بررسی Mi Robot Vacuum-Mop P

بررسی Mi Robot Vacuum-Mop P -

بررسی Mi Robot Vacuum-Mop P:

شیائومی شهرت ارائه ارزش زیادی در محصولات عمودی گسترده خود دارد، اغلب بدون اینکه ویژگی‌ها (یا کیفیت، در این مورد) به خطر بیفتد - چیزی که می‌توانید در مورد اولین جاروبرقی هوشمندش که در هند راه‌اندازی شد نیز بگویید. Mi Robot Vacuum-Mop P، همانطور که از نامش پیداست، یک دستگاه همه کاره است که می تواند هم جارو زدن و هم پاک کردن و هم هشدار اسپویلر را انجام دهد: در هر دو بسیار خوب است. دارای بسیاری از ویژگی‌های هوشمند است تا زندگی شما را کمی آسان‌تر کند، اما ناگفته نماند که باید به تعدادی از محدودیت‌های آن نیز بسنده کنید، که حتی ممکن است بر اساس نحوه برنامه‌ریزی‌تان بی‌اهمیت به نظر برسد. شما میتوانید برای خرید جاروبرقی هوشمند به فروشگاه دارسو مراجعه کنید.

طراحی و سخت افزار

جاروبرقی ربات شیائومی یک ربات سیاه معمولی بزرگ است، با زبانه ای نارنجی برجسته برای سنسور نقشه برداری لیزری که از یک برج کوتاه به بالا نگاه می کند. پوشش بالایی که بلند می شود تا ظروف گرد و غبار و آب را آشکار کند، براقیتی براق دارد. با این حال، لازم نیست نگران این باشید که به راحتی خراشیده شود، زیرا جاروبرقی به اندازه کافی با ضربه گیرهای لاستیکی در همه طرف، به خصوص از جلو محافظت می شود.

Vacuum-Mop P با مجموعه‌ای از سنسورها در اطراف لبه‌ها و پایین خود، از جمله یک سنسور IR در جلو، برای جلوگیری از هرگونه برخورد احتمالی و جلوگیری از افتادن آن از پله‌ها قرار گرفته است. هنگامی که آن را برگردانید، برس غلتکی مرکزی و یک برس کناری را به همراه چند شیار برای اتصال موپ پیدا خواهید کرد. FYI، می‌توانید بدون اینکه دستگاه را وارونه کنید، براکت را محکم کنید. به طور کلی مواد مورد استفاده برای جاروبرقی و لوازم جانبی داخل جعبه محکم و با کیفیت به نظر می رسند.

داخل جعبه، یک محفظه گرد و غبار بزرگ، یک ظرف گرد و غبار + آب (که هر دو دارای فیلترهای گرد و غبار مانند هپا جداگانه هستند)، دو برس کناری، یک دستشویی کاملا مرطوب و نیمه مرطوب، یک ضمیمه برای این موپ ها، و در نهایت داک شارژ و آداپتور آن. یک چیز خوب در اینجا این است که این ظروف گرد و غبار و آب دارای رابط‌هایی هستند که به ربات (و برنامه) اجازه می‌دهند بدانند کدام یک متصل است، بنابراین همیشه نیازی نیست به ربات برسید و آن را به صورت دستی بررسی کنید - و مطمئن شوید. ربات بدون کانتینر کار نمی کند.

بررسی Mi Robot Vacuum-Mop P

نرم افزار، عملکرد

راه‌اندازی این ربات به اپلیکیشن Mi Home شیائومی نیاز دارد ، که تاکنون تجربه‌ای کاملاً محکم و صیقلی را ارائه کرده است، اگرچه هنوز از برخی سکته‌های جزئی رنج می‌برد. در حین راه اندازی ربات، برنامه به طور خودکار دستگاه را پیدا نکرد و از من خواست که آن را به صورت دستی در حالت جفت شدن قرار دهم. با این حال، یک دومین تلاش سریع ترفند را انجام داد و ربات در عرض چند دقیقه خوب شد.

به طور کلی، با جاروبرقی‌های هوشمند، اولین اجرا طولانی‌ترین زمان را می‌برد و داستان در اینجا چندان متفاوت نبود. در حین نقشه‌برداری از خانه من، ربات چندین بار به شکلی تصادفی به داخل و خارج از تمام اتاق‌ها رفت. اما در پایان، نقشه ای که ایجاد کرد بسیار دقیق بود و نیاز به حداقل سرهم بندی داشت.

برنامه همراه ابزارهای منظمی برای تقسیم، ادغام و برچسب گذاری اتاق ها به دلخواه دارد. همچنین دارای ویژگی‌های بسیار غنی است و گزینه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از بین حالت‌های مختلف تمیز کردن، سرعت جاروبرقی و سطوح خروجی آب در صفحه اصلی انتخاب کنید. صفحه تنظیمات یک شیرجه عمیق تر به گزینه های پیچیده تر مانند راه اندازی دیوارهای مجازی، مناطق محدود، تایمرهای برنامه ریزی شده، الگوهای پاک کردن و بسیاری موارد دیگر است. برنامه به طور پیش فرض نقشه شما را به خاطر می آورد، بنابراین لازم نیست نگران تنظیم آن قبل از اولین اجرای ربات باشید.

در طول یک هفته آزمایش، یک بار جاروبرقی زمانی که مخزن گرد و غبار + آب را به عنوان سطل مخصوص گرد و غبار تشخیص داد، خراب شد و من را از استفاده از عملکرد تمیز کردن منع کرد. اما به سرعت با چرخه برق ربات برطرف شد. در حالی که این یک مشکل جزئی بود، مشکل مهمتر این است که برنامه مواد مصرفی مانند فیلترها را ردیابی نمی کند، که با توجه به اینکه برنامه Mi Home این کار را برای تصفیه کننده هوای من انجام می دهد، شرم آور است. با این حال، اعلان‌های صوتی از جاروبرقی برای دانستن زمان تمیز کردن آن بسیار مفید بود.

ادغام دستیار

Mi Vacuum-Mop P را می توان به راحتی با راه اندازی خانه هوشمند Google Assistant شما ادغام کرد. فرآیند جفت‌سازی در برنامه Google Home ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حساب Mi Home خود را به Assistant متصل کنید . رابط جاروبرقی در برنامه Home تقریباً ساده است: شما فقط می توانید کل خانه را تمیز کنید، نه یک اتاق خاص. (اگر Nest Hub یا نمایشگر هوشمند دیگری دارید، ممکن است کنترل‌های بیشتری دریافت کنید .) مهم نیست تنظیمات Mi Home شما چیست، درخواست دستیار Google برای شروع تمیز کردن همیشه آن را در حالت پیش‌فرض اجرا می‌کند (بر اساس ظرف نصب‌شده). همچنین این گزینه را دارید که بپرسید آیا ربات متصل است یا خیر، و اگر اینطور نیست، می‌توانید به دستیار بگویید این کار را انجام دهد.

استفاده از دستیار آنقدر محدود است که من یک بار از دستورات صوتی برای اجرای خلاء استفاده نکردم، به جز برای آزمایش آن برای این بررسی. یک میانبر صفحه اصلی برای بردن من مستقیماً به صفحه تنظیمات خلاء، گزینه پیش روی من بود. من با مشکلی مواجه شدم که بلافاصله پس از دادن فرمان صوتی شروع به ایجاد یک نقشه جدید می کرد، اما نقشه اصلی در عرض چند ثانیه بازگشت. مشکل بزرگی نیست، اما مطمئناً چیزی است که شیائومی با به روز رسانی سیستم عامل/برنامه بعدی برطرف می کند.

بررسی Mi Robot Vacuum-Mop P

جاروبرقی

دور اول تمیز کردن آنطور که انتظار می رفت درست نبود، اما دستگاه از روز دوم به بعد بسیار کارآمدتر شد. اکنون از یک الگو پیروی می کند، از آشپزخانه شروع می شود، جایی که مستقر است، سپس با اتاق های دیگر در یک توالی ثابت می رود.

جارو برقی درست از اولین چرخه خود، گرد و غبار بیشتری را نسبت به روش معمول جارو زدن ما از خانه من مکید و به سرعت محفظه گرد و غبار خود را پر کرد. اجرای آن بر روی استاندارد کار خوبی انجام داد، و من هرگز نیازی به استفاده از قدرت مکش بالاتر (شما Silent، Standard، Medium و Turbo دارید) که به حداکثر 2100Pa می رسد، احساس نکردم، اما مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. صدای جاروبرقی با حالت استاندارد زیر 60 دسی بل باقی می ماند و صحبت کردن روی آن چندان سخت نبود.

مانور دادن به اطراف برای برداشتن خاک از گوشه ها - یعنی جایی که می تواند برسد - کار خوبی انجام می دهد. در مناطقی که اثاثیه زیاد دارند، جاروبرقی به سختی به هر گوشه و کناری دسترسی پیدا می‌کرد و همین امر باعث می‌شد تا حدی برای شستشوی دستی در روزهای یکشنبه باقی بماند. اگر چه اثاثیه شما فاصله کافی از سطح زمین را داشته باشد، ربات برای تمیز کردن آن منطقه به زیر می رود. و اگر فرش های زیادی در خانه خود دارید، ربات می تواند با توانایی بالا رفتن از اشیا و موانع تا ارتفاع 2 سانتی متری (0.8 اینچ) آنها را مرتب کند. به‌علاوه، برس غلتکی زیر آن برای گرفتن موهای انسان یا حیوان خانگی به خوبی عمل می‌کند، اما تعداد کمی از آن‌ها همچنان داخل محفظه گرد و غبار قرار می‌گیرند.

با این حال ربات Mi سعی کرد از روی ترازو بالا برود و حتی توانست در آنجا گیر کند. در حالی که برای پایین آمدن تلاش می کرد، ترازو به من گفت وزن جاروبرقی چقدر است، و ترازو را کاملاً کثیف کرد... این یک آشفتگی مطلق بود. درسی که در اینجا آموختیم این است که شما باید چنین چیزی را از مسیر ربات دور کنید تا مجبور نشوید به آن رسیدگی کنید. فروشگاه دارسو با قیمت های مناسب و ارائه لیست قیمت گوشی بصورت روزانه یک مرجع قوی در گوشی تلفن همراه در ایران است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
10 + 5=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند