اگزینوس 1280 پردازنده جدید گوشی های میانرده سامسونگ است

اگزینوس 1280 پردازنده جدید گوشی های میانرده سامسونگ است -

فردا ۲۶ اسفند ماه سامسونگ از گوشی‌های میان‌رده‌ی جدیدش ازجمله گلکسی A33 5G، گلکسی a53 5G و گلکسی a73 5G را رونمایی می‌کند و انتظار می‌رود دو مدل آن از تراشه‌ی Exynos 1280 استفاده کنند با اینکه سامسونگ از آن بطور رسمی رونمایی نکرده اما  مشخصات اصلی آن فاش شده است. تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ از برخی پارامترهای ففنی با دایمنسیتی ۹۰۰ و اسنپدراگون 778G برابری می‌کند.

 

گلکسی A53 5G در گوگل پلی فهرست شد و نشان داد که این گوشی از تراشه‌ی Exynos 1280 (نام رمز S5E8825) و ۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند. از طرفی دیگر تراشه‌ی یادشده در بحث CPU دارای دو هسته ARM Cortex-A78 با کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز، ۶ هسته ARM Cortex-A55 با کلاک ۲ گیگاهرتز و ARM Mali-G68 با چهار هسته و سرعت ۱۰۰۰ مگاهرتز است.

علاوه بر این، گفته می‌شود تراشه‌ی جدید با استفاده از فرایند ساخت پنج نانومتری تولید شده است. اگزینوس ۱۲۸۰ مشخصاتی بسیار شبیه به دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک خواهد داشت و عملکرد بازی آن به اسنپدراگون 778G کوالکام که گلکسی A52s 5G از آن بهره می‌برد، نزدیک‌تر است. درحقیقت، سرعت کلاک پردازنده گرافیکی اگزینوس ۱۲۸۰ از دایمنسیتی ۹۰۰ (۹۰۰ مگاهرتز) بالاتر است؛ بنابراین عملکرد بازی می‌تواند حتی بهتر باشد.

ازآنجاکه گلکسی A53 با پسوند 5G همراه است، انتظار می‌رود که اگزینوس ۱۲۸۰ دارای مودم 5G و ویژگی‌های ارتباطی مختلف مانند بلوتوث ۵٫۲، وای‌فای ۶ و GPS باشد. درنهایت، بیشتر گوشی‌های میان‌رده آینده‌ی سامسونگ احتمالاً به تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ مجهز خواهند شد.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
9 + 1=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند