بررسی نوکیا G60

بررسی نوکیا  G60 -

بررسی نوکیا  G60

خرید یک گوشی هوشمند ساده است - شما ویژگی ها را در مقابل قیمت می سنجید و سعی می کنید بهترین ارزش را پیدا کنید. حداقل، خریداران معقول این کار را انجام می دهند.

نگاهی به مشخصات گوشی بسیار زیاد است، اما با داستان کامل فاصله زیادی دارد. چیزهای بیشتری برای در نظر گرفتن وجود دارد - مانند وعده 3-3-3 HMD برای سری گوشی های هوشمند نوکیا - سه سال به روز رسانی سیستم عامل، 3 سال وصله امنیتی و 3 سال گارانتی. این مطمئناً ارزش یک تلفن را افزایش می دهد اگر قصد دارید چند سال با آن بمانید. برخی از خریداران حتی آن را بالاتر از یک دوربین 108 مگاپیکسلی یا باتری 5000 میلی آمپر ساعتی ارزیابی می کنند.

نام نوکیا هنوز هم در بین خریداران، به ویژه خریداران اروپایی، وزن خاصی دارد. برخی افراد آمازون را باز می کنند، نوکیا را تایپ می کنند و مشغول سفارش دادن می شوند.

نوکیا جی 60 در بخش شلوغی با قیمت 300 یورو قرار دارد. اکثر رقبای آن باتری‌های بزرگ‌تر، شارژرهای داخل جعبه (غیر از شارژ سریع)، نمایشگرهای AMOLED، دوربین‌های ثانویه بهتر و گاهی اوقات چیپ‌ست‌های توانمندتر را بسته‌بندی می‌کنند.

نوکیا سعی می کند با نرم افزار اندروید استوک، وعده پشتیبانی بهتر و تمرکز بر کاهش ردپای کربن، با فرودستی مشخصات مقابله کند. G60 در یک جعبه ساخته شده از کاغذ بازیافتی عرضه می شود، در حالی که گوشی از پلاستیک بازیافتی استفاده می کند - پنل پشتی 100٪ بازیافت شده است، در حالی که قاب آن 60٪ است.

طراحی نوکیا G60

نوکیا در مورد ردپای محیطی خود بسیار جدی است، بنابراین G60 را در یک جعبه کاملا بازیافتی با یک کابل USB و نه چیز دیگری ارسال می کند. خود جعبه دارای جای‌گیرهایی برای سایر لوازم جانبی است و نوکیا G60 را با یک شارژر 20 واتی در بازارهای خاص عرضه می‌کند.

نوکیا جی 60 دستگاهی با ظاهر معمولی است که بزرگ است. این صفحه نمایش 6.58 اینچی 1080p IPS با نرخ رفرش تطبیقی 120 هرتز دارد، به این معنی که در هنگام تعامل با نمایشگر حداکثر 120 هرتز را تغییر می دهد و در حالت بیکار به 60 هرتز برمی گردد. ویدیوها به طور خودکار روی 60 هرتز محدود می شوند، در حالی که صفحات وب با فرکانس 120 هرتز (در حالی که صفحه را لمس می کنید) به روز می شوند.

این پنل با تراکم پیکسلی 401 پیکسل در اینچ به خوبی تیز است و وقتی از زاویه به آن نگاه می شود، بیشتر خوانایی خود را حفظ می کند. رنگ ها زنده هستند و کنتراست زیادی برای LCD وجود دارد. پانل دارای رنگ مایل به آبی در خارج از جعبه است، اما یک نوار لغزنده تراز سفیدی وجود دارد که با فشار دادن به سمت گرم به مقدار مناسب، اوضاع را درست می کند.

در 390 نیت، نمایشگر به اندازه کافی روشن است اگر دور از کور شدن باشد. یک تقویت اضافی در حالت خودکار وجود دارد که پنل را در نور مستقیم خورشید به 440 نیت می رساند. شیشه بالای نمایشگر گوریلا گلس 5 است، در حالی که دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی روی یک بریدگی قطره ای قرار دارد.

بدنه گوشی نوکیا جی 60 پلاستیکی است. این قاب که از 60 درصد پلاستیک بازیافتی ساخته شده است، صاف و محکم است.

یک دکمه صدا دو مرحله ای در سمت راست با یک دکمه پاور با اسکنر اثر انگشت داخلی در زیر آن وجود دارد. خواننده خازنی سریع و بدون مشکل است. تنها چیزی که ارزش ذکر کردن دارد، فرآیند راه‌اندازی خسته‌کننده است - تنها راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانم انگشت شست خود را برای شما بچرخانم، G60.

این گوشی دارای استاندارد IP52 است، به این معنی که تقریباً گرد و غبار مقاوم است و می تواند با باران مقابله کند. با حرکت به سمت چپ گوشی، یک اسلات هیبریدی دو سیم کارت و کارت microSD وجود دارد که به این معنی است که می توانید همزمان دو کارت داشته باشید.

یک میکروفون ثانویه در بالا وجود دارد، در حالی که در پایین G60، یک پورت USB-C وجود دارد که توسط جک 3.5 میلی‌متری هدفون و تنها بلندگو قرار دارد.

پنل پشتی از پلاستیک کاملا بازیافتی ساخته شده است. نوکیا یک بافت لکه‌دار لمسی به پنل پشتی اضافه کرده است تا شاید این احساس را تقویت کند که شما با طبیعت خوب هستید، اما باعث می‌شود گوشی احساس بهتر و متفاوت‌تری داشته باشد.

پشت نیز جایی است که دوربین های اصلی را پیدا خواهید کرد. دوربین اصلی عریض دارای سنسور 50 مگاپیکسلی و لنز f/1.8 است، در حالی که واحد 5 مگاپیکسلی اولتراواید دارای لنز f/2.2 و فوکوس ثابت است. حسگر عمق 2 مگاپیکسلی f/2.4 و فلاش LED وجود دارد.

Nokia G60 در دست احساس تعادل می کند. با وزن 190 گرمی آن خیلی سنگین نیست و قاب صاف آن در دست فرو نمی رود.

بررسی نوکیا  G60

اندروید 12 | نوکیا G60

نوکیا جی 60 نسخه نسبتاً اصلاح نشده اندروید 12 را با وصله امنیتی آگوست قدیمی اجرا می‌کند که با توجه به وعده‌های به‌روزرسانی‌های امنیتی 3 ساله، چندان چشمگیر نیست.

نوکیا جی 60 دارای چیپست اسنپدراگون 695 با 6 گیگابایت رم است. دستگاه به خوبی بدون لگ و کندی کار می کند. در واقع، ما احساس می کنیم که نوکیا G60 به طور قابل توجهی نرم تر از سایر گوشی های مجهز به اسنپدراگون 695 با پوسته های سفارشی اندروید کار می کند.

رابط کاربری و ظاهر کلی به اندروید خام نزدیک است. این شامل ضامن‌های سریع به شکل قرص جدید در قسمت اعلان است. و بار دیگر، کلید روشنایی خودکار را شامل نمی شود و برای فعال یا غیرفعال کردن این ویژگی، باید به منوی تنظیمات بروید.

بدون تغییر در منوی برنامه های اخیر که برنامه ها را به شکل چرخ فلک نمایش می دهد و همچنین هیچ تغییری در کشوی برنامه ها وجود ندارد. با این حال، نماد نگاره در منوی تنظیمات عمومی اصلاح شده است، بنابراین ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید.

کارایی

در مقایسه با اسنپدراگون 690، 695 دارای هسته های CPU و GPU جدیدتر و قدرتمندتر است. این تراشه دارای 5G است و بر اساس فرآیند تولید 6 نانومتری مدرن توسط TSMC ساخته شده است. دو هسته اصلی Kryo 560 Gold (Cortex-A77) با هسته های Kryo 660 Gold (Cortex-A78) با فرکانس 2.2 گیگاهرتز جایگزین شده اند در حالی که شش هسته کم مصرف Kryo 560 Silver (Cortex-A55) با کلاک 1.7 گیگاهرتز ثابت باقی می مانند. تنها تغییری در نام وجود دارد که اکنون Kryo 660 Silver نامیده می شود.

پردازنده گرافیکی Adreno 619L با Adreno 619 معمولی جایگزین شده است. SD695 اکنون از حافظه سریعتر LPDDR4X در فرکانس 2133 مگاهرتز نیز پشتیبانی می کند.

بررسی نوکیا  G60

عمر باتری

نوکیا جی 60 با باتری قابل احترام 4500 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود. برخی از رقبای آن باتری های 5000 میلی آمپر ساعتی دارند، اما استقامتی که از G60 دریافت کردیم واقعاً جای نگرانی ندارد. ما فقط تست های روی صفحه را در بررسی عملی خود داریم - Nokia G60 امتیاز پخش مداوم 12:50 ساعت ویدیو و دقیقاً 18:00 ساعت مرور وب را به دست آورد - به ترتیب یک نتیجه خوب و عالی.

این گوشی هنگام تماشای ویدیو یا مرور وب، نرخ تازه‌سازی خود را روی 60 هرتز قفل می‌کند، بنابراین حداکثر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز واقعاً تأثیری بر استقامت ندارد.

بررسی نوکیا  G60

دوربین

نوکیا G60 دارای سه دوربین در پشت است - یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.4 میکرومتری پس از قرارگیری 4 به 1 و یک لنز f/1.8، یک دوربین 5 مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض بدون فوکوس خودکار، یکی از آن سنسورهای عمق با وضوح 2 مگاپیکسل. و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت با پیکسل های مجزا 1.12 میکرومتر و لنز f/2.0.

از نظر نرم‌افزاری، Nokia G60 هوشمندهایی مانند Capture Fusion برای عکس‌های فوق عریض‌تر، دید تاریک (معروف به حالت شب) و پرتره‌های هوش مصنوعی (معروف به حالت پرتره) را ارائه می‌کند. حالت Tripod وجود دارد که تشخیص می‌دهد گوشی روی سطح ثابتی قرار دارد یا خیر و به حالت شب اجازه می‌دهد کمی طولانی‌تر برای نوردهی روشن‌تر کار کند.

با نگاهی به نمونه ها، G60 عملکرد خوبی در حفظ جزئیات، افزایش کنتراست و رندر رنگ دارد. خروجی ضربه‌ای است، دامنه دینامیکی گسترده‌ای وجود دارد، حتی اگر بافت‌ها بیش از حد تیز شده باشند تا ظاهر دلپذیری از گوشی هوشمند مدرن به عکس‌ها داشته باشید. شما می‌توانید در این تیز کردن بیش از حد ضربه بزنید، اما اشتباه می‌کنید - اگر اهل عکس‌برداری هستید، باید به عمق بیشتری در جیب‌هایتان برسید و سخت‌افزاری بسیار تواناتر، شاید حتی یک دوربین اختصاصی داشته باشید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
6 + 3=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند