بررسی , و مقایسه ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

بررسی , و مقایسه ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro -

بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

سامسونگ سال گذشته با کنار گذاشتن سیستم عامل تایزن خود برای ساعت ها و انتقال به سیستم عامل Wear OS گوگل با پوسته One UI خود در بالای صفحه، گامی جسورانه برداشت. شرط بندی بزرگ بود، اما به نظر می رسد که نتیجه می دهد زیرا اشتها برای ساعت های هوشمند گلکسی ثابت مانده است. و ادغام بسیار بهتری با گوشی هوشمند اندرویدی خود خواهید داشت.

امسال، این شرکت حرکت جسورانه دیگری انجام داد - حذف قاب چرخان از مدل کلاسیک و تغییر نام آن به Pro. اکنون، خط تولید از Galaxy Watch5 و Watc5 Pro تشکیل شده است. هنوز کنترل قاب مجازی وجود دارد، اما کنترل فیزیکی از دست خواهد رفت.

از نظر سخت افزاری، تغییرات کمی در محل وجود دارد، اما بیش از حد مورد استقبال قرار می گیرند. ظرفیت باتری مدل پرو در مقایسه با نسل قبلی خود که اکنون 590 میلی آمپر ساعت است، تقریباً دو برابر بیشتر است. وانیلی واچ 5 باتری بزرگ تری نیز دارد، اما ارتقاء نسبتاً متوسطی دارد - 410 میلی آمپر ساعت از 361 میلی آمپر ساعت - حداقل تا آنجا که به 44 میلی متر مربوط می شود. شما میتوانید برای galaxy watch 5 pro قیمت به فروشگاه اینترنتی دارسو مراجعه کنید.

یکی دیگر از ارتقاء قابل توجه این است که سری جدید Watch5 دارای کریستال یاقوت کبود است که از نمایشگر محافظت می کند و Watch5 Pro با بدنه تیتانیومی آن را یک قدم جلوتر می برد.

در مورد بقیه سخت افزارها، تقریباً یکسان است زیرا هر چهار ساعت روی یک پلتفرم Exynos W920 کار می کنند، از صفحه نمایش 1.4 اینچی Super AMOLED با وضوح 450 در 450 پیکسل استفاده می کنند و دارای مجموعه ای از سنسورها هستند. این شامل مانیتور ECG و مانیتور فشار خون نیز می شود. Watch5 Pro همچنین دارای یک سنسور دمای بدن به عنوان یک امتیاز است که ممکن است این روزها مفید باشد.

اگرچه این تغییرات کوچک است، اما ممکن است تا حدی بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد، بنابراین در صفحات بعدی بیشتر به قابلیت های Galaxy Watch5 و Watch5 Pro می پردازیم.

بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

طراحی و ساخت

در حالی که تغییرات کمی در طراحی با Galaxy Watch5 استاندارد ارائه شده است، بدنه Watch5 Pro کاملاً اصلاح شده است. مدل دوم فقط در یک نوع 45 میلی متری عرضه می شود، در حالی که وانیلی در مدل های 40 و 44 متری ارائه می شود. ما کوچک‌ترین ساعت 5 را برای بررسی داریم که برای افرادی با مچ‌های کوچک‌تر که اکسسوری‌های طلایی صورتی دوست دارند، هدف قرار می‌گیرد. بیایید با Watch5 Pro شروع کنیم.

Samsung Galaxy Watch5 Pro

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، Watch5 Pro تا حد زیادی با نسل قبلی خود، Galaxy Watch4 Classic متفاوت است. و عدم وجود قاب چرخان تنها یکی از تفاوت هاست. طراحی جعبه‌ای با لبه‌های تیزتر دارد، وزن آن کمی کمتر است، و همچنین اکنون کمی نازک‌تر شده است. ما گمان می کنیم که حلقه گم شده و بدنه تیتانیومی دلیل اصلی هستند.

بله، Watch5 Pro برخلاف سری Watch3 که نسخه تیتانیوم جداگانه ای داشت، فقط در یک گزینه تیتانیوم عرضه می شود. احساس خوبی دارد، نسبتا سبک و بسیار عالی است. پنل پشتی همچنان از پلاستیک ساخته شده است، که قابل انتظار است. برخی از موانع طراحی و فناوری به سنسورها و دقت آنها گره خورده است. دکمه های سمت راست برای ناوبری نیز از فلز ساخته شده اند و دارای لبه های تیز مشخصی هستند.

در جلو، ما یک صفحه نمایش 1.4 اینچی OLED با قاب مشکی ضخیم داریم که با شاسی تیتانیومی روبرو شده است. شاسی و قاب کمی بالاتر از صفحه نمایش قرار گرفته اند و به طور همزمان کمی محافظت و عملکرد را فراهم می کنند. قاب مشکی به عنوان جایگزینی برای حلقه فیزیکی چرخان عمل می کند. اما در ادامه بیشتر در مورد آن.

خود صفحه نمایش اکنون توسط یک لایه کریستال یاقوت کبود محافظت می شود که سختی بیشتری را فراهم می کند. خراشیدن و شکستن آن در مقایسه با Gorilla Glaxx DX که در نسل قبلی استفاده می‌شد، بسیار سخت‌تر است.

و سطح واقعا بادوام است . هیچ خراش قابل مشاهده ای در قسمت جلوی شیشه واحد بررسی ما وجود ندارد، حتی پس از اینکه بیش از یک ماه روی مچ دو بازبین جداگانه سپری شد.

بند ارائه شده احتمالاً بهترین بند سامسونگ تا کنون است. از سیلیکون ساخته شده است، اما در لمس خوب، نرم و راحت است حتی هنگام ورزش. عرض بند آن همچنان مانند مدل قبلی روی 20 میلی متر است، به این معنی که با باندهای 22 میلی متری مدل های قبلی سازگار نیست.

چیزی که ما بیشتر از همه دوست داشتیم گیره مغناطیسی بود. بستن و باز کردن آن با یک دست بسیار آسان است، اما پس از درگیر شدن به طرز شگفت انگیزی احساس امنیت می کند.

در تئوری، این طراحی به شما امکان می‌دهد که طول بند را در حین حرکت بدون هیچ ابزاری تنظیم کنید، اما در واقعیت، ما تقریباً همیشه از یک اسپادر پلاستیکی برای بلند کردن مکانیسم قفل کردن از ترس ناخن‌هایمان استفاده می‌کردیم - زمانی که گاز می‌گیرد واقعاً سفت می‌شود. روی بند سیلیکونی

آخرین اما نه کم اهمیت، Watch5 Pro استاندارد دوام نظامی را به MIL-STD-810H ارتقا می دهد. مثل همیشه، وقتی مشخصات استاندارد نظامی نقل می‌شود، مایلیم به این نکته اشاره کنیم که مطابقت با استاندارد خود اعلام می‌شود و توسط هیچ شخص ثالثی تأیید نشده است، و همچنین محافظت در برابر سقوط یا بقا در شرایط شدید را تضمین نمی‌کند.

Samsung Galaxy Watch5

گلکسی واچ 5 و واچ 4 هر دو تقریباً از شاسی مشترکی برخوردارند و دارای پوشش دو رنگ، صفحه نمایش تخت و ابعاد یکسان هستند. ساعت جدیدتر Watch5 دو گرم به وزن کلی اضافه می کند، اما این ممکن است به دلیل صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود جدید باشد. و از آنجایی که صاف است، هنگام حرکت انگشت خود به دور قاب، بدنه فلزی و همچنین برجستگی آن را با صفحه نمایش احساس خواهید کرد. مشکل بزرگی نیست، اما ایده آل هم نیست.

مشکل بزرگتر این است که اگر ساعت خود را تصادفاً روی یک سطح سخت بکشید، نمایشگر در معرض دید قرار می گیرد و آسیب می بیند. خراشیدن قسمت براق بدنه بسیار راحت تر است و عیوب آن راحت تر از سطح آنودایزه شده و مات مانند بقیه بدنه قابل تشخیص است.

به هر حال روی مچ دست حس خوبی دارد و وزن آن کاملاً سبک است. با این حال، استحکام و حس ممتازی مانند Watch5 Pro ندارد.

بند در ساعت هوشمند گلکسی Watch5 دوباره سیلیکونی است، نسبت به Pro کمی خشن‌تر به نظر می‌رسد و دارای طراحی تنظیم استاندارد است. همچنین با استاندارد 20 میلی متری مطابقت دارد. ما هنوز فکر می‌کنیم که سامسونگ می‌توانست کار بهتری با بند انجام دهد زیرا نسبت به قیمت درخواستی تا حدودی ارزان است.

بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

قابلیت استفاده و کنترل

هیچ چیز غیرعادی در مورد کنترل وجود ندارد. از دو دکمه کناری برای پیمایش استفاده می شود - دکمه بالایی شما را به "صفحه اصلی" می برد و به عنوان دکمه پاور نیز عمل می کند. در هر دو ساعت با قرمز برجسته شده است. فشار طولانی و دوبار هر دو اقدامات قابل تنظیم هستند. این دو دکمه همچنین به عنوان الکترود برای اندازه گیری ECG و ترکیب بدن عمل می کنند.

وقتی صحبت از حاشیه‌های چرخان مجازی به میان می‌آید، این یک کیسه ترکیبی است، اما قطعاً یک کاهش بزرگ نسبت به Watch4 Classic است. استفاده از واچ 5 کمی ساده تر است زیرا هیچ مانعی وجود ندارد، اما قاب مجازی Watch5 Pro در داخل بدنه جایی که نمایشگر قرار دارد قرار دارد. این بدان معنی است که شما باید انگشت خود را با قاب مشکی در تماس قرار دهید، بنابراین به ناچار خود نمایشگر را نیز لمس خواهید کرد. و این نوع از کل هدف داشتن یک قاب چرخان را شکست می دهد.

داشتن یک قاب فیزیکی نیاز به لمس صفحه نمایش را از بین می برد، که اگر انگشتان شما خیس هستند یا نمی خواهید مانع دید صفحه نمایش کوچک شوید، ممکن است مفید باشد. در پیاده‌سازی مجازی فعلی ، با کشیدن انگشت خود روی قاب مجازی، لکه‌هایی روی صفحه باقی می‌ماند. بنابراین شما هیچ یک از مزایای قاب فیزیکی را دریافت نمی کنید، اما همه این تعاملات توجه و دقت لازم را برای کشیدن انگشت خود در امتداد لبه به همراه دارد.

در پایان، ما متوجه شدیم که از روش ناوبری استاندارد استفاده می کنیم که فقط انگشت خود را بکشید و روی صفحه نمایش ضربه بزنید زیرا راحت تر از استفاده از یک قاب چرخان خیالی است.

ما به عنوان کاربران قدیمی ساعت گلکسی، اعتراف می‌کنیم که با دیدن قاب چرخان نمادین از بین رفته بودیم. این یکی از ویژگی هایی بود که ساعت های گلکسی سامسونگ را متمایز کرد و یک رابط فیزیکی نادر و همه کاره برای دستگاه هایی با صفحه نمایش کوچک داشت.

با این حال، هنگامی که به کمبود قاب عادت کردید، رابط کاربری برای کارکرد مناسب به نظر می‌رسد و برای افرادی که تازه وارد سری ساعت‌های گلکسی شده‌اند، ممکن است هرگز از وجود آن مطلع نشوند. شاید برای لحظات نادر و گیج کننده ای که نیاز به کشیدن یک دکمه در امتداد لبه صفحه برای تأیید یک عمل (مانند خاموش کردن زنگ) دارند، صرفه جویی کنید.

تا آنجا که راحت است، هر دو ساعت به راحتی روی مچ دست فراموش می شوند. آنها محکم روی مچ دست می مانند و به اندازه کافی سبک هستند که در حین ورزش یا خواب شما را آزار ندهند. سپس، اگر اصلاً عادت به استفاده از ساعت ندارید، کمی زمان نیاز دارد تا به آن عادت کنید. ما فقط آرزو داشتیم که واچ وانیلی 5 باند زیباتری داشت.

سخت افزار

سری جدید Galaxy Watch5 در مقایسه با نسل قدیمی Galaxy Watch4 تفاوت کمی دارد. هر دو سری از یک چیپست Exynos W920 بر اساس فرآیند تولید 5 نانومتری قدرت می‌گیرند و با در نظر گرفتن ابزارهای پوشیدنی طراحی شده‌اند. این اولین بار در سال گذشته معرفی شد و در مقایسه با چیپست قدیمی Exynos W9110 که گلکسی واچ 3 و بالاتر را تامین می کند، ارتقاء قابل توجهی در عملکرد و کارایی ارائه می دهد.

CPU دو هسته ای با حداکثر سرعت کلاک 1.18 گیگاهرتز است. و از نظر حافظه، Galaxy Watch5 و Watch5 Pro هر دو با 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی کار می کنند. به عبارت دیگر، هیچ تغییری در پیکربندی حافظه نسبت به سال گذشته وجود ندارد.

در بخش نمایش نیز چیزی تغییر نکرده است. هر دو گلکسی واچ 5 و واچ 5 پرو، حول یک صفحه نمایش 1.4 اینچی OLED با وضوح 450 در 450 پیکسل ساخته شده اند. خود صفحه نمایش فوق العاده واضح و به اندازه کافی برای هر شرایط نوری روشن است. تنها شکایت ما کنترل خودکار روشنایی است، که گاهی اوقات می تواند افزایش یابد و صفحه نمایش ممکن است کمی تیره تر از آنچه باید به نظر برسد.

علاوه بر تمام سنسورهای معمولی که از یک ساعت هوشمند یا حتی یک ردیاب/بند تناسب اندام انتظار دارید، Galaxy Watch5 و Watch5 Pro از سنسور موسوم به BioActive استفاده می کنند که با سری Watch4 معرفی شد. الکترودهای موجود در پایین ساعت و داخل دو دکمه به اندازه گیری آب از طریق امپدانس کمک می کند و در نهایت ترکیب بدن شما را اندازه گیری می کند - توده بدون چربی، درصد چربی بدن، وزن آب، BMI و حتی میزان متابولیسم پایه. انجام 2400 اندازه گیری برای پی بردن به آن ها فقط 15 ثانیه طول می کشد.

با این حال، شایان ذکر است که این اندازه‌گیری‌ها بسیار نادرست هستند و نمی‌توان از آنها برای ارزیابی ترکیب بدن یا نیاز کالری روزانه‌تان استفاده کرد. این فقط ابزار دیگری است که ممکن است بخواهید آن را در نظر بگیرید اما رژیم غذایی و سبک زندگی خود را بر اساس آن قرار ندهید. می توان استدلال کرد که اگر BMI و درصد چربی بدن خود را با استفاده از ساعت ردیابی کنید، می توانید تا حدودی پیشرفت خود را در طول برنامه غذایی و برنامه تمرینی خود ارزیابی کنید. این ممکن است تا حدی درست باشد، اما اندازه گیری می تواند بر اساس میزان هیدراته بودن شما بسیار متفاوت باشد، بنابراین مطمئن شوید که قبل از هر اندازه گیری مقدار زیادی آب بنوشید تا این متغیر حذف شود.

از همان سنسور BioActive برای پایش ضربان قلب و همچنین ECG استفاده می شود که اکنون در اکثر بازارها موجود است - ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی و اروپا در لیست هستند. خوانش فشار خون نیز در منو است.

آخرین، اما نه کم اهمیت، چند کلمه خوب در مورد موتور ویبره. به نظر می رسد بسیار قوی، واضح و دقیق است. سامسونگ روی لمسی کار کرده است و نشان می‌دهد - در طول آزمایش ما، ما توانستیم ضربه‌ها و وزوزهای مختلف ساعت را تشخیص دهیم - هنگام استفاده از قاب مجازی، اعلان‌ها، تماس‌های دریافتی، پیمایش در منوها و غیره.

بررسی Samsung Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

عمر باتری

سری Galaxy Watch4 یک ایراد بزرگ داشت و آن عمر باتری بود. حتی بزرگتر 45 میلی متری Watch4 Classic استقامت بسیار بالایی داشت. با این حال، با سری Watch5، افزایش قابل توجه ظرفیت باتری به طور مستقیم باعث بهبود طول عمر باتری در هر دو نسخه شده است.

طعم پرو در مقابل باتری 361 میلی آمپر ساعتی Watch4 Classic یک باتری 590 میلی آمپر ساعتی دارد و ما توانستیم با یک بار شارژ 72 ساعت کامل شارژ کنیم. در آن مدت، دو تمرین بدون GPS حداقل هر کدام یک ساعت و نیم، دو پیاده روی کوتاه حدود 30 تا 60 دقیقه و ردیابی خواب شبانه داشتیم. اندازه گیری ضربان قلب هر 15 دقیقه نیز فعال بود. ما به حالت صرفه جویی در باتری نیز متوسل نشدیم. ما فقط اجازه می دهیم باتری ساعت تا آنجا که ممکن است بدون به خطر انداختن عملکرد، دوام بیاورد.

روشن کردن نمایشگر همیشه روشن عمر باتری را کاهش می دهد و بهترین نتیجه ای که از آن گرفتیم 60 ساعت زمان اجرا (سه روز و دو شب) بود.

برای درک این موضوع، ما از Galaxy Watch4 Classic به عنوان یک درایور روزانه استفاده کرده‌ایم و می‌توانیم تأیید کنیم که بدون نمایشگر همیشه روشن به سختی می‌تواند از 30 ساعت استفاده بگذرد. به عبارت دیگر، عمر باتری Watch5 Pro بسیار عالی است و به خوبی در برابر سایر ساعت های هوشمند مقاومت می کند. و منظور ما از ساعت‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند واقعی است که دارای سیستم‌عامل کامل هستند، نه ردیاب‌های تناسب اندام.

از طرف دیگر گلکسی واچ 5 وانیلی نمی تواند همان استقامت باتری را ارائه دهد، اما نسبت به Watch4 سال گذشته یک گام بزرگتر است. باتری جدید 410 میلی آمپر ساعت است که از 361 میلی آمپر ساعت بیشتر است و می تواند 48 ساعت کامل را بدون همیشه روشن انجام دهد. دومی آن زمان را به یک روز و نیم کاهش می دهد. برای مشاهده قیمت ساعت هوشمند به دارسو مراجعه کنید.

وقتی صحبت از شارژ به میان می آید، Watch5 0 تا 100٪ را در 1:17 ساعت انجام می دهد، در حالی که Watch5 Pro برای شارژ کامل تقریباً 1:40 ساعت طول می کشد. 30 دقیقه اول فقط 37٪ به شما بازگشت می کند، اگرچه برای تامین نیازهای روزانه شما قبل از رفتن به رختخواب کافی است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
4 + 5=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند