بررسی شیائومی 13 | Xiaomi 13

بررسی شیائومی 13 | Xiaomi 13 - alt xiaomi

بررسی شیائومی 13 | Xiaomi 13

انتظار میرود که شیائومی 13، سری گوشی های پرچمدار بعدی، غول فناوری چینی شیائومی باشند و قبل از پایان سال 2022 به بازار عرضه شوند. اصلا آیا واقعاً شیائومی 13 تولید خواهد شد؟ با وجود اینکه این عدد برای برخی بدشانسی می آورد؟ شرکت شیائومی در چین قرار دارد، جایی که 13 عدد بدشانسی نیست!

هنوز اطلاعات چندانی در مورد گوشی شیائومی 13 وجود ندارد، اما در مورد جزئیات شیائومی 13 پرو اطلاعاتی به بازار درز پیدا کرده است که آنها را بررسی میکنیم. اما شیائومی 13 به عنوان پرچمدار بعدی این شرکت، طبیعتاً قرار است ویژگی های برجسته و به روزی داشته باشد، به خصوص که رقیب بزرگی برای سامسونگ گلکسی اس 23 و آیفون 14 خواهد بود. در این مقاله هر گونه درز یا شایعه بزرگ را بررسی می کنیم، همچنین شما میتوانید لیستی پیدا خواهید کرد از آنچه دوست دارید در شیائومی 13 ببینید. البته ذکر این مورد خالی از لطف نیست که یکی از رقبای اصلی و قدرتمند سری 13 شیائومی، گوشی شیائومی 12t pro است.  

بررسی شیائومی 13 | Xiaomi 13

درباره شیائومی 13 | Xiaomi 13

شیائومی اغلب گوشی های پرچمدار جدید خود را در پایان سال در چین عرضه می کند، اما تا فوریه یا مارس صبر می کند، تا آنها را در سراسر جهان در دسترس قرار دهد. به همین دلیل، تعیین یک پنجره مبهم برای عرضه گوشی‌ها سخت است، چه رسد به تاریخ عرضه دقیق‌تر - اما احتمالاً قبل از مدت‌ها نشت‌هایی را خواهیم شنید که اطلاعات بیشتری به ما می‌دهند. یکی از افشاگران فکر می کند که در نوامبر 2022 در چین عرضه می شود، که می تواند نشان دهد که راه اندازی آن در جاهای دیگر نیز ممکن است زود باشد.

از آنجایی که گوشی‌های شیائومی در یک خانواده عرضه می‌شوند، طیف وسیعی از تلفن‌های همراه با قیمت‌های متفاوتی وجود خواهند داشت. می‌توانید نسخه Lite را برای کاربران مقرون‌به‌صرفه، سری 13T تا پایان سال 2023 با قیمت متوسط انتظار داشته باشید، و Xiaomi 13، 13 Pro و 13 Ultra احتمالاً همگی گوشی‌های ممتاز خواهند بود، با Ultra فوق‌العاده بالا.

اخبار و فاش شدن گوشی شیائومی 13

ما اطلاعات زیادی در مورد شیائومی 13 نشنیده‌ایم... اما برخی از آنها را میتوانید اینجل بخوانید.

یکی از موارد کلیدی تا کنون این است که یک وب سایت طرفدار به نام Xiaomiui است شماره مدل چهار پرچمدار آتی شیائومی را پیدا کرده است (که دو مورد از آنها نسخه چینی دو مدل دیگر هستند) - ادعا می کند که این شماره ها برای Xiaomi 13 و Xiaomi 13 Pro هستند و همچنین نشان می دهد که کشف این شماره مدل نشان می دهد که این گوشی ها زودتر از حد انتظار راه اندازی شود

این در واقع با اطلاعات یک افشاگر بزرگتر دیگر مطابقت دارد. ایستگاه گفتگوی دیجیتال می گوید که شیائومی یک ماه از برنامه معمول خود برای نسل 13 خود جلوتر است، و این نشان می دهد که راه اندازی می تواند زودتر از موعد برسد.

فاش کننده همچنین پیشنهاد کرد که این گوشی ها از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهند کرد، روی اندروید 13 عرضه خواهند شد و بزرگتر از این دو (احتمالاً Pro) نیز دارای صفحه نمایش 2K خواهد بود - همه اینها نشان دهنده یک به روز رسانی تکراری در مقایسه با Xiaomi 12، مگر اینکه ارتقاء بیشتری در مناطق دیگر پنهان شود.

از آن زمان اطلاعات دقیق تری فاش شده است، اما فقط گوشی شیائومی 13 پرو را پوشش می دهد. ظاهرا این گوشی دارای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2، رم تا 12 گیگابایت، فضای ذخیره سازی تا 512 گیگابایت، صفحه نمایش 6.7 اینچی 2K، باتری 4800 میلی آمپر ساعتی با شارژ 120 واتی خواهد بود و ظاهراً اندروید 13 را اجرا خواهد کرد.

همچنین گفته می شود که دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با یک سنسور عظیم 1 اینچی است که به یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی متصل می شود.

بررسی شیائومی 13 | Xiaomi 13

شیائومی 13: آنچه می خواهیم ببینیم

در اینجا لیست خواسته های ما برای Xiaomi 13 است که به گوشی های قبلی این شرکت و موارد دیگری که در صنعت موبایل در حال انجام است نگاه می کنیم.

  1. یک لنز تله فوتو

شیائومی سعی می‌کند گوشی‌های خود را به عنوان قهرمانان عکاسی و فیلم‌برداری معرفی کند، اما فقدان لنز تله‌فوتو واقعاً مانع حضور آن‌ها در این بخش‌ها می‌شود.

لنزهای تله فوتو عموماً برای عکاسی با زوم استفاده می شوند، اما آنها همچنین عالی هستند زیرا جلوه عمق جذاب تری ایجاد می کنند و همچنین به شما امکان می دهند بدون نیاز به حرکت، فاصله را به سوژه ها نزدیک کنید. هر دوی این دلایل به همان اندازه برای فیلمبرداری مهم هستند.

در حالی که شیائومی گاهی اوقات لنزهای تله فوتو را در گوشی های رده بالای خود بسته بندی می کند، شیائومی 12 استاندارد این لنز را دریافت نکرده است و نسخه های Lite و T نیز معمولاً این لنز را ندارند. اما ما می خواهیم ببینیم شیائومی متعهد به استفاده گسترده تر از لنزهای زوم است تا واقعاً به تلفن های خود فرصت رقابت با سری گلکسی اس سامسونگ را بدهد.

  1. حداقل قیمت کمتر

شیائومی نسخه‌های لایت پرچم‌داران خود را برای افرادی که توانایی خرید اعضای خانواده گران‌تر را ندارند، ارائه می‌کند، اما آنها را همزمان عرضه نمی‌کند. شما اغلب ماه ها منتظر یک جایگزین مقرون به صرفه هستید، و معمولاً حدود شش ماه برای نسخه T، که یک چرخش میان رده در پرچمدار است.

برای اینکه به طرفداران گوشی‌های ارزان قیمت چیزی برای خرید فوری بدهیم، می‌خواهیم ببینیم شیائومی 13 استاندارد با قیمتی کمتر از 749 دلار / 749 پوند شروع می‌شود که شیائومی 12 با آن شروع کرد. اگر شیائومی 13 ایکس باشد اشکالی ندارد (12X وجود داشت اما در سطح جهانی به فروش نرسید) - ما فقط می خواهیم یک گوشی میان رده تا سری T ما را فرا بگیرد.

  1. نرم افزار Cleaner

ما از زمان شروع تاریخچه ثبت شده درباره فورک اندروید MIUI شیائومی ناله کرده‌ایم، و اگرچه اصلاحاتی انجام شده است (و شیائومی دیگر بدترین متخلف نیست)، سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند هنوز کامل نیست.

یکی از مشکلات ما bloatware است، زیرا تلفن های این شرکت معمولاً دارای چند برنامه شخص ثالث از پیش نصب شده هستند که معمولاً آنها را حذف می کنید. مسئله دیگر این است که تلفن‌ها اغلب می‌توانند نرم‌افزار کاملاً باگ داشته باشند و عملکردها بیشتر از تلفن‌های رقیب خراب یا خراب می‌شوند.

برای اینکه شیائومی 13 یک پرچم‌دار واقعی باشد که رقیب کهکشانی‌ها و آیفون‌های جهان باشد، شیائومی باید MIUI را به یک سیستم عامل ممتاز تبدیل کند که تمیز باشد، ویژگی‌های اضافی مفیدی داشته باشد و همیشه از هم نپاشد.

  1. ادامه بهبود طراحی

شیائومی 12 اولین پرچمدار شیائومی بود که واقعاً می توانست نظرها را به خود جلب کند - پشتی با بافت نرم داشت، رنگ های پاستلی دوست داشتنی داشت و از طراحی دو رنگ استفاده می کرد که ظاهری جذاب را ایجاد می کرد.

ما دوست داریم شیائومی به این روند در ساخت گوشی‌های هوشمند جذاب ادامه دهد، شاید با انتخاب‌های رنگی جسورانه‌تر (ما همیشه طرفدار دستگاه‌های قرمز یا طلایی هستیم)، یا با یک برآمدگی دوربین بازطراحی‌شده که بیشتر بیانیه‌ای است.

بررسی شیائومی 13 | Xiaomi 13

رونمایی همزمان

در حالی که سری Xiaomi 12 در دسامبر 2021 در چین راه اندازی شد، تنها چند ماه بعد بود که فروش آن در سایر نقاط جهان آغاز شد - در آن زمان، هیاهوی تلفن پس از اولین عرضه آن از بین رفته بود. شیائومی تنها شرکتی نیست که زود در چین راه اندازی می شود و تنها شرکتی نیست که به دلیل خروج قطارهای تبلیغاتی از ریل آسیب می بیند.

این مورد مخصوصاً در مورد شیائومی است که سخت‌تر و سخت‌تر تلاش می‌کند تا یک بازیکن بزرگ‌تر در فضای گوشی‌ها باشد - هوآوی تنها زمانی به غول تبدیل شد که فهمید باید محصول خود را با سر و صدای زیادی برای کل جهان عرضه کند، نه فقط برای یک منطقه. با در نظر گرفتن این موضوع، ما می خواهیم شاهد عرضه و عرضه شیائومی 13 برای تمام مناطق جهان در یک حرکت باشیم - مانند نحوه عملکرد سامسونگ و اپل. ما نمی خواهیم قبل از فروش گوشی از آن خسته شویم.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
3 + 4=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند