آموزش نصب و راه‌اندازی اینستاگرام

آموزش نصب و راه‌اندازی اینستاگرام - نحوه نصب و راه اندازی اینستاگرام

بی‌شک اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر به شمار می‌رود. همه‌ی ما هنگامی که از خواب بر می‌خیزیم تا هنگامی که برای خواب به رختخواب می‌رویم؛ بارها و بارها به این شبکه اجتماعی مراجعه می‌کنیم و ساعاتی از روزمان را به آن اختصاص می‌دهیم. باید بگوییم این اپلیکیشن نه تنها روشی برای به اشتراک‌گذاری لحظات و خاطره‌ها و همچنین سرگرمی بوده؛ بلکه به محلی برای کسب درآمد افراد و خرید تبدیل شده است. از این رو می‌توان گفت داشتن یک حساب اینستاگرام برای هر شخصی ضروری به نظر می‌رسد. اگر شما هم تا به امروز سری به این اپلیکیشن جذاب و کاربردی نزده‌اید؛ بهتر است که هرچه زودتر برای نصب و ساخت حساب کاربری اقدام کنید. اگر فرایند نصب اینستاگرام را بلد نیستید؛ اصلا نگران نباشید. همراه مجموعه دارسو بمانید تا با هم قدم به قدم مراحل نصب و ساخت اکانت در آن را مرور کنیم.

قدم اول: اپلیکیشن اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام در سال 2010 توسعه راه‌اندازی شد که بعدها شرکت متا آن را خریداری نمود. اکنون این اپلیکیشن به همراه برنامه‌هایی چون فیسبوک و واتساپ زیر مجموعه برند متا هستند. به طورکلی اپلیکیشن اینستاگرام بر پایه اشتراک‌گذاری ویدئو و عکس توسعه داده شده است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد که با ایجاد نمایه‌های خصوصی و عمومی، تصاویر و ویدئوهای دلخواهشان را منتشر کنند. همچنین با فعالیت‌هایی چون لایک، کامنت، ذخیره پست دیگران، لایو، درخواست دوستی و... با افراد بیشتری آشنا شده و تعاملات برقرار کنند. در حال حاضر برنامه اینستاگرام از ویژگی‌هایی محبوبی چون: استوری، ویدئوهای کوتاه 60 ثانیه‌ای یا همان ریلز و... بهره می‌برد که آن را به محبوب‌ترین پلتفرم شبکه اجتماعی در جهان تبدیل نموده است.

قدم دوم: نحوه نصب اینستاگرام در گوشی همراه

باید بگوییم که برنامه اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌های محبوب و رایج موبایلی است که با ویژگی‌های متنوع خود می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. همچنین باید اشاره کنیم که شرکت توسعه دهنده آن نیز، برنامه اینستاگرام را در وهله‌ی اول برای گوشی‌های همراه و تبلت تولید و منتشر نموده‌اند. از این رو تمام ویژگی‌های آن را به طور کامل می‌توانید در نسخه موبایل و تبلت آن، دسترسی داشته باشید؛ بنابراین توصیه می‌نماییم که شما در قدم اول نسبت به نصب نسخه موبایل اقدام کنید و در طول روز با قابلیت‌های متنوع آن با دوستانتان در ارتباط باشید. برای نصب اینستاگرام در گوشی‌ موبایل یا تبلت، همراه ما بمانید.

سیستم عامل اندرویدی:

مهم نیست گجت اندرویدی شما متعلق به چه برندی باشد. باید بگوییم فرایند نصب اپلیکیشن اینستاگرام در گجت‌های اندرویدی، روندی یکسان و بسیار ساده‌ای دارد. برای نصب اپلیکیشن اینستاگرام کافی است مراحل زیر را طی نمایید:

·         در قدم اول گوشی همراه یا تبلت خود را آنلاک کنید.

·         اپلیکیشن Play Store یا همان گوگل‌پلی را اجرا نمایید.

·         زمانی که برنامه به طور کامل اجرا شد؛ بر روی نوار جستجو موجود در بالای صفحه ضربه بزنید.

·         نام برنامه "Instagram" را درج نموده و با کلیک بر روی علامت ذره‌بین آن را جستجو کنید.

·         اکنون لیست برنامه‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. باید اشاره نماییم نسخه رسمی اینستاگرام معمولا اولین اپلیکیشن در فهرست برنامه‌ها است. با این حال برای اطمینان خاطر، دقت کنید که نام ناشر برنامه عنوان "Instagram" داشته باشد.

·         بر روی آیکون برنامه کلیک کنید و وارد صفحه نصب شوید. در این صفحه می‌توانید جزئیات و ویژگی‌های برنامه و نظرات دیگر کاربران را نیز مشاهده کنید. در نهایت برای نصب، روی گزینه "Install" یا همان نصب کلیک نمایید.

·         اکنون فرایند دانلود برنامه آغاز می‌شود. پس از دانلود کامل برنامه، فرایند نصب به صورت خودکار انجام می‌شود.

·         پس از اتمام فرایند نصب، گزینه "Open" نمایان می‌شود که می‌توانید با کلیک بر روی آن، برنامه را باز کنید. همچنین به صورت خودکار برنامه بر روی هوم اسکرین (صفحه خانه) گوشی قرار می‌گیرد که با کلیک بر روی آن نیز می‌توانید برنامه را اجرا کنید.

سیستم عامل ios:

فرایند نصب اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی‌های همراه و تبلت‌های شرکت اپل نیز بسیار ساده است. شما تنها با طی چند مرحله ساده می‌توانید این اپلیکیشن جذاب و کاربردی را بر روی گجت خود داشته باشید. مراحل نصب اپلیکیشن اینستاگرام در گجت‌های مجهز به سیستم عامل ios به شرح زیر است:

·         گجت خود را آنلاک کنید.

·         برنامه "App Store " را اجرا کنید.

·         پس از اجرای کامل برنامه، بر روی آیکون ذره‌بین، در گوشه‌ی راست نوار پایین صفحه کلیک کنید.

·         بر روی نوار جستجو کلیک کنید. با کلیک بر روی این نوار فضایی برای تایپ نام برنامه در اختیار خواهید داشت.

·         لغت "Instagram" را در نوار جستجو درج نمایید.

·         لیستی از برنامه‌ها به شما نمایش داده می‌شود؛ که معمولا اپلیکیشن رسمی اینستاگرام در صدر لیست قرار خواهد گرفت.

·         در نهایت بر روی گزینه Get کلیک نمایید تا فرایند دانلود و نصب خودکار برنامه آغاز شود. پس از نصب، می‌توانید به برنامه اینستاگرام در هوم اسکرین خود دسترسی داشته باشید.

کامپیوتر یا لپ‌تاپ:

از آن جایی که سیاست‌های شرکت متا، توسعه نرم‌افزار موبایلی اینستاگرام است؛ از این رو نسخه‌ای را برای دسکتاپ ارائه نمی‌دهد. هرچند که این شرکت نسخه تحت وب این برنامه را نیز ارائه می‌دهد که شما می‌توانید بدون هیچ دردسر یا مشکلی از طریق مرورگر کامپیوتر خود به آن دسترسی داشته باشید. برای دسترسی به نسخه وب اپلیکیشن اینستاگرام کافی است مراحل زیر را طی نمایید:

·         ابتدا یک مرورگر (Browser) کامپیوتر همچون کروم، فایرفاکس، اپرا و... را باز کنید.

·         در نوار جستجو موجود در مرورگر کلمه Instagram یا آدرسwww.instagram.com را مستقیما وارد نمایید.

·         پس باز نمودن صفحه سایت رسمی اینستاگرام، صفحه لاگین باز می‌شود که می‌توانید با ساخت حساب یا وارد نمودن حساب کاربری خود از اپلیکیشن بهره ببرید.

لازم به ذکر است که برنامه‌های شبیه ساز اندروید یا ios همچون Nox App Player نیز وجود دارد که می‌توانید با نصب آن‌ها، نمایشگر گوشی موبایل خود را با کامپیوتر به اشتراک بگذارید. درنهایت از طریق کامپیوتر به اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید.

قدم آخر نحوه ساخت اکانت اینستاگرام

پس از نصب اینستاگرام، شما نیاز به یک حساب کاربری دارید تا بتوانید فعالیت خود را در این اپلیکیشن جذاب شروع کنید. فرایند ساخت اکانت اینستاگرام بسیار ساده و بدون پیچیدگی خاصی است. با مجموعه دارسو همراه باشید تا فرایند ساخت حساب کاربری را قدم به قدم با یکدیگر به پیش ببریم:

ساخت حساب کاربری در نسخه موبایل:

·         پس از نصب برنامه، آن را اجرا کنید. پس از باز شدن برنامه، صفحه ابتدایی آن نمایش داده می‌شود که در صورت داشتن حساب کاربری می‌توانید با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور وارد حساب خود شوید. درصورتی‌که حساب کاربری ندارید؛ می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Create new account در پایین صفحه، ساخت حساب کاربری جدید را آغاز کنید.

·          در صفحه بعد شما می‌توانید با درج شماره همراه خود یا انتخاب گزینه ثبت‌نام با ایمیل و درج ایمیل خود، برای ساخت حساب جدید خود اقدام کنید. پس از درج شماره همراه یا ایمیل، دکمه Next را بزنید.

·         پس از وارد نمودن ایمیل و شماره تلفن، اینستاگرام کد تایید برایتان ارسال خواهد کرد. لازم به ذکر است که برای دریافت کد از طریق شماره همراه، دو روش دریافت از طریق واتس‌اپ یا پیامک وجود دارد. یکی از دو روش را به دلخواه انتخاب نموده و دکمه Send Code (فرستادن کد) را بزنید.

·         در این مرحله کد تایید ارسال شده به حساب ایمیل یا شماره همراه خود را وارد کرده و دکمه Next را بزنید. در صورتی که کد برایتان ارسال نشد؛ دکمه "I didnt receive the code" را بزنید تا کد جدید برایتان ارسال شود.

·         در مرحله بعد برای حساب کاربری‌تان یک رمز عبور تعیین و وارد نمایید. باید اشاره کنیم برای امنیت حساب کاربری‌تان در برابر حملات سایبری بهتر است رمز عبور شما ترکیبی از حروف و اعداد باشد. در نهایت دکمه Next را کلیک کنید.

·         در این مرحله تاریخ تولدتان را به صورت میلادی وارد کرده و دکمه Next را بزنید.

·         در قدم بعدی نام کامل خود را وارد کنید. سپس دکمه Next را بزنید.

·         اکنون نوبت انتخاب نام کاربری است. باید اشاره کنیم که اینستاگرام، یک نام کاربری به صورت پیش فرض پیشنهاد می‌دهد. با این حال بهتر است نام کاربری را طبق سلیقه خود تغییر دهید تا دوستانتان راحت‌تر بتوانند شما را جستجو و پیدا نمایند. پس از تعیین نام کاربری، دکمه Next را کلیک کنید.

·         پس از آن صفحه قوانین و مقررات اینستاگرام نمایش داده می‌شود که با کلیک بر گزینه I agree می‌توانید فرایند ساخت حساب جدید را ادامه دهید.

·         در مرحله بعد نوبت انتخاب عکس پروفایل است که می‌توانید از گالری یا دوربین گوشی همراه یا تبلت خود، عکس را درج کرده و با فشردن دکمه Next وارد مرحله بعد شوید یا می‌توانید با فشردن دکمه Skip از این مرحله گذر کرده و وارد قدم بعدی شوید.

·         در این مرحله می‌توانید به اینستاگرام امکان همگام‌سازی مخاطبان را بدهید. با فشردن دکمه Continue یا Skip به مرحله بعد بروید.

·         در صورت داشتن حساب کاربری فیس‌بوک می‌توانید با فشردن دکمه Contine، حساب فیس‌بوک خود را وارد نموده و مخاطبان خود را به اینستاگرام نیز اضافه کنید یا می‌توانید با انتخاب دکمه Skip  از این مرحله عبور نمایید.

·         در این مرحله می‌توانید با فشردن دکمه Share یا به اشتراک گذاری، لینک اکانت خود را با دوستانتان در سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا شما را در اینستاگرام دنبال کنند یا با فشردن دکمه Next وارد مرحله بعدی شوید.

·         اکنون اینستاگرام یک سری از حساب‌های کاربری دوستانتان را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید یا با فشردن فلش موجود در نوار بالایی وارد مرحله بعد شوید.

·         اکنون حساب کاربری شما ساخته شده است و می‌توانید به فعالیت در آن بپردازید.

ساخت حساب کاربری در نسخه وب:

·         در وهله‌ی اول کافی است مرورگر سیستم کامپیوتری خود را باز کنید و به سایت www.instagram.com بروید. باید اشاره کنیم که نوع مرورگر فرقی نمی‌کند و شما می‌توانید از هر مرورگری بهره ببرید. همچنین در مرورگر وب، شما می‌توانید ویدئوها و تصاویر خود را پست کنید؛ ولی امکان ایجاد استوری را ندارید. شما فقط می‌توانید استوری دیگران را مشاهده کنید.

·         در صفحه ابتدای می‌توانید در صورت داشتن حساب کاربری، اطلاعات خود را وارد نموده و لاگین کنید. در غیر این صورت با فشردن دکمه Sign Up نسبت به ساخت حساب جدید اقدام نمایید.

·         در صفحه بعدی، یک فرم ثبت نام نمایش داده می‌شود. در این فرم شما باید ایمیل یا شماره تلفن، اسم، نام کابری و رمز عبور دلخواه خود را پر کنید. درنهایت دکمه Sign Up را بزنید.

·         در این مرحله تاریخ تولد خود را به میلادی وارد نموده و دکمه Next را بزنید.

·         در این مرحله گزینه من ربات نیستم را کلیک کرده و سپس دکمه Next را بزنید.

·         کد تایید ارسال شده به شماره تلفن یا ایمیل خود را وارد نموده و دکمهConfirm یا Next را کلیک کنید.

·         پس از آن یک پنجره پاپ‌آپ پذیرش کوکی برای شما نمایش داده می‌‌شود که می‌توانید آن را رد یا قبول نمایید.

·         اکنون حساب کاربری‌تان آماده است. شما می‌توانید با رفتن بخش‌های مختلف دوستانتان را دنبال و پروفایل کاربری‌تان را تکمیل کنید. درنهایت از محتواهای سرگرم کننده لذت ببرید.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
2 + 1=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند