همه چیز درمورد SE 2022 ویژگی های جدید اقتصادی اپل چه خواهد بود؟

همه چیز درمورد SE 2022 ویژگی های جدید اقتصادی اپل چه خواهد بود؟ -

شرکت اپل از محصول جدید خودش یعنی SE 2022 رو نمایی کرد.

شایعه هایی که همیشه در مورد آیفوون SE ها بوده پیش بینی نشده بوده است. همواره اپل به ارتقای گوشی های اصلی خود فکر می‌کند و به صورت برنامه ریزی شده آن ها را معرفی می‌کند اما عرضه ی SE ها به صورت نا منظم بوده. شایعات بسیار زیادی در مورد این خانواده منتظر شده ولی این طور که مشخص است خود اپل علاقه ای به انتشار هیچگونه اطلاعاتی از گوشی اقتصادی خود نیست.

آیفون های SE

تاریخچه ی آیفون SE

سری آیفون SE طرفداران خاص خود را دارد و این طرفدار ها اصولا کسانی هستند که دنبال خرید گوشی مقرون به صرفه با قدرت بالا و دارای طراحی قدیمی و نوستالژیک باشند هستند. شرکت اپل با عرضه دو نسل قبلی از SE توانسته طرفداران زیادی در زمینه گوشی های جمع و جور بدست آورد.

بیشترین موضوعی که طرفداران این دسته را اذیت می‌کند تاخیر های طولانی مدت در عرضه ی این محصول است. از همان نسل اول اپل در بازه زمانی مختلف SE ها را عرضه کرد. در سال 2016 اولین SE وارد بازار شد و یک سال بعد یعنی سال 2017 تنها حافظه ی اظافی ارتقا داده شد.

این گوشی جمع و جور بین مصرف کنندگان طرفداران بسیار زیادی داشت اما عجیب بود که در سال 2018 اپل تولید این گوشی را متوقف کرد. و بالاخره در سال 2020 شاهد نسل دوم این گوشی یعنی SE 2020 بودیم. و خب با دقت به این موضوع جای تعجب ندارد که تاخیر در عرضه نسل های بعدی SE وجود داشته باشد.

طراحی ظاهری ثابت

اگر به گزارش ها نگاه کنیم می‌بینیم که به نظر میاد نسل سوم از نظر ظاهر به نصل های قبل خود شباهت زیادی دارد و متفاوت نیست. به همین دلیل انتظار میروم دکمه ی هوم فیزیکی حاشیه های بزرگ تر مشکی در لبه های گوشی و طراحی کلاسیک آیفون ها را داشته باشد.

در گزارش ها می‌بینیم که نسل سوم SE به آیفون 8 شباهت خواهد داشت و فقط پردازنده آن به A15 ارتقا یافته که در آیفون های 13 می‌بینیم و مودم 5G هم نیز اضافه شده است. صفحه نمایش هم در سایز 4.7 اینچی با پنل LCD خواهد بود. شایعات این گونه بود که SE نسل جدید صفحه

نمایش بزرگ تر 5.5 اینچی و در کنار هم Touch id وجود داشت اما با این حال به نظر میاد که حداقل در نسل سوم SE خبری از این موضوع نخواهد بود. باید این ادعا رو هم در نظر می‌گرفتیم که متنی منتشر شده بود مبنی بر این که SE های نسل جدید در بدنه ی XR ها ساخته خواهد شد.

خیلی بعید بنظر می‌رسد همچین اتفاقی رخ دهد ولی غیر ممکن نیست و باید برای هر چیزی آماده بود. شاید واقا اپل تصمیم بگیرد گوشی اقتصادی جدیدی معرفی کند که از بدنه ی XR استفاده کند.

پردازنده های اپل

پردازنده قدرتمند

گذشته همیشه ثابت کرده آیفون سری SE های خود را با جدید ترین پردازنده های سری A خود روانه بازار می‌کند. این یعنی این که SE 2022 که در بهار عرضه می‌شود همان پردازنده های آیفون های سری 13 را خواهد داشت. پس در نتیجه در پردازنده شاهد A15 خواهیم بود و این یعنی یک گوشی با قیمت اقتصادی اما پردازنده ی بسیار قدرتمند.

شایعاتی در مورد مقدار حافظه ی ذخیره سازی وجود ندارد اما به نظر میاد که در دو نسخه ی 64 و 128 گیگابایت عرضه شود.

دوربین مشابه؟

انتظار ها از آیفون SE 3 برای دوربین وجود همان دوربین 12 مگاپیکسلی نسل قبل است. دوربین جلو هم به صورت تکی وظیفه عکسبرداری و فیلمبرداری را دارد اما مدل فعلی لنز 7 مگاپیکسلی دارد که انتظار می‌رود در نسل جدید از به 12 مگاپیکسل ارتقا یابد. هنوز اطلاعات زیادی از دوربین در دسترس نیست اما از آنجا که اپل آیپد 329 دلاری خود را با دوربین ذکر شده آپدیت کرده است انتظار می‌رود در نسل جدید SE هم شاهد این آپدیت باشیم.

عمر باتری                                         

آیفون SE فعلی 13 ساعت هنگام تماشای ویدئو و 8 ساعت هنگام پخش ویدئو و 40 ساعت هنگام گوش‌دادن به موسیقی روشن می‌ماند. همینطور، شارژ سریع را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آداپتور برق 18 واتی یا قوی‌تر در 30 دقیقه 50 درصد شارژ می‌شود. انتظار می‌رود در نسل جدید

هم از همین باتری 1821 میلی‌آمپری استفاده شود. اگر در طراحی این دستگاه تغییراتی اعمال شود و اندازه آن به ۶٫۱ اینچ برسد، باید شاهد باتری 3110 میلی‌آمپری در آن باشیم تا مدت زمان روشن ماندن دستگاه بیشتر شود.

از آنجا که SE ها پنل صفحه نمایش IPS LCD دارند و این پنل ها هم بیشتر از OLED ها مصرف انرژی دارند دوست داشتیم که در نسل جدید شاهد افزایش حجم باتری باشیم اما متاسفانه همچین اتفاقی رخ نخواهد داد. البته این هم باید در نظر داشت که اپل در آیفون 13 مینی کمی باتری را ارتقا

داد پس می‌توان کمی امید داشت.

تفاوت های آیفون SE

قیمت مناسب

هنوز مشخص نیست که SE 2022 با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد اما طبیعتا باید از تمام گوشی های موجود ارزان تر باشد. در حال حاضر آیفون 12 مینی با قیمت 699 دلار و SE 2020 با قیمت 399 دلار به فروش می‌رسد. پس بنظر می‌رسد برچسب قیمتی SE 2022 449 یا 499 دلار باشد. با توجه به اطلاعات فاش شده انتظار نمی‌رود که قیمت بیشتری داشته باشد.

عرضه ی آیفون SE 2022

در حال حاضر هیچ تاریخ دقیقی از انتشار آیفون جدید مشخص نیست اما اینگونه گزارش شده که در جدید ترین رویداد بزرگ اپل در سال 2022 رسما معرفی می‌شود. طبق پیش بینی ها مراسم معرفی در ماه مارس یا آوریل باشد هرچند ممکن است تا ماه می هم به تعویق بیفتد. این هم فراموش نکنیم که آیفون SE 2020 رویداد خاصی برای معرفی نداشت و فقط یک بیانیه برای آن منتشر شد.

جمع بندی

خانواده ی SE به دلایل قابلیت های جذاب و قیمت خوبی که دارد طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده. با توجه به شایعات نباید منتظر مدل خاص و متفاوتی باشیم. در واقع تفاوت بزرگ SE 2022 نسبت به نسل قبل اظافه شدن اتصال 5G به آن است حالا باید صبر کرد و دید تا چه چه اطلاعات بیشتری از محصول جدید اپل منتشر می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
3 + 5=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند