همه چیز درباره هوش مصنوعی Galaxy AI

همه چیز درباره هوش مصنوعی Galaxy AI - معرفی هوش مصنوعی سامسونگ

 معمولا با شروع سال میلادی شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید و عرضه گجت‌های دیجیتال همچون اپل، شیائومی، سامسونگ و... به معرفی محصولات، تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های جدید خود می‌پردازند. با شروع سال میلادی 2024 زمزمه‌ها، گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی از سری جدید گوشی‌ موبایل پرچم‌دار سامسونگ یعنی گوشی‌های موبایل Galaxy S24، Galaxy S24 Plus و Galaxy 24 Ultra، قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید آن‌ها شنیده می‌شد؛ اما در یک اقدام ناباورانه سامسونگ در مراسم رونمایی که در تاریخ 17 ژانویه برگزار شد؛ علاوه بر معرفی گوشی‌های موبایل پرچم‌دار سری S24 و ویژگی‌های آن‌ها، تکنولوژی جدید هوش مصنوعی سامسونگ (Galaxy AI) را نیز معرفی نمود. بی‌شک تکنولوژی هوش مصنوعی اولین بار است که در گوشی‌های موبایل به کار گرفته می‌شود که می‌تواند تجربه‌ای تازه، خارق‌العاده و بی‌نظیری از پیشرفت تکنولوژی و امکانات جدید را برای ما به ارمغان ‌آورد. به نوعی می‌توان گفت که شما قادرید تکنولوژی هوش مصنوعی و ویژگی‌های آن را تنها با داشتن یک گوشی موبایل از نزدیک لمس و تجربه نمایید.

طبق اظهارات مدیر عامل شرکت سامسونگ TM Roh، هوش مصنوعی سامسونگ یک جرقه برای شروع مسیر و فرصت‌های جدید به شمار می‌رود. شرکت سامسونگ با ارائه هوش مصنوعی یک گام بزرگ و روبه‌جلو برای از بین بردن مرزها برداشته است. به‌گونه‌ای که می‌توانید بدون دانستن زبان خاصی با دوستان خارج از کشور ارتباط عمیق‌تر و بهتری ایجاد کنید. به علاوه هوش مصنوعی سامسونگ به شما امکان ارائه خلاقانه‌تر محتوا به ویژه محتوای تصویری را فراهم می‌نماید. شما با قابلیت‌های فوق‌العاده هوش مصنوعی سامسونگ می‌توانید داستان زندگی را با الهامات و خلاقیت خودتان به تصویر بکشید. پس می‌توانیم بگوییم به عصر جدید تکنولوژی هوش مصنوعی خوش آمدید. با مجموعه دارسو همراه باشید تا با ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی سامسونگ آشنا شویم.

ارتباطی بدون مرز

همان‌طور که در قسمت پیش هم اشاره کردیم؛ هدف سامسونگ از ارائه هوش مصنوعی برداشتن مرزهای موجود در ارتباطات است. با عرضه تکنولوژی ترجمه آنی هوش مصنوعی سامسونگ در قابلیت‌های تماس و پیام‌های متنی، دیگر محدودیتی برای ارتباط با افراد خارجی زبان نخواهید داشت. با این قابلیت می‌توانید از طریق متن یا تماس به راحتی با سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید. قطعا تکنولوژی ترجمه در لحظه می‌تواند ارتباطات دوستانه یا حتی کاری شما را متحول نماید. تکنولوژی مترجم آنی می‌تواند زبان دو مخاطب را تشخیص دهد. همچنین مکالمات هر دو مخاطب را بدون هیچ وقفه‌ای به زبان بومی خودشان ترجمه ‌کند. برای بهره‌گیری از این قابلیت نیاز به نصب برنامه جدیدی ندارید. همین‌طور اهمیت ندارد که مخاطب شما چه گوشی موبایل دارد؛ شما از کدام اپراتور استفاده می‌کنید یا به اینترنت اپراتور یا وای‌فای متصل هستید یا نه؛ قابلیت ترجمه آنی همچنان برای شما پشتیبانی می‌شود. به علاوه ترجمه آنی در حال حاضر 13 زبان را پوشش می‌دهد که قطعا در آینده زبان‌های بسیاری از جمله زبان فارسی به آن اضافه خواهد شد. درنهایت خیال شما از بابت امنیت مکالمات راحت باشد. گوشی موبایل سامسونگ تمامی مکالمات شما را رمزگذاری می‌کند. درنتیجه حریم خصوصیتان کاملا حفظ خواهد شد.

اگر از طریق پیام‌های متنی با همکارانتان در کشورهای دیگر ارتباط دارید؛ تکنولوژی هوش مصنوعی سامسونگ (Galaxy AI) این کار را برایتان راحت‌تر می‌کند. بخش پیام‌ متنی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ همانند مکالمات از تکنولوژی ترجمه آنی بهره می‌برد. قابلیت ترجمه آنی می‌تواند در لحظه و به صورت خودکار زبان دو شخص حاضر در چت را تشخیص دهد. به علاوه هم‌زمان به زبان مخاطب با شیوه نگارشی و دستور زبان صحیح، متن پیام را ترجمه و ارسال می‌کند. در حال حاضر قابلیت ترجمه آنی پیام‌های متنی همانند بخش مکالمه از 13 زبان زنده دنیا (چینی، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، هندی، آلمانی، ژاپنی، ایتالیایی، کره‌ای (کره جنوبی)، پرتغالی، لهستانی، ویتنامی و تایلندی) پشتیبانی می‌کند. بی‌شک در زمانی نه چندان دور زبان‌های بیشتری را پوشش خواهد داد.

قطعا برای همه‌ی ما پیش آمده است که در سفرهای خارجی، با وجود دانستن زبان انگلیسی یا محلی، با مشکلاتی در ارتباطات مواجه شده باشیم که این تجربه کلی حس نگرانی و استرس را برای ما به همراه داشته است. با هوش مصنوعی سامسونگ گوشی‌های موبایل پرچم‌دار سری S24 با خیال آسوده به سفرهای خارجی بروید. همچنین دیگر نیازی نیست هزینه زیادی را صرف یادگیری زبان جدید بنمایید. قابلیت مترجم آنی اختصاصی سامسونگ می‌تواند مکالمات رودررو و در لحظه‌ی شما را برای هر دو طرف به شکلی صحیح و شیوا ترجمه کرده و به صورت متنی بر روی اسپلیت اسکرین نمایشگر گوشی نمایش می‌دهد؛ بنابراین هر دو مخاطب می‌توانند با خواندن متن ترجمه شده؛ با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ازاین‌رو می‌توانید امورات روزمره خود را در هر کشوری بدون هیچ محدودیتی به سرانجام برسانید. همین‌طور برای بهره‌بردن از این قابلیت به اینترنت نیازی ندارید.

هوشمندانه چت کن!

یکی از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی سامسونگ، ویژگی Chat Assist  است. تصور حضور یک دستیار برای ارتباطات متنی می‌تواند باورنکردنی و شگفت‌انگیز باشد. دستیار متنی هوشمند گوشی‌های موبایل سری S24 می‌تواند سطح ارتباطات متنی را هوشمندانه‌تر کند. کیبورد اختصاصی سامسونگ نه تنها متن‌ها را سریع ترجمه می‌کند؛ بلکه با انتخاب لحن‌های نوشتاری مختلف می‌توانید آهنگ روند مکالمات را یکسان نگه دارید. به عنوان مثال می‌توانید با انتخاب لحن مودبانه، از موثر بودن پیامتان اطمینان حاصل نمایید یا با تغییر به لحن دوستانه، ارتباط بهتری را با دوستانتان شکل دهید. به علاوه قابلیت فتوموجی هوش مصنوعی سامسونگ با تبدیل عکس‌ها به استیکر می‌تواند چت‌ها را کلی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر کند.

سفری هیجان‌انگیز به دنیای اندیشه‌ها

بی‌شک می‌توان ادعا کرد با نوشتن فکرها و اندیشه‌های خود می‌توانید تحولات بسیاری ایجاد کنید. هرچند برای یک روند خلاقانه داشتن یک نوشتار جذاب، ساختارمند و خوانا می‌تواند نقش مهمی را ایفا نماید. ویژگی Note Assist این قابلیت را برای شما به ارمغان آورده است. مهم نیست نوشته‌های شما خوانا باشد یا نه؛ هوش مصنوعی سامسونگ، ناخواناترین نوشته‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن تبدیل به خواناترین نوشته‌ها می‌کند. همچنین ساختار متن را تصحیح و آن را پاک‌نویس می‌نماید. به علاوه نوشته‌ها را کاملا درک می‌کند. ازاین‌رو می‌تواند قسمت‌های مهم را برایتان به دقت مشخص نماید. در نهایت حالت‌های نوشتاری مختلف نیز در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید طبق نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در جلسات آموزشی همچون دانشگاه یا طوفان‌های فکری کاری، با قابلیت ضبط صدا نکات را ذخیره می‌کنید. باید بگوییم ویژگی Transcript Assist می‌تواند امکانات زیادی را به شما ارائه دهد. این تکنولوژی می‌تواند مکالمات ضبط شده را به صورت متن درآورد. همچنین دستیار فوق، متن‌ها را خلاصه و ترجمه می‌کند. به علاوه گوینده هر بخش را تشخیص داده و در متن مشخص می‌نماید. درنتیجه شما می‌توانید به تمامی نکات موردنیاز خود به شکل متنی یا صوتی در سریع‌ترین زمان ممکن دسترسی داشته باشید.

با تمرکز رانندگی کن

حین رانندگی ممکن است نوتیفیکیشن‌های پیام‌ها، حواس شما را پرت کند. درنتیجه شما دچار سانحه شوید. هوش مصنوعی سامسونگ با ویژگی Android Auto  سعی نموده که مشکل فوق را به نحو بهینه‌ای رفع نماید. دستیار اندروید اوتو می‌تواند پیام‌های ارسالی را با صدای بلند بخواند؛ آن‌ها را گروه‌بندی کرده و پاسخ‌ها و اقدامات پیشنهادی مناسب را ارائه دهد. همچنین این دستیار همانند قابلیت تکنولوژی EAT می‌تواند ترافیک‌های مسیر را شناسایی و زمان رسیدن را تخمین بزند. ازاین‌رو با تمرکز بیشتری می‌توانید مسیر را انتخاب و طی کنید. درنهایت طبق ادعاهای سامسونگ دستیار Andriod Auto می‌تواند موزیک پلیر را مناسب تشخیص دهد؛ بنابراین شما می‌توانید آهنگ‌های دلخواهتان را با کیفیت مطلوب گوش دهید.

در لحظه جستجو کن

همه‌ی ما در طول روز بارها به صفحه‌ی جستجوی گوگل مراجعه می‌کنیم تا اطلاعاتی چون: آهنگ موردعلاقه، پیدا کردن آدرس، راه‌حل چالش‌های روزمره، مطالب آموزشی، خرید اقلام موردنیاز و... را جستجو و دریافت نماییم. هرچند که این روند با دشواری‌هایی روبه‌رو است. برای سرچ تصاویر باید آن را ابتدا از اپلیکیشن موردنظر ذخیره کنیم. سپس به برنامه گوگل مراجعه کرده و آن را جستجو کنیم. به علاوه گاها ناچاریم متن‌ها و لوکیشن‌ها را در جای دیگر کپی و در برنامه گوگل سرچ نماییم. هوش مصنوعی سامسونگ با ارائه تکنولوژی Gemeni، فرانید سرچ را تسریع بخشیده است. شرکت سامسونگ و گوگل با همکاری هم این ویژگی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند که نقطه عطفی در دنیای دیجیتال به شمار می‌رود. با ویژگی Circle to Search می‌توانید در لحظه سوژه دلخواه خود را سرچ کنید. مهم نیست دیتا شما از نوع: عکس، ویدئو یا حتی زمزمه اشتباه یک آهنگ باشد؛ ویژگی Circle to Search می‌تواند در لحظه آن را به شکل صحیح جستجو و نتایج را نشان دهد. برای این امر نیازی به جا‌به‌جایی برنامه نداشته و در همان برنامه موردنظر می‌توانید فرایند سرچ را انجام دهید. برای سرچ سوژه موردنظر در تصاویر یا ویدئو کافی است دکمه هوم را نگه دارید. سپس قسمت موردنظر را تنها با کشیدن یک حلقه به دور آن یا خط‌خطی نمودن بخش مذکور یا های‌لایت کردن، در موتور قدرتمند گوگل جستجو نمایید. سپس نتایج را مشاهده کنید. این قابلیت نه تنها در تصاویر بلکه در پیام‌های متنی هم قابل استفاده است. شما می‌توانید با نگه داشتن دکمه هوم، کلمه‌ی داخل متن را انتخاب و جستجو کنید. به علاوه این هوش مصنوعی قابلیت تشخیص آدرس‌ها را نیز دارد؛ بنابراین آدرس‌های متنی را در قالب یک لوکیشن به شما ارائه می‌دهد.

عکاسی خلاقانه‌تر

بخش دوربین گوشی‌های پرچم‌دار سری S24 نیز از مزایای هوش مصنوعی سامسونگ محروم نمانده‌اند. سامسونگ با قرار دادن قابلیت ProVisual Engine در بخش دوربین، امکان ثبت تصاویر و ویدئوهای باکیفت‌تر و خلاقانه‌تر را فراهم کرده است. این قابلیت پردازش سریع‌تر و بهینه‌تری انجام می‌دهد. درنتیجه تصاویری باکیفیت‌تر، واضح‌تر و آماده برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را می‌توانید در اختیار داشته باشید. گوشی موبایل سامسونگ گلکسی 24 اولترا مجهز به سیستم چهارگانه تله است. زوم اپتیکال 5 برابری به همراه حسگر 50 مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر واضحی در زوم دیجیتال 100 برابر ثبت کند. همچنین لنزهای دوربین سلفی و اصلی با ویژگی‌های OIS و ISP Block در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این قابلیت‌ها میزان لرزش، نویز و تاری تصویر را به حداقل ممکن می‌رساند. به علاوه شاهد بهبود چشمگیری در حالت Nightography هستیم. به نحوی که در کم‌نورترین و دورترین حالت می‌توانید تصاویر و ویدئوهای شفاف، باکیفیت و بدون نویز ثبت کنید.

از دیگر ویژگی‌های هوش مصنوعی می‌توان به قابلیت Super HDR اشاره کرد. این قابلیت یک پیش‌نمایش واقعی سوژه را قبل از ثبت تصاویر نشان می‌دهد؛ بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر بالایی تصاویر و ویدئوها را ضبط کنید. سپس آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین تصاویر و ویدئوهای ثبت شده با روشنایی، کنتراست، رنگ و های‌لایت عالی و واقعی به شما ارائه می‌شوند. درنهایت قابلیت Super HDR می‌تواند کیفیت تصاویر را در بخش دوربین اپلیکیشن‌هایی چون اینستاگرام، اسنپ چت و... در سطح عالی و همانند دوربین اصلی گوشی سامسونگ حفظ نماید.

هوش مصنوعی Galaxy AI دو قابلیت Edit Suggestion و Generative Editcan را نیز به ارمغان می‌آورد. ویژگی Edit Suggestion علاوه بر قابلیت‌های ویرایشی ساده همچون: پاک کردن، اضافه و ریمستر نمودن؛ ترفندهای ویرایشی مناسب برای هر عکس را نیز پیشنهاد می‌کند. این امر کنترل خلاقانه و آزادی عملی بیشتری را برایتان به همراه می‌آورد. قابلیت Generative Editcan می‌تواند به صورت خودکار بخش‌های خالی پس‌زمینه را تشخیص داده و پر نماید. همچنین اگر کادربندی تصاویر مناسب نباشد با پر نمودن حاشیه‌ها، آن را تصحیح می‌کند. به علاوه می‌توانید موقعیت سوژه را طبق سلیقه خود به گونه‌ای تغییر بدهید که پس‌زمینه تصویر برهم نریزد. درنهایت قابلیت Slow-Motion هم بهبودهایی داشته است. شما با لمس نمایشگر حین پخش ویدئو، می‌توانید آن را به صورت اسلوموشن تماشا کنید. همچنین این قابلیت حین ضبط ویدئو، می‌تواند بر اساس حرکات، فریم‌های اضافی ایجاد نماید تا نمای دقیق‌تری در ضبط ویدئوهای پر اکشن داشته باشید.

با خیال آسوده از هوش مصنوعی Galaxy Al استفاده کن

با گسترش هوش مصنوعی، امنیت اطلاعات و حریم خصوصی به یکی از دغدغه‌ی اکثر افراد تبدیل شد. سامسونگ این مسئله را در نظر گرفته است با ارائه پلتفرم چندلایه امنیتی Samsung Knox محافظت کاملی در برابر تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید از طریق تنظیمات هوشمند آن، پردازش آنلاین اطلاعات را غیرفعال کنید. همچنین اطلاعات ذخیره شده توسط برنامه‌های مختلف موبایلی را مشاهده و مدیریت نمایید. قابلیت Knox Matrix نیز امکان اتصالی امن با کلیدهای عبور را فراهم می‌کند. کلیدهای عبور دسترسی امن و راحت به وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مورد اعتماد کاربر را امکان‌پذیر می‌نماید. همین‌طور در برابر حملات فیشینگ شما را مصون نگه می‌دارد. به علاوه تمامی داده‌ها را رمزنگاری کرده که این دیتاهای رمزنگاری شده تنها در گوشی کاربر امکان بازیابی و رمزگشایی دارد.

محتوای دلخواهت را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کن

هوش مصنوعی سامسونگ بخش Quick Share را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. شما می‌توانید یک عکس را هم‌زمان به چند دستگاه در سریع‌ترین زمان ممکن انتقال دهید. همچنین نیازی نیست که تمامی دستگاه‌ها سامسونگ باشند؛ شما می‌توانید محتوای دلخواهتان را به هر دستگاه اندرویدی منتقل کنید. به علاوه سامسونگ امکان اتصال به سیستم عامل ویندوز از طریق Quick Share را فراهم نموده است.

سالم‌تر زندگی کن

هوش مصنوعی Glaxy AI گوشی‌های موبایل سامسونگ سری S24 به همراه ساعت‌های دیجیتال مخصوص سامسونگ می‌توانند یک برنامه مناسب برای حفظ سلامتی شما ارائه دهند. برنامه Health با آنالیز دقیق کیفیت خواب، تشخیص آپنه تنفسی، ثبت ضربان قلب و میزان اکسیژن خون در لحظه، وضعیت سلامتی و سطح انرژی شما را تعیین کند. شما می‌توانید طبق اطلاعات مذکور و اشتراک‌گذاری آن با دکتر متخصص، یک برنامه رژیمی و ورزشی مناسب را تنظیم کنید. درنهایت وضعیت سلامتی خود را بهبود دهید.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
5 + 5=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند