آموزش تمیز کردن قاب گوشی سیلیکونی مرحله به مرحله

آموزش تمیز کردن قاب گوشی سیلیکونی مرحله به مرحله -

از قاب‌ها به عنوان یکی از لوازم جانبی ضروری برای محافظت از گوشی استفاده میکنیم. قاب گوشی موبایل علاوه بر جنبه محافظت از گوشی جنبه زیبایی نیز دارند. اما اکثر قاب ها بخصوص قاب های سیلیکونی کثیف میشوند و میتوانند ظاهر زشتی پیدا کنند. در این مقاله به بررسی  دلایل کثیف شدن و تغییر رنگ قاب های سیلیکونی و سایر انواع قاب ها و معرفی تمام روش های تمیز کردن آنها میپردازیم. با دارسو همراه باشید.

چرا قاب های سیلیکونی زود کثیف میشوند؟

قاب های سیلیکونی با رنگ‌ها و بافت جذابی که دارند بسیار پرطرفدار هستند. این قاب ها انعطاف خوبی دارند و مینیمال و مدرن هم هستند. در کنار همه این مزایا از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. اما قاب های سیلیکونی بعد از مدتی درخشندگی خود را از دست می‌دهند. مهمترین دلیل آن هم گرما, نور آفتاب, یا ریختن مواد غذایی و ... مختلف روی گوشی است.  جنس قاب های سیلیکونی طوری است که به راحتی در برابر تغییر دما یا مجاورت با مواد مختلف کثیف شده و تغییر رنگ می‌دهند. البته قاب هایی که از سایر متریال ها نیز تهیه شده‌اند هم کثیف میشوند. اما برخی از آنها (بخصوص قاب های باکیفیت) تغییر رنگ نداده و به راحتی هم تمیز میشوند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد خرید قاب گوشی سیلیکونی دارید, از برندهای معتبر و باکیفیت خرید خود را انجام دهید.

علت سیاه شدن قاب گوشی سیلیکونی چیست؟

از دلایل اصلی سیاه شدن قاب های سیلیکونی و ژله ای لکه های چربی است که هنگام کار روی آنها بر جای میماند. ریختن مواد اسیدی روی قاب گوشی, دوده هایی که بر اثر آلودگی هوا کم هم نیستند و گرما بر اثر نور خورشید یا داغ کردن موبایل همگی از دلایل سیاه شدن قاب گوشی سیلیکونی است.

علت زرد شدن قاب گوشی سیلیکونی چییست؟

مهمترین علت زرد شدن قاب سیلیکونی یا ژله ای اشعه ماورا بنفش خورشید است. اگر شما در محیط باز که آفتاب زیاد است کار می‌کنید و از گوشی خود زیاد استفاده می‌کنید به مرور قاب سیلیکونی شما در اثر گرما و نور آفتاب تغیییر رنگ و شکل داده و زرد میشود. در این حالت پیشنهاد ما به شما این است که از قاب با سایر متریال ها استفاده کنید. البته میتوانید قاب خود را تمیز هم کنید.

 آموزش تمیز کردن قاب گوشی سیلیکونی

خوشبختانه تمیز کردن قاب سیلیکونی اصلا سخت نیست در ادامه با هم همه روش ها را بررسی میکنیم.

تمیز کردن قاب سیلیکونی گوشی

تمیز کردن قاب گوشی سیلیکونی با کف

مایع ظرفشویی از بهترین مواد برای تمیز کردن قاب گوشی است و به قاب آسیب نمیزند. کافیست چند قطره مایع ظرفشویی را در آب با دمای متعادل ریخته و هم بزنید تا محلول خوب کف کند. از کف حاصله برای تمیز کردن قاب خود استفاده کنید. هرچقدر که قاب شما کثیف تر باشد غلظت مایع ظرفشویی باید بیشتر باشد یعنی مقدار بیشتری مایع ظرفشویی در آب بریزید.

تمیز کردن قاب گوشی سیلیکونی با جوش شیرین

در مواقعی که لکه های قاب گوشی پررنگ و مقاوم هستند شاید مایع ظرفشویی نتواند به خوبی قاب را تمیز کند. در چنین مواقعی باید از جوش شیرین استفاده کنید. بدین صورت که جوش شیرین را روی قاب بخصوص روی لکه ها ریخته و با مسواک خیس به خوبی بسابید تا لکه ها از بین بروند.

مراحل تمیز کردن قاب گوشی سلیکونی

مهم نیست شما از چه ماده ای برای تمیز کردن قاب سیلیکونی گوشی خود استفاده می‌کنید. برای تمیز کردن قاب باید مراحل زیر را انجام دهید.

خارج کردن گوشی از قاب

ابتدا گوشی خود را از قاب خارج کنید. با یک دستمال تمیز و نرم گوشی و قاب خود را تمیز کنید تا گرد و غبار موجود روی آنها پاک شود.

درآوردن گوشی از قاب

شستشوی قالب با مسواک یا اسفنج

حالا باید با کمک یک اسفنج یا  مسواک ( ترجیحا با برس نرم) و ماده شوینده مورد نظر ( مایع ظرفشویی, جوش شیرین یا  حتی نوشابه) به خوبی قاب را بسابید تا همه لکه ها و کثیفی ها تمیز شود.

شستن قاب گوشی با مسواک

شستشوی قاب با آب

سپس قاب را با آب با دمای متعادل به خوبی بشویید تا تمام مواد شوینده به خوبی از روی قاب و تمام گوشه و کنارهای آن پاک شود.

شستن قاب گوشی با آب

خشک کردن قاب

در نهایت با یک دستمال یا حوله تمیز به خوبی قاب را خشک کنید. گوشی خود را نیز با دستمال و پاک کننده مخصوص تمیز کرده و در قاب خشک شده قرار دهید.

خشک کردن قاب سیلیکونی گوشی

روش ضد عفونی کردن قاب گوشی سیلیکونی

برای ضد عفونی کردن قاب سیلیکونی, گوشی را از قاب جدا کنید. سپس الکل ۷۰ درصد را روی قاب گوشی اسپری کرده و با دستمال تمیز کنید. اجازه دهید قاب برای مدتی در هوای آزاد به دور از نور آفتاب خشک قرار بگیرد. بعد از خشک شدن گوشی را در قاب ضد عفونی شده قرار دهید.

چطور از کثیف شدن قاب گوشی سیلیکونی جلوگیری کنیم؟

متاسفانه کثیف شدن قاب سیلیکونی گوشی اجتناب ناپذیر است زیرا ما از گوشی خود در طول روز زیاد استفاده میکنیم. با این حال اگر موارد زیر را انجام دهید تا حد زیادی از قاب سیلیکونی خود مراقبت کرده و مجبور به جایگزین کردن آن نمیشوید:

  • سعی کنید گوشی به صورت طولانی مدت در برابر آفتاب قرار نگیرد.
  • سعی کنید از ریختن مواد غذایی و ... روی گوشی و قاب گوشی خود جلوگیری و اجتناب کنید.
  • سعی کنید همیشه با دست های تمیز با گوشی خود کار کنید.
  • به صورت دوره ای قاب گوشی خود را تمیز کنید تا لکه ها مقاوم نشوند. البته تمیز کردن زیاد قاب های سیلیکونی میتواند بافت آن را تا حدی از بین ببرد.

سوالات متداول

 

چرا قاب گوشی ژله ای زرد میشود؟

قاب های ژله ای بیشتر به دلیل گرما و مجاورت با آفتاب زرد میشوند.

چرا قاب گوشی ژله ای سیاه میشود؟

مواد اسیدی, چربی, مواد شیمیایی, آفتاب و گرما باعث سیاه شدن قاب های ژله ای میشوند.

چطور قاب گوشی ژله ای سیلیکونی یا سایر قاب ها را تمیز کنیم؟

به کمک مایع ظرفشویی و آب یا جوش شیرین و یک مسواک به راحتی میتوان قاب های ژله ای یا سیلیکونی را تمیز کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
1 + 5=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند