دوربین گلکسی اس 21 در مقابل گلکسی اس 22

دوربین گلکسی اس 21 در مقابل گلکسی اس 22 -

نبرد دوربین گلکسی اس 21 در مقابل گلکسی اس 22

 آیا دوربین جدیدتر بهتر است؟

در حالی که نسخه‌های Ultra گوشی‌های سری گلکسی S جدیدترین و بهترین نوآوری‌های دوربین را دریافت می‌کنند، نسخه‌های وانیلی برای مدت بسیار طولانی با دوربین‌های 12 مگاپیکسلی گیر کرده بودند (از روز گلکسی S7، بنابراین شش سال!). با گلکسی اس 22 ، سامسونگ سرانجام به یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی ارتقاء داد که نوید جزئیات بالاتر، بهبود تصاویر در نور کم و ویدیوهای 8K را داد.

تصمیم گرفتیم با مقایسه دوربین گلکسی اس 22 پلاس با گلکسی اس 21 پلاس بررسی کنیم که آیا وعده های این شرکت درست است یا خیر.

توجه: تصاویر Galaxy S21+ در سمت چپ و نمونه‌های دوربین Galaxy S22+ در سمت راست قرار دارند.

دوربین گلکسی اس 21 در مقابل گلکسی اس 22

مشخصات دوربین Galaxy S21/S21+ در مقابل Galaxy S22/S22+

گلکسی اس 21 پلاس دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی (1/1.76 اینچ) با فوکوس خودکار Dual Pixel و OIS، یک دوربین 12 مگاپیکسلی (1/2.55 اینچی) فوق عریض و یک دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی (1/1.72 اینچ) با 3x است. زوم هیبریدی و OIS.

 

در مقایسه، گلکسی اس 22 پلاس دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (1/1.56 اینچ) با فوکوس خودکار Dual Pixel و OIS، دوربین 12 مگاپیکسلی (1/2.55 اینچ) فوق عریض و دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو (1/3.94 اینچ) است. ) با OIS و زوم اپتیکال 3 برابر.

 

هر دو گوشی دارای دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار Dual Pixel هستند. این دستگاه‌ها می‌توانند با استفاده از تمام دوربین‌های خود، ویدیوهای 4K 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند. با استفاده از دوربین تله فوتو Galaxy S21+ و دوربین اصلی Galaxy S22+ می توان ویدیوهای 8K 24fps ضبط کرد.

شات دوربین Galaxy S21 در مقابل Galaxy S22: دوربین های اصلی

دوربین اصلی عقب جایی است که سامسونگ سخت افزار تصویربرداری را بهبود بخشیده است. +Galaxy S22 از سنسور بزرگتر و جدیدتری استفاده می کند که منجر به بهبود کیفیت تصویر و به طور کلی جزئیات بالاتر می شود. و در واقع همینطور است.

 

تصاویر گرفته شده با گلکسی S22+ دارای جزئیات بیشتری هستند، به خصوص در مواردی مانند چمن و برگ. بافت ها به صورت طبیعی تری ارائه می شوند. محدوده دینامیکی کمی گسترده تر است و جزئیات بیشتری در قسمت های سایه تصویر قابل مشاهده است. اگرچه رنگ ها گاهی گرمتر از واقعیت به نظر می رسند.

 

در شرایط کم نور، تصاویر گرفته شده با استفاده از Galaxy S21+ در مقایسه با Galaxy S22+ دارای نویز بالاتر و جزئیات کمتری هستند. گوشی جدیدتر سامسونگ به لطف سنسور بزرگتر و پردازنده سریعتر، تصاویر تمیزتر با وضوح بالاتر، جزئیات بیشتر و بافت های بهتر می گیرد. شعله ور شدن لنز نیز مشکل کمتری دارد.

هنگامی که حالت شب فعال می شود، هر دو گوشی کیفیت تصویر بسیار مشابهی را ارائه می دهند، اما Galaxy S22+ از نظر جزئیات برتری کمی دارد.

طبق ادعای سامسونگ، Galaxy S22+ در حالت پرتره تصاویر بهتری می گیرد. تفکیک بین سوژه و پس‌زمینه دقیق‌تر است و تلفن حتی تارهای مو را تشخیص می‌دهد. در تصاویر زیر می توانید متوجه شوید که افکت تاری پس زمینه با دقت بیشتری روی شکاف بین دست و شکم من اعمال می شود. این کاملاً چشمگیر است!

عکس‌های ماکرو گرفته‌شده با گلکسی S21+ کمی بهتر به نظر می‌رسند. جزئیات بیشتری وجود دارد و نمایه رنگ کلی به واقعیت نزدیکتر است. حتی در شرایط نور کم، عکس‌های ماکرو گرفته شده با گلکسی S21+ جزئیات کمی بیشتر دارند.

دوربین های فوق عریض

وقتی صحبت از دوربین فوق عریض به میان می آید، پیشرفت کافی وجود ندارد . سطوح جزئیات مشابه هستند، اما نویز بهتر کنترل می شود، اما فقط با یک حاشیه بسیار کم. می توانید جزئیات بیشتری را در سایه ها در تصاویر گرفته شده با استفاده از دوربین فوق عریض گلکسی اس 22 پلاس مشاهده کنید ، اما گلکسی اس 21 پلاس کنترل بهتری بر روی نقاط برجسته دارد (به ابرها در تصاویر بالا نگاه کنید).

دوربین های تله فوتو

 

سامسونگ با سری گلکسی اس 22، سخت افزار دوربین تله فوتو را نیز بهبود بخشید. گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس به سنسورهای 64 مگاپیکسلی متکی بودند و سپس برای دستیابی به زوم 3 برابری، زوم دیجیتالی کردند. گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس از سنسور 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر استفاده می کنند.

 

به لطف لنز زوم اپتیکال واقعی، تصاویر گرفته شده با استفاده از Galaxy S22+ نویز کمتر، جزئیات بالاتر و رنگ های بهتری دارند. عکس‌های Galaxy S21+ دارای حاشیه‌های بنفش و رنگ صورتی در سراسر تصویر هستند.

حتی در سطوح زوم بالاتر (دیجیتال)، تصاویر Galaxy S22+ جزئیات بیشتری دارند. دوربین گلکسی اس 21 پلاس می‌تواند نتایج مناسبی تا زوم 10 برابری ایجاد کند، اما فراتر از آن، استفاده از تصاویر با زوم دیجیتال را توصیه نمی‌کنیم. تصاویر Galaxy S22+ تا زوم 20 برابری قابل استفاده هستند.

دوربین های سلفی

هر دو گوشی در هنگام گرفتن سلفی عملکرد بسیار مشابهی دارند. متوجه شدم که دوربین جلوی +Galaxy S21 محدوده دینامیکی کمی گسترده‌تر دارد. هر دو گوشی رنگ پوست طبیعی را انتخاب می کنند و جزئیات زیادی را ارائه می دهند.

 

اگر می خواهید تصاویری با وضوح کامل 10 مگاپیکسلی از دوربین جلو بگیرید، فراموش نکنید که به حالت Wide بروید. حالت عادی تصاویر را تنها با وضوح 6.5 مگاپیکسل ذخیره می کند.

تصاویر حالت پرتره نیز از نظر جزئیات مشابه هستند. در حالی که Galaxy S21+ محدوده دینامیکی بهتری ارائه می دهد (به ابرها در تصاویر زیر نگاه کنید)، Galaxy S22+ تفکیک دقیق تری بین سوژه و پس زمینه ارائه می دهد.

در شرایط کم نور، Galaxy S21+ و Galaxy S22+ کیفیت تصویر سلفی عالی را ارائه می دهند. Galaxy S21+ دارای کنترل محدوده دینامیکی بهتری است (به منبع نور در تصویر زیر نگاه کنید)، اما رنگ پوست با استفاده از Galaxy S22+ با دقت بیشتری ثبت می شود.

هنگامی که حالت شب فعال می شود، هر دو گوشی با استفاده از دوربین جلوی خود به یک اندازه خوب عمل می کنند. رنگ ها، جزئیات و محدوده دینامیکی عالی. تفاوت رنگ جزئی بین این دو وجود دارد، اما به سختی قابل توجه هستند.

در حالت پرتره، تصاویر از Galaxy S22+ رنگ پوست کمی دقیق‌تر و جزئیات بالاتر را به نمایش می‌گذارند. گوشی همچنین لبه های بدن من را با دقت بیشتری شناسایی کرد تا جلوه تاری پس زمینه بهتری داشته باشد.

دوربین گلکسی اس 21 در مقابل گلکسی اس 22

در مورد ویدیوها چطور؟

هر دو گوشی می‌توانند با استفاده از دوربین‌های پشتی، فیلم‌های 8K 24fps و 4K 60fps ضبط کنند. من یک تصویر کنار هم (که در زیر قابل مشاهده است) از ویدیوهای 4K 60 فریم بر ثانیه گرفته‌ام که با استفاده از Galaxy S21+ و Galaxy S22+ گرفته شده‌اند. سنسور 50 مگاپیکسلی گلکسی اس 22 پلاس در مقایسه با گلکسی اس 21 پلاس، ویدیوهای با جزئیات بیشتری (به چمن و برگ‌ها نگاه کنید) و نرم‌تر می‌گیرد. در حین حرکت، ویدیوهای گلکسی S21+ کمی لرزش دارند.

دوربین‌های جلو در هر دو گوشی می‌توانند ویدیوهای 4K 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند و هر دو کیفیت ویدیویی بسیار مشابهی را ارائه می‌دهند. ویدیوهای 8K از نظر جزئیات مشابه هستند و به طور کلی ارزش فضای ذخیره سازی گوشی را ندارند و محدودیت نرخ فریم 24 فریم در ثانیه نیز یک نقطه ضعف قابل توجه است.

بنابراین آیا Galaxy S22+ به وضوح بهتر است؟

سامسونگ واقعاً آنچه را که با گلکسی S22 وعده داده بود، انجام داده است. گوشی جدید دوربین اصلی بهتری دارد و فیلم های دقیق و روان تری نسبت به گلکسی S21+ ضبط می کند. عکس های زوم و تصاویر پرتره نیز بهتر هستند. هر دو گوشی از نظر دوربین های فوق عریض و جلویی عملکرد مشابهی دارند.

 

با این حال، چند زمینه وجود دارد که گلکسی S21+ برتر است. به عنوان مثال، محدوده دینامیکی کمی گسترده تر را از طریق دوربین های اصلی و جلو ارائه می دهد. همچنین در گرفتن عکس های ماکرو بهتر است. اگر کاربر گلکسی S21 هستید و اگر زیاد از دوربین تله فوتو استفاده نمی کنید، با گوشی فعلی خود کاملاً خوب خواهید بود.

 

به طور طبیعی، اگر می خواهید بهترین تجربه دوربین ممکن را داشته باشید، Galaxy S22 Ultra همان چیزی است که باید به آن نگاه کنید. اخیراً دوربین‌های آن را با دوربین‌های گلکسی S22/S22+ مقایسه کرده‌ایم ، پس حتماً آن را بررسی کنید!

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
5 + 2=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند