مسدود کردن پرداخت ها توسط گوگل

مسدود کردن پرداخت ها توسط گوگل -

مسدود کردن پرداخت ها توسط گوگل

آلفابت و اپل بر سر سیستم های پرداخت خود از سوی رگولاتورهای سراسر جهان تحت فشار قرار گرفته اند.

رگولاتور ضد انحصار هند در یافته‌های اولیه یک تحقیق گسترده گفت که سیستم صورت‌حساب Google برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن «ناعادلانه و تبعیض‌آمیز» است و راه را برای مجازات‌های احتمالی در آینده هموار می‌کند.

طبق اسنادی که بلومبرگ نیوز مشاهده کرده است، کمیسیون رقابت هند (CCI) دریافته است که گوگل در سیاست صورتحساب فروشگاه Play خود علیه توسعه دهندگان تبعیض قائل شده است.

مسدود کردن پرداخت ها توسط گوگل

این یافته‌ها پس از تحقیقات چند ماهه ناشی از اعتراضات توسعه‌دهندگان، که از غول اینترنتی ایالات متحده شکایت کرده‌اند که در ازای استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن اندروید و سرویس پرداخت اختصاصی آن، هزینه‌های غیرمنصفانه بالایی را دریافت می‌کند، به دست آمده است.

آلفابت ، والد گوگل و اپل تحت فشار نهادهای نظارتی در سراسر جهان قرار گرفته‌اند که غول‌های موبایل دوقلو را متهم می‌کنند که توسعه‌دهندگان را مجبور به استفاده از سیستم‌های پرداخت خود می‌کنند و سپس درآمدشان را کاهش می‌دهند.

در کره جنوبی، گوگل پس از اقدامات نظارتی مجبور به ارائه یک سیستم صورتحساب جایگزین شد. در آن بازار، گوگل اعلام کرد که هزینه های تولیدکنندگان اپلیکیشن را تا 4 درصد کاهش می دهد.

آژانس هندی در گزارش مقدماتی خود به تاریخ 14 مارس گفت:

"گوگل شرایط ناعادلانه و تبعیض آمیز را با نقض قوانین اعمال می کند."

«رفتار Google همچنین منجر به محرومیت از دسترسی بازار به برنامه‌های UPI رقیب می‌شود، زیرا بازار برنامه‌های پرداخت دیجیتالی با قابلیت UPI چند وجهی است و اثرات شبکه منجر به وضعیتی می‌شود که رقبای Google Pay به طور کامل از بازار حذف خواهند شد. در بلندمدت،» با اشاره به رابط پرداخت یکپارچه یا زیرساخت پرداخت های دولتی.

واکنش در هند شدید بوده است و نشان می دهد که چگونه مشکلات گوگل می تواند رشد آینده را کاهش دهد. بیش از 200 بنیانگذار استارت‌آپ گرد هم آمدند تا بحث‌هایی را با دولت آغاز کنند تا از اعمال هزینه‌های 30 درصدی برای خرید اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند جلوگیری کنند - مالیات استاندارد آن در سراسر جهان.

 در حالی که گوگل اجرای این قانون را پس از اعتراضات در اواخر سال 2021 به تعویق انداخت، صنعت فناوری کشور همچنان مصمم به محدود کردن این غول بزرگ است.

نمایندگان آژانس ضد انحصار بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

 گوگل در بیانیه ای اعلام کرد: «ما به تعامل با CCI ادامه خواهیم داد و نشان خواهیم داد که شیوه های ما به نفع مصرف کنندگان و توسعه دهندگان هندی است، بدون اینکه رقابت را محدود کنیم.

واکنش شدید در هند بازتاب مخالفت جهانی با ساختار هزینه اعمال شده توسط گوگل و اپل در فروشگاه های اپلیکیشن آنلاین آنهاست.

 اپیک گیمز ، سازنده فورتنایت،  شکایتی را علیه این دو شرکت در ایالات متحده به دلیل نحوه اعمال چنین اتهاماتی تنظیم کرد.

مقامات هند ثابت کرده‌اند که مایلند به دنبال بزرگ‌ترین شرکت‌ها بروند و اقدامات قاطعانه‌ای را انجام دهند - زمانی که آنها منافع ملی و روشنی را ببینند.

 شرکت‌هایی مانند اپل سال‌ها از افتتاح فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود برای محافظت از اپراتورهای محلی منع شدند، در حالی که TikTok و بیش از صد برنامه چینی دیگر به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع شدند.

ماه گذشته، آلفابت اعلام کرد که به برخی از برنامه‌ها اجازه می‌دهد به‌عنوان جایگزینی برای پرداخت از طریق Google، مستقیماً به کاربران صورت‌حساب بدهند، امتیازی که برای کاهش نگرانی‌های فزاینده ضد انحصار در نظر گرفته شده است.

سیستم جدید، که گوگل آن را به عنوان یک آزمایش چارچوب بندی می کند، با غول استریم Spotify شروع می شود .

گوگل معمولاً برای اکثر خریدها و اشتراک‌های فروشگاه اپلیکیشن 30 درصد کمیسیون دریافت می‌کرد، اما در سال‌های اخیر این کارمزد را برای ارائه‌دهندگان رسانه‌ای مانند Spotify به 15 درصد کاهش داد.

Spotify یکی از چندین شرکتی است که از عدم توانایی استفاده از سیستم های صورتحساب خود در فروشگاه های اپلیکیشن موبایل شکایت کرده است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
8 + 4=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند