همه چیز درباره برنامه JBL PartyBox + آموزش نصب و راه اندازی

همه چیز درباره برنامه JBL PartyBox + آموزش نصب و راه اندازی - آموزش نصب برنامه جی بی ال پارتی باکس

شرکت جی بی ال یکی از برندهای مطرح آمریکایی است که در حوزه تولید و عرضه لوازم صوتی و الکتریکی فعالیت می‌نماید. این شرکت با تولید لوازم صوتی متنوع و با کیفیت همچون اسپیکر، هدفون و هندزفری، ساند بار، آمپلی‌فایر، بلندگوی ماشین و... توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب نماید. باید اشاره کنیم این شرکت علاوه بر ارتقا کیفیت محصولات خود، هر سال دست به نوآوری‌های مختلف زده و گجت‌های خود را همراه با جدیدترین فناوری‌های روز به مخاطبان معرفی می‌نماید. لازم به ذکر است که سال 2024 میلادی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و جی بی ال در طی مراسم CES اقدام به معرفی جدیدترین گجت‌های خود نمود که هر یک از این گجت‌ها با جدیدترین تکنولوژی‌های روز، چه در بخش سخت‌افزاری و چه در بخش نرم‌افزاری عرضه می‌شوند. اسپیکرهای سری پارتی باکس نیز در زمره این گجت‌ها به شمار می‌روند که با تفاوت‌هایی نسبت به نسخه‌های پیشین خود در اختیار طرف‌داران این برند قرار می‌گیرند. از آنجایی که این اسپیکرهای جی بی ال در گروه محصولات پرمخاطب برند جی بی ال قرار می‌گیرند؛ ما در این مقاله به معرفی جدیدترین اسپیکرهای سری پارتی باکس، معرفی و راه‌اندازی این اسپیکرها با اپلیکیشن موبایلی اختصاصی آن می‌پردازیم. پس همراه مجموعه دارسو بمانید.

معرفی جدیدترین اسپیکرهای JBL سری PartyBox

مراسم CES که در ماه‌های ابتدایی سال جدید میلادی یا همان سال 2024 برگزار شد؛ با رویدادهای شگفت‌انگیزی همراه بود. در این مراسم شاهد رونمایی از جدیدترین محصولات برندهای مختلف همچون برند مشهور JBL بودیم. یکی از این محصولات، اسپیکرهای سری پارتی باکس به شمار می‌رود که با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید خود می‌توانند مخاطبان را تحت تاثیر خود قرار دهند. باید اشاره کنیم این سری اسپیکرها، شامل دو مدل PartBox Club 120 و Partybox Stage 320 می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

اسپیکر بلوتوثی جی بی ال JBL PartyBox Club 120

اگر یک نگاه کلی به اسپیکر پارتی باکس کلاب 120 بیندازیم؛ طراحی ظاهری و کلی این اسپیکر با نسخه‌های پیشین آن تفاوت آنچندانی نداشته است و تنها در برخی از جزئیات آن شاهد تفاوت‌هایی خواهیم بود. این اسپیکر با ابعاد 297 در 570 در 288 میلی‌متر و وزن 11.05 کیلوگرم ارائه می‌شود که نسبت به نسخه پیشین آن یا همان پارتی باکس 110، اندکی بزرگ‌تر و سنگین‌تر به نظر می‌رسد. با این حال قطر آن اندکی کاهش یافته که خبر از ظرافت طراحی آن می‌دهد. جنس بدنه آن نیز مشابه سری‌های پیشین از پلاستیک فشرده و بازیافتی است که در برابر آسیب‌های احتمالی بیرونی مقاومت خوبی دارد. باید اشاره کنیم هر دو اسپیکر پارتی باکس کلاب 120 و پارتی باکس 110 با گواهی IPX4 عرضه می‌شوند که دستگاه را در برابر پاشش آب، ایمن می‌سازد. اسپیکر PartyBox Club 120، با پورت‌ها و ورودی‌های متفاوت خود، امکان استفاده از دستگاه به صورت با سیم و بی‌سیم را فراهم می‌کند. همچنین قابلیت‌هایی چون نواختن با گیتار یا کارائوکه را برایتان به ارمغان می‌آورند. از نظر عملکردی و کیفیت صدا، شاهد تغییرات زیادی نبوده و این گجت همانند نسخه 110 آن از توان خروجی 160 وات بهره می‌برد. با این حال شاهد ارتقا بلوتوث آن به نسخه 5.4 هستیم که اتصالی پایدار و بدون لگ را به ارمغان می‌آورد. درنهایت باتری قابل تعویض 34 وات بر ساعت آن از تفاوت‌های بارز این دستگاه نسبت به نسخه پیشین است که موجب افزایش طول عمر این دستگاه نیز می‌شود. باید اشاره کنیم جی بی ال برای اسپیکر پارتی باکس کلاب 120، اپلیکیشن اختصاصی PartyBox را ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری را در اختیارتان می‌گذارد.

اسپیکر بلوتوثی جی بی ال JBL PartyBox Stage 320

شرکت جی بی ال برای طراحی اسپیکر بلوتوثی پارتی باکس استیج 320، همان روال قبلی را پیش گرفته است و تغییراتی در شکل و شمایل آن مشاهده نخواهید کرد. تنها تغییرات جزئی اعمال شده در ابعاد و وزن آن مشاهده می‌شود. به نحوی که این اسپیکر با ابعاد 335 در 669 در 385 میلی‌متر و وزن 16.5 کیلوگرم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. باید اشاره کنیم اسپیکر پارتی باکس استیج 320 نسبت به نسخه 310 آن، ظریف‌تر و سبک‌تر به نظر می‌رسد. بدنه این اسپیکر از پلاستیک مرغوب ساخته شده که در برابر خط‌وخش و سایر آسیب‌های فیزیکی آسیب نمی‌بیند. جی بی ال برای حمل و نقل و جابه‌جایی راحت‌تر این دستگاه یک دسته تلسکوپی تاشو و تعدادی چرخ تعبیه نموده است که بدون هیچ محدودیتی می‌توانید آن را به نقطه دلخواه خود ببرید. بدنه آن نیز همانند نسخه پیشین با گواهی IPX4 ارائه می‌شود که در برابر پاشش آب، دستگاه را ایمن می‌سازد. پورت‌های مختلف این دستگاه امکان اتصال گجت‌های مختلف چون گیتار و میکروفون را نیز فراهم می‌کند. در بخش بلوتوث نیز شاهد تغییراتی هستیم. بلوتوث این دستگاه به نسخه 5.4 ارتقا یافته است که اتصالی سریع و روان را به همراه می‌آورد. توان خروجی صدای آن مشابه نسخه پارتی باکس 310، 240 وات بوده که می‌تواند با کیفیت مناسب و راضی کننده‌ای، فایل‌های صوتی شما را پخش نماید. درنهایت ظرفیت باتری آن با کاهش اندکی مواجه بوده است. به گونه‌ای که باتری آن 9444 میلی‌آمپر بر ساعت ظرفیت دارد. همچنین می‌تواند 18 ساعت فعالیت مستمر را به شما ارائه ‌دهد. با این حال باتری آن قابلیت تعویض دارد که این امر موجب افزایش طول عمر دستگاه می‌شود. لازم به ذکر است اسپیکر JBL PartyBox Stage 320 از اپلیکیشن جدید جی بی ال پارتی باکس پشتیبانی می‌نماید.

معرفی و مزایای استفاده از اپلیکیشن JBL PartyBox

شرکت جی بی ال علاوه بر ارتقا کیفیت تجهیزات سخت‌افزاری محصولات، بخش نرم‌افزاری را نیز بهبود داده است. به نحوی که برای سری جدید اسپیکرهای پارتی باکس، نسخه جدید اپلیکیشن پارتی باکس را طراحی و به مخاطبان ارائه می‌دهد. اپلیکیشن پارتی باکس از یک سری قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی بهره می‌برد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید طبق نیاز و سلیقه‌ی خود، یک سری تنظیمات را اعمال کنید. نورپردازی را دستگاه را شخصی سازی کرده و جلوه متفاوتی را به فضای مهمانی‌های خود ببخشید. از دیگر امکانات این اپلیکیشن نیز می‌توان به مدیریت فایل‌های صوتی، دسترسی به افکت‌های صوتی، قابلیت Auracast (اتصال به سایر اسپیکرها) اشاره کرد. از این رو استفاده و نصب اپلیکیشن پارتی باکس، تجربه لذت بخشی از اسپیکرهای پارتی باکس را برایتان رقم می‌زند؛ بنابراین در بخش بعدی، فرایند نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن jbl partybox را بررسی می‌نماییم.

بررسی نحوه نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن JBL PartyBox

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم؛ وجود اپلیکیشن‌های اختصاصی همچون جی بی ال پارتی باکس، امکان مدیریت و کنترل بهتر اسپیکر را برایتان به ارمغان می‌آورد. همچنین با وجود این اپلیکیشن نیازی به کنترل دستی گجت نبوده و شما می‌توانید از راه دور و تنها با گوشی همراه خود از اسپیکرهای پارتی باکس به صورت کامل بهره ببرید. درنتیجه دانلود، نصب و آشنایی با این برنامه برای کاربران این گجت محبوب، ضروری به نظر می‌رسد؛ بنابراین توصیه می‌‎‌نماییم با ما همراه باشید تا با فرایند نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن پارتی باکس، آشنا شوید:

·         شرکت جی بی ال برنامه JBL PartyBox را در دو نسخه اندروید و ios تولید و روانه بازار می‌نماید. از این رو کاربران بدون هیچ محدودیتی و فارغ از مدل گوشی موبایل خود می‌توانند از این اپلیکیشن برخوردار شوند. برای استفاده از اپلیکیشن پارتی باکس، به مارکت‌هایی چون گوگل پلی و اپ استور مراجعه کرده و با جستجوی کلمه‌ی "JBL PartyBox" برنامه را پیدا، دانلود و نصب نمایید.

   

·         قبل از اجرای برنامه، توصیه می‌نماییم اسپیکر را روشن نموده و گوشی موبایل خود را از طریق بلوتوث به آن متصل کنید.

·         در قدم بعدی برنامه را باز نموده و اجازه دهید به صورت کامل اجرا شود. سپس دکمه‌ی "Get Started را بزنید.

·         سپس یک پیام پاپ‌آپ برایتان به نمایش گذاشته می‌شود که از شما می‌خواهد قابلیت‌هایی چون بلوتوث، جی‌پی‌اس و... را برای یافتن دستگاه فعال نمایید.

·         اکنون اپلیکیشن شروع به پیدا نمودن اسپیکر‌های موجود در محیط اطراف می‌نماید.

·         پس از یافتن اسپیکر، یک پیام برایتان نمایش داده می‌شود. این پیام امکان ذخیره دستگاه را بر روی ایمیل شخصی‌تان فراهم می‌کند که این امر اتصال سریع در دفعات بعدی را به ارمغان می‌آورد.

·         در مرحله بعد لیست دستگاه‌های موجود ارائه می‌شود که با کلیک بر روی هر گزینه می‌توانید به آن متصل شوید.

·         در این مرحله، راهنمای قابلیت‌های مختلف اپلیکیشن و توضیحات مختصری درباره هر یک از آن‌ها ارائه می‌شود که می‌توانید با مطالعه و رد کردن آن وارد بخش اصلی اپلیکیشن شوید.

·         اکنون صفحه اصلی اپلیکیشن برایتان به نمایش گذاشته می‌شود. این صفحه شامل گزینه‌های مختلفی می‌شود که می‌توانید با مراجعه به هر بخش، تنظیمات عملکردی دستگاه را طبق سلیقه خود تنظیم کنید.

·         در نوار بالایی صفحه نام دستگاه به همراه تصویر و میزان شارژ باتری نمایان است. پس از آن گزینه "Light Control" با رنگ آبی قرار دارد. با رفتن به این بخش می‌توانید تنظیمات مختلف مربوط به نوار RGB و نورپردازی دستگاه را انجام دهید. در این بخش یک گزینه فعال یا غیرفعال‌سازی نورپردازی قرار دارد که با تغییر جهت آن می‌توانید نور پردازی دستگاه را روشن یا خاموش نمایید. در ردیف پایین مدل‌های مختلف چرخش نور نوار RGB همچون: Neon، Loop، Bounce، Trim، Swich و Freeze وجود دارد که می‌توانید طبق سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. ردیف سوم، نور پردازی چراغ‌های ستاره‌ای موجود در بخش‌های مختلف دستگاه را در اختیارتان می‌گذارد که هر گزینه، یک بخشی از چراغ‌های ستاره‌ای را فعال می‌نماید. ردیف آخر مربوط به رنگ‌های نوار RGB است که شما می‌توانید از رنگ‌های پیش فرض بهره ببرید یا با انتخاب قطره چکان، رنگ‌های سفارشی ایجاد کنید.

·         گزینه "Effect Lab" نیز با رنگ صورتی در این بخش نمایان است. شما می‌توانید با رفتن به این بخش، صدای دکمه‌های مختلف دی جی را تغییر دهید.

·         در ردیف بعد فایل صوتی در حال پخش را نمایش می‌دهد که می‌توانید آن را متوقف کرده یا به آهنگ قبلی یا بعدی بروید.

·         بخش بعدی به کنترل محصول (Product Control) اختصاص دارد. در این بخش گزینه Top Panel Settings مشاهده می‌شود که امکان فعال یا غیر فعال‌سازی نورپردازی‌های پیش فرض RGB و عبارات صوتی دکمه‌های بخش دی جی را فراهم می‌کند.

·         گزینه دوم، گزینه افکت‌های میکروفون (Mic Effect) است که با رفتن به این بخش می‌توانید بیس، تریبل و میزان اکوی صدای میکروفون را به دلخواه تنظیم کنید.

·         در ردیف بعدی، بخش اکولایزر را مشاهده می‌نمایید. اکولایزرها یک سری فیلترهای نرم‌افزاری است که می‌توانید میزان فرکانس فایل صوتی را طبق سلیقه خود تغییر دهید. این اپلیکیشن چندین فیلتر اکولایزر همچون: JBL Signature، Movie، Vocal، Chill و Custom را در اختیارتان می‌گذارد.

·         قدم بعدی نوبت به تنظیم بیس یا عمق صداست. این اپلیکیشن دو نوع Deep (عمیق) و Punchy (قوی) را ارائه می‌دهد.

·         گزینه "Streo Group" امکان اتصال هم‌زمان چندین اسپیکر را برایتان به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید در این بخش دستگاه‌های دیگر را اسکن و به آن‌ها متصل شوید.

·         در انتهای صفحه، گزینه تنظیمات جای دارد. این بخش امکانات مختلفی چون: بخش راهنما، تغییر نام دستگاه، آلارم صوتی فعال یا غیرفعال نمودن ویژگی‌ها، مدل و سریال دستگاه، بازگشت به تنظیمات کارخانه، تاریخچه استفاده دستگاه و نسخه نرم‌افزار نصبی را ارائه می‌دهد.

·         در نوار پایین صفحه خانه اپلیکیشن سه گزینه مشاهده می‌شود. گزینه اول با نمادی یک اسپیکر، به تنظیمات و گزینه‌های مختلف دستگاه متصل تعلق دارد. گزینه دوم با آیکون چند اسپیکر، امکان اتصال به دستگاه‌های دیگر را برایتان به ارمغان می‌آورد. گزینه آخر نیز قابلیت تنظیم اپلیکیشن همانند تغییر زبان، اضافه کردن دستگاه‌های دیگر، قوانین و... را برایتان به همراه می‌آورد.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
9 + 2=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند