این ابزار نمادین ویندوز 11 هنوز کنار گذاشته نشده است

این ابزار نمادین ویندوز 11 هنوز کنار گذاشته نشده است -

این ابزار نمادین ویندوز 11 هنوز کنار گذاشته نشده است

به روز رسانی آینده ویندوز 11 کنترل پنل را حذف نمی کند - اما روزهای آن به شماره افتاده است

کنترل پنل از اولین نسخه سیستم عامل که در سال 1985 راه اندازی شد، بخشی جدایی ناپذیر – و نمادین – از ویندوز بوده است، اما روزهای آن به پایان رسیده است و مایکروسافت حتی بیشتر از عملکرد خود را به برنامه تنظیمات جدیدتر منتقل می کند. ویندوز 11.

با این حال، در حالی که به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی آینده ویندوز 11 ، بخش بیشتری از کنترل پنل را به تنظیمات منتقل می‌کند مایکروسافت آن را به طور کامل کنار نگذاشته است.

بزرگترین ویژگی برای انتقال از کنترل پنل به تنظیمات، امکان حذف برنامه ها، از جمله برنامه های دسکتاپ قدیمی Win32 است. پنجره تنظیمات می‌توانست برخی از برنامه‌ها را حذف کند، اما نه همه آن‌ها، بنابراین مطمئناً از این حرکت استقبال می‌شود و به این معنی است که برای یافتن آنچه نیاز دارید، جابه‌جایی کمتری بین صفحه‌ها وجود دارد.

این ابزار نمادین ویندوز 11 هنوز کنار گذاشته نشده است

تجزیه و تحلیل: توقف در اجرا، اما آیا کنترل پنل باید از بدبختی خود خارج شود؟

علیرغم راه اندازی با هر نسخه ویندوز، زمان آن فرا رسیده است که مایکروسافت به طور کامل کنترل پنل را کنار بگذارد. همانطور که ممکن است از ویژگی ای که به دهه چهارم خود نزدیک می شود انتظار داشته باشید، کنترل پنل بسیار قدیمی به نظر می رسد.

در طول سال‌ها تغییر چندانی نکرده است، و در حالی که این باعث شده است که بدون توجه به نسخه‌ای از ویندوز که استفاده می‌کنید، یک حضور راحت و آشنا باشد، اما واقعاً در میان برنامه‌های مدرن‌تر ویندوز 11 متمایز شده است.

هنگامی که مایکروسافت شروع به بازنگری جدی در ظاهر ویندوز کرد، با شروع ویندوز 8 ، کار را تا حدودی خراب کرد و هر دو برنامه قدیمی تر و قدیمی مانند کنترل پنل را حفظ کرد، در حالی که برنامه های مدرنی مانند تنظیمات را معرفی کرد که اغلب همان کار را انجام می دادند.

این بدان معناست که ویندوز 8، و همچنین ویندوز 10 و ویندوز 11، به جای یک سیستم عامل یکپارچه و مدرن، مانند چندین سیستم عامل در کنار هم هستند.

مایکروسافت

 در تلاش است تا با ویندوز 11 این مشکل را اصلاح کند و بسیاری از برنامه های نمادین خود مانند Paint را مدرن کرده است .

همچنین شروع به انتقال ویژگی های کنترل پنل به تنظیمات با هدف حذف کامل کنترل پنل در مقطعی شده است. در حالی که این یک حرکت عاقلانه است، اما همچنان به نظر می‌رسد که مایکروسافت خیلی آهسته حرکت می‌کند، زیرا کاربران ممکن است از برنامه تنظیمات بازدید کنند، فقط متوجه می‌شوند که در واقع باید برای تنظیماتی که می‌خواهند به کنترل پنل بروند.

این به ویژه هنگام حذف برنامه‌ها آزاردهنده بود، زیرا برنامه تنظیمات فقط برنامه‌های خاصی را حذف می‌کند و شما باید از کنترل پنل برای سایرین استفاده کنید.

جای تعجب نیست که این امر باعث سردرگمی و ناامیدی زیادی شد، و در حالی که می‌توانیم درک کنیم که مایکروسافت می‌خواهد به آرامی به تنظیمات برود، برای کاربران بسیار بهتر است که بانداژ را پاره کنند و همه چیز را به یکباره به تنظیمات منتقل کنند و بکشند. کنترل پنل یک بار برای همیشه.

البته، ما ناراحت خواهیم شد که شاهد ناپدید شدن کنترل پنل باشیم، اما نه تنها استفاده از ویندوز 11 را آسان‌تر می‌کند، بلکه این ویژگی نمادین را از مرگ طولانی و طولانی هزاران بریدگی نجات می‌دهد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
7 + 1=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند