تفاوت شارژ سریع و معمولی در چیست ؟

تفاوت شارژ سریع و معمولی در چیست ؟ -

تفاوت شارژ سریع و معمولی

تفاوت شارژ سریع و عادی آیا متوجه شده اید که چگونه گوشی هایی که شارژ سریع دارند نسبت به گوشی هایی که آهسته شارژ می شوند باتری کوچک تری دارند؟

ما حتی از سازندگان در مورد آن سؤال کردیم، آنها در مورد جزئیات بسیار دقیق صحبت نکردند. بنابراین، تصمیم گرفتیم تحقیقات خود را انجام دهیم.

ظرفیت باتری شارژ سریع چقدر «هزینه» دارد؟ بر اساس دوازده دستگاه موبایل، پاسخ کوتاه حدود 10٪ است. بنابراین، یک گوشی ممکن است یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داشته باشد،

یک مدل تقریباً یکسان با شارژ سریع باتری 4500 میلی آمپر ساعتی خواهد داشت. البته این تلفات بر اساس مدل متفاوت است و به طور کلی شارژ سریعتر به معنای ظرفیت کمتر است.

اما این همه داستان را بیان نمی کند. ما دریافتیم که تلفن‌هایی که با نرخ نسبتاً پایین (18 وات) شارژ می‌شوند، فضایی برای بهبود دارند، بدون اینکه ظرفیت زیادی را کاهش دهند.

به عنوان مثال، Redmi Note 9 Pro  برای هند اساساً مشابه Redmi Note Pro جهانی است (خوب دوربین اصلی متفاوت است، اما این روی باتری تأثیری ندارد).

مدل هندی 18 وات و مدل جهانی 30 وات شارژ می شود. هر دو دارای باتری 5020 میلی آمپر ساعتی هستند، هر دو دارای ابعاد و وزن یکسانی هستند.

Poco M2 Pro  دارای اعداد کمی متفاوت، ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعت و شارژ 33 وات است و نشان می دهد که نوت 9 پرو جهانی دور از دسترس نیست. Oppo F17 Pro و Oppo A93 در یک طبقه قرار دارند ، ظرفیت باتری تقریباً یکسان، اما شارژدهی 18 وات در مقابل 30 وات.

تفاوت شارژ سریع و عادی

بر اساس این داده ها، ما فکر می کنیم که 30 وات یا بیشتر (بیایید آن را 25-33 وات بنامیم) نقطه ای است که فراتر از آن افزایش سرعت شروع به هزینه برای شما می کند.

اگر نگران طول عمر باتری هستید، همیشه می توانید از شارژ آهسته تر استفاده کنید و ویژگی شارژ شبانه اندروید را فعال کنید. اما افزایش از 18 وات به 30 وات هیچ تاثیری بر ظرفیت باتری ندارد.

تفاوت شارژ سریع و عادی

آیا صرفه جویی در آن 20 دقیقه ارزشش را دارد؟

 به خصوص وقتی در نظر داشته باشید که به ندرت اجازه می دهید باتری گوشی خود کاملاً خالی شود.

به خاطر داشته باشید که شارژ با نرخ ثابتی انجام نمی شود زمانی که وضعیت شارژ باتری نزدیک به 0٪ است از توان بالاتری استفاده می شود و زمانی که نزدیک به 100٪ است، آهسته تر انجام میپزیرد.

 این بدان معناست که مزیت شارژرهای قدرتمند در هنگام شروع با باتری تقریباً خالی بیشتر آشکار می شود.

سریعتر شارژ شدن باعث ایجاد تفاوت های بارزتر می شود. یک Redmi Note 11 Pro (67W) چینی برای شارژ کامل به 43 دقیقه نیاز دارد، در حالی که Redmi Note 11 Pro+ (معروف به Xiaomi 11i HyperCharge 5G، 120W) فقط به 15 دقیقه نیاز دارد. این تقریباً سه برابر سریعتر است!

قبل از پایان

می‌خواهیم یک جفت تبلت، شیائومی پد 5 و پد 5 پرو را مقایسه کنیم تا ببینیم شارژ سریع چقدر بر باتری‌های بزرگ‌تر تأثیر می‌گذارد.

به طور خلاصه، اینطور نیست تفاوت در ظرفیت باتری ناچیز است (8720 میلی آمپر ساعت در مقابل 8600 میلی آمپر ساعت، حدود 1٪)، اما نرخ شارژ تقریباً دو برابر است.

در نتیجه، دو دسته متمایز می شوند. اولین آنها تلفن هایی هستند که با 30 وات یا بیشتر شارژ می شوند، معمولاً در کمتر از یک ساعت شارژ کامل می شوند.

هیچ نقطه ضعف آشکاری وجود ندارد و می توانید نسبتاً سریع شارژ کنید. گوشی هایی که به ۲ ساعت برای شارژ شدن نیاز دارند واقعا برای شارژ اضطراری صبح یا عصر قبل از خروج از خانه مناسب نیستند.

اکنون که اعداد و ارقامی را که آورده ایم  آیا تلفنی با شارژ سریع دارید و مهمتر از آن، تلفن ایده آل شما چقدر سریع شارژ می شود؟

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
1 + 4=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند