در مراسم State of Play سونی چه گذشت؟

در مراسم State of Play  سونی چه گذشت؟ - مراسم استیت آف پلی  سونی

اولین ماه میلادی هر سال برای مشتاقان دنیای تکنولوژی، گجت‌های دیجیتال و دنیای بازی پر از رویدادهای شگفت‌انگیز است. ماه ژانویه سال 2024 نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. به نحوی که شاهد مراسم رونمایی شرکت‌های مطرح دنیای تکنولوژی از جمله سونی بوده‌ایم. شرکت سونی در روز چهارشنبه ، به تاریخ 31 ژانویه مراسم رونمایی را تحت عنوان “State of Play” را برگزاری نمود. در این مراسم شاهد رونمایی از بازی‌هایی که در طول سال جدید برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و پلی‌استیشن VR2 منتشر می‌شوند؛ بودیم. اگر شما هم رویداد زنده State of Play را از دست داده‌اید؛ همراه مجموعه دارسو باشید تا در جریان جدیدترین اخبار دنیای گیم بمانید. پس این مطلب را از دست ندهید.

Death Stranding 2 On The Beach

در مراسم State of Play، یک تریلر هیجان‌انگیز از بازی Death Stranding 2 On The Beach پخش شد. این بازی که در ادامه‌ی بازی Death Stranding روانه بازار می‌شود با داستان جذاب و خلاقانه خود می‌تواند رضایت مخاطبان و هواداران این بازی را جلب نموده و تجربیات لذت‌بخشی را رقم بزند. در این بازی ماجراجویی، سام پورتر به همراه هیگز و فرگیل راهی یک سفر جدید برای نجات بشریت می‌شوند. آن‌ها در این سفر با یک گروه دشمنان ماورایی با نام داروبریج روبرو می‌شوند. دشمنان شکل و شمایلی همانند جوکر دارند. همچنین در این بازی شاهد نوع جدید اسلحه هستیم. اسلحه دشمنان به شکل گیتار هیبریدی است که جرقه‌های نورانی از آن منتشر می‌شود. همین‌طور یک عروسک سخنگو نیز در داستان بازی نمایان است. در این بازی، نورمن ردیوس (سام پورتر)، لئا سیدوکس (فرگیل)، تروی بیکر (هیگز)، جورج میلر (کاپیتان)، فاتح آکین (عروسک سخنگو)، گیرمو دل تورو (دِدمن)، ال فانینگ (دختر) و شیولی کوتسونا نقش آفرینی می‌کنند.

 

پلتفرم          پلی استیشن 5

ژانر            اکشن

سازنده        Kojima Productions

انتشار        سال 2025

 

Dave the Diver

بازی Dave the Diver در سال 2023 برای پلتفرم‌های کامپیوتر (سیستم عامل ویندوز) و نینتندو روانه بازار شد که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت. اکنون سونی در مراسم State of Play اعلام نمود که امسال دارندگان کنسول پلی‌استیشن نیز می‌توانند این بازی را در اختیار داشته باشند. بازی Dave the Diver، ماجرای یک غول غواص است که طی تماس مدیر رستوران سوشی وارد ماموریت جدیدی می‌شود. طی این ماموریت غول ما که غواص ماهری است؛ در طول روز وظیفه صید ماهی و تحویل آن به رستوران دارد که در ادامه وظایف دیگری چون پرورش مزرعه، سرویس‌دهی در رستوران، جمع‌آوری کارت‌های خاص، عکاسی از دنیای زیر آب و... نیز اضافه خواهد شد. این بازی با سبک هنری منحصر‌به‌فرد و تلفیق پیکسل‌های دو بعدی و سه بعدی یک محیط دریایی جذاب با گونه‌های مختلف ماهی ارائه می‌دهد که این محیط بسیار محسورکننده به نظر می‌رسد. همچنین پادشاه هیولاها نیز به این بازی اضافه شده است. به علاوه باید اشاره کنیم یک بروزرسانی در ماه می 2024 انجام می‌شود که شاهد کاراکتر جدیدی چون گودزیلا خواهیم بود.

 

پلتفرم

پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، کامپیوتر (سیستم عامل ویندوز) و نینتندو

ژانر

نقش آفرینی، اکشن - ادونچر

سازنده

MINTROCKET

انتشار

آپریل 2024، بروزرسانی می 2024

 

Dragon’s Dogma 2 

 

برخلاف باور همه، بازی Dragon’s Dogma 2 با داستانی کاملا جدید روانه بازار می‌شود. همچنین خط داستان، دنباله و ادامه‌ی نسخه اولیه آن نخواهد بود. پس برای یک ماجراجویی جدید آماده باشید. بازی دراگون دگما 2 در دنیای موازی با نسخه اولیه رخ می‌دهد. اگرچه چهارچوب اصلی داستان با نسخه پیشین یکسان است ولیکن هیچ یک از شخصیت‌ها به استثنا اژدها شباهتی با یکدیگر ندارند. به گونه‌ای که شاهد حضور شخصیت‌های جدیدی خواهید بود. داستان بازی دراگون دگما 2 تحت سیطره پادشاهی دو قلمرو ورماند با فرمانروایی ملکه دیسا و باتال به رهبری نادینیا رخ می‌دهد. اگرچه هر دو خطرات و تهدیدات حضور اژدها را مشاهده می‌کنند. با این حال طی اقداماتی مانع عملکرد نقش اصلی یا همان Arisen و پیاده‌ها می‌شوند. برای نمونه دیسا با معرفی یک Arisen تقلبی، نیروهای پیاده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به علاوه پادشاه باتال نیز مانع پیشروی عملکرد پیاده‌ها می‌شود. باید یادآور شویم. Arisen شخصیت اصلی محسوب می‌شود که قلب آن توسط اژدها دزدیده شده و اکنون همراه با پیاده‌ها به دنبال یافتن و کشتن آن است. همچنین در این بازی سرزمین الف‌ها نیز اضافه شده که این الف‌ها زبان اختصاصی خود را دارند. درنهایت کپکام برای ساخت این بازی از هوش مصنوعی، RE-Engine و... استفاده نموده است تا دنیای فانتزی خارق‌العاده‌ای را برای شما رقم بزند.

پلتفرم

پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X و S، کامپیوتر (سیستم عامل ویندوز)

ژانر

ماجراجویی، اکشن - نقش آفرینی

سازنده

CapCom

انتشار

22 مارس 2024

 

Foamstars

 

در مراسم State of Play شاهد پخش تریلر بازی FoamStars بودیم. بازی FoamStars روایت 8 ورزشکار عجیب و توانا است که با استفاده از فوم در رقابت FoamSmash سعی می‌نمایند تا پیروز میدان باشند. هریک از این بازیکنان توانایی‌ها و سلاح‌های منحصربه‌فر خود را دارند که از آن‌ها می‌توانید برای دفاع یا تغییر استراتژیک میدان به نفع خود بهره ببرید. شما با شلیک فوم و حمله اسلاید می‌توانید دشمنان را حذف کنید. در این بازی دو نوع مسابقه: Ranked Party LoneStar  (تک نفره) و Ranked Party Tribe-Vibe (تیمی) وجود دارد. همچنین این بازی تیمی 4 نفره با سه گیم پلی مختلف: Smash The Star، Rubber Duck Party و Happy Bath Survival عرضه می‌شود. در حالت Smash The Star، یک تیم ابتدا 7 بازیکن از تیم مقابل را حذف می‌کند. سپس یک بازیکن از تیم رقیب به عنوان ستاره با قابلیت‌های بهبودیافته انتخاب می‌شود که پس از حذف آن بازی به اتمام خواهد رسید. در حالت Rubber Duck Party تیم‌ها علاوه بر کنترل یک اردک پلاستیکی غول پیکر، باید آن را به سمت خاک رقیب هدایت نمایند. درنهایت در حالت Happy Bath Survival نیز دو بازیکن از هر تیم داخل میدان به مبارزه می‌پردازند. لازم به ذکر است که این بازی برای کاربران سطوح: اسنشال، پرمیوم و اکسترا رایگان خواهد بود.

پلتفرم

پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4

ژانر

شوتر گروهی و تک نفره

سازنده

Square Enix

انتشار

6 فوریه 2024

 

Helldivers 2

امنیت سیاره زمین توسط موجودات کهکشانی مورد تهدید قرار گرفته است و جان همه‌ی ساکنین این سیاره در معرض خطر قرار دارد. اگر شما هم به آزادی اعتقاد داری و خواهان صلح هستید؛ پس به گروه سربازها ملحق شوید. ازاین‌رو زمین را از شر موجودات بیگانه نجات دهید. شما در این جنگ کهکشانی از اسلحه‌های قدرتمند مختلفی چون بمب یا تله‌های انفجاری بهره می‌برید. باید اشاره کنیم در این بازی سه ماموریت با هدف‌هایی چون یافتن رمز هسته‌ای و از بین بردن دشمنان وجود دارد. همچنین دو نوع فرمان: دستورهای عمومی و شخصی ارائه می‌شود که شما با انجام ماموریت‌ها و از بین بردن استراتژی دشمنان می‌توانید جایزه‌های مختلفی را دریافت کنید. لازم به ذکر است که این بازی جذاب به زودی برای پلی استیشن عرضه خواهد شد.

پلتفرم

پلی استیشن 5 و کامپیوتر

ژانر

شوتر گروهی و تک نفره

سازنده

Arrowhead Game Studios

انتشار

8 فوریه 2024

 

Judas

تصور کنید شما در شهری زندگی می‌کنید که تمامی رفتارها و جنبه‌های زندگی توسط دولت کنترل می‌شوند؛ به‌نحوی‌که تمامی شهروندان همانند یک جاسوس عمل می‌کنند. این روایت بازی Judas است. در شهر فضایی MayFlower افراد آموزش می‌بینند تا کوچک‌ترین تخلفات را گزارش دهند. اما شما به عنوان یک یهودا و عصیانگر در پی این هستید که روند را عوض کنید که در پی این امر با فرقه‌ها و دسته‌های نظامی روبرو خواهید شد. باید بگوییم که تصمیمات شما در روند و گسترش داستان تاثیرگذار است. همچنین این شما هستید که تعیین می‌کنید چه شخصی دوست و چه شخصی دشمن به شمار می‌رود. باید اشاره کنیم این بازی توسط کن لوین خالق بایوشاک ساخته شده و روانه بازار می‌شود.

پلتفرم

پلی استیشن 5، کامپیوتر (سیستم عامل ویندوز) و ایکس باکس سری S یا X

ژانر

شوتر اول شخص، استراتژیک

سازنده

Ghost Story Game

انتشار

نامشخص

 

Legendary Tales

در مراسم State of Play، یک سری بازی‌ها برای پلی استیشن VR2 نیز معرفی شد که بازی Legendary Tales در زمره این بازی‌ها محسوب می‌شود. این بازی در یک دنیای فانتزی رقم می‌خورد که می‌توانید با جادو، شمشیر، معجون، چکش‌، شمشیر، تیروکمان و... به مبارزه بپردازید. به علاوه با جمع‌آوری آیتم‌های مختلف نیز می‌توانید توانایی‌های خود را افزایش دهید.

پلتفرم

پلی استیشن VR2

ژانر

نقش آفرینی، چند نفره

سازنده

Urban wolf Games

انتشار

8 فوریه 2024

 

Metro Awakening

در مراسم رونمایی شرکت سونی شاهد معرفی بازی Metro Awakening بودیم. این بازی توسط شرکت Vertigo Games و در ادامه مجموعه مترو برای پلی استیشن VR2 ساخته و پرداخته شده است. داستان بازی مجموعه مترو از آثار پرفروش دیمیتری گلوخوسفکی الهام گرفته‌اند. بازی Metro Awakening در سال 2028 و پس از یک انفجار هسته‌ای در شهر مسکو رخ می‌دهد. در پی این اتفاق، بازماندگان درون تونل پناه گرفته‌اند. در این حین یک دکتر با نام سردار در تونل‌ها به جستجوی همسرش می‌پردازد تا با رساندن یک دارو، جان او را نجات دهد. در این بازی شجاعت و تدبیر شخص اول داستان توسط نیروهای ماورا طبیعی مورد سنجش قرار می‌گیرد. این بازی کاملا بر اساس هدست مجازی پلی استیشن ساخته شده است. به گونه‌ای که می‌توانید حس کشیدن ماشه اسلحه‌ها و اصابت گلوله را به خوبی تجربه کنید.

پلتفرم

پلی استیشن VR2

ژانر

نقش آفرینی، مبارزه، ماجراجویی

سازنده

Vertigo Games

انتشار

2024

 

Rise of the Ronin

خواستگاه اتفاقات بازی Rise of the Ronin  به زمان 1863 کشور ژاپن برمی‌گردد. زمانی که این کشور درگیر مشکلات و جنگ داخلی شده است. در داستان بازی سه فرقه SABAKU، TOBAKU و OBEI حضور دارند. فرقه اول به دنبال حفظ حاکمیت متمرکز ژاپن هستند. فرقه دوم علیه شوگونات قیام کرده‌اند. فرقه‌ی آخر نیز به دنبال راهی برای تجارت با کشوهای خارجی است. در روند این داستان علاوه بر شمشیر، به انواع سلاح گرم مختص آن زمان، نیزه ژاپنی، طناب و... هستید. با طناب می‌توانید اقداماتی چون: انداختن فاصله میان دشمنان و... را به راحتی انجام دهید. در این بازی زمانبندی بسیار اهمیت دارد. درنهایت باید بگوییم در بازی Rise of the Ronin تمامی جنبه‌های انقلاب ژاپن، حتی جوانب تلخ آن به خوبی نمایش داده می‌شود؛ بنابراین می‌تواند یک تجربه متفاوتی را برایتان به ارمغان آورد.

پلتفرم

پلی استیشن 5

ژانر

نقش آفرینی، اکشن

سازنده

Ninja Studio

انتشار

22 مارس 2024

 

Silent Hill: The Short Message 

رویداد State Of Play همراه با یک خبر خوشحال کننده برای دوستداران بازی‌های ترسناک بود. در این رویداد شرکت کونامی اعلام نمود که بازی Silent Hill: The Short Message به صورت رایگان در اختیار کاربران کنسول پلی استیشن 5 قرار می‌گیرد. این بازی روایت شخصی به نام آنیتا است که به دنبال دوستی به نام مایا در یک آپارتمان متروکه می‌گردد. همچنین آنیتا برای پیدا کردن مایا باید سرنخ‌هایی را از گوشه‌وکنار آپارتمان پیدا نماید. باید اشاره کنیم آنیتا تا زمانی که دوست خود را پیدا نکند؛ نمی‌تواند آپارتمان را ترک کند. شرکت کونامی این بازی را به صورت آزمایشی و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف بازی آن را روانه بازار می‌نماید.

پلتفرم

پلی استیشن 5

ژانر

ترسناک

سازنده

Konami

انتشار

31 ژانویه 2024

 

Silent Hill 2

بازی Silent Hill 2  روایت داستان مردی است که پس از دریافت نامه همسرش راهی شهر سایلنت هیل می‌شود. این مرد که تصور می‌کند همسرش مرده، به گوشه و کناره‌های شهر سرک می‌کشد تا واقعیت را دریابد. در داستان این بازی افسردگی، تنهایی و حس گناه کاملا مشهود بوده و حس ترس را به خوبی منتقل می‌نماید. در بازی Silent Hill 2 گیم پلی کمی متفاوت‌تر با نسخه اصلی است. باید بگوییم که کاربران می‌توانند هم اکنون این بازی را در لیست WhishList خود قرار دهند.

پلتفرم

پلی استیشن 5، کامپیوتر (ویندوز)

ژانر

ترسناک

سازنده

Bloober Team

انتشار

2024

 

Sonic X Shadow Generations

اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان بازی سونیک هستید؛ منتظر جدیدترین نسخه بازی‌ این شخصیت جذاب باشید. باید اشاره کنیم که شرکت سگا در رویداد State of Play اعلام نموده سری جدید این بازی تحت عنوان Sonic X Shadow Generations روانه بازار خواهد شد. داستان این بازی نسبت به سری‌های پیشین کاملا متفاوت است. همچنین شخصیت داستان از قدرت‌ها و توانایی‌های جدیدی بهره می‌برد. در این بازی Shadow با دشمن قدیمی خود Black Doom روبرو می‌شود. این شخصیت شرور قصد دارد که جهان را تصاحب کند؛ بنابراین Shadow باید به خاطرات و گذشته خود سفر کند تا راهی برای شکست این دشمن پیدا کند. باید بگوییم در این نسخه جلوه‌های 2D و 3D بهبود یافته است.

پلتفرم

پلی استیشن 5، کامپیوتر (ویندوز)، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری x یا S، ایکس باکس One، نینتندو

ژانر

ماجراجویی

سازنده

SEGA

انتشار

پاییز 2024

 

Stellar Blade

 

بازی Stellar Blade در آخرالزمان اتفاق می‌افتد. زمانی که یک دشمن مرموز، انسان‌ها را مجبور به زندگی در یک سرزمین مستعمره نموده است. در این حین شخصیت اصلی حوا به همراه آدام و لیلی برای نابودسازی دشمنان و متخاصمان تلاش می‌کنند. باید اشاره کنیم این شخصیت از اسلحه و شمشیر برای مبارزات خود بهره می‌برد.

پلتفرم

پلی استیشن 5

ژانر

اکشن تک نفره

سازنده

ShiftUp

انتشار

26 آپریل 2024

 

Until Dawn

روایت بازی Until Dawn از آنجایی شروع می‌شود که 8 دوست در یک کلبه واقع در یک کوهستان سرد و تاریک به دام می‌افتند. در این حین متوجه می‌شوند که تنها نیستند؛ بنابراین برای نجات خود دست به اقداماتی می‌زنند. اقداماتی که مرگ یا زندگی را برایشان رقم خواهد زد. اگر شما هم از طرفداران بازی ترسناک هستید؛ بازی Until Dawn می‌تواند گزینه مطلوبی باشد. همچنین تجربه متفاوتی را برایتان به ارمغان آورد. این بازی به همراه فیلم آن برای کنسول جدید سونی امسال عرضه خواهد شد.

پلتفرم

پلی استیشن 5 و کامپیوتر

ژانر

ترسناک، رازآلود

سازنده

Ballistic Moon

انتشار

اواخر سال 2024

 

V Rising

بازی V Rising در سال 2022 تنها برای کامپیوتر طراحی و روانه بازار شد ولی حالا شاهد انتشار این بازی برای کنسول پلی استیشن 5 هستیم. این بازی آنلاین و چند نفره است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم نماید. در این بازی شما به عنوان یک خون آشام، پس از مدت‎ها از خواب برخاسته و برای یافتن خون، سرتاسر شهر را می‌گردید. همچنین با تولید منابع می‌توانید سلاح، لباس و آیتم‌های مختلف بسازید. باید اشاره کنیم که حین گشت‌وگذار در شهر باید از آفتاب دوری کنید تا دچار آسیب نشوید.

پلتفرم

پلی استیشن 5 و کامپیوتر

ژانر

بقا

سازنده

Stunlock Studio

انتشار

اواخر سال 2024

 

Zenless Zone Zero

بازی Zenless Zone Zero پس از وقوع آخرالزمان رخ می‌دهد. در این شهر بازماندگان به دنبال Hallows می‌گردند. Hallowsها یکی از عوامل وقوع آخرالزمان هستند که بازماندگان با استخراج برخی منابع می‌توانند آن‌ها را نابود سازند. در این حین نیز شاهد جنگ میان سیاستمداران، باندها، شرکت‌ها و... خواهید بود. باید بگوییم نسخه بتا این بازی هم‌اکنون در دسترس است؛ بنابراین می‌توانید این بازی جذاب را انجام دهید. همچنین در رویداد State of Play خبر از انتشار این بازی برای کنسول پلی استیشن 5 دادند. پس منتظر این بازی جذاب باشید.

پلتفرم

پلی استیشن 5، کامپیوتر، اندروید و ios

ژانر

اکشن، نقش آفرینی

سازنده

miHoyo

انتشار

سال 2024

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
10 + 1=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند