دیلیت اکانت تلگرام فوری با لینک مستقیم

دیلیت اکانت تلگرام فوری با لینک مستقیم - دیلیت اکانت تلگرام

زندگی انسان‌ها بر پایه ارتباطات شکل گرفته است و بدون ارتباط، زندگی معنا و مفهومی نخواهد داشت. برای برقراری ارتباط راه‌های مختلفی وجود دارد که پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین این روش‌ها به شمار می‌روند. شما تنها با نصب یک برنامه و اتصال به شبکه اینترنت می‌توانید با افراد سایر کشورها و ملیت‌ها به آسانی آشنا شده و ارتباطات سازنده ایجاد کنید. لازم به ذکر است که تلگرام یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین این پیام‌رسان‌ها است که با قابلیت‌ها و امکانات متنوع چون: چت‌های گروهی، چت‌های صوتی، کانال‌های اطلاع رسانی، ربات‌های هوشمند، بازی‌های کریپتویی، امنیت بالا و... توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. همچنین بستری جدید و لذت‌بخش برای ارتباط با دوستان، آشنایان، همکاران و... بسازد.

با این حال مواقعی پیش می‌آید که احساس می‌کنیم باید این ارتباط را مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی چون: تلگرام، اینستاگرام یا واتساپ، به دلایل مختلفی قطع نماییم. در چنین شرایطی شما می‌توانید با روش‌هایی مانند دیلیت اکانت تلگرام فوری، حساب کاربری خود را حذف و به ارتباطات خود خاتمه بدهید. باید بگوییم که فرایند حذف اکانت تلگرام بسیار ساده است. با این حال اگر با نحوه دلیت اکانت تلگرام آشنایی ندارید. مجموعه دارسو در این مقاله قصد دارد تا به صورت جامع و دقیق، فرآیند حذف حساب کاربری تلگرام را بررسی نماید. با مطالعه این راهنما، می‌توانید با اطمینان و آرامش بیشتری تصمیم‌گیری کنید و در صورت نیاز، حساب کاربری خود را به صورت دائمی حذف نمایید.

دلایل دیلیت اکانت تلگرام اصلی

اگرچه فعالیت در شبکه اجتماعی محبوب تلگرام، فعالیتی جذاب به نظر می‌رسد. اما گاهی پیش می‌آید که افراد به خاطر دلایل مختلفی تصمیم به ترک این شبکه اجتماعی و دی اکتیو تلگرام بگیرند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

·         نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی: در دنیای امروزی، اطلاعات شخصی و حریم خصوصی بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر قرار دارد. به طوری که ممکن است اطلاعات شخصی کاربران همچون: پیام‌ها، مخاطبان، تصاویر، فایل‌های شخصی و... توسط هکرها یا سازمان‌های غیرمجاز مورد سوءاستفاده قرار گیرد. همچنین، احتمال ردیابی مکالمات و فعالیت‌ها توسط دولت‌ها یا سازمان‌های مختلف نیز از دیگر دغدغه‌های کاربران است. در مجموع، حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات شخصی، دلیلی قانع‌کننده برای بسیاری از کاربران به شمار می‌رود تا از این پیام‌رسان خداحافظی کنند.

·         مدیریت بهتر زمان: در دنیای پر مشغله امروزه، مدیریت زمان به یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های بزرگ افراد تبدیل شده است. یکی از راه‌های بهینه مدیریت زمان و کاهش اتلاف وقت، کاهش فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام است. هرچند شاید کنترل و مدیریت حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی اندکی برایتان دشوار باشد. درنتیجه حذف حساب کاربری‌های غیرضروری به ویژه در تلگرام می‌تواند راهگشا باشد که این امر بهره‌وری شما را در همه جوانب زندگی نیز افزایش خواهد داد. بنابراین شما می‌توانید تعادل میان زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را بیشتر و بهتر حفظ کنید.

·         تجربیات منفی: تجربیات منفی نیز یکی دیگر از دلایل مهم دلیت اکانت تلگرام است. بسیاری از کاربران امکان دارد با آزار و اذیتهای آنلاین نظیر: پیام‌های توهین‌آمیز، تهدیدها یا سوء استفاده‌های دیجیتال مواجه شوند که هر کدام از این موارد تجربه ناخوشایند و آزاردهنده‌ای را برای کاربر به همراه می‌آورد. همچنین دریافت مداوم پیام‌های ناخواسته و تبلیغاتی (اسپم) می‌تواند احساس ناامیدی و ناراحتی را در کاربران برانگیزد. این پیام‌ها نه تنها حریم خصوصی افراد را نقض می‌کنند؛ بلکه زمان و انرژی آن‌ها را نیز هدر می‌دهند. علاوه بر این، برخی کاربران ممکن است با چالش‌های دیگری مانند انتشار اطلاعات غلط یا شایعات بی‌اساس مواجه شوند که باعث بی‌اعتمادی به این پلتفرم می‌شود. همه این تجربیات منفی می‌توانند کاربران را به این نتیجه برسانند که با حذف اکانت تلگرام، می‌توانند از فضای دیجیتال سالم‌تر و آرام‌تری بهره‌مند شوند. درنتیجه استرس‌های ناشی از تعاملات نامطلوب را کاهش می‌یابد.

·         ملاحظات فرهنگی و اجتماعی: در برخی جوامع، استفاده از تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی ممکن است با ارزش‌ها و باورهای فرهنگی و اجتماعی محلی در تضاد باشد. برای مثال، در محیط‌های سنتی‌تر، نگرانی‌هایی درباره‌ی تأثیرات منفی این ابزارها بر روابط خانوادگی و اجتماعی وجود دارد یا عواملی چون: فشارهای اجتماعی یا دیدگاه‌های منفی اطرافیان نسبت به استفاده از پیام‌رسان‌ها، افراد را به حذف اکانت تگرام سوق دهد. همچنین، تغییرات در زندگی شخصی و اجتماعی، مانند نقل مکان به منطقه‌ای که استفاده از تلگرام رایج نیست یا تغییر شغل به محیطی که استفاده از این اپلیکیشن مناسب تلقی نمی‌شود نیز می‌تواند موجب تغییر در رفتار کاربران شود. در مجموع، این ملاحظات فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در تصمیم‌گیری افراد برای استفاده یا عدم استفاده از تلگرام ایفا می‌کند که می‌تواند مشوق افراد برای حذف حساب کاربری‌شان باشد.

به طور کلی هر یک از موارد بالا می‌تواند دلیل مناسبی برای حذف حساب کاربری باشد. اگر شما هم قصد حذف اکانت تلگرام خود را دارید؛ همراه ما باشید تا با انواع روش‌های دیلیت اکانت تلگرام به صورت گام به گام آشنا شوید.

روش‌های حذف اکانت تلگرام (با شماره تلفن):

از آن جایی که ساخت حساب کاربری در تلگرام تنها با درج و ثبت شماره تلفن همراه انجام می‌شود. درنتیجه برای دیلیت اکانت تلگرام اصلی نیز باید به شماره تلفن ثبت نامی خود دسترسی داشته باشید تا کدهای موردنیاز را دریافت کنید. باید اشاره کنیم که امکان حذف اکانت تلگرام اصلی بدون کد امکان‌پذیر نیست. به طور کلی حذف اکانت تلگرام به شرح زیر است:

دیلیت اکانت تلگرام فوری با لینک مستقیم

·         همان‌طور که می‌دانید؛ پیام رسان تلگرام در کشور ما فیلتر است. درنتیجه با استفاده از اینترنت داخلی نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. بنابراین قبل از انجام هر کاری، یک برنامه تغییر IP را نصب و اجرا کنید. سپس از طریق لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام وارد وبسایت تلگرام شوید.

·         در صفحه باز شده کادری را می‌بیند که برای وارد کردن شماره تلفن است. باید شماره تلفن را به همراه کد کشور وارد کنید. کد ایران 98+ است و باید به جای صفر اول شماره تلفن خود این کد را قرار دهید. سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

 

·         در مرحله بعدی فیلد دیگری به صفحه اضافه خواهد شد و از شما می‌خواهد کد ارسالی به اکانت تلگرام خود را در این فیلد وارد نمایید. اگر شماره تماس خود را به درستی وارد کرده باشید؛ کد به اکانت تلگرامتان ارسال می‌شود. شما باید از طریق گوشی موبایل یا سیستم خود وارد اکانت تلگرام شوید و کد ارسالی حذف اکانت تلگرام را کپی یا حفظ کنید. دوباره به صفحه دیلیت اکانت بازگردید و کد ارسالی را در فیلد مشخص شده وارد کنید .سپس روی Confirmation Code و بعد از آن روی Sign In کلیک کنید.

·         اگر کد تایید را درست وارد کرده باشید صفحه جدیدی برای شما باز میشود. شما باید روی گزینه Delete Account کلیک کنید.

·         در صفحه بعدی از شما دلیل دلیت اکانت تلگرام پرسیده میشود. پاسخ به این بخش اختیاری است. شما باید روی گزینه کلیک Delete My Account کنید.

·         و درنهایت باید دلیت اکانت تلگرام خود را با کلیک روی دکمه قرمز رنگ به نام delete my account کامل کنید. 

·         بعد از انجام تمام مراحل پیغام Your account was successfully deleted from our system. Come back soon  را می‌بینید به این معنی که دلیت اکانت تلگرام شما انجام شده است. باید اشاره کنیم روشی برای حذف اکانت تلگرام با لینک مستقیم بدون کد وجود ندارد.

 

حذف خودکار اکانت تلگرام

اگر مدت زمانی طولانی با اکانت تلگرام  خود آنلاین نشوید تلگرام اکانت شما را به صورت خودکار حذف می‌کند. این مدت زمان به صورت خودکار روی ۶ ماه قرار دارد. یعنی اگر ۶ ماه در تلگرام آنلاین نشوید اکانت شما حذف خواهد شد. خوشبختانه شما می‌توانید این زمان را تغییر دهید و مثلا به یک سال افزایش دهید. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

·         ابتدا وارد برنامه تلگرام شده و در گوشه بالایی کنار کلمه تلگرام- سه خط را لمس کنید.

·         سپس از منوی باز شده تنظیمات یا (setting) را انتخاب کنید.

    

·         دوباره در منوی باز شده گزینه حریم خصوصی و امنیت یا (Privacy and Security) را انتخاب کنید.

 

·         در صفحه باز شده در بخشDelete my account  گزینهIf away for  را لمس کرده و زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید. کوتاهترین بازه ۱ ماهه و بلندترین بازه یک ساله است.

 


تنها مشکل استفاده از این روش، زمانبر بودن آن است. به طوری که بر خلاف روش قبلی، در لحظه اکانت تلگرام شما حذف نمی‌شود و حداقل به یک ماه زمان نیاز دارد. با این وجود به دلیل مراحل آسان؛ می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های مناسب برای حذف دائمی اکانت تلگرام استفاده شود.

برنامه دیلیت اکانت تلگرام

حذف حساب کاربری از طریق برنامه تلگرام اصلی یکی از ساده ترین روش ها برای حذف دائمی اکانت تلگرام به شمار می‌رود. به طوری که تمام مراحل داخل برنامه اصلی تلگرام انجام می شود. برای حذف اکانت تلگرام از این طریق مراحل زیر را دنبال کنید:

·         ابتدا برنامه تلگرام را در گوشی موبایل خود اجرا کرده و به بخش تنظیمات بروید.

·         در این بخش گزینه پرسش‌های متداول تلگرام یا همان "Telegram FAQ" را انتخاب کنید.

·         این قسمت به پرسش‌های پرتکرار کاربران اختصاص دارد. تلگرام برای دسترسی راحت‌تر کاربران، این پرسش‌ها را بر اساس موضوع دسته بندی کرده است تا بتوانند سریع‌تر از پیش، جواب سوال خود را پیدا کنند. برای حذف اکانت تلگرام به بخش حساب کاربری شما یا "your Account" رفته و گزینه حذف حساب کاربری یا همان "Delete your Telegram account" را بزنید.

·         اکنون راهنمای جامع ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف تلگرام برایتان ارائه می‌شود. با این حال شما می‌توانید در بخش "چگونه حساب کاربری خود را حذف کنم؟" یا "How do I delete my account?" بر روی لینک حذف اکانت تلگرام یا همان کلمه غیر فعالسازی پیج (deactivation page) کلیک کنید.

·         اکنون به وبسایت اصلی تلگرام هدایت می‌شوید. در این بخش باید شماره همراه خود را در کادر مخصوص وارد نموده و سپس گزینه بعدی یا "Next" را بزنید.

·         سپس تلگرام یک کد را برایتان ارسال می‌کند. شما باید کد را در کادر جدیدی که اضافه شده است؛ وارد و دکمه ورود یا "Sign In" را بزنید.

 

·         در نهایت پس از نوشتن دلیل حذف اکانت، با انتخاب گزینه حذف حساب کاربری من یا "Delete My Account"، فرایند دیلیت اکانت تلگرام خود را به اتمام برسانید.

 

" از آنجایی که اپراتوارهای ایران، تلگرام را فیلتر و محدود کرده‌اند؛ امکان دیلیت اکانت تلگرام با اس ام اس وجود ندارد."

 

 

چرا تلگرام اکانت را پس از مدتی به صورت خودکار حذف می‌کند؟

 

به صورت کلی تلگرام اکانتها را به صورت خودکار حذف نمیکند. اگر اکانت  تلگرام شما به صورت خودکار حذف شده است، ممکن است مربوط به سیاستهای تلگرام یا فعالیتهای شما در این پلتفرم باشد. در زیر تعدادی از دلایل ممکن برای حذف اکانت تلگرام آورده شده است:

·         عدم استفاده مداوم: تلگرام اکانتهایی را که به مدت طولانی استفاده نشدهاند، به عنوان اکانتهای غیرفعال در نظر میگیرد و آنها را پس از مدتی حذف می کند.

·         نقض قوانین تلگرام: اگر شما قوانین و مقررات تلگرام را نقض کرده و یا فعالیتهای غیرقانونی یا تخریبی انجام داده باشید، تلگرام ممکن است اکانت شما را حذف کند.

·         ارسال پیامهای نامناسب: اگر شما پیامهایی حاوی محتوای نامناسب، تبلیغات ناخواسته، تهدید یا توهین به دیگران ارسال کنید، تلگرام ممکن است برخوردهای لازم را انجام دهد و اکانت شما را حذف کند.

 

 

·        نقض حقوق تجاری: اگر شما محتواهایی را بدون مجوز مالک حقوق تجاری آن منتشر کنید، تلگرام ممکن است اکانت شما را حذف کند.

·         سوءاستفاده از رباتها و ابزارهای اتوماسیون: اگر شما از رباتها و ابزارهای اتوماسیون برای ارسال پیامهای اسپم یا انجام فعالیتهای تخریبی استفاده کنید، تلگرام ممکن است اکانت شما را حذف کند. 

تلگرام به منظور حفظ امنیت و تجربه کاربری بهتر برای همه کاربران، قوانین و مقرراتی را تعیین کرده است و از افراد انتظار دارد که این قوانین را رعایت کنند. اگر اکانت شما حذف شده و به نظر می‌رسد که این حذف نادرست بوده است؛ می‌توانید با تیم پشتیبانی تلگرام تماس گرفته و وضعیت خود را اطلاع دهید.

  سخن آخر

تلگرام یکی از معدود شبکه‌های اجتماعی است که امکان حذف دائمی حساب کاربری را به کاربران خود می‌دهد. این قابلیت به مخاطبان  اجازه می‌دهد هر زمان که تمایل داشتند؛ حساب خود را به‌طور کامل حذف کنند. اگر شما هم از نحوه حذف اکانت تلگرام مطلع نیستید. نگران نباشید. ما در این مقاله، به بررسی روش‌های مختلف حذف اکانت تلگرام پرداخته‌ایم. این روش‌ها بسیار ساده و کاربرپسند هستند. درنتیجه شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، یکی از این روش‌ها را برای حذف حساب کاربری انتخاب کنید.

منبع: تلگرام

زیرا سایت تلگرام فیلتر است و باید از یک برنامه تغییر آی پی برای دسترسی به آن استفاده کنید.

بله بعد از دلیت اکانت شما به هیچکدام از چت ها و فایل های تلگرام خود دسترسی نخواهید داشت؛ ولی چت های شما برای مخاطبانتان حذف نخواهد شد.

خیر زیرا هنگام دیلیت اکانت تلگرام یک کد به اکانت تلگرام شما ارسال می‌شود و باید حتما به اکانت خود دسترسی داشته باشید.

بله اگر شما در یک بازه زمانی کوتاه بیشتر از ۳ بار اکانت تلگرام خود را حذف کرده و دوباره اکانت بسازید به مدت ۳ هفته امکان ثبت نام مجدد در تلگرام را نخواهید داشت.

اگر بعد از دلیت اکانت تلگرام مجدد در تلگرام ثبت نام کنید افرادی که قبلا بلاک کرده اید از بلاک خارج میشوند.

ممکن است شماره تماسی که با آن اکانت تلگرام دارید را به اشتباه وارد کرده باشید.

اولا بهتر است با قوانین فعالیت در تلگرام آشنا شوید و به آنها توجه کنید. دوما بازه حذف خودکار در صورت عدم استفاده از اکانت را به یک سال تغییر داده و در بازه های مختلف به اکانت خود سر بزنید.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
9 + 3=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند