بررسی Poco F4 GT

بررسی Poco F4 GT -

بررسی Poco F4 GT

این گوشی نیز با چیپست پرچمدار زمان خود عرضه شد، بنابراین می تواند به راحتی در رده «قاتل پرچمدار» یا «گل سرسبد مقرون به صرفه» قرار بگیرد.

این همان چیزی است که ما تصمیم گرفتیم کشف کنیم. ما از همان ابتدا می گوییم: این یک بررسی متمرکز بر بازی نخواهد بود. اکثر مردم خارج از کشور گیمرهای تلفن همراه سنگینی ندارند، اما اکثر مردم آنجا احتمالاً بدشان نمی آید که بدانند آیا Poco F4 GT با قیمت مناسبش می تواند راه انداز روزانه آنها باشد یا خیر. و نه لزوماً به لطف قطعات بازی آن، اما قطعا داشتن آنها می تواند خوب باشد. مشاهده مشخصات گوشی Poco F4 GT در اینجا .

پس بیایید بفهمیم که Poco F4 GT چیست، این اولین باری است که یک گوشی گیمینگ را به مدت طولانی بررسی می کنیم، و همچنین اولین باری است که یک دستگاه Poco GT را بررسی می کنیم.

بررسی Poco F4 GT

طراحی Poco F4 GT

از دور نگاه کنید، رنگ Stealth Black به نظر می رسد هر چیزی جز مربوط به بازی باشد. این واقعاً مخفیانه است ، این یکی، اما فقط از راه دور. در ثانیه ای که آن را در دست بگیرید و از آن فاصله به آن نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این گوشی هوشمند معمولی نیست. پس باز هم، این یک گوشی گیمینگ پر زرق و برق در چهره شما نیز نیست، حداقل، اگر به سراغ نسخه زرد نروید، اینطور نیست.

این ممکن است تعادل بسیار جالبی را برای بسیاری از افراد ایجاد کند - برای مثال، گیمرهایی که شغل اداری دارند و نمی‌خواهند انتخاب تلفن آن‌ها در عین اینکه ظاهر و ویژگی‌های بازی را ارائه می‌دهد، خیلی برجسته باشد؟ مطمئناً این یک جایگاه بسیار خاص است، اما شاید بتوانید به برخی دیگر نیز فکر کنید.

نکته در اینجا این است که یک موضوع در طراحی وجود دارد، و هدفمند است، اما آنقدر پیش نمی‌رود که کل محصول را برای کسانی که در جمعیتی نیستند که مشخصاً در اینجا هدف قرار می‌گیرند، جذاب نباشد.

از نمای جلو، پوکو F4 GT دقیقاً مانند هر دستگاه پرچمدار میان رده یا مقرون به صرفه دیگری است که در یکی دو سال گذشته عرضه شده است، و این چیزی است که می توانیم در مورد آن بگوییم. حفره‌ای برای دوربین سلفی تعبیه شده است، صفحه‌نمایش صاف است، حاشیه‌ها به‌طور معقولی کوچک هستند (اگرچه چانه بزرگ‌تر از بقیه است)، و حالا بیایید به جای دیگری نگاه کنیم.

در سمت راست جایی است که همه چیز واقعاً جالب می شود زیرا شلوغ تر از چیزی است که معمولاً در یک Poco می بینید. در واقع آنقدر شلوغ است که دکمه تنظیم صدا باید به سمت چپ منتقل شود، حتی اگر برای سایر گوشی های شیائومی / ردمی / پوکو در سمت راست قرار دارد. و این برای باز کردن راه‌اندازهای بازشو مغناطیسی بازی - یکی در بالا و دیگری در پایین است. آیا گیمرها اینها را دوست خواهند داشت؟ شاید.

بررسی Poco F4 GT

بلندگوها Poco F4 GT

پوکو F4 GT دارای چهار بلندگو است که یکی دوتایی در بالا و دیگری دوگانه در پایین قرار دارد. هر دو در سمت راست قرار دارند به طوری که هنگام بازی در حالت افقی، هیچکدام با دستان شما که گوشی را در دست گرفته اید پوشیده نشوند. این یک تصمیم بسیار خوب از طرف پوکو است، و ما این تنظیمات را بسیار دوست داریم - نه فقط برای بازی، بلکه زمانی که در حال تماشای ویدیوها در حالت افقی نیز هستید، بسیار خوب کار می کند.

باز هم، انتظار نداشته باشید که اینها جایزه‌ای را ببرند، اما از خودتان هم انتظار نداشته باشید که برای این کار مهم نباشید. آنها در استفاده روزمره بسیار خوب هستند و ناامید نخواهند شد - مگر اینکه دائماً سعی کنید از آنها در محیط های بسیار پر سر و صدا استفاده کنید، اما هیچ بلندگوی تلفنی نمی تواند واقعاً در آن دوام بیاورد.

باید توجه داشته باشیم که Poco F4 GT دارای چیدمان سنتی Xiaomi / Redmi / Poco است که به موجب آن گوشی و جلوپنجره بالایی هر دو خروجی برای یک بلندگو واقعی هستند. این به این معنی است که اگر با تلفن Poco F4 GT در گوش خود صحبت می کنید، برخی از آنچه از شخصی در انتهای آن می شنوید از طریق جلوپنجره بلندگوی بالایی به محیط شما منتقل می شود، این یک امر اجتناب ناپذیر است. نتیجه راه اندازی بدیهی است که اگر از هر نوع هدفون استفاده می کنید، این به هیچ وجه مشکلی ایجاد نمی کند.

بیومتریک

حسگر اثر انگشت Poco F4 GT در دکمه پاور تعبیه شده است و بسیار عالی است. این به راحتی در میان دقیق ترین هایی است که تا به حال استفاده کرده ایم، و همچنین بسیار سریع است. نرخ باز کردن قفل اولین بار ما به 100٪ محدود می شود و تنها در تمام مدت زمانی که با تلفن همراه هستیم، چند مورد از دست دادن اینجا و آنجا وجود دارد. در اینجا واقعا چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد - این یک حسگر اثر انگشت برجسته است و ما مطلقاً هیچ مشکلی با آن نداشتیم.

ای کاش همه آنها به خوبی این یکی بودند، به خصوص آنهایی که زیر نمایشگر هستند. صادقانه بگوییم، اگر این حسگر خوب باشد، هر روز این سنسور نصب شده در کناری را روی یک سنسور روی نمایشگر می گذاریم. اگر مانند ما عادت به زدن آن برای باز کردن قفل گوشی خود داشته باشید، قرار دادن داخل دکمه پاور نیز بسیار کمک می کند. با تنظیم باز کردن قفل با فشردن دکمه و نه تنها با لمس (که در تجربه ما منجر به باز کردن قفل ناخواسته می‌شود)، به یک فرآیند کاملاً یکپارچه تبدیل می‌شود و صفحه نمایش را با یک حرکت روشن و باز می‌کند.

بررسی Poco F4 GT

وضوح تصویر

Poco F4 GT صفحه نمایش کاملاً مناسبی دارد که به راحتی می تواند نسبت به قیمت آن عالی باشد. آنقدر روشن است که حتی در یک روز آفتابی تابستان در فضای باز دیده می شود، حتی اگر هیچ رکورد روشنایی را نشکسته باشد. به طور مشابه، آنقدر تاریک می شود که استفاده از آن در یک محیط سیاه و سفید ناخوشایند نیست، اما ما آرزو می کنیم که بیشتر سازندگان گوشی های شخص ثالث از ویژگی "Extra Dim" گوگل در پوسته خود استفاده کنند. برای کسانی که به نور حساس هستند، این یک موهبت واقعی خواهد بود که بتوانند نور صفحه را حتی بیشتر از آنچه که در کم‌ترین حالت آن است کم کنند. افسوس که MIUI هنوز اثری از آن ویژگی ندارد، امیدوارم در آینده تغییر کند.

به نظر ذهنی ما، منحنی روشنایی خودکار عالی است. ما فقط مجبور بودیم چند بار آن را به صورت دستی تنظیم کنیم، جایی که در داخل خانه کمی بیش از حد روشن می شد، اما حتی در آن زمان، اکثر مردم احتمالاً با آنچه تلفن ارائه می دهد خوب بودند. استفاده از گوشی با منحنی روشنایی خودکار خوب برای مدت زمان طولانی همیشه با طراوت است، زیرا یکی از ناامیدی های جزئی (نیاز به تنظیم مداوم آن) به سادگی اصلاً مشخص نیست.

کیفیت صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش عالی است، با حالت رنگ اصلی sRGB کاملاً مشخص است، اگرچه ممکن است برای دستیابی به دقت P3 مشکل داشته باشید، زیرا در حالت پیش‌فرض رنگی Vivid، سفیدها و خاکستری‌ها را به‌طور قابل توجهی به سمت آبی منحرف می‌کند. استفاده از پیش تنظیم گرم به این امر کمک می کند، اما همچنین همه چیز را کمی بیش از حد زرد می کند.

فیلتر نور آبی حالت Reading Poco F4 GT احتمالا زردترین فیلتر نور آبی است که تا به حال با آن روبرو شده ایم. ما نمی گوییم که این یک نقطه ضعف است، اما اگر زیاد از فیلترهای نور آبی استفاده می کنید باید به خاطر داشته باشید. اکثر آنها، اگر شدت را به حداکثر برسانید، به رنگ نارنجی منحرف می شوند. این یکی این طور نیست، در تمام طول راه زرد است، و اگر به نور دیگری عادت کرده اید، ممکن است در ابتدا گیج کننده به نظر برسد: بسیار زرد است. بعد چند روز دیگه عادت کردیم و به احتمال زیاد شما هم عادت خواهید کرد.

بررسی Poco F4 GT

عملکرد

به عنوان یک تلفن گیمینگ، Poco F4 GT باید عملکرد شگفت انگیزی داشته باشد. در غیر این صورت، چه فایده ای دارد، درست است؟ ما خوشحالیم که گزارش دهیم که در واقع انتظارات را برآورده می کند، اما فقط تا جایی که اسنپدراگون 8 نسل 1 اجازه می دهد. در حالی که این یک چیپست پرچمدار واقعی از همه جهات است و برای هر نوع استفاده معمولی (از جمله بازی های معمولی) چنین احساسی خواهد داشت، اما مشکلات گرمای بیش از حد کاملاً مستندی دارد و Poco F4 GT نمی تواند به طور کامل از آنها فرار کند. مهم نیست که چقدر از یک سیستم خنک کننده استفاده می کند.

اشتباه نکنید، محفظه بخار دوگانه بزرگ است، اما گوشی را در یک تست قدرت قرار داده و پس از چند (حدود ده) دقیقه، بدون شکست به حدود دو سوم کاهش می یابد. پس چیز معمولی اسنپدراگون 8 نسل 1، پس. بنابراین، اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید که همیشه به تمام عملکرد نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم دستگاهی را انتخاب کنید که در داخل آن تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 وجود دارد - حرارتی بسیار بهبود یافته است.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
7 + 1=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند