بهترین دوربین گوشی در هر بازه قیمتی

بهترین دوربین گوشی در هر بازه قیمتی - بهترین دوربین گوشی‌های موبایل در بازه قیمتی مختلف

در گذشته عکاسی و فیلم‌برداری تنها با دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری به صورت جداگانه امکان پذیر بود. همین‌طور عکاسی و فیلم‌برداری تنها برای ثبت خاطرات و تهیه تصاویر برای برخی ادارات انجام شد. به علاوه این دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری از ابعاد بزرگ و وزن بسیاری برخوردار بودند که امکان حمل و جابه‌جایی آن برای تهیه عکس یا فیلم بسیار دشوار به نظر می‌رسید. اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و گوشی‌های همراه، فرایند عکاسی و تصویربرداری دچار تغییر و تحول شگرفی شده‌اند. این گجت‌ها با وجود لنزهای عکاسی و قابلیت‌های نرم‌افزاری خود امکان عکاسی و فیلم‌برداری را با کیفیت عالی برایتان فراهم می‌کنند. همچنین ابعاد کوچک و وزن سبک آن نیز امکان عکاسی در هر زمان و شرایطی را به ارمغان می‌آورد. به علاوه شما می‌توانید فرایند تصویربرداری را از ثبت خاطره‌ها فراتر برده و برای تصویربرداری و فروش محصولات نیز از آن‌ها بهره ببرید. اگر شما هم به عکاسی علاقه‌مندید؛ همراه مجموعه دارسو بمانید تا با بهترین دوربین گوشی‌های همراه آشنا شوید.

کیفیت دوربین گوشی همراه چیست؟

در وهله‌ی اول هنگام خرید گوشی همراه، کیفیت دوربین، مهم‌ترین ویژگی به شمار می‌رود که افراد به آن توجه می‌نمایند؛ بنابراین بهتر است که اول با تعریف کیفیت دوربین همراه و معیارهای سنجش آن آشنا شویم. کیفیت دوربین، به قابلیت ثبت تصاویر واضح، شفاف و باکیفیت در شرایط مختلف اشاره دارد. شما نمی‌توانید تنها با ثبت یک عکس و در یک شرایط نوری ثابت  کیفیت دوربین را مورد سنجش یا قضاوت قرار دهید. از این رو گوشی‌های همراه باید دارای لنزها و قابلیت‌های متعددی باشند تا بتوانند در شرایط مختلف تصاویر با کیفیت را ثبت نمایند.

معیارهای سنجش کیفیت دوربین گوشی همراه

همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم؛ برای سنجش کیفیت دوربین گوشی همراه تنها به گرفتن یک تصویر در شرایط نوری و محیطی خاص نمی‌توان اکتفا کرد. از این رو باید تصویر مختلفی را با معیارها و شرایط مختلف ثبت نمایید تا بتوانید از میزان کیفیت آن به شکل دقیق مطلع شوید. این معیارها و شرایط به شرح زیر است:

زاویه دید و زوم

اگر سوژه شما در فاصله‌ای زیاد با شما قرار دارد یا می‌خواهید از یک منظره وسیع عکس‌برداری نمایید؛ کیفیت لنز اولترا واید و لنز تله فوتو دوربین گوشی همراه شما اهمیت پیدا می‌کند. این لنزها با داشتن ویژگی‌هایی چون زاویه تحت پوشش وسیع یا زوم اپتیکال تصاویری واضح و با شارپنس و جزئیات بالا ارائه دهند.

تصاویر در شرایط نوری کم

معیار دیگری که کیفیت دوربین‌های گوشی همراه را تحت‌ تاثیر خود قرار می‌دهد؛ کیفیت تصاویر آن‌ها در شرایط نوری کم به ویژه عملکرد آن در شب است. لنزهای دوربین با دیافراگم و سنسور تصویر بزرگ‌تر می‌توانند نور بیشتری را جذب نموده و تصاویر واضح‌تر و با رنگ‌های نزدیک به واقعیت ثبت کنند. همچنین سرعت ثبت تصاویر در شب نیز می‌تواند یکی از معیارهای سنجش کیفیت آن باشد.

سنسور تشخیص عمق

کارایی سنسور تشخیص عمق یا لنز تله فوتو نیز از مواردی است که باید مورد سنجش و بررسی قرار گیرد. میزان تشخیص عمق، نحوه محو کردن پس زمینه، شفافیت تصویر از جمله مواردی محسوب می‌شوند که با ثبت تصاویر مختلف باید آن را به دقت ارزیابی کنید. این معیارها می‌توانند تاثیر چشمگیری بر روی کیفیت تصاویر شما بگذارند.

تصاویر کلوز آپ یا نمای نزدیک

کیفیت فوکوس بر روی یک کفشدوزک یا جوانه گل از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توان میزان کارایی و عملکرد لنز ماکرو را با آن سنجید. میزان شفافیت، شارپنس، وضوح و دیتیل از اهمیت زیادی در سنجش لنز ماکرو گوشی همراه برخوردار است.

مگاپیکسل

بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده گوشی‌های همراه در تبلیغ گجت‌های خود از ارقام بالای مگاپیکسل لنزها بهره می‌برند. اگرچه میزان بالای مگاپیکسل جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند؛ با این حال تضمینی برای افزایش کیفیت تصاویر نیست. همچنین اگر شما یک عکاس آماتور هستید؛ نمی‌‌توانید تفاوت‌های میان این لنزها و جزئیات را مشاهده کنید. به نحوی که تفاوت بین 12 و 48 مگاپیکسل امری دشوار به نظر می‌رسد؛ بنابراین توصیه می‌نماییم؛ فارغ از عدد مگاپیکسل لنز دوربین، کیفیت آن را با ثبت تصاویر در شرایط مختلف به دقت مورد ارزیابی قرار دهید.

درنهایت باید اشاره کنیم برای سنجش کیفیت و ارزیابی دقیق‌تر، جزئیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لنزهای گوشی همراه اهمیت ویژه‌ای دارند که با شناخت و مقایسه آن‌ها می‌توانید دوربین باکیفیت‌تر را انتخاب نمایید. از این رو در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

بهترین دوربین گوشی‌های همراه چه ویژگی‌هایی دارند؟

در این بخش مهم‌ترین ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که با مقایسه آن‌ها می‌توانید، بهترین دوربین گوشی همراه را انتخاب نمایید را ارائه می‌دهیم. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

دیافراگم:

وجود لنزهای باز با گشودگی دریچه دیافراگم پایین‌تر می‌توانند نور بیشتری را جذب و در نتیجه تصاویر باکیفیت‌تری را ثبت نمایند. این لنزها بیشتر در گوشی‌های همراه پرچم‌دار برندهایی چون اپل و سامسونگ به چشم می‌خورد. همچنین لنزهای باز با گشودگی دریچه دیافراگمی نظیر: F/1.5 می‌توانند در فواصل نزدیک با سوژه، تصاویری با پس‌زمینه تارتر در اختیارتان بگذارد. باید یادآور شویم دریچه دیافراگم به قطر منفذی اشاره دارد که اجازه می‌دهد نور وارد دوربین شود. این ویژگی با نماد f نمایش داده می‌شود که هر چقدر عدد آن کوچک‌تر باشد، دیافراگم بازتر است.

مقدار مگاپیکسل:

مگاپیکسل به تعداد پیکسل‌های لنز شما اطلاق می‌شود که رزولوشن تصاویر و میزان جزئیات آن‌ها را تعیین می‌کند؛ بنابراین برای وضوح بالاتر به مگاپیکسل بیشتر نیاز دارید. هرچند که میزان بیش از حد مگاپیکسل در یک سنسور، اندازه پیکسل را کاهش می‌دهد که شرکت‌های مطرح برای گجت‌های خود از فناوری pixel-binning بهره می‌برند. اکثر گوشی‌های هوشمند که در رده بهترین قرار می‌گیرند؛ دارای لنز 12 تا 21 مگاپیکسلی هستند که می‌توانند رضایت شما را جلب کنند. با این حال علاوه بر مگاپیکسل، به اندازه‌های پیکسل که با میکرومتر اندازه‌گیری می‌شوند نیز توجه نمایید. اندازه بزرگ‌تر پیکسل، نور بیشتری را جذب می‌کند. از این رو کیفیت تصاویر، ارتقا پیدا می‌کند.

اندازه صفحه نمایش:

شما از طریق نمایشگر گوشی همراه خود قادرید سوژه را ردیابی؛ جزئیات را مشاهده و سپس تصویربرداری کنید؛ بنابراین نمایشگر بزرگ‌تر، جزئیات بیشتری را در اختیارتان قرار داده و شما می‌توانید تصاویر خلاقانه‌تری را خلق نمایید. به نحوی که هیچ جزئیاتی را از قلم نیندازید.

لرزش‌گیر اپتیکال تصویری (OIS)

لرزش دست هنگام فیلم‌برداری یا عکاسی امری اجتناب ناپذیر است. باید بگوییم که هر گونه لرزش، موجب افت کیفیت تصاویر و تاری آن‌ها می‌شود. از این رو برخی شرکت‌های ارائه دهنده، گوشی‌های همراه خود را با فناوری لرزش‌گیر اپتیکال تصویری (OIS) روانه بازار می‌نمایند. این سیستم هر گونه لرزش دست را مهار کرده و تصاویر با کیفیتی را در اختیارتان می‌گذارد.

تصاویر RAW (خام):

خروجی تصاویر خام یا RAW می‌تواند قابلیت‌های بیشتری را در ویرایش و تنظیم بخش‌های مختلف برای شما فراهم کند. بر روی این تصاویر، ویرایش‌های خودکار گوشی همراه اعمال نمی‌شود. شما در این تصاویر، کنترل بیشتری بر نحوه ظاهر تصویر دارید. به نحوی که می‌توانید نوردهی را تنظیم کنید. همچنین تعادل رنگ سفید را به دلخواه تغییر دهید. لازم به ذکر است که حجم تصاویر با فرمت RAW بیشتر بوده و فضای بیشتری از حافظه را اشغال می‌کند.

لنزها و قابلیت زوم:

در گذشته گوشی‌های همراه با تعداد لنز محدود و بدون قابلیت زوم روانه بازار می‌شدند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد لنزهای متنوع همانند: اولترا، تله فوتو، ماکرو و... و با قابلیت‌های مختلف چون زوم اپتیکال هستیم که اختیارات زیادی را در دسترس شما قرار می‌دهند.

ویژگی HDR:

قابلیت HDR یا داینامیک رنج بالا، به ثبت تصاویر با کنتراست بالا اشاره دارد که با حذف سایه‌ها، نقاط تاریک و روشن تصاویر را بهبود می‌بخشد. این ویژگی برای عکاسی مناظر، پرتره فضای باز در نور خورشید، صحنه‌های با نور پس زمینه شدید و... کاربرد دارد. لازم به ذکر است که از این ویژگی برای تصویربرداری سوژه‌های در حال حرکت خودداری کنید. این ویژگی، چندین عکس را ثبت و آن‌ها را ترکیب می‌نماید؛ بنابراین کوچک‌ترین حرکات در تصویر نهایی نمایش داده خواهند شد.

کنترل ISO:

قابلیت ISO به امکان تنظیم نور، تعادل رنگ سفید و افزایش نور در محیط‌‌های کم نور نظیر: فضای داخلی در روزهای ابری، غارها، کنسرت‌ها، اتاق تاریک و... کمک می‌کند. هرچند که این قابلیت در برخی شرایط، میزان نویز تصاویر را افزایش می‌دهد. برای رفع این مشکل از گوشی‌های هوشمند با سرعت شاتر بالاتر تهیه نمایید یا از عکاسی در محیط‌های کم نور اجتناب ورزید.

قابلیت کنترل دوربین:

گوشی‌های همراه هوشمند امکان کنترل و تنظیمات مختلف دوربین و تصاویر ثبت شده را در دسترس شما قرار می‌دهند. شما از طریق گوشی همراه خود می‌توانید حالت‌های مختلف عکاسی را انتخاب کرده؛ میزان ISO را تغییر دهید. همچنین امکان ادیت تصاویر RAW، فیلم‌برداری سریع، اسلوموشن، تایم لپس و استفاده از فیلترهای مختلف نیز برایتان فراهم می‌شود.

ویدئو:

اکثر گوشی‌های همراه پرچم‌دار امکان ضبط ویدئو با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه به همراه قابلیت‌هایی چون لرزش‌گیر و فوکوس خودکار را به شما ارائه می‌دهند. همچنین گوشی‌های هوشمند ارزان‌تر کیفیت 1080p و 720p نیز ارائه می‌دهند که کیفیت قابل توجهی به شمار می‌رود.

فوکوس و پاسخ شاتر:

برای ثبت تصاویر با کیفیت، سرعت فوکوس و پاسخگویی شاتر حائز اهمیت است. سرعت بالای این دو قابلیت موجب می‌شود که تصاویری با کیفیت در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار داشته باشید. برای عکاسی حرفه‌ای و خلاقانه‌تر سوژه‌های در حال حرکت، توصیه می‌نماییم نرخ فریم بر ثانیه قابلیت فیلم‌برداری گوشی همراه خود را پیدا نمایید.

نرم‌افزار:

علاوه بر تجهیزات سخت‌افزاری، شرکت‌های سازنده موبایل یک سری سیستم نرم‌افزاری تعبیه نموده‌اند که با ارائه قابلیت‌هایی چون هوش مصنوعی، پردازش تصویر جهت تولید رنگ‌های طبیعی، حالت پانوراما، شب و... می‌تواند در تصویربرداری به شما یاری رساند.

فلش:

تقریبا بیشتر گوشی‌های همراه با فلش LED روانه بازار می‌شوند. هر چند که این فلش‌های LED با نزدیک شدن سوژه، کیفیت عکس را کاهش می‌دهند.

سایر ویژگی‌هایی که باید به آن توجه کرد

علاوه بر ویژگی‌های مستقیم لنز، یک سری ویژگی‌های دیگر نیز هستند که بهتر است هنگام خرید گوشی همراه به آن توجه کنید. این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

عمر باتری:

گوشی‌های همراه با ظرفیت باتری بالا، میزان شارژدهی بالاتری را نیز به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین شما می‌توانید مدت بیشتری را به تصویربرداری بپردازید.

گواهی ضد آب:

وجود گواهی ضد آب در ساختار بدنه گوشی همراه، امکان تصویربرداری در شرایط مختلف آب‌وهوایی چون: بارش باران و برف، کویر و وجود گردوغبار و... را برایتان فراهم می‌کند.

حافظه قابل ارتقا:

یکی از مشکلاتی که مشتاقان عکاسی با آن سروکله می‌زنند؛ مشکل کمبود حافظه است. از این رو بهتر است حین خرید، میزان حافظ داخلی گوشی همراه و امکان ارتقا آن با کارت‌های حافظه را بررسی کنید.

دکمه شاتر فیزیکی:

وجود دکمه شاتر فیزیکی می‌تواند حس و حال عکاسی با دوربین‌های حرفه‌ای را برایتان به ارمغان آورد. درنتیجه بسیاری از شرکت‌ها در طراحی گوشی‌های همراه، دکمه ولوم را به عنوان شاتر فیزیکی در نظر می‌گیرند تا همان حس نوستالژی را به کاربران منتقل کند.

معرفی بهترین دوربین گوشی همراه در بازه‌های قیمتی مختلف

 در این بخش به معرفی بهترین دوربین گوشی‌های همراه در بازه‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم:

بازه قیمتی 70 میلیون تومان به بالا

گوشی موبایل آیفون مدل 15 Pro Max:

گوشی همراه آیفون 15 پرو مکس، جدیدترین محصول شرکت اپل است که به تازگی روانه بازار شده است. این گوشی همراه نسبت به سری‌های دیگر از زوم اپتیکال 5 برابری واقعی و تثبیت کننده 6 محوره بهره می‌برد که می‌توانید در مسیر با حالت زوم به راحتی و بدون هر گونه تاری یا افت کیفیت تصویربرداری نمایید. دوربین این گوشی همراه نه تنها از محدوده داینامیکی و سطح جزئیات بالایی بهره می‌برد؛ بلکه قابلیت ProRes آن ویدئو را با بالاترین وضوح و نرخ فریم ریت ضبط می‌کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین گوشی همراه iPhon 15 Pro Max می‌توان به: فیلم برداری سه بعدی (مخصوص اپل ویژن پرو)، قابلیت تصویربرداری 10 بیت HDR، حالت شب اختصاصی و قابلیت سینماتیک نیز اشاره کرد.

ابعاد

159.9 در 76.7 در 8.3 میلی‌متر

وزن

221 گرم

قابلیت ضد آب

IP68

سیستم عامل

iOS 17

حافظه داخلی

256 گیگابایت و 512 گیگابایت

مشخصات لنزها

واید 48 مگاپیسکل، اولتراواید 12 مگاپیکسل، لنز تله فوتو پریسکوپی 12 مگاپیکسل، لنز سلفی 12 مگاپیکسل

ویژگی لنزها

فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، حسگر لایدار TOF 3D LiDAR، دوربین تشخیص عمق و هویت سنجی، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت، پوشش 120 درجه

ظرفیت باتری

4422 میلی آمپر ساعت

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل :Galaxy S24 Ultra

سال جدید میلادی همراه با معرفی جدیدترین گجت‌های سامسونگ به ویژه سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا آغاز شد. یکی از ویژگی‌های متمایز گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا، بهبود بخش دوربین عکاسی آن نسبت به نسخه‌های پیشین محسوب می‌شود. اگرچه سنسور اصلی آن همچنان 200 مگاپیکسل است؛ اما رنگ‌ها و محدوده دینامیکی بهتر شده و تاری پس زمینه عکس‌ها نیز جلوه طبیعی‌تری دارند. قابلیت زوم لنز تله فوتو پریسکوپی آن اگرچه به زوم اپتیکال 5 برابری کاهش یافته است؛ با این حال میزان نویز نیز پایین آمده و جزئیات بیشتری را در اختیار خواهید داشت. همچنین هوش مصنوعی این گوشی نیز با ارائه قابلیت‌ Generative Edit امکان ویرایش حرفه‌ای تصاویر را برایتان فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که گوشی همراه سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا از فناوری‌های نایت گرافی و ISP Block برخوردار است که لرزش‌ها و خطاها را به نحو بهینه‌ای مهار و رفع می‌نمایند. به علاوه عملکرد لنزهای دیگر چون ماکرو و اولترا واید نیز پیشرفت‌هایی داشته است. به نحوی که با قابلیت اتو فوکوس ماکرو می‌توان عکس‌های جالبی ثبت نمود و لنز اولترا واید آن محدوده داینامیکی مناسبی دارد. درنهایت قابلیت فیلم‌برداری با ویژگی‌هایی چون لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر ژیروسکوپی و ضبط +HDR10 نیز می‌تواند رضایت شما را جلب نماید.

ابعاد

162.3 در 79 در 8.6 میلی‌متر

وزن

233 گرم

قابلیت ضد آب

IP68

سیستم عامل

اندروید 14

حافظه داخلی

256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت

مشخصات لنزها

واید 200 مگاپیسکل، اولتراواید 12 مگاپیکسل، لنز تله فوتو پریسکوپی 50 مگاپیکسل، لنز تله فوتو دوم 10 مگاپیکسل، لنز سلفی 12 مگاپیکسل

ویژگی لنزها

فوکوس خودکار لیزری، فوکوس خودکار چند محوره با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، حالت Super Steady برای ضبط بدون لرزش ویدئو، زوم اپتیکال 5 برابری، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر

ظرفیت باتری

5000 میلی آمپر ساعت

 

بازه قیمتی 50 میلیون تا 70 میلیون تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل :Galaxy S24

شرکت سامسونگ نه تنها در مدل گلکسی اس 24 اولترا، بلکه در مدل‌های دیگر این سری پرچم‌دار تغییراتی را اعمال نموده است. به نحوی مدل دیگر این خانواده یعنی گوشی همراه سامسونگ گلکسی اس 24 در میان هم رده‌های خود در بازه قیمتی 50 تا 70 میلیون تومان می‌تواند گوی رقابت را در بخش دوربین برباید. لنزهای قدرتمند به همراه جدیدترین تکنولوژی‌های بخش عکاسی، عکس‌های بسیار با کیفیت در اختیارتان می‌گذارد. لنز اصلی آن در شرایط نوری مختلف، عکس‌ها را با کیفیت، شارپنس و جزئیات بالا ثبت می‌نماید. همچنین هوش مصنوعی Galaxy AI نیز کیفیت تصاویر را بهبود می‌بخشد. به علاوه قابلیت‌های Generative Edit و Edit Suggestion، ویژگی‌ها و امکانات بسیاری را برای ویرایش تصاویر به شما ارائه می‌دهند. لنز اولترا واید آن نه تنها رنگ‌ها را دقیق ثبت کرده؛ بلکه محدوده گسترده‌ای 120 درجه‌ای را نیز پشتیبانی می‌نماید. بخش فیلم‌برداری نیز با داینامیک رنج بالا، لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر ژیروسکوپی و +HDR10، امکان ضبط حرفه‌ای را فراهم می‌کند.

ابعاد

147 در 70.6 در 7.6 میلی‌متر

وزن

168 گرم

قابلیت ضد آب

IP68

سیستم عامل

اندروید 14

حافظه داخلی

128 گیگابایت، 256 گیگابایت

مشخصات لنزها

واید 50 مگاپیسکل، اولتراواید 12 مگاپیکسل، لنز تله فوتو 10 مگاپیکسل، لنز سلفی 12 مگاپیکسل

ویژگی لنزها

فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، حالت Super Steady برای ضبط بدون لرزش ویدئو، بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر تصویر، فوکوس با تشخیص فاز

ظرفیت باتری

4000 میلی‌آمپر ساعت

 

بازه قیمتی 20 میلیون تا 50 میلیون تومان

گوشی موبایل گوگل مدل Google Pixel 7 5G:

اگرچه برند گوگل در زمینه گوشی همراه نسبت به برندهای اپل و سامسونگ بسیار پر آوازه و محبوب به نظر نمی‌رسد؛ با این حال گوشی‌های موبایل این برند از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خوبی بهره می‌برند. به گونه‌ای که در حین مقایسه با گوشی‌های هم رده خود، به ویژه در بخش دوربین می‌توانند توجه مخاطبان را به خود جلب نمایند. یکی از سری‌های پرقدرت مخصوصا در بخش دوربین، گوشی موبایل پیکسل 7 به شمار می‌رود. لنز اصلی آن تصاویر 12.5 مگاپیکسلی ثبت نموده که از جزئیات، دینامیک رنج، شارپنس و روشنایی عالی بهره می‌برند. این لنز در حالت‌های کم‌ نور به ویژه شب نیز می‌تواند شما را راضی نگه دارد. لنز اولترا واید آن از ویژگی اتو فوکوس نیز بهره می‌برد که امکان عکاسی ماکرو نیز برایتان فراهم می‌کند. بخش فیلم‌برداری با کیفیت 4K و قابلیت‌هایی چون: Cinematic Mode، لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر ژیروسکوپی، فیلم‌برداری 10 بیت HDR و... می‌تواند ویدئوهای با کیفیتی را ارائه دهد.

ابعاد

155.6 در 73.2 در 8.7 میلی‌متر

وزن

197 گرم

قابلیت ضد آب

IP68

سیستم عامل

اندروید 13

حافظه داخلی

128 گیگابایت

مشخصات لنزها

واید 50 مگاپیسکل، اولتراواید 12 مگاپیکسل، لنز سلفی 10.8 مگاپیکسل

ویژگی لنزها

فوکوس خودکار چندمحوره با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر

ظرفیت باتری

4355 میلی‌آمپر ساعت

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل :Galaxy S23 FE 5G

نسخه‌های فن ادیشن گوشی‌های موبایل سامسونگ که به گوشی‌های پرچم‌دار اقتصادی نیز شهرت دارند؛ در سال‌های اخیر روانه بازار شده‌اند تا طرف‌داران بتوانند با قیمت کم‌تر، از امکانات پرچم‌داران بهره ببرند. هرچند این گوشی‌های موبایل در برخی بخش‌ها نسبت به نسخه پرچم‌دار ضعیف‌تر به نظر می‌رسند؛ با این حال می‌توانند از پس نیازهای شما به خوبی بربیایند. باید اشاره کنیم گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S23 FE یکی از جدیدترین نسخه‌های فن ادیشن سامسونگ است که با توجه به قیمت خود، در بخش دوربین نیازهای شما را به بهترین نحو پاسخگو باشد. لنز اصلی 50 مگاپیکسلی آن در صورت وجود نور کافی، تصاویری با رنگ‌های غنی، جزئیات دقیق و شارپنس مناسب تحویل دهد. در حالت پرتره نیز سوژه را به خوبی تشخیص داده و پس زمینه را به صورت طبیعی تار می‌نماید. لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری و ارائه تصویر واقعی با محدوده دینامیکی بالا و کنتراست مناسب، عملکرد رضایت‌بخشی دارد. لنز اولترا واید نیز با زاویه 123 درجه‌ای، مناظر گسترده‌تری را در اختیارتان می‌گذارد. در حالت شب و با فعال نمودن آن تصاویر مناسبی را تحویل می‌دهد. در بخش فیلم‌برداری نیز با ارائه وضوح 8K، ویدئوهای درخور توجهی را ضبط می‌نماید. هرچند ترکیب رنگ و کنتراست اندکی به هم می‌ریزد. دوربین سلفی آن نیز تصاویر را با اندکی نویز و جزئیات اندک ثبت می‌نماید.

ابعاد

158 در 76.5 در 8.2 میلی‌متر

وزن

209 گرم

قابلیت ضد آب

IP68

سیستم عامل

اندروید 13

حافظه داخلی

128 گیگابایت، 256 گیگابایت

مشخصات لنزها

واید 50 مگاپیسکل، اولتراواید 12 مگاپیکسل، تله فوتو 8 مگاپیکسل، لنز سلفی 10 مگاپیکسل

ویژگی لنزها

فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر تصویر، فوکوس خودکار با تشخیص فاز

ظرفیت باتری

4500 میلی آمپر ساعت

 

بازه قیمتی 10 میلیون تا 20 میلیون تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A25:

اگر در بخش میان‌ رده‌ها، به دنبال بهترین دوربین گوشی همراه هستید؛ گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ25 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. تصاویر ثبت شده توسط لنز اصلی 50 مگاپیکسلی آن از کنتراست، رنگ، جزئیات و شارپنس خوبی برخوردار است. لنز اولترا واید 120 درجه‌ای در فضای پرنور تصاویر قابل قبولی ارائه می‌دهد. لنز ماکرو آن نیز بیشتر جنبه تزئینی دارد. هرچند در صورت وجود نور کافی و در فاصله 3 الی 4 سانتی‌متری سوژه می‌تواند تصاویر مناسبی را ثبت نماید. لنز سلفی نیز با توجه به محدوده قیمتی گوشی می‌تواند عملکرد رضایت بخشی را نشان دهد. در شرایط کم نور نیز با تامین نور کافی می‌توانید تصاویر خوبی را با لنز اصلی بگیرید. درنهایت بخش فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p و با سرعت 30 فریم ثانیه عملکرد نرمالی دارد.

ابعاد

161 در 76.5 در 8.3 میلی‌متر

وزن

197 گرم

قابلیت ضد آب

ندارد

سیستم عامل

اندروید 14

حافظه داخلی

128 گیگابایت، 256 گیگابایت

مشخصات لنزها

واید 50 مگاپیسکل، اولتراواید 8 مگاپیکسل، ماکرو 2 مگاپیکسل، لنز سلفی 13 مگاپیکسل

ویژگی لنزها

فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر

ظرفیت باتری

5000 میلی آمپر ساعت

 

بازه قیمتی تا 10 میلیون تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل :Galaxy A05s

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A05s یکی از بهترین دوربین‌ها را در میان گوشی‌های موبایل اقتصادی دارد. لنز اصلی 50 مگاپیکسلی آن در شرایط نوری مناسب، عکس‌هایی با رنگ‌های واقعی، شارپنس و میزان روشنایی کافی ارائه دهد. لنز اصلی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A05s برخلاف رقبای خود از زوم 10 برابری نیز بهره می‌برد. لنز ماکرو نیز در فاصله 3 سانتی‌متری از سوژه می‌تواند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد. لنز سلفی آن رنگ‌ها را دقیق نشان داده و می‌تواند رضایت خاطر شما را جلب نماید. بخش فیلم‌برداری این گوشی موبایل اقتصادی جذاب کیفیت FHD را در اختیارتان می‌گذارد. همچنین میزان نویز در ویدئوهای ضبط شده اندک است.

ابعاد

161 در 76.5 در 8.3 میلی‌متر

وزن

194 گرم

قابلیت ضد آب

ندارد

سیستم عامل

اندروید 13

حافظه داخلی

64 گیگابایت، 128 گیگابایت

مشخصات لنزها

واید 50 مگاپیسکل، ماکرو 2 مگاپیکسل، لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسل، لنز سلفی 13 مگاپیکسل

ویژگی لنزها

فوکوس خودکار با تشخیص فاز

ظرفیت باتری

5000 میلی آمپر ساعت

 

گوشی موبایل شیائومی مدل :Redmi 13C

برای بازه قیمتی تا 10 میلیون تومان، گوشی موبایل شیائومی Redmi 13C می‌تواند در بخش دوربین نیازهای شما را به بهترین شکل پاسخ دهد. لنز اصلی آن تصاویر پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی با کنتراست، نوردهی مناسب و رنگ‌های طبیعی ثبت می‌کند. با این حال جزئیات کافی نبوده و میزان نویز بالا است. هرچند باید اشاره کنیم لنز واید هم در حالت معمولی و هم در حالت پرتره می‌تواند رضایت شما را کسب نماید. لنز تشخیص عمق، پس زمینه را به صورت طبیعی بلر کرده و سوژه را به شکلی صحیح جدا می‌کند. لنز ماکرو نیز تنها در فضای باز و فاصله مناسب با سوژه می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. در حالت شب نیز با فعال نمودن حالت نایت مود می‌توانید عکس‌های با کیفیت متوسط بگیرید. لنز سلفی نیز با توجه به قیمت این گوشی موبایل عملکرد قابل قبولی دارد. درنهایت بخش فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه، فیلم‌های با کیفیتی را در اختیارتان می‌گذارد.

ابعاد

168 در 78 در 8.1 میلی‌متر

وزن

192 گرم

قابلیت ضد آب

ندارد

سیستم عامل

اندروید 13

حافظه داخلی

128 گیگابایت، 256 گیگابایت

مشخصات لنزها

واید 50 مگاپیسکل، ماکرو 2 مگاپیکسل، لنز تشخیص عمق 0.08 مگاپیکسل (QVGA)، لنز سلفی 8 مگاپیکسل

ویژگی لنزها

فوکوس خودکار با تشخیص فاز

ظرفیت باتری

5000 میلی آمپر ساعت

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
9 + 4=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند