واتساپ چیست ؟ + آموزش راه اندازی و استفاده

واتساپ چیست ؟ + آموزش راه اندازی و استفاده - واتساپ وب

واتس‌اپ وب نسخه‌ای از واتس‌اپ است که به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق مرورگر رایانه خود به راحتی پیام‌ها را ارسال و دریافت کنید. این ابزار عالی به شما این فرصت را می‌دهد که به راحتی و با سرعت با دوستان و مخاطبان خود در تمامی زمان‌ها که رایانه‌تان روشن است، در ارتباط باشید.

واتس‌اپ خود یک پیام‌رسان چندپلتفرمی است که به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچ هزینه‌ای پیام‌های متنی به دیگر کاربران ارسال کنید. حالا با واتس‌اپ وب، تجربه‌ی واتس‌اپ خود را به رایانه‌تان انتقال دهید و به راحتی از این ابزار برای ارتباط با دوستان و خانواده در طول روز استفاده کنید.

برای شروع، کافی است واتس‌اپ را روی گوشی موبایل خود نصب کنید و وارد حساب کاربری‌تان شوید. پس از ورود به حساب کاربری، می‌توانید به واتس‌اپ وب مراجعه کنید و از طریق رایانه‌تان به راحتی از این امکانات فوق‌العاده برای ارتباط با دوستانتان بهره‌برداری کنید.

8 نکته کلیدی که باید در مورد نسخه وب واتساپ 

ویژگی‌های واتس‌اپ وب که آن را از نسخه موبایل متمایز می‌کند:

  1. مرورگر مورد نیاز: برای استفاده از واتس‌اپ وب، شما به یک رایانه و مرورگر Google Chrome نیاز دارید.
  2. به‌روز نگه‌داشتن نسخه موبایل: برای استفاده از ویژگی‌های وب، باید واتس‌اپ را در تلفن همراه‌تان به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.
  3. حساب واتساپ اجباری: برای استفاده از واتس‌اپ وب، باید حساب واتساپی فعال روی گوشی داشته باشید و به آن وارد شوید. حساب واتساپ تنها به‌صورت آنلاین ایجاد می‌شود.
  4. محدودیت‌ها در ارسال پیام و مدیریت گروه‌ها: در وب واتس‌اپ نمی‌توانید گروه‌های جدید ایجاد یا از گروه‌های موجود خارج شوید. برای کارهای پیچیده‌تر باید از نسخه موبایل استفاده کنید.
  5. ذخیره نشدن اطلاعات: وب واتس‌اپ اطلاعات را در کامپیوتر شما به صورت خودکار ذخیره نمی‌کند و برای دسترسی به آنها باید آنها را دانلود کنید.
  6. محدودیت تعداد دستگاه‌ها: وب واتس‌اپ به شما اجازه ورود به یک تلفن همراه و یک دستگاه وب را می‌دهد. به طور خودکار، وقتی در یک مرورگر جدید وارد می‌شوید، از دیگری خارج می‌شوید.
  7. نیاز به اتصال اینترنت خوب: بدون اتصال به اینترنت مناسب، نمی‌توانید از وب واتس‌اپ استفاده کنید.
  8. محدودیت‌های اشتراک‌گذاری: وب واتس‌اپ امکان اشتراک‌گذاری مکان، نقشه و وضعیت را نمی‌دهد.

اگر به این تفاوت‌ها توجه کنید، می‌توانید به بهترین شکل از واتس‌اپ وب استفاده کنید.

نحوه استفاده از نسخه واتساپ وب بدون نیاز به نصب

  • WhatsApp را در دستگاه تلفن همراه خود باز کنید.
  • روی نماد تنظیمات (نماد چرخ دنده) ضربه بزنید و واتساپ وب/دسکتاپ را باز کنید.
  • اکنون whatsapp.com را در یک مرورگر وب در رایانه شخصی خود باز کنید.
  • کد QR روی صفحه را با استفاده از اسکنر WhatsApp از تلفن همراه خود اسکن کنید.
  • همانطور که کد QR را اسکن می کنید، حساب واتساپ شما اکنون از طریق رایانه شخصی شما قابل دسترسی خواهد بود.
  • همه پیام‌ها با یکدیگر همگام‌سازی می‌شوند و هر کاری که در یک دستگاه انجام می‌دهید برای هر دو اعمال می‌شود.

 

نحوه راه اندازی واتساپ وب برای کامپیوتر و اپ تاپ به صورت گام به گام

راه اندازی واتس اپ وب آسان است. با این حال، برخی از پیش نیازها وجود دارد. قبل از اینکه بتوانید راه اندازی واتس اپ وب را شروع کنید به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک گوشی آیفون یا اندروید با دوربین اصلی فعال.
  • آخرین نسخه واتس اپ در گوشی شما.
  • رایانه ای با مرورگر وب پشتیبانی شده مانند Google Chrome. همچنین می‌توانید کلاینت برنامه WhatsApp را در رایانه شخصی ویندوز یا مک دانلود کنید، زیرا تقریباً مانند کلاینت وب WhatsApp کار می‌کند.
  • اتصال فعال به اینترنت (الزامی).

اگر پیش نیازها را دارید، راه اندازی واتس اپ وب ساده است. فقط این مراحل را دنبال کنید:

مرورگر وب خود را در رایانه خود باز کنید و به صفحه https://web.whatsapp.com بروید.

نصب واتساپ وب

بعد، واتس اپ را در تلفن همراه خود باز کنید. هنگامی که برنامه باز شد، مطمئن شوید که با حساب صحیح وارد شده اید، سپس به منو (Menu )> تنظیمات (Settings ) > دستگاه های پیوند داده شده (Linked Devices) بروید.

واتساپ وب

دستگاه ها را متصل کنید.

روی دکمه Link a Device ضربه بزنید. ممکن است تلفنتان از شما بخواهد که به واتس اپ دسترسی موقت به دوربین خود را بدهید — حتماً به این اجازه را برای اتصال بدهید.

واتس اپ وب

دوربین عقب گوشی خود را به سمت صفحه رایانه بگیرید و کد QR نشان داده شده در وب سایت WhatsApp را اسکن کنید.

اسکن واتساپ وب

سپس وب سایت به طور خودکار شما را به واتس اپ وب وارد می کند. اینکار ممکن است چند دقیقه بسته به تعداد پیام هایی که دارید  طول بکشد.

در نهایت می توانید از واتس اپ در مرورگر خود از طریق وب سرویس واتساپ استفاده کنید. پیام‌های خود را مشاهده کنید، پیام‌های جدید ارسال کنید.

 

چگونه از واتس اپ وب خارج شویم؟

پس از اتمام کار با WhatsApp Web، ممکن است بخواهید از WhatsApp خارج شوید. برای یادگیری نحوه خروج از واتس اپ وب، این راهنما را دنبال کنید:

  • WhatsApp را در دستگاه تلفن همراه خود باز کنید.
  • روی نماد تنظیمات Settings (نماد چرخ دنده در سمت راست پایین صفحه) ضربه بزنید.
  • روی WhatsApp Web/Desktop ضربه بزنید.
  • تمام جلسات فعال (active sessions) را در اینم بخش نشان می دهد. اسکرول کنید و روی خروج از همه دستگاه ها ضربه بزنید.
  • با ضربه زدن روی Log Out خروج را تایید کنید.
  • اکنون از تمام جلسات فعال خارج شده اید.

خروج از واتساپ وب

از طرف دیگر، می‌توانید مستقیماً از واتساپ وب با کلیک کردن روی نماد منو (3 نقطه در سمت چپ بالای صفحه) > خروج از سیستم خارج شوید.

 

 نحوه استفاده از بخش های مختلف WhatsApp Web

  • پس از اسکن کد QR، می توانید لیست چت WhatsApp خود را مستقیماً در صفحه وب مشاهده کنید. در سمت چپ، می‌توانید چت‌های خود را با کلیک کردن روی یک مخاطب باز کرده و چت و تاریخچه پیام‌تان، اگر آن را ذخیره کرده‌اید، ببینید.
  • در سمت چپ بالای صفحه وب، سه نماد موجود است: استاتوس، گپ جدید، و منو، که فهرستی از گزینه های تودرتو را ارائه می دهد. گزینه Status تمام استاتوس ها (مشابه استوری اینستاگرام) مخاطبین شما را به همراه امکان پاسخ از بخش پایین صفحه نشان می دهد. با کلیک بر روی گپ جدید، لیست مخاطبین در سمت چپ صفحه باز می شود. از اینجا می توانید یک گروه جدید ایجاد کنید یا یک مکالمه را شروع کنید.
  • منوی کشویی سه نقطه ای به شما امکان می دهد یک گروه جدید ایجاد کنید، اطلاعات پروفایل خود را تغییر دهید، چت های بایگانی شده را جستجو کنید، پیام های ستاره دار را مشاهده کنید، تنظیماتی مانند اعلان ها و بک گراند چت را تغییر دهید یا از سیستم خارج شوید.

 دانلود واتساپ وب با لینک مستقیم و نصب روی سیستم

واتس اپ به کاربران این امکان را می دهد که یک کلاینت دسکتاپ ویندوز یا مک داشته باشند. شما باید برنامه را مستقیماً از وب سایت برنامه دانلود کرده و از آن در سیستم خود استفاده کنند.

هنگامی که برنامه را دانلود کردید (که در اصل فقط یک کپی از برنامه مبتنی بر وب است) در ویندوز، دستورالعمل های نصب کننده را دنبال کنید. اگر از مک استفاده می‌کنید، می‌توانید پس از کشیدن آیکون به پوشه برنامه‌های خود، واتس‌اپ را راه‌اندازی کنید.

پس راه اندازی پیامی دریافت خواهید کرد که از شما می خواهد یک کد QR را در برنامه اسکن کنید. به یاد داشته باشید که واتس اپ شما را تا زمانی که به صورت دستی از سیستم خارج نشوید، وارد سیستم می کند.

هنگامی که آماده خروج از سیستم هستید، به منوی WhatsApp در تلفن همراه خود بروید و خروج از همه دستگاه ها را انتخاب کنید.

اگر از کامپیوتر استفاده می کنید، می توانید روی نماد سه نقطه در بالای پیام کلیک کنید و دکمه خروج را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
8 + 2=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند