در مراسم آنپکد سامسونگ سال 2024 (galaxy unpacked 2024) چه گذشت؟

در مراسم آنپکد سامسونگ سال 2024 (galaxy unpacked 2024) چه گذشت؟  - مراسم آنپکد سامسونگ سری S24

سامسونگ هر ساله در ابتدای سال نو میلادی، در رویداد گلکسی آنپکد خود، از جدیدترین محصولات خود رونمایی می‌کند. تاریخ این مراسم رونمایی امسال به دلیل رقابت جدی سامسونگ با اپل، حدود یک ماه جلوتر کشیده و در تاریخ 17 ژانویه 2024 (مصادف با 27 دی 1402، ساعت 21:30 به وقت ایران) انجام شد. در این مراسم رونمایی، گوشی‌های جدید و پرچم‌دار سری S24 سامسونگ با محوریت هوش مصنوعی Galaxy AI معرفی شدند که نویدبخش قابلیت‌های بی‌نظیری است که تا کنون در هیچ گوشی شاهد آن‌ها نبوده‌ایم. سامسونگ با معرفی Galaxy AI در گوشی‌های گلکسی S24، خبر از آغاز عصر جدید هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند داد. با مجموعه دارسو همراه شوید تا به شرح محصولات معرفی شده در مراسم Samsung Galaxy Unpacked 2024 پرداخته و نگاهی کوتاه به آن‌ها داشته باشیم.

هوش مصنوعی Galaxy AI

همان‌طور که مدت‌ها شایعات هوش مصنوعی ویژه سامسونگ در بین کاربران دست‌به‌دست می‌شد، با معرفی رسمی سامسونگ، اغلب این گمانه‌زنی‌ها به حقیقت پیوسته و درست از آب درآمدند. در حقیقت این پرزرق‌وبرق‌ترین تبلیغاتی بود که سامسونگ می‌توانست آن را در راه نمایش گوشی‌های خود به کار ببندد. سامسونگ مدعی است که هوش مصنوعی AI، ترکیبی از پردازش‌ها را انجام داده و موجب دریافت تجربه‌ای بهتر و بهبودیافته از کارکردن با گوشی‌های سری S24 سامسونگ می‌شود. هوش مصنوعی گوگل، روی تک تک اجزای گوشی‌ها نفوذ کرده و ادعای بهترین گوشی‌های هوشمند را تصدیق می‌کند. این هوش مصنوعی امکانات جدیدی را فراهم آورده است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترجمه آنلاین و در لحظه تماس‌های صوتی (Live Translate): این قابلیت که به لطف هوش مصنوعی Galaxy AI میسر واقع شده است، این امکان را فراهم می‌کند که در تماس‌های صوتی که با اپلیکیشن تماس سامسونگ برقرار می‌شوند، ترجمه‌ای زنده و دوطرفه به‌صورت صوتی و متنی انجام شود. سامسونگ مدعی است که استفاده از این قابلیت، نیازی به برنامه‌های جانبی دیگر نداشته و همچنین پردازش‌های محلی در داخل گوشی صورت‌گرفته و آن‌ها را کاملاً محرمانه حفظ می‌کند.

مترجم پیام‌های متنی (Interpreter): این ویژگی، یک برنامه روی صفحه‌نمایش گوشی است که مکالمات زنده بین دو نفر را به دو زبان مختلف رونویسی می‌کند. در حقیقت این قابلیت، مکالمات زنده کاربران را در لحظه به‌صورت اسپلیت اسکرین روی نمایشگر گوشی نمایش می‌دهد تا از این طریق، افرادی که روبه‌روی هم ایستاده‌اند، بتوانند متن ترجمه شده از صحبت‌های یکدیگر را بخوانند. نکته عجیب و جالب‌تر اینجاست که این قابلیت، حتی بدون استفاده از اینترنت هم قابل‌استفاده است!

دستیار نوشتاری Chat Assist: این قابلیت می‌تواند لحن پیام‌های کاربران را تغییر دهد! برای مثال این قابلیت می‌تواند لحن پیغام دوستانه‌تر شما را مؤدبانه و رسمی‌تر کند. این قابلیت حتی قادر است یک نوشته کوتاه را به‌صورت گیراتر بازنویسی کند تا درک آن آسان‌تر باشد. در حقیقت این قابلیت مکالمه ترجمه شده را به‌صورت روان‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد. جالب است بدانید که هوش مصنوعی کیبورد سامسونگ هم می‌تواند پیام‌ها، ایمیل‌ها و موارد دیگر را در لحظه به 13 زبان مختلف ترجمه کند و احتمال می‌رود زبان فارسی در آینده به این مجموعه و تماس اضافه شود. این 13 زبانی که در حال حاضر پشتیبانی می‌شوند، عبارت‌اند از: انگلیسی، چینی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای (کره جنوبی)، لهستانی، پرتغالی، تایلندی، ویتنامی.

برنامه Android Auto: عملکرد این قابلیت به این صورت است که مطابق با دسته‌بندی خود، پیام‌های دریافتی را گروه‌بندی کرده و تشخیص می‌دهد که موضوع پیامی که دریافت کرده‌اید چیست و سپس تعدادی پاسخ در قالب ریپلای به شما پیشنهاد می‌دهد.

قابلیت Note Assist: این قابلیت در سامسونگ نوت فعال بوده و نوشته‌های کاربران را ابتدا در سامسونگ نوت، خلاصه‌بندی و سپس دسته‌بندی کرده و در نهایت درون کاور و قالب‌های ازپیش‌ساخته شده قرار می‌دهد.

قابلیت Transcript Assist: این قابلیت نیز فایل‌های صوتی ضبط شده را ترجمه کرده و در قالب تکست ارائه می‌دهد.

قابلیت Circle to Search: این ویژگی ژست محور با همکاری گوگل تهیه شده و برای استفاده از آن کافی است که دکمه هوم را برای مدت طولانی فشار دهید تا بعد از آن برای دریافت نتایج جستجو، بتوانید روی هر چیزی خط کشیده و آن‌ را انتخاب کرده و در نهایت روی صفحه‌نمایش ضربه بزنید.

حتماً تا اینجای کار متوجه عملکرد عالی سامسونگ در این زمینه شده‌اید! تمام این ویژگی‌ها از 13 زبانی که پیش‌تر آن را نام بردیم، پشتیبانی می‌کنند اما فعلا نام زبان فارسی در این لیست وجود ندارد. البته احتمال می‌رود زبان فارسی هم به زودی به این لیست سامسونگ اضافه شده و کاربران ایرانی هم بتوانند از این قابلیت هیجان‌انگیز استفاده کنند. 

گوشی سامسونگ Galaxy S24 Ultra

همان‌طور که اخبار و شایعات پیش از معرفی رسمی این گوش، مدعی بود، گوشی Galaxy S24 Ultra از همان زبان طراحی نسل پیشین خود بهره برده و هیچ تغییر بنیادین ظاهری در آن به چشم نمی‎خورد. هر چند این گوشی ظاهری شبیه به نسل قبلی خود دارد، اما بااین‌حال متریال مورداستفاده سامسونگ در این گوشی، متفاوت‌تر بوده و همین امر آن را از سایر اعضای این خانواده متمایز کرده است. سامسونگ در ساخت بدنه گوشی Galaxy S24 Ultra به‌جای آلومینیوم از تیتانیوم استفاده کرده است. این متریال سبک‌وزن‌تر بوده و درعین‌حال مقاومت بیشتری هم دارد. همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفته بودیم، این گوشی نسبت به نسخه قبلی خود حدود یک گرم کاهش وزن داشته است که به لطف استفاده از تیتانیوم اتفاق افتاده است!

ضخامت این گوشی در حد بسیار کمی کاهش ‌یافته و همچنین حاشیه‌های آن هم باریک‌تر طراحی شده است. فریم‌های این گوشی به‌صورت تخت طراحی شده و جلوه زیبا و مدرن‌تری به گوشی داده‌اند. قاب پشتی این گوشی یک تکه بوده و همانند نسل پیشین این گوشی، در آن خبری از جزیره دوربین نیست. به‌این‌ترتیب لنزها به‌صورت مجزا از قاب پشتی بیرون زده‌اند و هیچ جزیره‌ای آن‌ها را پوشش نداده است. سه لنز دوربین به‌صورت عمودی در زیر هم قرار گرفته و لنز و فلش LED دیگر هم در سمت راست این سه لنز جا خوش کرده‌اند. آرم مخصوص SAMSUNG نیز آخرین جزئی است که در بخش پایین قاب به چشم می‌خورد.

خوشبختانه سامسونگ نمایشگر این گوشی را کاملاً تخت طراحی کرده است که استفاده از قلم و همچنین نصب گلس روی آن راحت‌تر باشد. این نمایشگر کاملاً تخت بوده و هیچ حالت انحنایی نداشته است. این پنل با اندازهٔ 6.8 اینچی خود و با حاشیه‌های باریک، فضای بزرگی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نمایشگر این گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده و وضوحی برابر با حالت QHD+ ارائه می‌دهد. نمایشگر این گوشی از نرخ نوسازی 120 هرتزی هم بهره برده است؛ بنابراین فرایند اسکرول در صفحات مجازی و رابط کاربری و حتی گیمینگ، آسان و راحت‌تر صورت گرفته و تجربه بهتری هم ارائه می‌دهد. این نمایشگر سرعت پاسخگویی بالاتری هم داشته و ترکیب آن با نرم‌افزار جدید، منجر به سرعت بالاتر گوشی شده است.

سامسونگ برای محافظت از نمایشگر این گوشی از یک لایه گوریلاگلس Armor استفاده کرده است. این لایه دوام خیلی بالایی داشته و مقاومت بیشتری در برابر خط‌وخش پذیری و برخورد با اجسام نوک‌تیز ارائه می‌دهد. این لایه محافظ، می‌تواند تا 75 درصد بازتاب نور کمتری نسبت به نسل قبلی خود داشته و همچنین گفته می‌شود تا چهار برابر مقاوم‌تر از لایه استفاده شده در گوشی گلکسی اس 23 اولترا است. در قسمت بالایی صفحه‌نمایش این گوشی، یک ناچ حفره‌ای کوچک وجود دارد که میزبان لنز مخصوص سلفی بوده است. در این گوشی میزان روشنایی هم حدود 48 درصد ارتقا پیدا کرده و روشنایی این پنل در حالت بیشینه خود، به رقم 2600 نیت می‌رسد. به لطف این میزان روشنایی، می‌توان در تمام موقعیت‌های پر نور و حتی در زیر نور مستقیم آفتاب هم از گوشی استفاده کرده و هیچ مشکلی در تشخیص محتویات داخل آن نداشت. در حقیقت این بالاترین میزان روشنایی است که تا کنون در گوشی موبایلی شاهد آن بوده‌ایم.

این گوشی از استاندارد ضدآب IP68 بهره برده است. این گواهی نشان‌دهنده آن است که گوشی در برابر نفوذ گردوغبار و نفوذ آب مقاوم بوده و می‌تواند آبی به عمق 1.5 متر را به مدت 30 دقیقه تحمل کند. در بخش سخت‌افزار، این گوشی از تراشه Snapdragon 8 Gen 3 با لیتوگرافی 4 نانومتری بهره برده است. گفتنی است که این گوشی در تمام جهان، با همین تراشه عرضه خواهد شد. این تراشه قدرت فوق‌العاده بالایی داشته و خیلی آسان و سریع می‌تواند هر نوع برنامه‌ای را اجرا کند. در این گوشی خود، از یک محفظه بخار خنک‌کننده که حدود 2 برابر بزرگ‌تر از نسل قبلی خود است، استفاده کرده است تا دمای گوشی حین انجام کارهای سنگین بالا نرفته و داغ کردن آن به حداقل برسد؛ به این ترتیب مشکل داغ کردن گوشی حین انجام کارهای سنگین به هیچ عنوان شما را اذیت نخواهد کرد. سامسونگ مدعی شده است که گوشی Galaxy S24 Ultra بهترین گوشی برای گیمرها خواهد بود چون هیچ تفاوتی با کنسول‌های بازی و سایر اجرا کننده‌های بازی ندارد!

این گوشی به شکل پیش‌فرض بر پایه اندروید 14 بوده و با رابط کاربری One UI 6.1 سازگار است. گفتنی است که قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI در گلکسی S24 اولترا، کامل‌تر و هوشمندانه‌تر از مدل‌های پایه بوده و در این گوشی عملکرد بهنیه‌تری دارد. و اما بهترین خبر ممکن در راستای نرم افزار این گوشی این است که سامسونگ مدعی شد گوشی Galaxy S24 Ultra، تا 7 سال آینده آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت خواهد کرد! بنابراین با خرید این گوشی، خیال کاربر تا مدت‌ها از بابت به روز بودن آن راحت خواهد بود. این گوشی در سه حافظه ذخیره‌سازی 256/12، 512/12 گیگابایت و 1ترابایت/12 گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

در بخش اپتیک، گوشی گلکسی S24 Ultra به چهار لنز مجزا در قاب پشتی خود مجهز شده و از یک لنز سلفی در نمایشگر خود هم بهره برده است. لنز اصلی این گوشی 200 مگاپیکسلی بوده و لنز اولتراواید نیز 12 مگاپیکسلی طراحی شده است. دو لنز دیگر نیز، لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری و لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری هستند. لنز سلفی 12 مگاپیکسلی هم در ناج حفره‌ای بالای نمایشگر تعبیه شده است. در بخش دوربین‌های این گوشی هم، هوش مصنوعی سامسونگ، پر قدرت حضور داشته و تأثیر بسزایی روی آن گذاشته است. برای مثال در این گوشی، از دو فناوری ProVisual و ISP Block استفاده شده است که حین عکس‌برداری، می‌تواند خطا را کاهش داده و هر گونه شی اضافی را در تصاویر رد کند.

به بیان ساده‌تر، فناوری ProVision Engine، مجموعه‌ای از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا اشیا را پاک‌کرده و مابقی کار را به قابلیت دیگر هوش مصنوعی به نام Generative Edit بسپارد که فضاهای خالی را به‌صورت مناسب پر کند. همچنین قابلیت Instant Slow-mo هم می‌تواند فریم‌های اضافی ایجاد کند تا در زمان ویدئو تغییرات مثبت ایجاد کند. در این گوشی پرچم‌دار، نایت گرافی (Nightography) هم به لطف زاویه تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال بهتر عمل کرده و لرزش دست را جبران می‌کند. در این میان فناوری ISP Block هم به‌صورت اختصاصی برای کاهش خطا و لرزش عمل کرده و موجب ایجاد نتیجه بهتر می‌شود. گلکسی اس 24 اولترا از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره برده و از شارژ سیمی 45 وات و شارژ بی‌سیم 15 واتی هم پشتیبانی می‌کند. سامسونگ قیمت پایه این گوشی را چیزی در حدود 1299 دلار اعلام کرده است.

گوشی سامسونگ Galaxy S24 Plus

گوشی موبایل Galaxy S24 Plus، دومین عضوی است که در این مراسم رونمایی شاهد معرفی رسمی آن بوده‌ایم. این گوشی ظاهری آشنا و البته با کیفیت داشته و با ظاهری کماکان شبیه به نسل قبلی خود به عرصه خواهد آمد. سامسونگ در تهیه بدنه این گوشی از آلومینیوم استفاده کرده و ظاهراً استفاده از تیتانیوم، مختص مدل اولترا بوده است. هر چند این فریم‌ها از طراحی تختی بهره برده‌اند؛ اما حالت انحنا در چهار گوشه آن حفظ شده و برخلاف مدل اولترا، لبه‌های تیزی ندارند. این گوشی در ابعادی برابر با 158.5 در 75.9 در 7.7 میلی‌متر طراحی شده و وزن کلی 197 گرم را به خود اختصاص داده است.

در قاب پشتی این گوشی، خبری از جزیره دوربین نبوده و سه لنز دوربین به‌صورت جداگانه از قاب پشتی بیرون زده‌اند. سه لنز با آرایشی عمودی در زیر هم قرار گرفته و یک فلش LED در سمت راست آن‌ها تعبیه شده است. قسمت پایینی قاب نیز میزبان آرم مخصوص SAMSUNG بوده است. در کل این گوشی همان ظاهر ساده و مینیمال قبلی خود را حفظ کرده است. صفحه‌نمایش این گوشی تخت بوده و در بخش بالایی آن یک ناچ حفره‌ای کوچک وجود دارد که به‌منظور جایگاه مخصوص لنز سلفی در نظر گرفته شده است.

گوشی Galaxy S24 Plus، مثل نسل پیشین خود، به استاندارد ضدآب IP68 مجهز شده است. این گواهی به این معنی صادر شده است که نشان دهد این گوشی در برابر نفوذ گردوغبار و نفوذ آب مقاوم بوده و می‌تواند آبی به عمق 1.5 متر را به مدت 30 دقیقه تحمل کند. گوشی Galaxy S24 Plus از یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X بهره برده است. میزان وضوح این نمایشگر نیز برابر با حالت QHD+ خواهد بود. نمایشگر این گوشی هم همانند تمام اعضای این خانواده، سریع‌تر شده و در نتیجه سریع‌تر به لمس‌های کاربران پاسخ می‌دهد. نمایشگر این گوشی از نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره برده است؛ به این ترتیب می‌توان تجربه جالبی از اسکرول در صفحات مجازی و رابط کاربری داشت.

در این گوشی میزان روشنایی هم با پیشرفت قابل‌توجهی همراه بوده و به رقم 2600 نیت رسیده است. به لطف این میزان روشنایی، می‌توان در تمام موقعیت‌های پر نور و حتی در زیر نور مستقیم آفتاب هم از گوشی استفاده کرده و هیچ مشکلی در تشخیص محتویات داخل آن نداشت. سامسونگ برخلاف نسخه اولترا، این گوشی را در دو تراشه متفاوت عرضه می‌کند که در نسخه‌های مخصوص کانادا و آمریکا، به تراشه Snapdragon 8 Gen 3 با لیتوگرافی 4 نانومتری مجهز شده و نسخه دیگر که برای کل جهان ارائه خواهد شد، از تراشه Exynos 2400 بهره می‌برد. سامسونگ مدعی است که تراشه اگزینوس 2400، در مقایسه با چیپ اگزینوس 2200، حدود 70 درصد عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. عملکرد این تراشه به لطف هوش مصنوعی جدید سامسونگ، بسیار چشم‌گیر‌تر شده و مشکل حرارتی و پایداری عملکرد آن هم بهبود یافته است.

این گوشی در بخش نرم‌افزار هم بر پایه اندروید 14 بوده و با رابط کاربری One UI 6.1 سازگار است. در این گوشی هم هوش مصنوعی مخصوص سامسونگ حضور داشته و تجربه‌های جدیدی را برای کاربران رقم می‌زند. سامسونگ قول دریافت آپدیت‌های سیستم‌عاملی را به مدت 7 سال داده است. گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 24 پلاس در دو نسخه با حافظه‌های 256-12، 512-12، گیگابایت عرضه خواهد شد. خوشبختانه مدل پایه این گوشی هم از رم 12 گیگابایتی بهره برده و در آن خبری از رم 8 گیگابایتی نیست. این گوشی انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک باتری با ظرفیت 4900 میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌کند. در بخش دوربین‌ها نیز این گوشی به یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی و لنز سلفی 12 مگاپیکسلی مجهز شده است. با در نظر گرفتن تمام این مشخصات، می‌توان مدعی شد که گوشی گلکسی s24+، می‌تواند یک رقیب جدی برای آیقون 15 پلاس باشد. در نهایت سامسونگ قیمت پایه این گوشی را 999 دلار اعلام کرده است.

 

گوشی سامسونگ Galaxy S24

نسخه پایه این سری از گوشی‌های سامسونگ یعنی Galaxy S24 نیز ظاهری شبیه به نسل قبلی خود دارد. سامسونگ در تهیه این گوشی هم از آلومینیوم استفاده کرده و تیتانیوم را صرفاً به گوشی اولترا اختصاص داده است. فریم‌های این گوشی به‌صورت تخت طراحی شده و جلوه مدرن‌تری به گوشی داده است. قاب پشتی این گوشی یک‌تکه بوده و همانند نسل پیشین این گوشی، در آن خبری از جزیره دوربین نیست. به‌این‌ترتیب لنزهای سه‌گانه به‌صورت مجزا از قاب پشتی بیرون زده‌اند و هیچ جزیره‌ای آن‌ها را پوشش نداده است. سه لنز دوربین با آرایشی عمودی در زیر هم قرار گرفته و فلش LED هم در سمت راست این سه لنز به چشم می‌خورد. آرم مخصوص SAMSUNG نیز در پایین قاب پشتی این گوشی خودنمایی می‌کند.

سامسونگ نمایشگر این گوشی را کاملاً تخت طراحی کرده و قسمت بالایی آن از یک پانچ هول ریز میزبانی می‌کند. این ناچ حفره‌ای به‌منظور جایگاه مخصوص لنز سلفی در نظر گرفته شده است. این گوشی، همانند نسل پیشین خود، از استاندارد ضدآب IP68 بهره برده است. این گواهی نویدبخش آن است که گوشی در برابر نفوذ گردوغبار و نفوذ آب مقاوم بوده و می‌تواند آبی به عمق 1.5 متر را به مدت 30 دقیقه تحمل کند. گوشی Galaxy S24 به یک صفحه‌نمایش 6.2 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X مجهز شده است. ظاهراً حاشیه‌های نمایشگر این گوشی تا حدودی باریک‌تر شده و به‌این‌ترتیب صفحه‌نمایش بزرگتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این صفحه‌نمایش وضوحی برابر با حالت FHD+ ارائه می‌دهد.

نمایشگر این گوشی سرعت بالاتری داشته و می‌تواند در مدت‌زمان کمتری به لمس‌های کاربران پاسخ دهد. در این گوشی میزان روشنایی هم با پیشرفت قابل‌توجهی همراه بوده و به رقم 2600 نیت رسیده است. به لطف این میزان روشنایی، می‌توان در تمام موقعیت‌های پر نور و حتی در زیر نور مستقیم آفتاب هم از گوشی استفاده کرده و هیچ مشکلی در تشخیص محتویات داخل آن نداشت. همچنین نمایشگر گوشی گلکسی S24 از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. به‌این‌ترتیب بازی‌ها و اسکرول در صفحات مجازی بسیار نرم و روان با سرعت بالا صورت گرفته و پاسخ‌های لمسی در کسری از ثانیه انجام می‌شوند.

این گوشی نیز همانند نسخه پلاس، در دو تراشه متفاوت عرضه می‌شود. نسخه مجهز به تراشه Snapdragon 8 Gen 3، مخصوص کانادا و آمریکا بوده و نسخه‌ای با تراشه Exynos 2400 در کل جهان عرضه خواهد شد. البته جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که اگزینوس 2400، در مقایسه با چیپ اگزینوس 2200، حدود 70 درصد عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. همچنین گفتنی است که سامسونگ در گوشی‌های سری S24 خود، از محفظه بزرگ‌تری برای خنک‌کننده گوشی استفاده کرده است؛ بنابراین مشکل داغ‌کردن گوشی حین انجام کارهای سنگین، به حداقل خواهد رسید. این گوشی در سه حافظه ذخیره‌سازی 128/8، 256/8، 512/8 گیگابایت عرضه خواهد شد. متأسفانه این گوشی که نسخه پایه خانواده گوشی‌های سری S24 به شمار می‌رود، از رم 8 گیگابایتی بهره برده و در آن‌ها خبری از رم 12 گیگابایتی نیست.

در بخش نرم‌افزار، گوشی Galaxy S24 بر پایه اندروید 14 بوده و با رابط کاربری One UI 6.1 سازگار است. در این گوشی هم ردپای هوش مصنوعی Galaxy AI وجود داشته و امکانات قابل توجهی به این گوشی اضافه شده است. سامسونگ مدعی شده است که این گوشی هم همانند سایر اعضای خانواده خود، تا 7 سال آینده تمام آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت خواهد کرد. این گوشی در بخش دوربین به لنزهای سه گانه و یک لنز سلفی مجهز شده است. لنز اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی بوده و لنز اولتراواید 12، لنز تله فوتو 10 و لنز مخصوص سلفی 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. انرژی مورد نیاز گوشی Galaxy S24 نیز از طریق یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود. سامسونگ در طی این مراسم رونمایی، قیمت پایه این گوشی را چیزی در حدود 799 دلار اعلام کرد.

 

حلقه هوشمند سامسونگ Galaxy Ring

سامسونگ در مراسم آنپکد 2024 خود از یک حلقه هوشمند هم به نام Galaxy Ring رونمایی کرد. البته این گجت با معرفی خاصی همراه نبوده و سامسونگ کاربران مشتاق خود را در هاله‌ای از ابهامات رها کرد! به نظر می‌رسد این رینگ، دستگاهی برای پایش سلامتی بوده و قابلیت‌های سلامت محور را ارائه خواهد داد. گلکسی رینگ برای پایش سلامتی کاربران از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، اما فعلاً قیمت و تاریخ عرضه‌ی دقیقی ندارد. انتظار می‌رود در دومین مراسم آنپکد 2024 سامسونگ که حدوداً در اواسط تابستان برگزار می‌شود، شاهد معرفی رسمی این محصول هم باشیم.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
4 + 1=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند