اینتل پردازنده گرافیکی Arc رو منتشر کرد
اینتل پردازنده گرافیکی Arc رو منتشر کرد
در حالی که این دو شرکت اغلب مکانهایی را انتخاب میکنند، میدان نبرد بین آنها به خوبی مشخص شده بود،
اما هر دو در بخش لپتاپ نفوذ کمتری داشتند، زیرا تمرکز روی لپتاپ، حداقل تا زمان همهگیری، کارایی و عمر باتری بود.
اینتل در لپتاپها غالب بود، اما نه با گرافیک مجزا. بنابراین،
گرافیک یکپارچه با عملکرد بسیار پایینتری داشت. میتوانید ایستگاههای کاری موبایل گرانتر، لپتاپهای بازی با گزینههای GPU،
یا برخی از نوتبوکهای تجاری که دارای ارتقای GPU هستند، تهیه کنید،
اما بسیاری از لپتاپها از گرافیک سطح پایه اینتل استفاده میکنند.
بنابراین، اینتل لپتاپها را با ارائه اولیه Arc خود هدف قرار داد، زیرا این مسیر در بازاری که شرکت در حال حاضر بر آن تسلط دارد، بسیار سادهتر است،
برخلاف رقابت با کارتهای GPU در بازار دسکتاپ یا حتی موبایلی که نیاز به گواهیهای نرمافزاری دارند یا دستگاههای بازی که نیاز به آن دارند.
شرکت های بازی به طور مستقیم از سخت افزار برای عملکرد بالاتر پشتیبانی می کنند.
اهمیت کارت گرافیک
اگر گیمر هستید یا از لپ تاپ خود برای کار روی پروژه های گرافیکی یا هوش مصنوعی استفاده می کنید،
با گرافیک مجزا زندگی می کنید زیرا گرافیک یکپارچه به اندازه کافی خوب نیست.
به طور معمول، این شما را به سمت خط بسیار گرانتری از لپتاپها سوق میدهد، مانند بازیهای متمرکز یا دستگاههای کاری که بسیار گران هستند.
گرافیک برای محصول کاری شما حیاتی است و اگر بازی میکنید، یک GPU میتواند زمان شما را در هدف، توانایی شما برای دیدن بازیکنان مخفیتر یا NPCها را بهبود بخشد و به طور بالقوه مزیت رقابتی قابل توجهی به شما بدهد.
اخیراً، کارتهای گرافیک مجزا شروع به تبدیل بازیهای قدیمیتر به رزولوشنهای بالا کردهاند که باعث میشود بیشتر شبیه بازیهای فعلی به نظر برسند و در نتیجه بازی بسیار سرگرمکنندهتر شوند.
آنها میتوانند برخی از محتوای ویدیویی را به همین روش ارتقا دهند و علاقه به پردازندههای گرافیکی مجزا را افزایش دهند.
دریافت پشتیبانی
یکی از مشکلات بزرگ ورود به بازار گرافیک گسسته این است که شما به پشتیبانی نرم افزاری از بازی و برنامه های حرفه ای که از GPU های مجزا استفاده می کنند نیاز دارید.
اما به طور معمول، تا زمانی که حجم مهمی از سخت افزار در بازار وجود نداشته باشد، این پشتیبانی را دریافت نخواهید کرد.
و اگر کاربران نبینند که پشتیبانی از توسعهدهنده بازی و نرمافزار دارید، به حجم بحرانی نخواهید رسید.
با این حال یک اخطار وجود دارد: اگر توسعه دهندگان معتقدند که شما به جرم بحرانی خواهید رسید، زودتر حرکت خواهند کرد.
اینتل، به دلیل تسلط بر تلفن همراه، استدلال معتبری دارد مبنی بر اینکه رسیدن به حجم بحرانی با موبایل،
نه دسکتاپ، امری مسلم است و بنابراین باید بتواند برخی، اگر نگوییم همه، توسعه دهندگان بزرگ را به پلتفرم خود سوق دهد،
قبل از اینکه پایگاه نصب شده خود به آن برسد