معرفی 11 بازی‌ برتر پلی استیشن 5 در سال 2023

معرفی 11 بازی‌ برتر پلی استیشن 5 در سال 2023 - بهترین بازی های پلی استیشن 5 در 2023

بی‌شک بازی‌های ویدئوی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین تفریحات و سرگرمی‌هایی باشد که می‌توانید اوقات فراغت خود را با آن پر نمایید. این دسته از بازی‌ها به دلیل مزایایی چون: تعامل بالا با محیط و شخصیت‌ها، چالش‌ و پاداش‌ها، داستان‌های جذاب و... می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند. به علاوه حس خوشایندی را برایتان به ارمغان آورد. اگر بخواهیم تاریخچه صنعت بازی‌های ویدئویی را یک مرور کلی بنماییم؛ اولین بازی‌های ویدئوی محبوب شامل: Pacman، Pong، Namco و Galaxian همراه با کنسول آتاری به بازار ارائه شدند. همه‌ی ما به ویژه دهه شصتی‌ها با این کنسول و بازی‌های نوستالژی کلی خاطره خوب داریم. دهه 80 میلادی صنعت بازی‌ها با رشد چشمگیری مواجه شد. در این سال‌ها شاهد عرضه کنسول میکرو و سگا و بازی‌هایی چون: Tetris، Wayout و... بودیم. دهه‌ 1990 میلادی گرافیک بازی‌ها دچار تغییر و تحول اساسی شد. در دهه مذکور شاهد بازی‌های باکیفیت و جذاب نظیر Super Mario بودیم که توانست مخاطبان زیادی را به صنعت بازی‌های ویدئویی علاقه‌مند نماید. بگمانم تمامی دهه هفتاد و شصتی‌ها با این بازی جذاب خاطره داشته باشند. به گونه‌ای که همچنان این بازی مخاطبان خاص خود را دارد. از سال 2000 تا به اکنون نیز با گسترش اینترنت، ارتقا فناوری‌های گرافیکی و بهبود تکنولوژی سخت‌افزاری شاهد نسل جدیدی از بازی‌ها هستیم. اکثر بازی‌های حال حاضر با سطح گرافیکی بالا ارائه می‌شوند. به نحوی که محیط بازی تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را به ارمغان می‌آورد. همین‌طور ارتقا تکنولوژی و اینترنت نیز ویژگی‌هایی چون واقعیت مجازی و بازی‌های آنلاین را به کاربران عرضه می‌کنند. ازاین‌رو شما می‌توانید هنگام بازی با دیگران و محیط بازی کاملا ارتباط برقرار نمایید. علاوه بر رشد و تغییر بازی‌های ویدئویی، کنسول‌ها نیز پیشرفت زیادی داشته‌اند. کنسول پلی‌استیشن 5 که یکی از جدیدترین کنسول‌های موجود در بازار به شمار می‌رود؛ با ویژگی‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیر خود، تجربه جدیدی از بازی‌های ویدئویی را برایتان فراهم می‌کند. اگر شما هم یکی از مخاطبان این کنسول جذاب هستید؛ با مجموعه دارسو همراه باشید تا با بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 در سال 2023 آشنا شویم.

بهترین بازی‌های PS5 سال 2023

در این بخش قصد داریم اختصاصا به معرفی بهترین‌ بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 5 بپردازیم. بهترین بازی‌ها به شرح زیر است:

Baldur’s Gate 3

        

بازی Baldur’s Gate 3 یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها به شمار می‌رود که نسخه پلی‌استیشن آن به تازگی روانه بازار شده است. این بازی استراتژیک بر پایه بازی رومیزی محبوب Dungeons & Dragons طراحی شده و از نوع بازی‌های نقش‌آفرینی به شمار می‌رود. المان‌هایی چون: کاراکترهای اصلی و فرعی جذاب، دیالوگ‌های بی‌نظیر، مبارزات هیجان‌انگیز و... شما را شیفته‌ی این بازی فوق‌العاده می‌نماید. به علاوه ویژگی نقش‌آفرینی بازی Baldur’s Gate 3 موجب می‌شود کوچک‌ترین تصمیمات، استراتژی‌ها و متدهایی که انتخاب می‌کنید؛ در روند انجام بازی تاثیر بسزایی داشته باشد. ویژگی فوق نه تنها حس آزادی عمل را برایتان به ارمغان می‌آورد؛ بلکه درک خوبی از داستان بازی را فراهم می‌نماید. همچنین باید اشاره کنیم مبارزات موجود در این بازی از سطح پیچیدگی معقولی برخوردارند.

پلتفرم

کامپیوتر (سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک)، پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری X|S، گوگل استادیا

ژانر

نقش‌آفرینی (RPG)، استراتژیک و استراتژی نوبتی (Turn – Based)

امتیاز متا

96

منتشر کننده

Larian Studios

تاریخ انتشار

6 سپتامبر 2023

 

  Resident Evil 4

 

بازی Resident Evil 4 جدیدتری نسخه بازی کلاسیک Resident Evil به شمار می‌رود. شرکت سازنده‌ی آن با به‌کارگیری تکنولوژی RE تلاش کرده است تا طراحی و نورپردازی المان‌های مختلف همچون: جزئیات داستان، شخصیت‌ها، مکان‌ها و... بهبود دهد؛ بنابراین تجربه کاربری بهتری را نسبت به سری‌های قبل در اختیار خواهید داشت. همچنین در گیم‌پلی بازی نیز شاهد پیشرفت‌هایی زیادی هستیم. از تغییرات عملکردی بازی می‌توان به مواردی همچون: چرخش‌های خلاقانه‌تر، هدف‌گیری دقیق‌تر، بهبود سطح مبارزات، تعادل حرکتی و تهاجم بیشتر دشمنان، ابزارهای متعدد با کارایی بالا و... اشاره کرد. داستان جذاب بازی نیز پیچیده‌، هیجان‌انگیز‌ و منسجم‌‌تر شده است. داستان بازی به ماجراجویی قهرمانی به نام لئون اس کندی در دهکده‌ی دور افتاده El Pueblo کشور اسپانیا می‌پردازد. کاراکتر مذکور قصد دارد دختر رئیس‌جمهور را که توسط یک فرقه ناشناس ربوده شده است؛ نجات دهد. اگر شما هم یکی از طرف‌داری پروپاقرص بازی‌های Resident Evil هستید، این نسخه جذاب را از دست ندهید.

پلتفرم

کامپیوتر (سیستم‌عامل‌های ویندوز)، پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری X|S، پلی استیشن 4

ژانر

شوتر، ماجراجویی، اکشن و ترسناک

امتیاز متا

93

منتشر کننده

Capcom

تاریخ انتشار

24 مارچ 2023

 

 

Street Fighter 6

 

بازی Street Fighter 6  با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب خود توانسته صدر جدول بازی‌های مبارزه‌ای را به خود اختصاص دهد. بازی فوق در ادامه‌ی فرانچایز Street Fighter روانه بازار شده است. هسته اصلی گیم‌پلی بازی‌های Street Fighter، به ویژه Street Fighter 6 را مبارزات تشکیل می‌دهد. داستان بازی از 18 شخصیت افسانه‌ای نظیر: چون لی، لوک، جیمی، ریو، کیمبرلی و... بهره می‌برد. تنوع کاراکتر علاوه بر افزایش جذابیت داستان، آزادی عمل و حق انتخاب را ارتقا می‌دهد. شرکت سازنده با به‌کارگیری تکنولوژی Drive Gauge تلاش کرده عملکردها و گرافیک پر زرق و برق بازی Street Fighter 6 را بهبود بخشد. این بازی سه سطح بازی مختلف نبرد، میدان مبارزه و تور جهانی را در اختیار گمیرها قرار می‌دهد. لازم به ذکر است سطح RPG World Tour تمامی جزئیات داستان، شخصیت‌ها و کنترل‌های بازی را کامل آموزش می‌دهد. ازاین‌رو مهم نیست شما در چه سطح مهارتی هستید. حتی اگر تازه وارد باشید نیز می‌توانید بازی را خیلی راحت انجام دهید. به علاوه برای کسانی که به مبارزات تیمی نیز علاقه‌مندند؛ ویژگی Battle Hub می‌تواند نیاز آن‌ها را به خوبی پوشش دهد. درنتیجه می‌توانند با دوستانشان به صورت دسته‌جمعی از مبارزات نهایت لذت را ببرند.

پلتفرم

کامپیوتر (سیستم‌عامل‌های ویندوز)، پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری X|S، پلی استیشن 4 و ایکس باکس One

ژانر

اکشن، مبارزه‌، ماجراجویی

امتیاز متا

92

منتشر کننده

Capcom

تاریخ انتشار

2 ژوئن 2023

 

 

Marvel’s Spider – Man 2

 

اگر شما هم یکی از شیفتگان و علاقه‌مندان دنیای ابر قهرمان‌ها هستید؛ بازی Marvel’s Spider – Man 2 می‌تواند گزینه مناسبی باشد. شرکت سونی با بهره‌گیری از تجهیزات سخت‌افزاری 4K مجهز به سیستم ردیابی پرتو، تصاویری با جلوه سینمایی در اختیار کاربران خود می‌گذارد. این امر میزان حس واقعی بودن محیط بازی را افزایش می‌دهد. به علاوه المان‌های گیم‌پلی از جمله: چرخش وب وینگز، جابه‌جایی‌ها، سطح مبارزات، کوئست‌ها جانبی و... را به نحو چشمگیری بهبود می‌دهد. در بازی marvel’s spiderman 2 با انتخاب یکی از کاراکتر‌های پیتر پارکر یا مایلز مورالس به نجات شهر نیویورک رفته و با دشمنانی چون: Venom، Kraven و Lizard مبارزه می‌نمایید. شما با صرف تنها 35 ساعت می‌توانید این ماجراجویی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش را کاملا به اتمام برسانید.

پلتفرم

پلی‌استیشن 5

ژانر

مبارزه‌، ماجراجویی

امتیاز متا

90

منتشر کننده

Sony Interactive Entertainment

تاریخ انتشار

20 اکتبر 2023

 

 

Dead Space Remake

 

بازی Dead Space Remake در زمره بازی‌های ژانر ترسناک به شمار می‌رود. بازی مذکور با قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود می‌تواند نیازهای مخاطبان خاص این حوزه را تمام و کمال پاسخ دهد. بازی Dead Space Remake (2023) نسخه بهبودیافته Dead Space (2008) محسوب می‌شود. در نسخه مذکور جلوه‌های صوتی به شکل منحصربه‌فردی ارتقا پیدا کرده‌اند. این افکت‌های صوتی آن‌قدر واقعی طراحی شده‌اند که می‌توانند حس ترس را به خوبی منتقل نمایند. به علاوه گرافیک باکیفیت بازی نیز نگاه‌ها را به خود خیره خواهد کرد. شرکت سازنده جهت تسهیل گم پلی، به داستان عمق بخشیده؛ همچنین ترفندهای هوشمندانه‌ای را پیاده‌سازی نموده است. در بازی Dead Space Remake، شما در نقش آیزاک به سفینه قدیمی و بزرگ USG Ishimura منتقل شده تا درباره اتفاقات و سرگذشت خدمه‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید. این در حالی است که انگل‌های فضایی مخوف نکرومورف فضای سفینه را اشغال نموده‌اند.

پلتفرم

پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری X و کامپیوتر

ژانر

شوتر‌، ماجراجویی، ترسناک، بقا

امتیاز متا

89

منتشر کننده

Elctronic Arts

تاریخ انتشار

27 ژانویه 2023

 

 

Alan Wake 2

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که جذب داستان‌های رازآلود، هیجانی و ترسناک می‌شوید؛ داستان بازی Alan Wake 2 می‌تواند شما را درگیر خود نماید. داستان بازی در یک شهر عجیب‌وغریب رقم می‌خورد که در آن یک سری قتل‌های آئینی رخ داده است. سرنوشت آلن ویک یابنده داستان شوم پشت قضیه قتل‌ها، با سرنوشت مامور اف‌بی‌آی "ساگا اندرسون" که برای کشف معمای قتل‌ها روانه شهر شده؛ گره می‌خورد. این امر منجر به کشف قدرت‌های نهفته دو شخصیت اصلی داستان می‌شود. بازی Alan Wake 2 از بازی Resident Evil الهام گرفته شده است؛ با روایت‌های فوق‌العاده و گیم‌پلی ترسناک، حس هیجان و ترس را هم‌زمان به ارمغان می‌آورد. همچنین معماهای جذاب آن نیز، ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند.

پلتفرم

کامپیوتر (سیستم‌عامل ویندوز)، پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری X|S

ژانر

شوتر‌، ماجراجویی، ترسناک، معمایی، رازآلود

امتیاز متا

88

منتشر کننده

Epic Games

تاریخ انتشار

27 اکتبر 2023

 

 

Diablo IV

 

در صورتی که شما هم تا به الان بازی‌های فرانچایز Diablo را انجام نداده‌اید؛ بازی Daiblo 4 می‌تواند نقطه شروع مناسبی باشد. شما باید با به‌کارگیری تاکتیک‌ها و انتخابات درست، مانع شرارت‌ها و قیام شخصیت اصلی داستان (لیلیث) شوید. کاراکترهای شرور داستان از شخصیت پیچیده‌ای بهره می‌برند. به گونه‌ای که در پس انگیزه‌های مبهم و وجه خوب، روش‌های شیطانی را برای مقاصد خود به کار می‌گیرند. جلوه سینمایی، گرافیک و صدای باکیفیت بالا می‌تواند شما را کاملا سر جایتان میخکوب نماید. پس در دل افسانه‌های ترسناک بازی Diablo 4 به جنگ و غارت پرداخته و نهایت لذت را ببرید.

پلتفرم

کامپیوتر (سیستم‌عامل ویندوز)، پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری X|S، پلی استیشن 4، ایکس باکس One

ژانر

ماجراجویی، نقش‌آفرینی

امتیاز متا

86

منتشر کننده

Blizzard Entertainment

تاریخ انتشار

20 ژوئن 2023

 

 

God Of War: Ragnarok

 

مجموعه God Of War، بازی انحصاری شرکت سونی محسوب می‌شود که اولین نسخه آن در سال 2018 روانه بازار شده است. روایت داستانی و گیم‌ پلی جذاب آن توانست در مدت زمان کوتاهی مخاطبان و هواداران زیادی را به خود جلب نماید. از این رو شرکت سونی باتوجه به محبوبیت بالای این مجموعه، اقدام به عرضه بازی جدید God of War: Ragnarok نموده است. این بازی به صورت ماجراجویی و هک اند اسلش طراحی شده که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم نماید. روایت جذاب، گیم‌پلی مناسب، تصاویر و افکت صدای بی‌نظیر جای هیچ شک و شبه‌ای را باقی نمی‌گذارد. روایت اصلی بازی God of War: Ragnarok از اساطیر اسکاندیناوی و نروژی برگرفته شده است. کریتوس به عنوان شخصیت اصلی، روند بازی را پیش می‌برد. باید اشاره نماییم نحوه مبارزات به شکل موثری بهبود پیدا کرده و شما می‌توانید با یک ضربه تبر دشمنان را نابود سازید. درنهایت باید بگوییم که تجربه و مهارت‌های حاصل از سری‌های پیشین می‌تواند شما را در پیشبرد نسخه جدید یاری رسانند.

پلتفرم

پلی‌استیشن 5، پلی استیشن 4

ژانر

ماجراجویی، اکشن، مبارزه

امتیاز متا

87

منتشر کننده

Sony Interactive Entertainment

تاریخ انتشار

9 نوامبر 2022

 

 

Final Fantasy XVI

 

شاید دوام آوردن در دنیای مملو از بحران‌های سیاسی، خیانت و جنگ فرایند پیچیده و دشواری باشد؛ اما کلایو اسفیلد، جیل و سایر اعضای گروه سعی می‌نمایند با نقش‌آفرینی خود بقا پیدا کنند. در این بازی جذاب قهرمانان باید بتوانند با حرکات شمشیر با پادشاهان متخاصم، موجودات ماورای طبیعی، غول‌ها و... بر سر منابع جادویی بجنگند تا بتوانند زنده بمانند. بازی جدید Final Fantacy XVI از دو مجموعه Game of Thrones و Devil May Cry الهام گرفته شده است. شرکت سازنده با یک اقدام جسورانه استراتژی نوبتی را از گیم‌پلی حذف نموده و امکان واکنشات در لحظه را جایگزین کرده است. باید اشاره نماییم جلوه‌های بصری، مبارزات روان، افکت‌های صدای بی‌نظیر آن می‌تواند نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

پلتفرم

کامپیوتر (سیستم‌عامل ویندوز)، پلی‌استیشن 5

ژانر

نقش‌آفرینی

امتیاز متا

87

منتشر کننده

Square Enix

تاریخ انتشار

22 ژوئن 2023

 

 

HogWarts Lgacy

 

سال 2023 برای پاترهدها (طرفداران مجموعه هری پاتر) با کلی اتفاقات و خبرهای خوب رقم خورد. در این سال علاوه بر خبر ساخت سریال این مجموعه محبوب، بازی هاگوارتز لگسی نیز روانه بازار شد. اگر شما هم به دنیای جادویی هری پاتر علاقه‌مندید و دلتان می‌خواهد یه ماجرای پر رمز و راز را تجربه نمایید؛ بازی هاگوارتز لگسی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. روایت داستانی هاگوارتز لگسی قبل از حضور شخصیت‌هایی چون دامبلدور و هری پاتر رخ می‌دهد. شما به عنوان یک دانش‌آموز سال پنجمی همراه با پرفسور فیگ روانه هاگوارتز شده که حین مسیر با وقوع اتفاقاتی از رسیدن به هاگوارتز باز می‌مانید. در بازی هاگوارتز لگسی می‌توانید با انواع جادو، معجون‌ها و... بازی را پیش ببرید.

پلتفرم

پلی‌استیشن 5، کامپیوتر (سیستم عامل ویندوز)، ایکس باکس سری X

ژانر

نقش‌آفرینی، اکشن

امتیاز متا

84

منتشر کننده

Warner Bros. Games

تاریخ انتشار

7 فوریه 2023

 

 

FC24

بازی FC24 یکی از جدیدتری بازی‌های فیفا به شمار می‌رود که روانه بازار شده است. گرافیک بی‌نظیر و افزایش میزان واقع‌گرایی، FC24 را به یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها تبدیل می‌نماید. میزان واقع‌گرایی بالا این بازی موجب می‌شود که حس و حال یک بازی فوتبال واقعی برایتان تداعی شود. شرکت سازنده با افزایش میزان دقت جزئیاتی مانند: حرکات بازیکنان، تکنیک‌های دروازه‌بانی، شوت، پاس و... کنترل توپ و گیم‌پلی بازی را بهبود بخشیده است. به علاوه مودهای متنوع موجود در بازی FC24 امکان شخصی‌سازی بازی را برایتان به ارمغان می‌آورد. پس این بازی جذاب را از دست ندهید.

پلتفرم

پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری X

ژانر

ورزشی

امتیاز متا

75

منتشر کننده

Electronic Arts

تاریخ انتشار

9 سپتامبر 2023

 

سخن آخر

پلی‌استیشن 5 یکی از جدیدترین محصولات شرکت سونی به شمار می‌رود که روانه بازار شده است. این پلی‌استیشن با قابلیت‌های جذاب خود توانسته عملکرد قابل قبولی ارائه دهد. همچنین شرکت‌های تولید کننده بازی‌های ویدئویی با عرضه انواع بازی مخصوص این کنسول در تلاشند که تجربه‌ای خاص و بی‌نظیر برای کاربران رقم بزنند. بنابراین مجموعه دارسو در این مقاله به معرفی بازی‌های برتر 2023 پرداخته تا با انجام این بازی‌ها بتوانید لحظات خوشایندی را ایجاد کنید. درنهایت شما می‌توانید کنسول بازی پلی استیشن 5 و پلی استیشن 5 اسلیم را با قیمت مناسب از فروشگاه آنلاین دارسو خریداری نمایید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
3 + 2=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند