گوشی های ارزان بعدی سامسونگ می توانند دوربین کمتری داشته باشند

گوشی های ارزان بعدی سامسونگ می توانند دوربین کمتری داشته باشند -

گوشی های ارزان بعدی سامسونگ می توانند دوربین کمتری داشته باشند – و این چیز خوبی است

حذف سنسور عمق

به نظر می‌رسد سامسونگ می‌تواند روی دوربین‌های برخی از گوشی‌های آینده‌اش رویکرد کیفیت به جای کمی را در پیش بگیرد، زیرا گزارشی نشان می‌دهد که گلکسی A54، گلکسی A34 و گلکسی A24 هر کدام یک لنز کمتر از مدل‌های قبلی خود خواهند داشت.

به طور خاص، TheElec ادعا می‌کند که هیچ یک از این تلفن‌ها حسگر عمق نخواهند داشت، بنابراین آنها را با تنظیمات لنز سه‌گانه که در آن Samsung Galaxy A53 ، Galaxy A33 و Galaxy A23 همگی دارای تنظیمات دوربین چهارگانه هستند، باقی می‌ماند.

این خبر خوبی است

 زیرا در حالی که حسگر عمق مناسب اتلاف وقت نیست، (زیرا می‌تواند به عکس‌های پرتره و موارد مشابه کمک کند)، آنهایی که در گوشی‌های ارزان قیمت و میان رده قرار دارند، معمولا پرکننده کامل هستند که کمی به آن اضافه می‌کنند.

البته، اگر سامسونگ سنسورهای عمق را حذف می‌کرد اما همه چیز را به همان شکل حفظ می‌کرد، عالی هم نمی‌شد، اما طبق این گزارش، این شرکت روی تقویت دوربین اصلی تمرکز خواهد کرد. بنابراین احتمالاً پولی که با در نظر نگرفتن حسگر عمق صرفه‌جویی می‌شود، به لنزها یا حسگرهای دیگر پمپ می‌شود.

ظاهراً سامسونگ گلکسی A54 دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی خواهد بود، در حالی که گفته می شود گلکسی A34 دارای یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی در نهایت، گلکسی A24 ظاهرا یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک ماکرو 5 مگاپیکسلی خواهد داشت.

گوشی های ارزان بعدی سامسونگ می توانند دوربین کمتری داشته باشند 

از نظر تعداد مگاپیکسل

 سامسونگ گلکسی A24 به‌طور عجیبی در بهترین حالت خواهد بود، اگر این درست باشد، علی‌رغم اینکه احتمالاً ارزان‌ترین این تلفن‌ها است، در حالی که بالاترین قیمت یعنی Galaxy A54 کمترین مگاپیکسل کل را دارد.

 

اما این فقط نشان می دهد که مگاپیکسل نیز همه چیز نیست. اگر آن‌ها بودند، گوشی‌های 12 مگاپیکسلی اپل در رتبه‌بندی بهترین گوشی‌های دوربین‌دار باقی نمی‌ماندند .

 

علاوه بر اینکه ممکن است منجر به بهبود دوربین شود، حذف سنسور عمق می‌تواند هزینه‌ها را نیز کاهش دهد – اگرچه این صرفه‌جویی‌ها به مصرف‌کنندگان منتقل می‌شود یا خیر.

 

در مورد اینکه چه زمانی می‌توانید این گوشی‌ها را بخرید، سامسونگ گلکسی A34 ظاهراً در ماه مارس وارد بازار می‌شود و گفته می‌شود گلکسی A54 در ماه آوریل وارد بازار می‌شود. هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه گلکسی A24 سامسونگ وجود ندارد، اما گلکسی A23 در ماه مارس امسال فرود آمد، بنابراین به نظر می رسد عرضه آن در حدود مارس 2023 محتمل باشد.

تحلیل: کمتر بیشتر است

این خبر امیدوارکننده است، با فرض اینکه این گزارش دقیق باشد، زیرا در حالی که یک دوربین چهار لنز ممکن است نقطه گلوله خوبی را در جعبه مشخصات ایجاد کند، کیفیت واقعی دوربین‌ها احتمالاً با این تغییر بهبود می‌یابد.

 

در حالت ایده‌آل، خوب است که سامسونگ حتی فراتر رفته و دوربین‌های ماکرو آن گوشی‌ها را کنار بگذارد. لنزهای ماکرو در تلفن‌های ارزان‌قیمت نیز معمولاً پرکننده هستند و از آنجایی که ظاهراً فقط 5 مگاپیکسل هستند، ما خوش‌بین نیستیم که آنها خوب باشند. بنابراین بسیار خوب است که ببینیم سامسونگ یا لنز ماکرو را نادیده می گیرد یا روی ارزشمند کردن آن تمرکز می کند.

 

اما به هر حال این گامی در مسیر درست است و می تواند به این گوشی ها کمک کند تا با بهترین تلفن های ارزان قیمت رقابت کنند – که اکثر آنها در حال حاضر دارای دوربین سه لنزی یا چهار لنز هستند و مقداری پرکننده دارند.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
10 + 2=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند