به زودی با مک بوک خود گیمر شوید

به زودی با مک بوک خود گیمر شوید -

به زودی با مک بوک خود گیمر شوید

سیلیکون اپل می تواند مک ها را به کنسول های بازی تبدیل کند

وقتی به بازی های رایانه شخصی فکر می کنیم، به طور کلی، به مک فکر نمی کنیم.

 به زودی با مک بوک خود گیمر شوید

آینده بازی‌های رایانه‌ای مانند زمان حال خود نخواهد بود

یکی از چیزهایی که در چند سال گذشته بیش از همه در مورد وضعیت فعلی بازی‌های رایانه شخصی مرا تحت تأثیر قرار داده است این است که چگونه یک سرگرمی انحصاری انتخابی به طور فزاینده ای به یک سرگرمی انحصاری تبدیل شده است.

انجام جدیدترین بازی‌ها با بهترین کارت‌های گرافیک و سریع‌ترین پردازنده‌ها در گذشته دلیل وجودی بازی‌های رایانه‌ای بود. کنسول‌ها نمی‌توانستند با کیفیت تصویر و عملکرد حتی بهترین رایانه‌های شخصی گیمینگ مقرون‌به‌صرفه و بعداً لپ‌تاپ‌های بازی که روی میز عرضه شدند، مطابقت داشته باشند. رایانه‌های شخصی همان چیزی بودند که توسعه‌دهندگان بازی واقعاً اختصاصی برای عناوین خود هدف قرار دادند، زیرا فقط رایانه‌های شخصی می‌توانستند به بازی‌های سینمایی فزاینده‌ای مانند Half-Life، Crysis، Call of Duty و دیگر عناوین افسانه‌ای رایانه شخصی جان بدهند.

اما سال‌هاست که بازی‌های کنسولی به پلتفرم اصلی برای بازی‌های AAA تبدیل شده‌اند، عمدتاً به این دلیل که تعداد زیادی از گیمرها به دلیل هزینه تکان‌دهنده سخت‌افزار مورد نیاز از بازی‌های رایانه‌های شخصی قیمت‌گذاری می‌کنند. Nvidia RTX 3080 Founders Edition 699 دلار / 649 پوند / 1139 دلار استرالیا در MSRP قیمت دارد که برای یک گیمر برای خرید PS5 یا XBox Series X پول کافی است | S و یک تلویزیون 4K ارزان برای پخش آن.

ممکن است این گرافیک جذاب 8K نباشد که توسط انویدیا برای RTX 3090 مورد آزار قرار گرفته است، اما با قیمت تقریباً دو برابر RTX 3080 Founders Edition، اکثر گیمرها مدتهاست که از تجربه بازی های 8K روی رایانه شخصی خود دست کشیده اند.

این روشی را که توسعه‌دهندگان بازی شروع کرده‌اند به بازی‌هایی که می‌سازند تغییر داده است. با مهاجرت بیشتر بازیکنان به کنسول‌های نسل بعدی از طریق رایانه‌های شخصی بازی، توسعه‌دهندگان به مزیت هدف قرار دادن توسعه کنسول نسبت به پیکربندی‌های مختلف رایانه‌های شخصی بازی سطح بالا که در بازار وجود دارند، پی برده‌اند و بازی‌های کنسول اکنون به اندازه کافی قدرتمند است که بازی‌های رایانه‌ای را ارائه دهد. مانند تجربیات با هزینه بسیار ارزان تر.

از آنجایی که سونی و مایکروسافت می‌توانند سال‌ها قبل به توسعه‌دهندگان بازی بگویند که چه نوع سخت‌افزاری را هدف قرار دهند، و حتی کیت‌های توسعه‌دهنده اولیه را سال‌ها قبل ارائه می‌کنند، این به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا یک بازی را با یک پیکربندی سخت‌افزاری کاملاً کنترل‌شده و خاص بهینه کنند.

این دانش پیشرفته و متمرکز است که یک پردازنده AMD Zen 2 و یک پردازنده گرافیکی AMD Radeon RDNA 2 را با قدرتی برابر با کارت 1080p در بررسی AMD Radeon RX 6650 XT قادر می سازد تا گرافیک 4K را با ردیابی پرتو با سرعت 120 فریم بر ثانیه تولید کند. در PS5. بسیاری از کیفیت به خود توسعه دهنده بستگی دارد، اما دانستن اینکه بازی شما قرار است روی چه چیزی اجرا شود، مزیت قابل توجهی به شما می دهد. 

پلتفرم دیگری نیز وجود دارد که همین ویژگی اساسی را دارد: مک ها، و به ویژه آنهایی که دارای تراشه Apple M1 و انواع قدرتمندتر آن هستند.

به زودی با مک بوک خود گیمر شوید

آیا مک‌بوک‌ها و مک‌بوک‌ها به کنسول‌های بازی تبدیل می‌شوند؟

در چشم انداز بازی های رایانه ای که در آن سخت افزارهای بسیار متفاوتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، جای تعجب نیست که چرا توسعه دهندگان به جای توسعه برای رایانه های شخصی رده بالا و پس از آن به کنسول های ضعیف تر، شروع به هدف قرار دادن کنسول ها کرده اند.

انتشار Elden Ring در اوایل سال جاری نمونه‌ای کامل از بازی‌هایی است که بر روی کنسول‌ها به‌خوبی اجرا می‌شد، اما با وجود نیازهای در دسترس‌تر برای راه‌اندازی اصلی AAA، هنگام اجرا بر روی رایانه شخصی با مشکلاتی دائمی مواجه شد. اطمینان از اینکه رایانه‌های شخصی می‌توانند تا حد امکان بازی شما را انجام دهند، یک گلوگاه رو به رشد در توسعه بازی است که به ویژه زمانی که توسعه‌دهندگان به طور منظم با دوره‌های طولانی مدت زمان بحرانی بدون پرداخت، حتی برای عرضه‌های کنسول، مواجه می‌شوند، مشکل‌ساز می‌شود.

در نهایت، این یک نقطه ضعف آشکار در نقشه راه یک استودیوی بازی است، نقشه‌ای که زمانی توسعه بازی‌های AAA را به صورت بومی برای مک‌ها غیرقابل تصور می‌کرد. با کاهش تعداد کاربران، ریاضیات در برخی موارد به سادگی در ریاضی شکست می خورند: اگر هزینه توسعه برای یک پلتفرم بیشتر از آنچه ممکن است از انتشار در آن پلتفرم داشته باشید، صرف می شود، به سادگی آن را در آن پلتفرم منتشر نمی کنید.

با هر نسل جدید سخت افزاری که ده ها یا بیشتر اجزای اضافی را به حساب خود اضافه می کند، هزینه توسعه رایانه شخصی افزایش می یابد و برای رایانه های شخصی ویندوزی مقیاسی ناخوشایند ایجاد می کند که از دیدگاه تجاری هیچ راه آسانی برای خروج از آن وجود ندارد، به جز کاهش طعمه و طعمه. حداقل سیستم مورد نیازی که یک بازی از آن پشتیبانی می کند را افزایش دهید و بازیکنان را از تجربه بازی رایانه شخصی بیشتر قفل کنید.

در همین حال، از آنجایی که قیمت قطعات بازی رایانه‌های شخصی همچنان افزایش می‌یابد و گیمرهای بیشتری به دلیل ناچاری از دستگاه‌های بازی سنتی کنار می‌روند، انگیزه‌های پلتفرم برای توسعه‌دهندگان بازی همچنان از ساخت‌های رایانه‌های شخصی سطح بالا دور می‌شوند. انگیزه‌های مالی و عملی، همگی به پیکربندی‌های کنسول قابل پیش‌بینی‌تر و ساده‌تر اشاره می‌کنند که به جای ارائه گسترده‌ترین پایه پشتیبانی ممکن، زمان بیشتری را صرف بهینه‌سازی می‌کنند.

این تغییری است که اپل به لطف سیلیکون اپل و مشخصات سخت افزاری بسیار دقیق اپل، موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری در آن دارد.

"عالیه!" آدریان گورنی، مدیر تولید و توسعه MMO EVE Online در فضایی CCP Games، چند هفته پیش به من گفت. منظورم این است که فقط از دیدگاه من با کلاه فناوری من به آن نگاه کنیم، این یک مزیت واقعی بزرگ است که نه تنها CPU و GPU یکپارچه شده باشند، بلکه حافظه نیز روی یک بسته قرار دارد.

گورنی ادامه داد: «منظورم این است که شما به طور طبیعی عملکرد بهتری خواهید داشت، زیرا همه اتصالات بین دستگاه ها را ندارید. اما مهم‌تر از آن، وقتی نوبت به مواردی مانند تست کردن می‌رسد... آزمایش نحوه ظاهر و درست رندر کردن آن و همه اینها، می‌توانید وارد شوید و صحت نتیجه را تأیید کنید، فرقی نمی‌کند کدام مک هستیم. دوباره آن را تست کنید اگر معماری مبتنی بر M1 باشد، از همه آنها نتیجه یکسانی می گیریم.

به زودی با مک بوک خود گیمر شوید

آیا اپل در نهایت می تواند از پتانسیل بازی خود استفاده کند؟

به‌عنوان یک گیمر رایانه‌های شخصی مادام‌العمر – تجربه سازنده من از بازی‌های رایانه‌ای این بود که سیستم عامل Windows 3.1 را با یک فایل bat. در بوت آپ از یک فلاپی دیسک تخلیه کردم تا 3 مگابایت رم را آزاد کنم تا بتوانم MechWarrior 2 را روی PC-DOS بازی کنم. پس به سراغ من نروید، گیمرها، من از زمانی که شما پوشک می پوشید، در این کار بودم. چیزی در مورد سیلیکون اپل وجود دارد که برای من شبیه آینده است، چه گیمرهای رایانه شخصی آن را دوست داشته باشند یا نه.

 

هیچ کس وانمود نمی کند که کاتالوگ بازی های مک شکاف های بسیار قابل توجهی ندارد - از جمله بسیاری از بهترین بازی های رایانه شخصی در چند سال گذشته، مانند Elden Ring - یا اینکه تمایلی به ترکیب دنیای موبایل و موبایل ندارد. بازی‌های رایانه‌ای با هم به‌عنوان فضایی به نام اپل آرکید و ارائه آن به بازی‌بازان رایانه‌های سخت‌افزار به‌گونه‌ای ارائه می‌شود که گویی Shadow of the Tomb Raider و Tomb Raider در iOS تقریباً یک چیز هستند، زیرا هر دو لارا کرافت را در خود دارند.

 

این قطعاً به شک و تردید جامعه بازی‌های رایانه‌های شخصی در مورد بازی‌های مک کمک زیادی کرده است، و شما واقعاً نمی‌توانید اپل را در این مورد رها کنید، اما اینکه کپکام Resident Evil Village را به صورت بومی به سیلیکون اپل می‌آورد، چیز کوچکی نیست. ، و توسعه دهندگانی که با آنها صحبت کرده ام (و همچنین خود اپل) تأیید کرده اند که علاقه فزاینده ای به آنچه اپل با سخت افزار جدید خود ارائه می دهد وجود دارد.

سندمل اپل به من گفت: «ما نرم‌افزار Metal 3 و سخت‌افزار [Apple M1] را به صورت هماهنگ با هم توسعه دادیم، و واقعاً این ادغام سخت‌افزار توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد از Metal API برای دسترسی مستقیم به همه موارد استفاده کنند. این عملکرد پرقدرت و راندمان قدرت سخت افزار GPU است."

 

و واقعا نمی توان دست کم گرفت که چنین چیزی چقدر می تواند برای توسعه دهندگان بازی که روی بازی های پیچیده تر کار می کنند تفاوت ایجاد کند، تیم هایی متشکل از ده ها، اگر نگوییم صدها نفر از برنامه نویسان، هنرمندان گرافیک کامپیوتری، و متخصصان QA که در تلاش برای جمع آوری میلیون ها بازی هستند. خطوط کد را به یک تجربه گیم پلی لذت بخش تبدیل می کند، بدون اینکه خود را با کار بیش از حد در این فرآیند نابود کنند.

 

گورنی گفت: «از آنجایی که اپل توانسته است تمام درایورهای GPU و سیستم‌های پشتیبان را به صورت داخلی در اختیار بگیرد، اگر مشکلی داشتیم، و نیاز داشتیم با کمک تماس بگیریم و پشتیبانی دریافت کنیم. به این معنی است که این مشکل در همه سیستم‌های آن‌ها حل خواهد شد، که این یک مزیت بزرگ برای توسعه بازی است، ما می‌توانیم بگوییم این دستگاه خاص، ما می‌توانیم آزمایش کنیم و می‌توانیم تأیید کنیم که در سراسر جهان کار می‌کند. هیئت مدیره.»

فقط توسعه دهندگان می توانند مک ها را به یک پلتفرم بازی رایانه شخصی واقعی تبدیل کنند

اهمیت تراشه‌های Apple M1 و M2 را نمی‌توان نادیده گرفت، زیرا این دو تراشه قدرت مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو 13 اینچی را تامین می‌کنند که دو تا از بهترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر بازار هستند (مخصوصاً مدل‌های M1 از سال 2020). ). و در حالی که نمی‌توانیم ادعای اپل را تأیید کنیم که این لپ‌تاپ‌ها به ترتیب پرفروش‌ترین و دومین لپ‌تاپ‌های پرفروش در جهان هستند، اگر چنین باشد تعجب نمی‌کنیم.

با تمام غم و اندوهی که مک‌بوک‌ها و مک‌های مک‌بوک‌ها از طرفداران رایانه‌های باحال‌تر دریافت می‌کنند، نمی‌توان انکار کرد که دستگاه‌های مجهز به M1 بسیار محبوب هستند، و MacBook Air سطح پایه با تراشه M1 اغلب ارزان‌تر از بهترین اولترابوک‌های مبتنی بر ویندوز است. رقبایی که قصد دارند مک بوک ایر را در بازار به چالش بکشند.

آنها همچنین قدرتمندتر هستند، طبق تجربه من با آنها، و این بدان معنی است که بسیاری از مصرف کنندگان روزمره هستند که M1 MacBook Air یا MacBook Pro 13 اینچی را انتخاب می کنند و واقعاً از پتانسیل بازی لپ تاپ آگاه نیستند. در دستان آنها

این حتی بیشتر در مورد بسیاری از توسعه دهندگان بازی صدق می کند، که به احتمال زیاد یک حرفه کامل را با سیستم های ویندوز و خط فرمان گاه به گاه لینوکس گذرانده اند. آنها به ندرت با مک کار کرده اند، و به وضوح شک دارند.

توسعه‌دهندگان در CCP Games بیش از بسیاری از بازی‌های مک و توسعه بازی‌های مک استقبال کرده‌اند، و البته بدون دلیل هم نبوده است. هنگامی که در اوایل سال جاری در EVE Online Fan Fest 2022 شرکت کردم تا در مورد یک ویژگی آینده تحقیق کنم، فقط ذکر مشتری بومی مک برای EVE Online با واکنش شگفت‌انگیزی بلند و مثبت از سوی جمعیت اصلی مواجه شد. در واقع، حداقل برای گوش من، این دومین پس از واکنش تقریباً هیجان‌انگیز به تأیید هیلمار پتورسون، مدیر عامل CCP Games بود که EVE Online NFT‌ها را به بازی معرفی نخواهد کرد.

بن ترنر، تهیه‌کننده اصلی EVE Online که عمیقاً در توسعه کلاینت مک برای بازی نقش داشت، گفت: «برای من، این قطعاً یک مورد کنجکاوی بود.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
8 + 2=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند