بررسی بلند مدت Samsung Galaxy Z Fold3

بررسی بلند مدت Samsung Galaxy Z Fold3 -

بررسی بلند مدت Samsung Galaxy Z Fold3

مقدمه

اکنون Fold در سومین تکرار خود بهتر از همیشه است، اما آیا آنقدر خوب است که بتواند دنیا را در اختیار بگیرد؟ یا اینکه «تلفنی که به صورت تبلت کوچک در می‌آید»، حتی با وجود نگاه کردن به آن در سال 2022، هنوز خیلی جادار است، هنوز خیلی پخته نشده است؟ اینها برخی از سوالاتی است که ما را در ایجاد این بررسی طولانی مدت از Galaxy Z Fold3 سامسونگ راهنمایی کرده است.

 

این تلفن دیگر جدید نیست، اوت گذشته عرضه شد، بنابراین زمان زیادی برای ازمایش داشت - برای مثال، هر گونه مشکل نرم افزاری مزاحم باید برطرف می شد. بنابراین آیا Fold3 بهترین گوشی هوشمند سامسونگ است که در حال حاضر می توانید بخرید؟ یا این واقعیت که تا شدن آن هنوز هم به ناچار منجر به برخی مصالحه ها در عملکرد، دوربین یا عمر باتری می شود؟

اگر در چند صفحه بعدی این بررسی به ما بپیوندید، ما سعی می کنیم مانند همیشه با در نظر گرفتن یک لنز ذهنی تر در مورد چیزها به این موضوع پی ببریم - اگر فقط دنبال اعداد عینی تر و مواردی از این دست هستید، بررسی عادی ما این کار را انجام خواهد داد. خیلی خوب به شما خدمت می کنم اما اعداد و آزمایش‌های تکراری هرگز کل داستان زندگی با یک دستگاه را به صورت روزانه و روزانه نشان نمی‌دهند، بنابراین این بررسی طولانی‌مدت دقیقاً برای همین است.

 

ما از Fold3 به عنوان یک و تنها تلفن هوشمند خود برای مدت طولانی استفاده کرده‌ایم، و سعی کرده‌ایم تا حد امکان به آنچه که باعث می‌شود آن را نشان دهد و جایی که کمتر از حد انتظار است، غوطه ور شویم تا بتوانیم ارزیابی را بر اساس تجربه خود به شما ارائه دهیم. با آن، و نه فقط اعداد و حقایق سرد.

 

با تمام آنچه گفته شد، بیایید با هم بفهمیم که آیا گوشی‌های تاشو واقعاً آینده تلفن‌های همراه هستند یا فقط یک مد موقتی هستند که به‌زودی به طور اجتناب‌ناپذیری به چیز دیگری تبدیل می‌شوند. و چه وسیله ای بهتر از آخرین تجسم کسی که همه چیز را آغاز کرد به ما در این سفر کمک کند؟

بررسی بلند مدت Samsung Galaxy Z Fold3

طراحی، کیفیت ساخت

در این مرحله، ظاهر کلی Fold3 فقط برای افرادی که واقعاً در چند سال گذشته موبایل های جدید را تست نکردند - یا چنان شیفته اکوسیستم اپل هستند، باید تکان‌دهنده باشد که هرگز حتی برای دیدن آن‌ها به آن طرف راهرو نگاه نمی‌کنند. کاری که رقبا انجام می دهند ما مطمئن هستیم که چنین افرادی واقعاً وجود دارند، اما فرض می‌کنیم که اکثر شما می‌دانید که Galaxy Fold چه شکلی است، حداقل در حالت کلی.

 

با این اوصاف، شاید کمی سخت باشد که این طرح را یک طراحی کلاسیک بنامیم، به هر حال، تنها چند سال از عرضه اولین Fold می گذرد. با این حال، Fold3 قطعاً به عنوان یک گوشی هوشمند تاشو قابل تشخیص است، با نمایه درشت آن در حالت بسته، و همچنین به راحتی برای هیچ چیز دیگری غیر از یک گوشی تاشو سامسونگ قابل اشتباه نیست. احتمالاً این شرکت کره ای نیز از این موضوع آگاه است، که می تواند توضیح دهد که چرا از مهر زدن آرم خود در هر جایی در پشت تلفن خودداری کرده است.

آن یک علامت کلمه منفرد سامسونگ روی لولا وجود دارد و بس. ما ظاهر مینیمالیستی را دوست داریم و باید سامسونگ را به خاطر شجاعتش تحسین کنیم - بالاخره وقتی گوشی باز می شود، هیچ نشانی قابل مشاهده ندارد.

روکش ساتن مانند پشت آن چیزی است که ما هنوز از آن خسته نشده ایم. لمس کردن هر بار لذت بخش است - و همچنین یکی از مقاوم ترین پوشش های شیشه ای مقاوم در برابر اثر انگشت است که ما تا به حال لذت استفاده از آن را داشته ایم.

 

قاب به طور مشابه ضد اثر انگشت است، اما این را نمی‌توان در مورد قسمت بیرونی لولا که بنا به دلایلی براق‌تر است، گفت و به همین دلیل از جمع‌آوری اثر انگشت شما در سراسر آن لذت می‌برد. مقداری برنده می شوی، مقداری می بازی.

 

جزیره دوربین در پشت کاملاً با موضوع فوق مطابقت دارد، با سه دایره یکسان برای سنسورها، و فلاش LED دایره‌ای در زیر، و فقدان مشخصی از تزئینات یا متن بی‌معنی اطراف آن. با طراحی کلی بسیار خوب کار می کند و یکی از جزایر دوربین کمتری است که دیده ایم ، این چیز خوبی است. با این حال، با نگاه کردن به شکل کشیده آن، ممکن است قبلاً متوجه شده باشید که در واقع باعث می‌شود وقتی گوشی بسته است روی میزها تکان بخورد و شما سعی می‌کنید روی صفحه ضربه بزنید.

این مشکل در باز شدن گوشی بسیار کمتر است زیرا در این صورت لرزش تنها زمانی رخ می دهد که روی یک ناحیه کوچک در پایین سمت راست ضربه بزنید. البته، اگر از هر نوع مورد استفاده کنید، معادله تغییر می کند. اوه، و در مورد موارد، چنین چیزی توسط سامسونگ در جعبه اسپارتان ارائه نشده است. باید خودت بخری نمی‌توانیم بگوییم که فکر می‌کنیم برای گوشی‌هایی که 10 درصد قیمت Fold3 قیمت دارند، قاب‌های بسته‌بندی (و شارژرها) و این پیشنهاد برتر نداشته باشند، منطقی است، اما این چیز عجیبی است. وضعیت دنیای موبایل در حال حاضر

هیچ راه حلی برای Fold3 وجود ندارد. وقتی بسته می‌شود، بزرگ‌تر است و از هر گوشی هوشمند تاشوی سنگین‌تر است، اما همانطور که می‌گویند هر دوی این مزاحمت‌ها به نوعی با قلمرو همراه است. برای قرار دادن هر دو قسمت دستگاه باید ضخیم باشد و به همین دلیل باید سنگین باشد. نسبت ابعاد بسیار بلند صفحه‌نمایش بیرونی به این معنی است که Fold3 در حالت بسته بسیار راحت است - حتی بدون قاب نیز می‌توانید به راحتی در دست بگیرید. این در واقع یکی از بهترین چیزها در مورد دستگاه است، اما این نسبت ابعاد نیز دارای نقاط ضعفی است که در بخش نمایش این بررسی به آنها خواهیم پرداخت.

به طور کلی، کار با Fold3 در حالت بسته به لطف صفحه بیرونی باریک آن آسان است، اگرچه شما به ناچار سنگینی را در سراسر آن احساس می کنید. وقتی دستگاه باز می شود، واقعاً شبیه یک تبلت کوچک است، بنابراین احساس سنگینی از بین می رود. البته صفحه‌نمایش داخلی بسیار بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش بیرونی است، اما هنوز آنقدر بزرگ نیست که همیشه استفاده از دو دست را تضمین کند. اگر فقط در حال پیمایش هستید، می توانید به راحتی با استفاده از Fold3 با یک دست حتی زمانی که باز است کنار بیایید، و این از نظر این بازبین یک امتیاز مثبت است زیرا فقط انعطاف پذیری بیشتری را امکان پذیر می کند.

لولا

در مورد انعطاف پذیری، اجازه دهید به لولا بپردازیم. اول از همه، انعطاف‌پذیری زیادی به همراه می‌آورد، زیرا یک موضوع باز یا بسته سیاه یا سفید نیست، اما می‌تواند در هر تعداد مکان میانی «مکث» شود. این بسیار قابل قدردانی است، زیرا امکان استفاده از موارد استفاده مانند لپ‌تاپ را فراهم می‌کند و همچنین به عنوان یک پایه موقت عمل می‌کند - می‌توانید ویدیوها را در صفحه بیرونی در حالی که توسط لولا نگه داشته شده است تماشا کنید. این مورد برای Oppo Find N صادق نبود و ما واقعاً آن را از دست دادیم.

 

با این حال، نسبت تصویر عجیب و غریب صفحه بیرونی به این معناست که بسته به آنچه که در حال تماشای آن هستید، ممکن است مجبور شوید بین نوارهای سیاه بزرگ یا برش دادن آن‌قدر در ویدیو انتخاب کنید که به سختی بتوانید بگویید چه اتفاقی در حال رخ دادن است. با این حال، ما دوست داریم که این ویژگی در اینجا وجود داشته باشد و لولا بتواند همه این کارها را انجام دهد.

چیزی که ما دوست نداریم این است که وقتی تلفن بسته است، لولا به همان اندازه که می‌گویند از «فاصله صفر» فاصله دارد. ما قصد داریم سامسونگ را برای این نسل از Fold کمی کاهش دهیم، زیرا لولاهای "فاصله صفر" پس از عرضه Fold3 در رقبای چینی ظاهر شدند. گفته می‌شود، Fold4 به سادگی باید یکی از آن‌ها را داشته باشد تا با زمان همگام شود.

 

به هر حال، لولا بسیار محکم تر از Flip3 به نظر می رسد - اما در این صورت ممکن است همه اینها به اندازه آنها کاهش یابد. به طور مشابه، هنگامی که گوشی کاملاً باز می شود، بیشتر شبیه یک دستگاه واحد است و مانند Flip3 دو قسمت مجزا نیست. مجدداً، ما فرض می کنیم که نسبت اندازه لولا به اندازه تلفن ارتباطی با این موضوع دارد. با این حال، Oppo Find N در واقع در هنگام باز شدن 100٪ مانند یک دستگاه غیر تاشو احساس می شود، و Fold3 کاملاً آنجا نیست. اینها جزییات جزئی هستند، توجه داشته باشید، و مواردی که احتمالاً متوجه آنها نمی شوید، مگر اینکه به طور گسترده با موارد تاشو بیشتر از این یکی بازی کرده باشید.

قاب فلزی نسبتاً لغزنده است (اگر نه تقریباً قابل مقایسه با بدترین متخلفان حتی در بین موارد تاشو - با نگاه کردن به شما، N را پیدا کنید)، که به این معنی است که باز کردن تلفن هرگز 100٪ آسان نیست. در واقع باز کردن آن نسبت به Flip3 به هر دلیلی ساده‌تر و بسیار ساده‌تر از Find N است، بنابراین از نمونه‌های تاشوی بررسی شده درازمدت ما، بهترین عملکرد را دارد، حتی اگر قطعاً هنوز جایی برای بهبود وجود دارد.

 

از آنجایی که این یک دستگاه تاشو است و در نتیجه کمی شکننده‌تر از گوشی‌های معمولی است، ممکن است بخواهید هنگام باز کردن آن مراقب باشید، زیرا همیشه این احتمال وجود دارد که در حین انجام کار از دستان شما لیز بخورد. که

بررسی بلند مدت Samsung Galaxy Z Fold3

بلندگوها

گلکسی Z Fold3 دارای دو بلندگو است، یکی در بالا و دیگری در پایین، و احتمالاً در میان بهترین اسپیکرهایی هستند که تا به حال در یک گوشی قرار گرفته اند. آنها به خوبی لذت رسانه ای شما را در Fold3 تکمیل می کنند. صدای آنها عالی است، اگرچه برای باس بهترین نیستند. باز هم، از آنجایی که این یک تلفن است و آنها باید با چنین محدودیت‌هایی در اندازه کار کنند، حتی اگر در آن بخش کمی بهتر بودند، هدهای باس قطعاً همچنان به یک بلندگو یا هدفون خارجی نیاز دارند، صادقانه بگویم. اما اینها برای هر چیزی که شامل ژانرهای صوتی و موسیقی است که چندان متکی به سطح پایین نیستند، کاملا قابل قبول هستند.

بلندگوها نیز صدای زیادی دارند. آنها در واقع یکی از پر سر و صداترین گوشی هایی هستند که تا به حال روی تلفنی شنیده ایم که به مدت طولانی مورد بررسی قرار گرفته است. این بدان معنی است که در داخل خانه، هرگز نیازی به نزدیک کردن تلفن به گوش خود برای شنیدن آنچه در حال وقوع است احساس نکردیم - صدای بالا همیشه کافی بود.

 

وضعیت به طور قابل درک در لحظه ای که بیرون می روید کاملاً تغییر می کند، اما این فقط برای شما فیزیک است - تنها بلندگوهای ریز زیادی می توانند انجام دهند تا دنیای اطراف شما را با صدای خود بپوشانند. اما برای بلندگوهای کوچک تلفن، اینها قطعاً چشمگیر هستند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
2 + 4=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند