Iphone 15 اولین آیفون بدون دکمه فیزیکی ولوم

Iphone 15  اولین آیفون بدون دکمه فیزیکی ولوم -

در حالی که آیفون 14 و آیفون 14 پرو به سختی یک ماه از عمرشان می گذرد، پیش بینی ها برای دستگاه های نسل بعدی ( آیفون 15 و آیفون 15 پرو) در حال حاضر شروع به ظهور کرده اند. آخرین شایعه از سوی تحلیلگر اپل، مینگ چی کو، در توییتی منتشر شده است که، بر اساس اطلاعات تامین کنندگان اپل "دو مدل رده بالای آیفون 15" (به احتمال زیاد آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، بر اساس نامگذاری فعلی اپل) ممکن است از طراحی دکمه حالت جامد استفاده کنند.

براساس منابع مختلف، آنچه که انتظار می‌رود از آیفون 15 پرو، معرفی دکمه‌های حالت جامد جدید با بازخورد لمسی است، مشابه دکمه هوم معرفی شده در آیفون 7. اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که آیفون 15 پرو ممکن است از دکمه‌های حالت جامد صرف نظر کند. این اتفاق به دلیل چالش‌های تولیدی و موانع فنی ممکن است رخ دهد.

در جای دکمه‌های مکانیکی، ورودی‌های حالت جامد وجود دارند که در واقع حرکتی ندارند و فقط سطوح حساس به لمس هستند. این برای اولین بار نیست که اپل از طراحی حالت جامد برای دکمه‌های خود استفاده می‌کند. قبل از حذف تقریباً کامل آن، در آیفون 7 و آیفون 8، دکمه هوم یک ورودی غیرمکانیکی بود و همین طراحی همچنان در آیفون SE (2022) استفاده می‌شود.

به منظور شبیه‌سازی حس فشار دادن یک دکمه واقعی، اپل قصد دارد از موتورهای تاپتیک استفاده کند، همانطور که در گذشته با دکمه Touch ID انجام می‌داد.

ممکن است این شایعات نیز کمی بزرگنمایی شده باشند. تا زمانی که تیم Kuo به محل اپل در کوپرتینو نرود، هیچ تضمینی وجود ندارد که آیفون 15 چگونه خواهد بود! اپل به اعداد قبلی، مانند آیفون 9 که وجود ندارد، عمدتاً توجهی نمی‌کند. با این حال، آیفون 15 همچنان ارزش توجه به آنچه تحلیلگران درباره آن می‌گویند را دارد.

 

درباره Iphone 15 : اولین آیفون بدون دکمه فیزیکی

طبق گزارش ها، اپل برنامه های خود را برای تغییر دکمه های تنظیم صدا در آیفون 15 پرو لغو کرده است

با توجه به منابعی که جف پو، تحلیلگر Haitong Tech نقل کرده، به نظر می‌رسد اپل ممکن است در آیفون 15 پرو به طراحی کلاسیک دکمه تنظیم صدا بازگردد. دلیل این امر، وجود یک راه‌حل طراحی جدید و بسیار پیچیده تر است. به گفته این تحلیلگر، دکمه‌های جدید به سه موتور لمسی جدید درون آیفون نیاز دارند.

به همین دلیل، ممکن است دکمه‌های حالت جامد ولوم به مدل‌های آیفون ۲۰۲۴ منتقل شوند، تا به اپل زمان بیشتری برای تولید قطعات مورد نیاز بدهد. البته، این مغایرت با انتظارات و "اجماع بازار" است، زیرا تمام شایعات تا به حال درباره دکمه‌های ولوم جدید بسیار مثبت بوده‌اند.

هنوز مشخص نیست که آیا این تغییرات روی دکمه‌های جدید صدا هم تأثیر می‌گذارد یا خیر.

در گزارش اختصاصی در 3 مارس توضیح داده شده:

با توجه به منابع، در مدل‌های آیفون 15 پرو، دکمه‌های جداگانه افزایش و کاهش صدا را حذف می‌کنند و به جای آن، یک دکمه جدید را معرفی می‌کنند که بسته به جایی که کاربر آن را فشار می‌دهد، وظایف هر دو دکمه را انجام می‌دهد.

علاوه بر این، بر اساس منابع، سوئیچ بی‌صدا کلاسیک با یک "دکمه فشار دادن نوع" جدید جایگزین می‌شود. این نشان می‌دهد که این دکمه نیز خازنی خواهد بود و کاربران باید آن را فشار دهند تا گوشی را در حالت بی‌صدا قرار دهند.

 

به روز رسانی

تحلیلگر معتبر Ming-Chi Kuo به تازگی گزارش جف پو را در مورد بازگشت اپل به دکمه های کلاسیک صدا به جای دکمه های حالت جامد جدید با iPhone 15 Pro تأیید کرده است. این تحلیلگر توضیح داد که آیفون 15 پرو هنوز در مرحله EVT (تست اعتبارسنجی مهندسی) است، به این معنی که اپل هنوز زمان دارد تا طراحی نهایی را تغییر دهد.

Kuo می‌گوید که حذف دکمه‌های حالت جامد در آیفون 15، فرایند توسعه و آزمایش را ساده‌تر می‌کند. اما این تغییر تأثیری بر زمان عرضه آیفون 15 نخواهد داشت. با این حال، این تغییر برای Cirrus Logic و AAC Technologies که هر دو تامین‌کننده قطعات دکمه‌های جدید به اپل هستند، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

 

چرا دکمه های ایفون 15 پرو را تغییر دادند؟

اصلی‌ترین مزیت جایگزینی دکمه‌ها با ورودی‌های غیرمکانیکی، کاهش فرسایش قطعات در مقایسه با دکمه‌های مکانیکی است. این باعث می‌شود که آیفون 15 در طول استفاده کمتر خراب شود. علاوه بر این، با استفاده از موتورهای تاپتیک، اپل می‌تواند کنترل‌های حرکتی جدیدی را معرفی کند.

احتمالاً هنوز می‌توانید دکمه‌ها را فشار داده و صدا و قدرت آیفون خود را کنترل کنید. اما اپل می‌تواند همچنین کنترل‌های حرکتی یا ورودی‌هایی را که بر اساس شدت فشار دادن دکمه متفاوت است را ارائه دهد. به عنوان مثال، فشار سبک می‌تواند صدا را کمی بیشتر کند، در حالی که فشار سنگین سریعاً دستگاه شما را به حالت بیشترین صدا یا بی صدا ببرد.

باید ببینیم که اپل چگونه این دکمه‌های جدید را پیاده‌سازی می‌کند. اما Kuo در توییت خود اشاره می‌کند که اگر اپل این تغییرات را انجام دهد، احتمالاً آخرین سازنده گوشی‌های هوشمند است که به این تغییرات می‌پردازد. او معتقد است که در آینده، بسیاری از بهترین تلفن‌های هوشمند اندرویدی نیز از دکمه‌های حالت جامد استفاده خواهند کرد.

 

اطلاعات بیشتر در مورد آیفون 15

مهم‌ترین تغییر در آیفون‌های امسال، بر اساس اطلاعات منتشرشده، تغییر درگاه لایتنینگ به USB-C است. این نشان می‌دهد که اپل از کانکتور اختصاصی خود که از سال 2012 در آیفون‌ها و اکثر لوازم جانبی اپل استفاده می‌شود، دست کشیده است.

علاوه بر این، گوشی‌های جدید طراحی فعلی را با لبه‌های کمی خمیده خواهند داشت و دوربین بزرگتر و حاشیه‌های نمایشگر باریک‌تر را خواهند داشت. اپل همچنان چهار سایز آیفون 14 را برای مدل‌های جدید حفظ خواهد کرد. با این حال، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس این شکاف را به نفع تغییر و نوآوری خواهند پر کرد. منتظر معرفی آیفون‌های جدید توسط اپل در ماه سپتامبر باشید.

رم آیفون 15 پرو می تواند به 8 گیگابایت افزایش پیدا کند و دارای دوربین پریسکوپ باشد

هنوز  به آیفون 14 عادت نکرده‌ایم، شایعات درباره آینده آیفون های جدید اپل منتشر شده است. گزارش جدید درباره آیفون 15 نشان می‌دهد که مدل‌های پرو احتمالاً 8 گیگابایت رم و یک دوربین پریسکوپ خواهند داشت. تحلیلگران در Trendforce اعلام کرده‌اند که این ویژگی‌ها توسط SamMobile که در تولید سخت‌افزار اپل دخالت دارد، تأیید شده است. به نظر می‌رسد "افزایش رم به 8 گیگابایت در مدل‌های Pro و Pro Max و بهبود فناوری دوربین، به خصوص در Pro Max، احتمالاً بسیار واقع‌بینانه است." در حال حاضر، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارای 6 گیگابایت رم هستند.

پریسکوپ

درباره شایعات دوربین پریسکوپ باید بگوییم که این یک طراحی دوربین است که در تلفن های هوشمند اندرویدی، مانند سامسونگ گلکسی اس 22 الترا، دیده میشود. با استفاده از این طراحی، طول گوشی کمتر می‌شود و فضای بیشتری برای لنزهای زوم ایجاد می‌شود.

ما مدتی است که شنیده‌ایم ممکن است این ویژگی به آیفون ها اضافه شود. اگر این ویژگی در آیفون 15 پرو مکس واقعاً معرفی شود، باید انتظار داشته باشیم که قدرت زوم دیجیتال 3 برابر در مقایسه با مدل فعلی، در آیفون 15 به طور قابل توجهی افزایش یابد.

همین مطلب تحقیقاتی هم اشاره می‌کند که مدل های پرو و پرو مکس دارای پردازنده ای قدرتمندتر نسبت به مدل های استاندارد آیفون 15 هستند. این تغییری است که اپل امسال انجام داده است و قابل انتظار است که در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

تجزیه و تحلیل: به هر حال RAM چه کاری انجام می دهد؟

در مقایسه با رقباي اندرویدی خود، آیفون‌ها در ارتقا رم عقب مانده‌اند. به عنوان مثال، سامسونگ گلکسی S22 به 8 گیگابایت رم رسیده است و این می‌تواند یکی از دلایلی باشد که اپل در معرفی گوشی‌های جدید خود یا در تبلیغات آنها در وبسایت خود به این ویژگی اشاره نمی‌کند.

پس آیا رم واقعاً مهم است یا خیر؟ رم  جایی است که اطلاعات مرتبط با عکسی که در حال ویرایش آن هستید، صفحه وبی که در حال مشاهده آن هستید، یا بازی که در حال انجام آن هستید، نگهداری می‌شود. وقتی گوشی شما ریستارت می‌شود، تمام اطلاعات از رم پاک می‌شود و از نو شروع می‌شود.

بنابراین، رم بیشتر به معنای فضای بیشتری برای فعالیت‌های گوشی شماست. تغییر سریع بین برنامه‌ها، کار با تصاویر حجیمتر، یا اجرای بازی‌هایی با گرافیک پیچیده، باید به سرعت انجام شود. با این حال، سرعت گوشی نیز به بهینه‌سازی رم (و همچنین عوامل دیگر از جمله سرعت چیپست) وابسته است.

در اینجاست که اپل برتری دارد: با کنترل کامل بر سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون، معمولاً می‌تواند به خوبی رم را بهینه کند و اطلاعات قدیمی که دیگر برای ایجاد فضای جدید لازم نیست، را به سرعت حذف کند. این کارایی بالاتر را حتی با مقادیر کمتر رم تضمین می‌کند، اگرچه بهبود به 8 گیگابایت رم همچنان توسط کاربران استقبال می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
6 + 4=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند