تاریخ عرضه آیفون 15، قیمت آیفون ۱۵، ویژگی ها و مشخصات فاش شد

تاریخ عرضه آیفون 15، قیمت آیفون ۱۵، ویژگی ها و مشخصات فاش شد - ایفون 15

زمان زیادی تا سپتامبر و تاریخ رونمایی از محصولات اپل باقی نمانده است. اپل هنوز تاییدیه‌ای دربارهٔ وجود گوشی جدید نداده اما اخبار معتبر زیادی درباره آیفون ۱۵ منتشر شده که می‌توانیم به قیمت، ویژگی‌ها، مشخصات و طراحی آن توجه کنیم.

ابتدا به اطلاعات اصلی بپردازیم. انتظار داریم که چهار نوع آیفون جدید عرضه شود: آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ الترا (که به عنوان جانشین مدل پرو مکس در نظر گرفته می‌شود). تحلیلگر معتبربه نام راس یانگ، پیش‌بینی می‌کند که همه این مدل‌ها از یک نوع صفحه نمایش پویا با بریدگی جزیره‌ای (برش‌هایی در صفحه نمایش) استفاده خواهند کرد. در مقابل، گرگ جوسویاک، رئیس بازاریابی اپل، اشاره کرده است که آیفون بعدی از درگاه Lightning به درگاه USB-C تغییر خواهد کرد. این تغییر در تطابق با قوانین جدید اتحادیه اروپا اجرا خواهد شد و در سال ۲۰۲۴ اعمال می‌شود.

گوشی آیفون ۱۴ که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، ارتقاهای خوبی داشت، اما انتظارات بزرگتری از آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ داریم. این انتظارات شامل افزایش بیشتر هوش مصنوعی و احتمالاً قیمت‌های بالاتر است. هنوز اطلاعات رسمی اعلام نشده است، اما در اینجا تمام مواردی که تا به حال در مورد نسل بعدی گوشی آیفون ۱۵ اپل به دست آورده‌ایم، ذکر شده است.

 

شایعات درباره آیفون 15 در یک نگاه

  • وجود دو مدل آیفون 15 و دو مدل 15 پرو
  • پرو مکس به Ultra تغییر نام خواهد داد.
  • جزایر پویا در همه مدل ها
  • شارژ USB-C به جای Lightning
  • زوم پریسکوپ جدید به معنای برآمدگی بزرگتر دوربین
  • قیمت اولیه پیش بینی شده: 799 دلار / 849 پوند / 1399 دلار استرالیا

 

پیش بینی قیمت آیفون 15

هنوز به طور رسمی قیمت آیفون 15 اعلام نشده است. اما با توجه به اینکه قیمت پایه آیفون 14 از 849 پوند / 799 دلار / 1399 دلار استرالیا شروع می‌شود، احتمال دارد آیفون 15 هم قیمت مشابهی داشته باشد.

در زیر به آخرین اطلاعات و شایعات در مورد قیمت آیفون 15 نگاهی می‌اندازیم:

  • آیفون 15: قیمت حدود 799 دلار
  • آیفون 15 پلاس: قیمت حدود 999 دلار
  • آیفون 15 پرو: قیمت حدود 1099 دلار
  • آیفون 15 اولترا: قیمت حدود 1299 دلار

 قیمت ایفون ۱۵

در بریتانیا و استرالیا، آیفون 14 با قیمتی حدود 150 پوند / 200 دلار استرالیا بیشتر از آیفون 13 عرضه شد. این الگو در سراسر جهان تکرار شده و نسخه پلاس آیفون 14 با قیمتی که نسخه پرو آیفون 13 را پوشش می‌دهد (949 پوند / 899 دلار / 1579 دلار استرالیا) به فروش رفت.

بنابراین، احتمالاً در سال 2023 هم شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. در واقع، در گذشته صحبت‌هایی در مورد قیمت آیفون 15 به حدود 899 دلار در ایالات متحده وجود داشته است - یک افزایش حدود 100 دلاری نسبت به قیمت آیفون 14.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، اخیراً تأکید کرده است که آیفون به اندازه‌ای در زندگی مردم جا افتاده است که آنها حاضرند حتی قیمت‌های بالاتری را بپذیرند تا بهترین تجربه را داشته باشند.

این اطلاعات به اشتراک گذاشته شده‌اند تا تصویری دقیقتر از قیمت‌های مورد انتظار آیفون 15 در ایالات متحده به شما ارائه شود:

- در صورت افزایش قیمت، آیفون 15 از حدود 800 دلار یا 850 دلار شروع می‌شود.

- در صورت افزایش قیمت، آیفون 15 پلاس از حدود 900 دلار یا 950 دلار شروع می‌شود.

- قیمت آیفون 15 پرو:

  * 256 گیگابایت: حدود 1099 دلار

  * 512 گیگابایت: حدود 1299 دلار

  * 1 ترابایت: حدود 1499 دلار

  * توجه: قیمت آیفون 15 پرو در مقدار 100 دلار افزایش یافته است.

- قیمت آیفون 15 پرو مکس:

  * 256 گیگابایت: حدود 1199 دلار

  * 512 گیگابایت: حدود 1399 دلار

  * 1 ترابایت: حدود 1599 دلار

 

تاریخ عرضه آیفون 15

تا به حال اپل هر ساله الگوی خاصی برای معرفی آیفون‌های جدید خود داشته است. معمولاً در اوایل تا اواسط سپتامبر اعلام رسمی انجام می‌شود و تقریباً 10 روز پس از اعلام، آیفون‌های جدید در بازار قرار می‌گیرند.

منتظریم اپل در مورد آیفون 15 نیز همین الگو را رعایت کند. به همین ترتیب، ممکن است روز سه‌شنبه 12 سپتامبر 2023 به عنوان تاریخ رسمی معرفی آیفون 15 انتخاب شود و این گوشی‌ها در فروشگاه‌های آیفون در تاریخ جمعه 22 سپتامبر موجود شوند.

البته هنوز برای تایید قطعی این اطلاعات زود است و این تاریخ‌ها براساس الگوی سالیانه اپل تخمین زده شده‌اند، نه اطلاعاتی که به صورت رسمی منتشر شده باشند.

13 سپتامبر چهارشنبه است، در حالی که اپل معمولاً محصولات جدید خود را در روزهای سه‌شنبه معرفی می‌کند. اما باید توجه داشته باشیم که آیفون 14 نیز در روز چهارشنبه 7 سپتامبر 2022 عرضه شده بود، بنابراین این امکان وجود دارد که اپل در حال حاضر قصد دارد محصولات جدید خود را در روزهای چهارشنبه معرفی کند.

اگر معرفی آیفون 15 در تاریخ 13 سپتامبر باشد، احتمالاً پیش‌سفارش‌ها از روز جمعه 15 سپتامبر آغاز خواهد شد. احتمالاً یک هفته بعد، در تاریخ 22 سپتامبر، این گوشی‌ها به فروش خواهند رسید.

درباره مکان و زمان برگزاری رویدادهای اپل، معمولاً این رویدادها در Apple Park در کالیفرنیا، برگزار می‌شوند.

 تاریخ عرضه ایفون ۱۵

 

نگاهی به مشخصات آیفون 15

آیفون ۱۴ به عنوان "قوی‌ترین آیفون تاریخ" معرفی شد، اما می‌توان حدس زد که آیفون ۱۵ قوی تر بوده و ارزش بیشتری خواهد داشت.

گزارش نیکی آسیا (Nikkei Asia) می‌گوید که مدل‌های Pro امسال ممکن است اولین مدل‌هایی باشند که از تراشه‌های سری A استفاده می‌کنند. این شایعات می‌گویند که تراشه A17، اولین تراشه 3 نانومتری، از اپل است. این به این معناست که می‌تواند عملکرد را ۱۵ درصد افزایش داده و مصرف انرژی را ۳۰ درصد کاهش دهد. مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ ممکن است از تراشه‌های آیفون ۱۴ پرو فعلی بهره ببرند.

با این حال، شایعات زیادی وجود دارد که تراشه A17 در واقع راهی برای کاهش هزینه هاست. این اطلاعات به تایید وب‌سایت MacRumors رسیده‌. اما از آنجا که این تغییرات تا اواسط سال ۲۰۲۴ اجرا نخواهند شد، انتظار می‌رود که تأثیر آن‌ها بیشتر روی آیفون ۱۶ باشد. بسیار غیرممکن است که اپل در مرحله تولید، پردازنده‌ها را تغییر دهد، بنابراین گوشی‌های قبل از آیفون ۱۵ این تغییرات را نخواهند داشت.

آیفون ۱۵ ممکن است دارای هوش مصنوعی قوی تری نسبت به نسل‌های قبلی اپل باشد. دن آیوز، از شرکت اوراق بهادار Wedbush، به دیلی میل گفت که اپل ممکن است با آیفون ۱۵ کارهای "تهاجمی" در زمینه هوش مصنوعی را آغاز کند و اپلیکیشن Health یکی از اصلی‌ترین ذینفعان آن خواهد بود. این به معنای استفاده از هوش مصنوعی برای تنظیم برنامه‌های تمرینی و تغذیه مخصوص هر فرد است، همچنین تحلیل بهتری از داده‌هایی مانند خواب و حتی تنفس انجام می‌شود. همچنین می‌تواند با تجزیه و تحلیل پیام‌های متنی و الگوهای گفتار، حال و هوای فرد را نیز تشخیص دهد.

خبرها و اظهارات زیادی درباره توسعه تراشه‌های مودم 5G توسط اپل برای جایگزینی تراشه‌های فعلی خریداری شده از کوالکام وجود دارد. این اقدام به اپل اجازه می‌دهد تا کنترل کاملتری بر تجربه کاربری آیفون ۱۵ داشته باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که یک چالش وجود دارد.

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد اپل، می‌گوید تلاش‌های اپل برای توسعه تراشه مودم 5G به موفقیت نرسیده‌اند (به گزارش MacRumours). این به این معناست که احتمالاً تراشه‌های مناسبی برای آیفون ۲۰۲۳ آماده نخواهد شد.

منتظریم آیفون ۱۵ اولترا (که قبلاً آیفون ۱۵ پرو مکس نامیده می‌شد) بهترین ویژگی‌ها را شامل فیلم‌برداری K8، ظرفیت ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی جدید و دوربین پریسکوپ منحصر به فرد با زوم اپتیکال ۶ یا ۵ برابری داشته باشد.

در آینده، نه تنها آیفون ۱۵ اولترا، بلکه حتی مدل استاندارد آیفون ۱۵ نیز احتمالاً دوربین جدیدی خواهد داشت - به عنوان مثال، یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی (که در حال حاضر در آیفون ۱۴ پرو وجود دارد). اما در مورد اینکه آیا دوربین پریسکوپ جدید تنها برای آیفون ۱۵ اولترا باقی می‌ماند یا نه، نظرات مختلفی وجود دارد. برخی تحلیلگران معتقدند که این ویژگی هم در مدل Pro و هم در Ultra ظاهر خواهد شد.

به نظر می‌رسد که گوشی‌های اپل به خصوص در بخش زوم دوربین عقب از رقبای خود جا مانده اند. به عنوان مثال، گلکسی اس ۲۳ الترا از سامسونگ در سال ۲۰۲۳ دارای زوم اپتیکال ۱۰ برابر و زوم دیجیتال ۱۰۰ برابر خواهد بود. در حالی که انتظار می‌رود که اپل از زوم ۶ برابری استفاده کند، اما این تغییرات احتمالاً به معنای تغییر شکل و ظاهر دوربین‌ها هم خواهد بود.

همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه اپل قطعه‌ای از صفحه نمایش خود را به شرکت LG تحویل داده است نیز وجود دارد. سایت کره‌ای The Elec گزارش کرده که LG Display از صفحه‌نمایش‌های OLED تاخته LPTO خود برای آیفون ۱۵ استفاده خواهد کرد. قبلاً سامسونگ ۷۰ درصد از صفحه‌نمایش‌های OLED آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس را تأمین می‌کرد. احتمالاً این تغییرات تأثیر چشمگیری بر تجربه کاربری نخواهد داشت، اما باز هم جالب است.

در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023  ، اپل سیستم‌عامل iOS 17 را معرفی کرده که دارای ویژگی‌های جدید زیادی است. به‌طور خودکار، وقتی به خانه می‌رسید پیامی به دوستانتان ارسال می‌شود و وضعیت باتری و میزان شارژ گوشیتان را به اشتراک می‌گذارد تا اگر کسی می‌خواهد با شما تماس بگیرد، خیالتان راحت باشد. همچنین، وقتی گوشی شما در حال شارژ است، صفحه‌نمایش آن به یک نمایشگر هوشمند تبدیل می‌شود که اطلاعات مختلفی را نمایش می‌دهد. همچنین به جای «Hey Siri» می‌توانید به سادگی با گفتن «Siri» دستیار صوتی را فعال کنید.

 مشخصات ایفون ۱۵

 

ویژگی های مورد انتظار دوربین آیفون 15

تاکنون اخبارها نشان می‌دهد که آیفون 15 و 15 پلاس دو مدل دوربین اصلی خواهند داشت، در حالی که مدل‌های پرو و پرو مکس سه مدل دوربین پشتی دارند. دوربین سوم در واقع یک لنز زوم خواهد بود، اما آیفون 15 پرو با لنزی که زوم 3X دارد به بازار عرضه می‌شود، در حالی که آیفون 15 پرو مکس از لنز پریسکوپ با زوم 5X تا 6X استفاده می‌کند.

لنز پریسکوپی که در آیفون استفاده می‌شود، برای اولین بار در تاریخ سیستم دوربین آیفون حضور دارد. این لنز زوم دوربردی دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی است. به عبارت دیگر، این تکنولوژی که در حال حاضر برخی گوشی‌های پیشرفته با سیستم‌های اندرویدی استفاده می‌شود، به آیفون نیز وارد می‌شود.

 دوربین ایفون 15

 

مشخصات ذخیره سازی و حافظه آیفون 15

اپل تصمیم گرفته که تمام نسخه‌های جدید آیفون را با حداقل ظرفیت 128 گیگابایت ذخیره‌سازی عرضه کند، اما احتمال دارد با معرفی سری آیفون 15 این قضیه تغییر کند.

در زیر، لیستی از انواع ظرفیت‌های ذخیره‌سازی برای هر مدل آیفون 15 آمده است که براساس اخبار و شایعات منتشر شده است. مدل‌های معمولی آیفون 15 و 15 پلاس همچنان با ظرفیت پایه 128 گیگابایتی خود عرضه خواهند شد. اما ممکن است آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس با ظرفیت داخلی 256 گیگابایتی شروع شوند، که دو برابر ظرفیت‌های قبلی آیفون‌هاست.

 

به طور خلاصه، ظرفیت‌های ذخیره‌سازی مورد انتظار برای مدل‌های آیفون 15 / 15 پلاس عبارتند از:

- 128 گیگابایت

- 256 گیگابایت

- 512 گیگابایت

و برای مدل‌های iPhone 15 Pro / 15 Pro Max به ترتیب:

- 256 گیگابایت

- 512 گیگابایت

- 1 ترابایت

 حافظه آیفون ۱۵

 

آیفون با تیتانیوم به جای آلومینیوم

با وجود شباهت‌های ظاهری، اپل به نگرانی اصلی مردم درباره وزن آیفون‌های سری Pro فعلی پاسخ داده است.

مدل‌های پایه آیفون 15 و 15 پلاس همچنان از فریم‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند. اما نسخه‌های Pro جای فولاد ضد زنگی که تا قبل از این استفاده می‌شد، را با تیتانیوم جایگزین می‌کنند. تیتانیوم ماده‌ای بسیار سبک‌تر است که در محصولاتی مثل Apple Watch Ultra نیز به کار می‌رود.

تیتانیوم همچنین مقاومت بیشتری در برابر خراش دارد، زیرا خراش‌های ریز بهتر از فولاد ضد زنگ در تیتانیوم پنهان می‌شوند. واقعاً از این پیشرفت خوشحالیم، زیرا مدت‌هاست که سبک‌تر شدن مدل‌های Pro یکی از خواسته‌های مشتریان بوده است.

 

دکمه هاپتیک در مقابل دکمه های فیزیکی در آیفون 15 پرو

تا همین اواخر، خبرها می‌گفتند که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس دکمه‌های پاور و صدا را با دکمه‌های لمسی جایگزین می‌کند. این یک تغییر مهم بود، اما در ماه آوریل خبرها نشان داد که اپل با مشکلاتی در این دکمه‌های لمسی روبرو شده و این تغییر حداقل امسال انجام نخواهد شد. این به این معناست که تمام مدل‌های آیفون 15 همچنان دکمه‌های پاور و صدای قدیمی را خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید:
ایفون ۱۵ اولین ایفون بدون دکمه فیزیکی

 

به گفته برخی گزارش‌ها، ممکن است کمی تفاوت‌های کوچک در مکان‌گذاری دکمه‌ها وجود داشته باشد. دکمه‌های پاور و صدا به نظر می‌رسد کمی پایین‌تر از دکمه‌های آیفون 14 قرار گرفته‌اند.

 

 

رنگ های آیفون ۱۵

انتظار داریم اپل برای آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از روکشی براق و شش رنگ مختلف استفاده کند، در حالی که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در چهار رنگ مختلف به بازار عرضه شوند.

رنگ جدید خانواده آیفون 15 پرو با نام "قرمز عمیق" یا به عبارتی رنگ با کد هگز 410D0D انتظار می‌رود معرفی شود.

گزینه‌های رنگی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به شرح زیر هستند:

۱. Dark space

۲. نقره  ای

۳. طلایی

۴. Deep Red

رنگ "قرمز عمیق" ممکن است به جای رنگ "بنفش عمیق" که به عنوان رنگ امضای سری آیفون 14 پرو شناخته می‌شد، معرفی شود.

هرچند ما شاهد تایید چند منبع درباره این رنگ جدید بوده‌ایم، اما گزارش‌های جدیدی در ماه ژوئن نشان می‌دهد که این رنگ ممکن است در واقع متفاوت باشد.

رنگ های ایفون 15

 

نام ایفون ۱۵

به نظر می رسد که سال 2023 می تواند سال آیفون اولترا باشد.

2007 - آیفون

2008 - آیفون 3G

2009 - iPhone 3GS

2010 - آیفون 4

2011 - iPhone 4s

2012 - آیفون 5

2013 - iPhone 5s و iPhone 5c

2014 - آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

2015 - آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس

2016 - آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

2017 - آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X

2018 - iPhone XR، iPhone XS و iPhone XS Max

2019 - آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

2020 - iPhone 12 Mini، iPhone 12، iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max

2021 - آیفون 13 مینی، آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس

2022 - آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس

2023 - آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو، آیفون 15 اولترا (TBC)

2024 - آیفون 16 (TBC)

 

آیفون 15 ممکن است ظاهری عالی داشته باشد

آیفون 15 بدون تاچ آیدی

همانطور که در مقاله‌های پیشین گفتیم، آیفون 15 اولین آیفون بدون دکمه فیزیکی خواهد بود! همچنین شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل در نظر دارد تاچ آیدی را با استفاده از راه‌ حل زیر در نمایشگر، به آیفون‌های پرچم‌دار خود بازگرداند، انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 15 شامل Touch ID نباشند و همچنان از Face ID استفاده کنند. اپل در حال کار بر روی ویژگی Face ID زیر نمایشگر است، اما تا سال 2025 آماده نخواهد شد. در عوض، در سال 2023، آیفون 15 به استفاده از جزیره دینامیک ادامه خواهد داد، که اپل می‌تواند به جای پرو، آن را به همه مدل‌ها گسترش دهد.

 

USB-C

اپل در حال بررسی تعویض پورت لایتنینگ در دستگاه‌های آیفون 15 با درگاه USB-C است که به آن اجازه می‌دهد با مقررات اروپایی که در مرحله تصویب هستند مطابقت داشته باشد. این مقررات اپل را ملزم می‌کند که آیفون‌هایی با پورت USB-C در اروپا تولید کند، بنابراین اپل یا باید یک تعویض طراحی در سراسر جهان انجام دهد یا آیفون‌های ویژه‌ای را برای فروش در اروپا توسعه دهد. بعضی منابع موثق شامل مارک گورمن از بلومبرگ و مینگ چی کو، تحلیلگر اپل ، گفته‌اند که اپل قرار است این کار را انجام دهد. البته برنامه های اپل همیشه ممکن است تغییر کند.

 

سرعت انتقال داده ایفون ۱۵

مدل‌های آیفون 15 پرو با درگاه‌های USB-C از سرعت انتقال داده با سرعت بالاتر پشتیبانی می‌کنند، در حالی که مدل‌های استاندارد آیفون 15 به سرعت USB 2.0 مانند لایتنینگ ادامه خواهند داد. به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر اپل، مدل‌های آیفون 15 پرو حداقل از USB 3.2 یا Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کنند. با ارتقا، مدل‌های آیفون 15 پرو می‌توانند ویدئو و سایر انواع فایل‌ها را با سرعت بسیار سریع‌تری انتقال دهند. سرعت انتقال USB 2.0 به 480 مگابیت بر ثانیه محدود شده است، در حالی که USB 3.2 سرعت تا 20 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. اگر اپل از Thunderbolt 3 برای مدل‌های iPhone 15 Pro پشتیبانی کند، سرعت انتقال داده‌ها می‌تواند تا 40Gb/s باشد.

 

فناوری لنز دوربین پریسکوپ ایفون 15

شایعات متعددی در مورد کار اپل بر روی فناوری لنز تله فوتو "پریسکوپ" منتشر شده است و این نوع لنز می‌تواند در آیفون‌های 2023 و احتمالاً در مدل‌های آیفون 15 پرو معرفی شود. به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، تنها آیفون 15 پرو مکس بزرگتر لنز دوربین پریسکوپ را دریافت می کند، بنابراین ممکن است به بالاترین و گران ترین مدل محدود شود.

فناوری لنز پریسکوپ قابلیت‌های زوم اپتیکال را ارائه می‌دهد که از لنزهای تله‌فوتو استاندارد بیشتر است و امکان زوم اپتیکال 5 برابر یا حتی 10 برابر را فراهم می‌کند. با یک لنز پریسکوپ، قابلیت‌های زوم آیفون به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد زیرا مدل‌های Pro فعلی به زوم 3 برابر محدود می‌شوند.

رقیب اپل، سامسونگ، گوشی‌های هوشمندی را ارائه کرده است که از فناوری لنز پریسکوپ استفاده می‌کنند که زوم اپتیکال 4 تا 10 برابر و زوم دیجیتال تا 100 برابر را امکان‌پذیر می‌کند.

 

تراشه های مودم کوالکام ایفون ۱۵

اپل از تراشه‌های مودم 5G کوالکام برای سری آیفون 15 2023 استفاده خواهد کرد، همانطور که از زمان معرفی آیفون‌های 5G این کار را انجام داده است. شایعاتی وجود داشت که نشان می‌داد اپل می‌تواند از تراشه های مودم داخلی خود در سال 2023 استفاده کند، اما این فناوری هنوز آماده نیست .

اپل در حال تلاش برای غلبه بر مشکلات مربوط به گرما با تراشه‌های مودمی است که ایجاد می‌کند و تراشه‌های مودم طراحی شده توسط اپل حداقل تا سال 2024 برای استفاده در آیفون‌ها آماده نخواهند بود .

تراشه های سری A

مدل‌های آیفون 15 می‌توانند اولین مدل‌هایی باشند که دارای تراشه‌های سری A هستند که بر روی گره 3 نانومتری TSMC تامین‌کننده اپل ساخته شده است. انتظار می‌رود فناوری تراشه 3 نانومتری عملکرد پردازش را 10 تا 15 درصد افزایش دهد و در عین حال مصرف انرژی را تا 30 درصد کاهش دهد.

شایعه شده است که TSMC، تامین کننده تراشه‌های اپل، پس از از دست دادن سفارش از اینتل، برنامه‌های خود را برای تراشه‌های 3 نانومتری کاهش می‌دهد. مشخص نیست که آیا این اختلال بر تولید تراشه‌های 3 نانومتری اپل تأثیر می‌گذارد یا خیر، اما TSMC در حال تولید تراشه‌های 3 نانومتری A17 است که انتظار می‌رود در مدل‌های آیفون 15 استفاده شود.

 

رم ایفون ۱۵

طبق گفته شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce ، مدل‌های آیفون 15 پرو می‌توانند دارای رم 8 گیگابایتی باشند. مدل‌های فعلی آیفون 14 پرو دارای 6 گیگابایت رم هستند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
5 + 5=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند