تفاوت هدفون هندزفری و هدست چیست و هرکدام چه کاربردی دارند؟

تفاوت هدفون  هندزفری و هدست چیست و هرکدام چه کاربردی دارند؟ - alt veiw

زندگی شلوغ و سریع شهری به همراه رشد سریع تکنولوژٰی باعث شده گجت‌هایی برای راحتی افراد طراحی و ساخته شود. برای گوش دادن به موسیقی و پادکست با کیفیت بالا, هنگام ورزش, صحبت در شلوغی‌های مترو, بازی و ... هندزفری, هدست و هدفون ساخته شده‌اند. اما تفاوت هدفون و هندزفری و هدست چیست؟ کدام گزینه برای خرید بهتر است؟ در این مقاله با دارسو همراه باشید تا پاسخ به این سوالات را بخوانیم.

هدفون چیست؟

هدفون گجتی است که به وسلیه کابل یا بلوتوث به کامپیوتر یا گوشی وصل شده و به کمک آن می‌توانید بدون مزاحمت برای دیگران موسیقی گوش کنید. هدفون ها طوری ساخته شده‌اند که تا حد زیاد یا کاملا صدای محیط را فیلتر می‌کنند و شما می‌توانید به خوبی صدای موسیقی, فیلم یا بازی را بشنوید.

اصولا گوشی هدفون ها بزرگ است تا به خوبی بتواند گوش‌ها را پوشش دهد. به همین دلیل بهترین گزینه برای آموزش بخصوص آموزش زبان یا استفاده در مراکز پشتیبانی و تماس است.

انواع هدفون

امروزه هدفون‌ها نیز انواع مختلفی دارند با این حال هدفون استاندارد یا بهتر است بگویم رایج دارای دو گوشی بزرگ که با متریالی نرم مثل پارچه یا  فوم پلی استایرن استفاده می‌شود. این مدل طراحی باعث می‌شود در استفاده طولانی مدت هم گوش اذیت نشود.

برخی از هدفون‌ها بخش سربند دارند که با پارچه‌ای نرم احاطه شده و روی سر قرار می‌گیرد و کمک می‌کند گوشی‌ها به خوبی در جای خود تثبیت شوند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چنین طراحی مخصوص هدست است. بله اما هدست‌ها ویژگی‌های دیگری نیز دارند.

برخی هدفون ها نیز به جای سربند بخشی روی گوشی های خود دارند که در پشت با دور گوش قرار گرفته و کمک می‌کند هدفون در جای خود ثابت بماند.

هدفون

راهنمای خرید هدفون

هدفون‌های قدیمی بی سیم از طریق دانگل به سیستم متصل می‌شدند. نسل بعدی هدفون‌ها با بلوتوث به سیستم مورد نظر وصل شدند. البته اتصال با بلوتوث ایرادی مثل تاخیر در ارسال و دریافت صدا را دارد  به همین دلیل برای خرید هدفون باکیفیت‌تر باید هزینه بیشتری بپردازید.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد خرید یک هدفون باکیفیت با هزینه مناسب یا پایین را دارید از مدل‌های سیمی  انتخاب خود را انجام دهید.

علاوه بر کیفیت صدا و قیمت باید به اندازه و طراحی هدفون نیز دقت کنید. با توجه به نیاز و کاربرد خود ممکن است نیاز به یک هدفون جمع و جور داشته باشید.

امکاناتی مثل حذف نویز یا حسگرهای مختلف در هدفون نیز با توجه به نیاز شما ممکن است مهم باشند.

در نهایت از یک برند باکیفیت با یک گارانتی معتبر خرید کنید.

هندزفری چیست؟

هندزفری را می‌توان جز خانواده‌ی هدفون‌ها دانست. هندز فری یا هدفون داخل گوشی که به نام ایرفون نیز شناخته می‌شود بیشترین محبوبیت را بین خریداران دارد. هندزفری‌ها امروزه به یکی از لوازم جانبی‌ گوشی‌های موبایل تبدیل شده‌اند. هندزفری‌ها بخشی که روی سر قرار بگیرد را ندارند. گوشی‌های هندزفری نیز کوچک هستند و به راحتی درون گوش جای گرفته و فیکس می‌شوند. میکروفون هندزفری نسبت به هدفون و هدست کوچکتر است. البته این میکروفون کوچک کاملا پاسخگوی تماس‌های روزانه خواهد بود.

انواع هندزفری

هندزفری‌ها در انواع سیمی و بلوتوثی در بازار موجودند. هندزفری‌های سیمی نیازی به شارژ شدن ندارند و از طریق کابل به گوشی متصل می‌شوند. از مشکلات هندزفری‌های سیمی گره خوردن سیم‌ها یا پاره شدن آنهاست.

هندزفری های بلوتوثی به کمک بلوتوث به گوشی وصل می‌شوند. این هندزفری ها نیاز به شارژ شدن دارند ولی بسیار از مشکلات هندزفری‌های سیمی را حل کرده‌اند.

هندزفری

راهنمای خرید هندزفری

ابتدا باید به نیاز خود توجه کنید. برای مثال هندزفری تک گوش تنها مناسب مکالمه هستند. هندزفری‌های بلوتوثی وجود دارند که با یک سیم دور گردن به هم وصل می‌شوند و کیفیت خوبی نیز در بازه قیمتی مناسب دارند. هندزفری‌های کاملا بدون سیم دوتایی اما محبوبتر از همه هستند با این حال توجه داشته باشید در بازه قیمتی مناسب کیفیت هندزفری بلوتوثی گردنی بهتر است.

قبل از خرید حتما سری هندزفری را در گوش خود چک کنید و دقت کنید آیا به خوبی در گوش شما قرار می‌گیرد؟ آیا می‌توانید به مدت طولانی هندزفری را در گوش خود تحمل کنید؟

کیفیت مکالمه و کیفیت پخش صدا نیز از مهمترین ویژگی‌های هندزفری است که باید به آنها دقت کنید. پس قبل از خرید حتما تحقیق کنید و در صورت امکان هندزفری‌های انتخابی خود را تست کنید.

در هندزفری‌های بلوتوثی باتری و شارژ شدن آن بسیار مهم است. بررسی کنید کیس هندزفری چقدر طول میکشد شارژ شود؟ گوشی ها چطور؟ چقدر طول میکشد تا به شارژ مجدد نیاز پیدا کنید؟ هندزفری‌ها چگونه شارژ می‌شوند؟

در نهایت سعی کنید از یک برند معتبر با گارانتی خوب خرید کنید و به سایر امکانات جذاب هندزفری نیز توجه داشته باشید.

هدست چیست؟

هدست را نیز می‌توان از خانواده هدفون‌ها دانست با این تفاوت که هدست به یک میکروفون حرفه‌ای مجهز است و می‌توان یک ارتباط دو طرفه عالی برقرار کرد. میکروفون هدست قابل چرخش و تنظیم است و هر فرد با توجه به نیاز و راحتی خود می‌تواند فاصله و موقعیت هدست را تنظیم کند.

هدست‌ها وسیله‌ای مناسب برای گیمرها, کارمندان مراکز تماس, ضبط دوره و ... است.

انواع هدست

هدست‌ها نیز در دو نوع بی سیم و سیمی در بازار وجود دارند. مدل‌های سیمی به کمک سیم به سیستم شما متصل می‌شوند. نیازی به شارژ شدن ندارند. این مدل‌ها ارزانتر هم هستند و تاخیر در انتقال صدا ندارند ولی محدودیت حرکتی برای شما ایجاد می‌کنند.

مدل‌های بی سیم هم نیاز به شارژ شدن دارند. ممکن است بین بازی یا کار شارژ هدست تمام شود. به علاوه امکان وجود تاخیر در دریافت و ارسال صدا نیز با هدست‌های بی سیم وجود دارد.

هدست

راهنمای خرید هدست

برای خرید بهترین هدست بخصوص هدست گیمینگ باید به کنسول بازی خود توجه کنید و هدستی را بخرید که بیشتری هماهنگی را با کنسول بازی شما داشته باشد.

هدست ها نیز در دو نوع سیمی و بی سیم در بازار وجود دارند. هر کدام از این مدل ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. با توجه به نیاز خود باید بهترین انتخاب را انجام دهید.

کیفیت ساخت نیز در هدست بسیار مهم است اگر هدست را برای کار یا بازی به صورت حرفه‌ای می‌خرید احتمالا ساعت‌های طولانی از آن استفاده خواهید کرد به همین دلیل کیفیت ساخت بالای هدست و هماهنگی آن با گوش بسیار مهم است.

داشتن کیفیت صدای بالا و حذف نویز در هدست بسیار مهم است تجربه شما از بازی یا کار را به صورت کلی می‌تواند تغییر دهد.

حتما هدست خود را از یک برند خوب و باگارانتی معتبر بخرید.

 

هدفون هندزفری یا هدست کدام بهتر است؟

متوجه شدیم که هدفون, هندزفری  و هدست تفاوت‌هایی در طراحی و ساخت و کاربرد دارند. به همین دلیل نمی‌توان آنها را با هم مقایسه کرد.

 

  • اگر نیاز به یک دستگاه برای استفاده روزمره دارید که همه جا همراه خود داشته باشید هندزفری بهترین انتخاب خواهد بود.
  • اگر نیاز به دستگاهی دارید که صدای باکیفیتی برای شنیدن موسیقی یا دیدن آموزش داشته باشد و به خوبی مدت طولانی روی گوش قرار بگیرد, هدفون انتخاب مناسبی است.
  • اگر کار شما ضبط دوره, گیمینگ یا پشتیبانی در مراکز خدمات و فروش است هدست بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 

تفاوت هدفون هدست و هندزفری

سوالات متداول

نام دیگر هندزفری بلوتوثی چیست؟

نام دیگر هندزفری بلوتوثی ایربادز یا Earbuds است.

فرق هدست و ایرپاد چیست؟

ایرپاد هندزفری بلوتوثی برند اپل است اما هدست گوشی‌های بزرگتر و نرم تر داشته و بخشی دارد که روی سر قرار می‌گیرد. به علاوه هدست به میکروفون مجزا مجهز است.

هدفون بهتر است یا هندزفری بی سیم؟

کاربری هدفون و هندزفری تا حد زیادی متفات است. اگر هدف شما استفاده روزمره است هندزفری و اگر هدف شما بازی, دیدن دوره آموزشی و ... است هدفون گزینه بهتری است.

کارایی هدفون چیست؟

هدفون به کمک سیم یا بلوتوث به موبایل یا کامپیوتر متصل شده و صدای باکیفیت بالاتر را به کاربر ارائه می‌دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
3 + 2=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند