کنند.

ویژگی ای که بدون شک به موج بعدی بهترین گوشی های دوربین دار کمک می کند تا از رقبای غیر 8 نسل 2 متمایز شوند.

اسنپدراگون 8 نسل 2: تمام ویژگی های کشنده ای که در گوشی بعدی شما به ارمغان می آورد

تصاویری بهتر از بازی، از جمله ردیابی اشعه

در سال 2021، یکی از زمینه های کلیدی که تراشه اگزینوس 2200 خود سامسونگ از رقیب همفکر خود - 8 Gen 1 - متمایز بود، شامل پشتیبانی از ردیابی پرتو با شتاب سخت افزاری بود (انتظار بصری بهتر در بازی، با انعکاس دقیق، نرم بودن سایه ها و انسداد محیط).

به طور طبیعی، کوالکام مشتاق بود که با پیگیری بعدی خود به این موضوع رسیدگی کند و مطمئن بود که نسل 8 8 متعهد به ارائه ردیابی پرتوهای شتاب‌دار سخت‌افزاری در موبایل است. با شرکای تایید شده، مانند سازنده برخی از بهترین تلفن های بازی در اطراف - Red Magic، و عناوین پشتیبانی شده مانند War Thunder.

پردازنده گرافیکی Adreno در حال کار بر روی 8 Gen 2، 25 درصد عملکرد سریع‌تر را نوید می‌دهد، در حالی که تا 45 درصد راندمان انرژی بیشتر را به همراه پشتیبانی جدید از Vulkan 1.3، استاندارد چینی HDR Vivid و ویژگی به نام جبران پیری OLED نیز ارائه می‌کند. .

وظایف همزمان بیشتر هوش مصنوعی، در عین حال مصرف انرژی کمتر

هوش مصنوعی (بله، هوش مصنوعی) ستاره در حال ظهور در محاسبات تلفن همراه در چند سال گذشته بوده است و این روند با نسل 8 2 به سمت بالا ادامه می یابد.

اگرچه هر عنصر اصلی SoC در حال حاضر تا حدی از هوش مصنوعی بهره می‌برد، پردازنده شش گوش اختصاصی این نسل مجموعه ابزار اصلاح‌شده‌ای (از جمله شتاب‌دهنده Tensor که اندازه آن دو برابر شده است) را ارائه می‌دهد تا دستاوردهای قابل توجهی را ارائه دهد.

کوالکام وعده افزایش سرعت 4.35 برابری را هنگام انجام وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی می دهد، تا حدی به خاطر این واقعیت که 8 Gen 2 اولین در نوع خود است که از چیزی به نام INT4 (اعداد صحیح 4) استفاده می کند. اجازه می دهد تا 60٪ وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی به طور همزمان در هر وات انجام شود.

کوالکام از طریق چیزی که فقط می تواند جادوگری مخفیانه باشد، می تواند فرآیندهای 32 بیتی را به 4 بیت کاهش دهد، بدون اینکه کیفیت مجموعه داده های در حال پردازش را به خطر بیندازد، که زیاد اصغر، معاون مدیریت محصول کوالکام، به TechRadar گفت: به کاهش 64 برابری قدرت.

اسنپدراگون 8 نسل 2: تمام ویژگی های کشنده ای که در گوشی بعدی شما به ارمغان می آورد

مرکز حسگر همیشه روشن ارتقا یافته است

تلفن های مدرن می توانند به ما کمک کنند تا دنیای آنالوگ را به دیجیتال منتقل کنیم. با ویژگی هایی مانند تشخیص متن معنایی و تشخیص اشیا، اما Sensing Hub در داخل 8 Gen 2 به منظور کمک به چنین وظایفی ساخته شده است. برخورداری از دو هسته پردازشی هوش مصنوعی تا دو برابر عملکرد هوش مصنوعی در مقایسه با 8 نسل اول، همراه با 50 درصد حافظه بیشتر نسبت به قبل.

Sensing Hub از یک «دوربین همیشه حسگر» پشتیبانی می‌کند (بازنویسی از «دوربین همیشه روشن» نسل گذشته)، که برای همه چیز از اسکن کد QR گرفته تا تشخیص نزدیکی، تشخیص چهره و حتی ردیابی چشم - همه بدون داشتن برای باز کردن فعال برنامه دوربین دستگاهتان.

تأیید کرد که چندین شرکای OEM به این جنبه از Sensing Hub علاقه خاصی نشان داده اند، و پیشنهاد می کند که موج بعدی تلفن های مجهز به نسل 8 2 ممکن است توانایی اسکن و عملکرد کدهای QR و موارد مشابه را بدون نیاز به انجام دهند. بیدار شوند یا برنامه های خاصی برای تعامل با آنها باز شوند.

علیرغم ماهیت همیشه روشن، کوالکام همچنین بیان می کند که داده های پردازش شده توسط Sensing Hub از دستگاه شما خارج نمی شوند.

حتی 5G و وای فای سریعتر و انعطاف پذیرتر

با بسته بندی مودم Snapdragon X70 5G، 8 Gen 2 نه تنها تا 10 گیگابیت بر ثانیه و 3.5 گیگابیت بر ثانیه تا 5G را پشتیبانی می کند، بلکه اولین گوشی در صحنه است که از DSDA (دو سیم کارت دوگانه فعال) برای دو سیم کارت 5G به طور همزمان و همچنین به خود می بالد. پردازنده هوش مصنوعی خود را برای بهینه سازی عملکرد و قدرت سلولی.

مانند قبل، mmWave و زیر 6 گیگاهرتز 5G، همراه با حالت های مستقل (SA) و غیر مستقل (NSA) همه پشتیبانی می شوند.

علاوه بر این - حتی اگر WiFi 6E به سختی از در خارج شده است - FastConnect 7800 در داخل 8 Gen 2 آن را به یکی از اولین قطعات سیلیکونی مصرف کننده تبدیل می کند که از پهنای باند و سرعت WiFi 7 پشتیبانی می کند. تنها در مقابل چیپست جدید مدیاتک Dimensity 9200 که چند روز قبل معرفی شده بود شکست خورد.

با افزایش محبوبیت پخش ویدیو با نرخ بیت و صحت بالاتر و بالاتر، همراه با علاقه فزاینده به بازی‌های ابری و بازی‌های رقابتی موبایل، این ارتقاها برای ادامه تکامل آن تجربیات ضروری هستند.

اسنپدراگون 8 نسل 2: تمام ویژگی های کشنده ای که در گوشی بعدی شما به ارمغان می آورد

هر چیز دیگری که باید در مورد 8 Gen 2 بدانید

در بالای این مقاله به آن اشاره شد، پردازنده 4 نانومتری 8 Gen 2 ساخت TSMC دارای معماری هشت هسته‌ای CPU Kryo است که اکنون آشناست. تقسیم بر روی یک هسته اصلی Cortex-X3 (با کلاک تا 3.2 گیگاهرتز)، چهار هسته عملکرد (با سرعت حداکثر 2.8 گیگاهرتز) و سه هسته کارآمد (تا 2.0 گیگاهرتز) - نشان دهنده تغییری است که اکنون هسته کارآمدی چهارم را مشاهده می کند. در عوض به عنوان هسته چهارم عملکرد ظاهر می شود.

اصغر اشاره کرد که این هسته‌های بزرگ از نظر مصرف انرژی به هسته‌های کوچک‌تر از همیشه نزدیک‌تر هستند، که در وعده CPU 8 Gen 2 Kryo برای بهبود سرعت 35 درصدی منعکس شده است، اما در عین حال وعده صرفه‌جویی 40 درصدی در مصرف انرژی را می‌دهد.

یکی دیگر از ارتقاء عالی برای دوستداران رسانه، قابلیت جدید صوتی فضایی پویا چیپست است . اجازه می دهد تا صدا در محتوای فضایی نسبت به موقعیت سر شنونده تغییر کند، که وعده می دهد مصرف رسانه ای فراگیرتر را ارائه می دهد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
8 + 5=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند